Z filtrów możesz wymienić jeszcze filtr paliwa.
Pewnie jednak i ta profilaktyczna wymiana nic nie pomoże. Najprawdopodobnie jest to spowodowane tym, iż:

Masz przegrzany silnik, i któryś z zaworów już nie trzyma. Można to sprawdzić, dokonując detekcji ciśnienia w poszczególnych cylindrach. Różnice nie powinny być większe, niż 2 bary na poszczególnych garach. Prawidłowe ciśnienie musisz sprawdzić w książce serwisowej i je przyjąć za wyznacznik.

Masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą. Często ubywa Ci płynu chłodzącego lub/i znika Ci olej w dużych ilościach.

Zdarza się, iż ktoś przy remoncie silnika/wymianie paska (pasków) rozrządu źle wszystko poskładał i rozrząd jest przesunięty o ząbek, czy dwa. To też jest możliwe.

Zacznij jednak od zmiany paliwa. Przez kilka tankowań zalewaj paliwo Pb98 w sprawdzonej sieci dystrybucyjnej (np. BP).

Możesz wykonać kasowanie błędów komputera. Możliwe, że pomoże, ale raczej wątpię.

zerknij jeszcze na aparat zapłonowy. Może trzaba go "zregenerować" lub wymienić na sprawny.
Pozdrawiam.