Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez świeżak » 31 sie 2009, 10:29

Zepsutemu silnikowi motodoktorek już chyba nie zaszkodzi:P
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez flashmaniac » 31 sie 2009, 14:01

yorgoo chcesz zalac doktorka ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Jacek176 » 31 sie 2009, 21:25

yorgoo napisał(a):...Rozmawialem z mechanikami...

Ja nie traktowałbym wypowiedzi mechaników jako wyroczni. Czasami takie głupoty potrafią wygadywać, że ręce opadają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez yorgoo » 31 sie 2009, 22:18

Jacek176 napisał(a):Ja nie traktowałbym wypowiedzi mechaników jako wyroczni. Czasami takie głupoty potrafią wygadywać, że ręce opadają.

Zgadzam sie czasami az uszy puchna od bredni aczkolwiek nie wnioskuje swojej wypowiedzi po jednej rozmowie.
flashmaniac napisał(a):yorgoo chcesz zalac doktorka ?

Mam teraz inne problemy na glowie ale jak mialbym sytuacje hybrydy olejowej czyt. 1litr oleju na 1000km to bym wlal napewno . Po za tym czy ktos tu pisal w jaki niby sposob taki doktorek moze zle wplynac na silnik?!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez MariuS » 31 sie 2009, 22:43

yorgoo a słyszałeś o produkcie blisteina? Coś ala doktor a sporo słyszałem o tym, jednak nie testowałem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez flashmaniac » 31 sie 2009, 22:50

to ja juz bym wolal sprubowac z ta nafta wlewana przez otwory w cylindrach w celu "poruszenia" pierscieni zapieczonych....
ktos to opisywal w ktoryms watku i pomoglo.....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez barabanos » 1 wrz 2009, 16:43

Panowie mój xedos brałl litr mineralnego na 1000km ,zastosowałem płukankę stp i zalałem silnik midlandem 10w40,pomogło.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez mixR » 1 wrz 2009, 17:53

ja jak zalałem tym midlandem to tylko sytuacja się pogorszyła,zaczął więcej chlać oleju i bardziej kopcić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez yorgoo » 1 wrz 2009, 22:06

mariusz_sti napisał(a):yorgoo a słyszałeś o produkcie blisteina? Coś ala doktor a sporo słyszałem o tym, jednak nie testowałem

przypuszczam ze nie jest wazna firma tego specyfiku ani czy to motodoktor czy doktormoto :]

flashmaniac napisał(a):to ja juz bym wolal sprubowac z ta nafta wlewana przez otwory w cylindrach w celu "poruszenia" pierscieni zapieczonych....

jedyne co slyszalem o zalewaniu cylindrow to ze robi sie to poto by sprawdzic szczelnosc pierscieni ,a konkretnie po zdjeciu pokrywy i wlaniu nafty czekamy cala noc i na drugi dzien sprawdzamy czy ubylonafty(bo nie powinno przy szczelnych pierscieniach) jesli tak to pierscienie do d... sa i tyle.

Co do oleju to nieslyszalem nic dobrego o dolewaniu mineralnego do tak starych silnikow jak nasze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez flashmaniac » 1 wrz 2009, 22:20

wiem ze ktos wlewal nafte i krecil walem silnika za pomoca np klucza.....
ja tez pierwszy raz o tym slyszalem ale najwazniejsze ze to pomoglo......
tu masz watek o tym:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a&start=20

z tym sprawdzaniem pierscieni to Ci sie chyba cos pomylilo.....moze chodzilo Ci o sprawdzenie szczelnosci zawor-gniazdo zaworowe w glowicy ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez yorgoo » 2 wrz 2009, 21:34

flashmaniac napisał(a):moze chodzilo Ci o sprawdzenie szczelnosci zawor-gniazdo zaworowe w glowicy ?

tak chodzilo mi o sprawdzanie szczelnosci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez iceman150 » 20 wrz 2009, 14:53

Witam wszystkich forumowiczów.
3 dni temu stałem się posiadaczem mazdy 323f 1995r. ze sławetnym silnikiem z5 ;)
I mam mały problem z kopceniem z rana przy odpalaniu autko stawia istną zasłonę dymną tyle że w sumie wydaje mi się ona biała. Jeszcze muszę się dokładniej przyjrzeć temu zjawisku. Na pewno nie jest to chmura czarna albo szara.
Silnik na pewno bierze olej bo jak nią przyjechałem to miała minimum na miarce. A jako że jeździła nim poprzednio młoda dziewczyna to podejżewam że wogóle dolewek nie robiła (a od wymiany minęło 3tys.km)obecnie jeździ na 10W40.
Oczywiście chciałbym uniknąć remontu silnika i po przestudiowaniu tego tematu rozważam kilka rozwiązań.
1. Najpierw zaleje troszkę doktorka tak pojeżdzę z miesiąc może dwa i wtedy chciałbym wymienić olej.
I tu pojawia się na pytanie na jaki? Bo głównie zależy mi na pozbyciu się tej porannej chmury. Olej bierze no trudno póki nie chla litra na 1000 to niech sobie bierze w końcu to nowe autko nie jest ale ta chmura z rana to obciach jak nic. W sumie autko ładne a kopci jak radziecki czołg.
Wracając do oleju to mysłę głownie nad Midlandem 10W40.
Ale czytałem też pozytywne opinie na temat używania Mobila z niebieskim dodatkiem STP.
No i kontrowersyjny mineral czy warto lać i czy to może pomóc zwalczyć kopcenie z rana?
Czytałem jeszcze coś o olejach typu 10W60 czy one coś pomogą? A może macie jakieś inne pomysły?

Pozdrawiam
iceman150
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez świeżak » 20 wrz 2009, 15:00

Białe kopcenie to zapewne uszczelka pod głowica. Jak chcesz uniknąć na razie remontu to jeździj i dolewaj nawet zwykły minerał za pare groszy.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez iceman150 » 20 wrz 2009, 15:05

Właśnie najzabawniejsze to że nie ma objawów uszczelki pod głowicą. Ani masła w oleju ani w zbiorniku nie bulgocze. Co prawda płynu ubywa ale bardz bardzo nieznacznie. No i brak trudności z odpalaniem (na szczęście)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez świeżak » 20 wrz 2009, 15:36

Mi tez nie ubywało płynu, a kopcił na biało i niebiesko. Na biało kilka minut po odpaleniu, a na niebiesko przez cały późniejszy czas jazdy.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez iceman150 » 20 wrz 2009, 15:53

A mi kopci na biało tuz po odpaleniu i to tak z jedną minutę max a potem to już nie.Ani na biało ani na niebiesko ani na różowo ;)
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez świeżak » 20 wrz 2009, 16:14

Ten niebieski dym leci tak, że go nie widać jak patrzysz we wsteczne lusterka:P Hehe, ale że na różowo nie dymi to mnie zaszokowałeś hahaha
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez iceman150 » 20 wrz 2009, 21:16

Mam takie pytanie do użytkowników motula 6100 10W40 i do midlanda avanza 10W40.
Jak wam się spisują te oleje i czy ograniczyły nieco kopcenie.
A co powiedzą ciekawego na ten temat użytkownicy valvoline 10W60 (i czy taki olej bedzie ok na zimę?)
Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez farciarz » 21 wrz 2009, 10:04

świeżak napisał(a):Białe kopcenie to zapewne uszczelka pod głowica. Jak chcesz uniknąć na razie remontu to jeździj i dolewaj nawet zwykły minerał za pare groszy


Tak...a świstak siedzi i zawija sreberka.

Jak bierze olej to i tak nie będzie kopcil ani na szaro ani na czarno...lecz biało-niebieskawa ( bardziej biała ) zasłona dymna po odpaleniu.
Gbyby była walnięta uszczelka pod głowicą doszła by do tego ubytek płynu chłodniczego.......

Tyle na temat.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez iceman150 » 21 wrz 2009, 20:07

Koledzy przepraszam że tak męcze ten temat, ale doszła jeszcze jedna sprawa.
Bo Pani co ze mną rozmawiała powiedziała że ma zalany półsyntentyk. Więc na dolewkę wlałem jakiś 10W40 (niezbyt dobra marka), ale dziś odkopałem w silniku kartkę od mechanika że silnik jest zalany 15W40 a więc minerałem Texaco Havoline !!!
I tu powstaje problem bo wlałem ok 0,5litra tego półsyntetyka i moje pytanie czy to grozi poważnym uszkodzeniem czy mogę tak przejechać troszkę ok 1000km (bo ogolnie olej jest świeży 3tys.km).

I kolejne pytanie bo chciałbym spróbować zalać ponownie przy wymianie półsyntetyk Midlanda 10W40 lub jakiś olej 10W60. To rzecz jasna muszę zrobić płukankę silnika z tego co wyczytałem. Ale czy ktoś może powiedzieć jak takie płukanie dokładnie wygląda? I jakich środków się używa.
No i co polecacie zrobić żeby tak nie kopcił z rana bo na tym mineralu to kopci jak wściekły :( Ale tylko jak silnik jest zimny to przez pierwsze 30s bo potem to minimalnie a jak złapie temperature to wogóle.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323