CB Radio

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sie 2009, 06:14

loockas napisał(a):Nigdzie nie mogę się doszukać czy to radio ma ANL.

W większości przypadków to filtr ANL jest standardowo w radiach ale nie zawsze jest możliwość jego wyłączenia.
Inna sprawa to poziom jego działania też jest różny.
Jednak najlepsze efekty uzyskuje się gdy mamy do dyspozycji filtry ANL i NB

Wracając do tematu to uważam, że zbyt wiele nie zyskasz na wymianie radia – ten U510 też nie jest złym sprzętem. Notabene widziałem jednego U510 po przeróbkach takich, że właśnie miał dołożony Rf-GAIN
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez loockas » 28 sie 2009, 17:14

Marek 161BD081 napisał(a):ten U510 też nie jest złym sprzętem.


Niby nie, ale U510 strasznie zbiera zakłócenia w mojej maździe. SQ muszę mieć przekręcone na ok 60-70%, żeby normalnie słyszeć. W hondzie civic działa jednak bardzo dobrze. Przyznam jednak, że przy zgaszonym silniku w maździe Uniden działa świetnie i słychać bardzo czysto. Sunker, którego miałem wcześniej takich zakłoceń nie zbierał no ale zaczął się psuć. Chyba najsensowniej będzie podjechać do sklepu z CB i dobierać radio do auta. Na walkę z zakłóceniami nie mam cierpliwości. Na pewno filtr z cewki i kondziora na zasilaniu nic nie da – syf łapie z anteny. Czytałem już setki postów na ten temat i najprostszym ( wcale nie najlepszym i najtańszym) rozwiązaniem będzie zmiana radia (lub samochodu <lol> )
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Pinki » 28 sie 2009, 18:16

loockasJak moja Mazda jeszcze jeździła woziłem U PRO520XL z anteną magnesową Hustlera IC100. Też mam silnik B6 ale nie miałem takich problemów z odbiorem. Nie stosowałem żadnych filtrów. Może sprawdź u siebie takie radio. Szkoda, że nie jesteś z moich okolic bo nie byłoby problemu ze sprawdzeniem.
www.mtj.auto.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 01:20
Posty: 570
Skąd: Jawor
Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V

Postprzez sq2jul » 28 sie 2009, 21:41

Marku, takie pytanie do Ciebie... Czy prawda jest to co pisza ludzie na temat presidentow i unidenow? Chodzi mi dokladnie o to czy President Johny II ASC to to samo co Uniden PRO520XL (pomijajac brak ASC)? Czy ten ASC jest faktycznie funkcjonalny (spelnia swoje zadanie jak powinien)?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sie 2009, 09:09

Witaj sq2jul
Szczerze to są konstrukcyjnie b. zbliżone radia jednak U520 jest bliższy go Johnego I niż do II.
A co do tego ASC to uważam, ze zostało to wymyślone dla ludzi leniwych <lol>
Sam przez jakiś okres czasu użytkowałem Harrego II ASC i jednak wolałem ręczną regulację SQ.
Jak dla mnie to ASC niewiele się różni od "zaciągnięcia" wyżej SQ.
Miałem możliwość pobawienia się kiedyś trochę radiem z wyższej półki czyli Jacksonem II ASC – w tym radiu to faktycznie ten automat ładnie działał. Ale niestety nie jest to radio (cena!) dla potencjalnego "kowalskiego", który tylko raz na jakiś czas chce pojechać np. do cioci i zapytać się o miśków na drodze. ;)
Jednak osobiście to ... wolę pozostać przy swoim starym i pełnoletnim już Jacksonie I – to radio najlepiej mi się spisuje w autku i spełnia moje wymagania. Może kiedyś pokuszę się o jakiś dodatkowy odczyt częstotliwości (przydatne na SSB) ale jak na razie to od dwóch lat już nie szukam niczego innego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jarek-ekonomik » 27 wrz 2009, 10:41

Mam pytanie co wybrać?
Uniden 510
Uniden 520
Onwa MK3 /MK2
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, 18:02 przez jarek-ekonomik, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Pinki » 27 wrz 2009, 15:43

Trzymając się szczegółów to Onwa a nie Owna. Unideny – temat już wcześniej przerabiany – nie posiadają homologacji i przy pierwszej lepszej kontroli uparty gliniarz może je skonfiskować. Kserowane świadectwo zgodności jest tyle samo warte co papier toaletowy. Chyba, że chcesz kupić radio przykładowo 4-letnie. Jeżeli upolujesz to bierz Onwę. Z drugiej strony znam wiele osób jeżdżących z Unidenem, sam też mam i jeszcze żaden mundurowy się nim nie interesował.
www.mtj.auto.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 01:20
Posty: 570
Skąd: Jawor
Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V

Postprzez Wrobcio » 27 wrz 2009, 16:51

Co do kontroli to nie jest przypadkiem tak, że zawsze możesz wyłączyć i mówisz, że nie używasz? Albo przynajmniej mikrofon odkręcasz, bo na odbiór homologacji nie trzeba.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez jarek-ekonomik » 27 wrz 2009, 18:03

Bardziej chodzi o odbiór itd. niż o homologacje
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Marek 161BD081 » 28 wrz 2009, 06:04

Wrobcio napisał(a):Co do kontroli to nie jest przypadkiem tak, że zawsze możesz wyłączyć i mówisz, że nie używasz? Albo przynajmniej mikrofon odkręcasz, bo na odbiór homologacji nie trzeba.


W prostych radiach wyjęcie mikrofonu nie oznacza tego, że radio staje się tylko odbiornikiem bo niestety jest on potrzebny aby słuchać radia (no chyba, ze zmostkujemy piny w gnieździe mikrofonowym).
Ale fakt jest faktem, że słuchać sobie możesz praktycznie wszystkiego – nawet rozmów "miśków" o ile nie bawisz się w dekodowanie transmisji i nie dzielisz się zasłyszanymi informacjami z osobami "trzecimi".

Druga sprawa to nie znam jeszcze nikogo komu policja miałaby sprawdzać deklarację zgodności na posiadane radio.
Dlatego kol. Grinch poszukaj U520 albo starą Onwę i powinno być OK a o deklarację to się będziesz martwił kiedy indziej ;)

Notabene kiedyś chyba w TVN widziałem program, gdzie była relacja z patrolu policji a oni .... mieli u siebie na "pokładzie" właśnie niehomologowanego U520 ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jarek-ekonomik » 28 wrz 2009, 18:50

No dobra ale lepsze bedzie U520 czy Onwa ?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Pinki » 29 wrz 2009, 00:33

O Onwie słyszałem same pozytywy. Ale na moją U520-tkę też nie mam powodów do narzekania. Znajomi też je sobie chwalą.
www.mtj.auto.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 01:20
Posty: 570
Skąd: Jawor
Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V

Postprzez sq2jul » 29 wrz 2009, 01:49

Marek 161BD081 napisał(a):W prostych radiach wyjęcie mikrofonu nie oznacza tego, że radio staje się tylko odbiornikiem bo niestety jest on potrzebny aby słuchać radia (no chyba, ze zmostkujemy piny w gnieździe mikrofonowym).
Ale fakt jest faktem, że słuchać sobie możesz praktycznie wszystkiego – nawet rozmów "miśków" o ile nie bawisz się w dekodowanie transmisji i nie dzielisz się zasłyszanymi informacjami z osobami "trzecimi".


Marku uscilisjmy – za pomoca CB nie mozemy podsluchac policyjnych kanalow (wiem, ze zapewne miales co innego na mysli) nazwijmy to operacyjnych (oni dzialaja na UKF a CB to KF), takze nie ma tutaj mowy o zadnym dekodowaniu transmisji 'miskow' ;)

OT: Marku, zakupiles X9 z ostaniego wypustu (avatar)????? :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2009, 06:23

sq2jul napisał(a): Marku uscilisjmy – za pomoca CB nie mozemy podsluchac policyjnych kanalow ....


Tak, masz rację – ja tylko chciałem zwrócić uwagę, ze policja nie może nam zabronić samego słuchania.
Ale w większości prostych radyjek mikrofon jest elementem niezbędnym do odbioru więc jak się go odłączy to już takie radio nawet nie jest odbiornikiem :)
Jednak z dołączonym mikrofonem to niestety .... jest ono gotowe do użycia.
Osobiście nie przejmowałbym się tym problemem – sam przez parę lat jeździłem z niehomologowanym Pr. Grantem, który w sumie to nigdy nie miał u nas homologacji.
Parę razy się zdarzyło zatrzymanie mnie do rutynowej kontroli ale nigdy nikt się nie interesował radiem.

sq2jul napisał(a):OT: Marku, zakupiles X9 z ostaniego wypustu (avatar)pytajnikpytajnik? usmiech

Tak – dobrze widzisz. Rocznik 2001 więc chyba już ostatnia ta seria i .... jestem zadowolony <jupi>
Trochę jeszcze mam walk z LPG ale ... dam radę bez "gazowników" :)

Grinch napisał(a):No dobra ale lepsze bedzie U520 czy Onwa ?

Jeśli już Onwa to ta MK2 – ciężkie do "zajeżdżenia" radio ale znacznie łatwiej trafisz na mniej eksploatowanego U520 niż taką Onwę
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sq2jul » 30 wrz 2009, 13:51

Marek 161BD081 napisał(a):
sq2jul napisał(a):OT: Marku, zakupiles X9 z ostaniego wypustu (avatar)pytajnikpytajnik? usmiech

Tak – dobrze widzisz. Rocznik 2001 więc chyba już ostatnia ta seria i .... jestem zadowolony <jupi>
Trochę jeszcze mam walk z LPG ale ... dam radę bez "gazowników" :)


Robiac dalej OT w temacie – serdecznie gratuluje ;) i zycze bezawaryjnej jazdy – piekne auto :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez paww99 » 22 paź 2009, 12:35

Witam.
A co powiecie na radio Midland Alan 48 plus d 80?


Mam antene 1,5 metra bata po tuningu przez lokalnego speca. I nie wiem, zastanawiam się nad wierceniem dziury. Tylko pytanie, bo w dachu średnio mi się uśmiecha robić dziure. Myślałem nad klapą. Nie będzie zbytnio zakłócać?
Ford Sierra 2,9 24v 4x4 Cosworth BOA :) Ta ze śmiercionośnym napędem... ~200 koni, v6, rwd, spalanie 10l lpg, lans, czego chcieć więcej? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 21:16
Posty: 211
Skąd: Olsztyn
Auto: -Sierra mk2 2.0 dohc –>2,9 24v6 4x4
-Sierra mk2 2.0 dohc
-Sierra mk1 85r. 2.0 ohc – Coupe GT :D

Postprzez endless » 26 paź 2009, 17:49

Planuje zakup takiego cuda gdzieś max d0 300 zł, możecie coś polecić z tych obecnie dostępnych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 26 paź 2009, 18:35

endless napisał(a):Planuje zakup takiego cuda gdzieś max d0 300 zł, możecie coś polecić z tych obecnie dostępnych

Nowe czy używane? W tej cenie ma być antena czy bez?
Pierwsza propozycja: U520? (nie przejmuj się brakiem deklaracji zgodności – jest wiele innych radyjek na rynku, które nie powinny być użytkowane a taką deklaracje jednak niestety posiadają)

Do moderatorów: – przenieście ten temat do działu "Elektronika" bo w CarAudio to raczej niezbyt pasuje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PLaster » 27 paź 2009, 01:45

Marek 161BD081 napisał(a):Pierwsza propozycja: U520?

popieram, może być i 510

Marek 161BD081 napisał(a):Nowe czy używane? W tej cenie ma być antena czy bez?

podstawowe info jak mamy coś doradzać, oraz:
w miasto czy tylko na trasę?
używane od święta czy na co dzień?
Ostatnio edytowano 15 lis 2009, 22:59 przez PLaster, łącznie edytowano 1 raz
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez no_fear » 27 paź 2009, 12:45

Panowie doradźcie kompletnemu laikowi :P

Planuję zakupić jakieś tanie (używane?) CB + antenka na magnesie. Powiedzmy do 300zł za kpl.

Założenia:
– tylko na trasę
– głównie weekendowe wypady (więc łatwość i szybkość demontażu ma znaczenie)

Co polecacie ? ;)

Mój wstępny typ to Uniden 520XL + SIRIO AS 100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki