Zapowietrzony układ paliwowy – Comprex
Strona 1 z 1
Mam taki problem gdy auto postoi dłużej to mam problem z odpaleniem znalazłem na forum że to jest wina filtra paliwa z ręczn popmpką która jest nieszczelna i powoduje zapowietrzanie sie układu zeby uniknąc tego w tamtym temacie uzytkownik radzi żeby ten filtr paliwa zastąpić zwykłem filtrem do diesla bez tej pompki. A czy jak bym zamontował przed filtrem zawór zwrotny to pomogło by to nie zastępując tego filtra??? stosował juz ktos takie coś??
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
Zawor zwrotny zaklada sie przed pompa wtryskowa -mam taki ,a co do zalozenia przed pompka to niewiem czy to da jakis efekt.
Jesli masz rozszczelniona podstawe filtra paliwa to mozesz zalozyc zwykły filterek przelotowy lub znajsc jakis pasujacy zamiennik tak zeby pominac podstawe z filtrem
Z tego co pamietam ktos taki przeszczep zrobil i jest to filtr paliwa do Golfa 2 diesel produkowany przez nasz "poczciwy:" Sedziszów
Poszukaj nieszczelnosci na przewodach paliwowych -byc moze gdzies Ci tam lapie powietrze i paliwo sie wraca -no i wtedy trzeba pokrecic troche
Sam mialem podobny przypadek -zalozylem zawor zwrotny i nic to niedalo
Jesli masz rozszczelniona podstawe filtra paliwa to mozesz zalozyc zwykły filterek przelotowy lub znajsc jakis pasujacy zamiennik tak zeby pominac podstawe z filtrem
Z tego co pamietam ktos taki przeszczep zrobil i jest to filtr paliwa do Golfa 2 diesel produkowany przez nasz "poczciwy:" Sedziszów
Poszukaj nieszczelnosci na przewodach paliwowych -byc moze gdzies Ci tam lapie powietrze i paliwo sie wraca -no i wtedy trzeba pokrecic troche

Sam mialem podobny przypadek -zalozylem zawor zwrotny i nic to niedalo

jakby ktos chcia wiedzieć zastosowanie zaworu zwrotnego przed filtrem paliwa dało połowiczny efekt. Wczesniej zanim zalozylem zawór czasem rano auto zapaliło i zaraz gasło i wtedy trzebab było kręcic bardzo długo żeby auto odpaliło po założeniu zaworu problem całkiem nie ustąpił ale teraz jak auto zgaśnie to wystarczy pokręcić 2 raz pare sekund tak gdzieś około do 4-5 sekund i auto zapala.
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
Witam.
Mam pytanie mam problemy z odpaleniem mojej Madzi, świece są wszystkie wymienione wszystkie grzeja.
Wiem że leja mi wtryski, mam 2 mokre i oopcone świece ale pytanko czy razem ze spadkiem temperatury rośnie zapowietrzanie?
tzn czy jesli w wakacjie palil na dotyk a teraz im zimniej tym trudniej go odpalic to może to oznaczać zapowietrzanie(cofanie)sie ropki?
Czy jeśli by chodziło o wracanie/zapowietrzanie to w lato tez by to dotyczyło jak sądzicie czy ta temperatura wpływa na to?
Mam pytanie mam problemy z odpaleniem mojej Madzi, świece są wszystkie wymienione wszystkie grzeja.
Wiem że leja mi wtryski, mam 2 mokre i oopcone świece ale pytanko czy razem ze spadkiem temperatury rośnie zapowietrzanie?
tzn czy jesli w wakacjie palil na dotyk a teraz im zimniej tym trudniej go odpalic to może to oznaczać zapowietrzanie(cofanie)sie ropki?
Czy jeśli by chodziło o wracanie/zapowietrzanie to w lato tez by to dotyczyło jak sądzicie czy ta temperatura wpływa na to?
świece są po to żeby podgrzać zimną ropę przy zapalaniu w lecie nie jest to konieczne bo ropa jest na tyle ciepła że auto zapali nawet bez świec natomiast w zimie gdy temperatura spada podgrzewają one ropę aby ułatwić wybuch mieszanki w cylindrze. dlatego mają taki wpływ na zapalanie w zimie
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
sorry źle przeczytałem;/
na forum jest wiele tematów o przyczynach nie zapalania w zimie ja przerobiłem to w tamtym roku i też wielu mechaników wmawiało mi że musi się zapowietrzać bo jak świece grzeją to nie ma innego wyjścia zakładałem zawory zwrotne na przewody zregenerowałem pompę i tak się okazało że to nie to. to ciężko zgadnąć dlaczego nie chce palić ale z tego co wiem co znalazłem na forum i w internecie to większość problemów z paleniem było spowodowane zaworem startowym i obrotem spalin na odcinku sprężarka intercooler
na forum jest wiele tematów o przyczynach nie zapalania w zimie ja przerobiłem to w tamtym roku i też wielu mechaników wmawiało mi że musi się zapowietrzać bo jak świece grzeją to nie ma innego wyjścia zakładałem zawory zwrotne na przewody zregenerowałem pompę i tak się okazało że to nie to. to ciężko zgadnąć dlaczego nie chce palić ale z tego co wiem co znalazłem na forum i w internecie to większość problemów z paleniem było spowodowane zaworem startowym i obrotem spalin na odcinku sprężarka intercooler
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
masz pompkę przy filtrze paliwa ? jak masz to podpompuj przed uruchomieniem auta rano jak będzie lepiej to masz odpowiedź
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
no własnie ta kwestia..tak to bym podpompował i zobaczył ale niestety..nie posiadam mam puche tylko bez pompki i podgrzewacza;/
Co do zaworu startowego to kwestia taka ze go nie miałem kupiłem dałem 100 zł za niego a i tak to nie to
Co do zaworu startowego to kwestia taka ze go nie miałem kupiłem dałem 100 zł za niego a i tak to nie to
i z tego wynika że nie można jednoznacznie stwierdzić dlaczego comprex nie chce odpalać. Taki to już urok tego samochodu że każdy przypadek jest inny co niesie za sobą niestety koszty ponieważ każdy szuka na oślep....
Ostatnio edytowano 28 paź 2010, 21:47 przez astarot20, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
no właśnie na oślep tak wymieniłem świece z dobrych na dobre różnica taka że te nowe tamte nie heh 200 zl
ale jade jutro zbadac kompresje, bo cos mi sie wydaje że ona umiera. w Lato kupowałem palila na dotyk ale teraz zimno to zobaczymy co z kompresja.
Spróbuj założyć zawór zwrotny za filtr powinien on zapobiec cofaniu się paliwa a c za tym idzie zapowietrzaniu układu. możesz zrobić też inny test który powinien rozstrzygnąć czy się zapowietrza czy nie odpinasz przewód dochodzący do filtra podpinasz do niego butelkę z ropą i zawieszasz wyżej tak aby ropa była pod własnym ciśnieniem( jak ropa będzie płynąc do pompy pod własnym ciśnieniem to układ nie możne się zapowietrzyć ) zostawiasz na noc jak odpali znaczy ze się zapowietrza jak nie to musisz szukać innej przyczyny.
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
jeśli chodzi o lanie wtrysków to na pewno w lecie lepiej by palił niż w zimie ale jeśli wtryski leją to spalanie powinno być wyższe no i zapewne powinien kopcić jak smok podczas jazdy. A co do zapowietrzania to nie umiem odpowiedzieć
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
jezeli wtryski leja to bedzie mial problem z odpaleniem. i czy to jest powod tego ze auto kopci?czekam na odpowiedzi
-
tomason
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6