Zużycie oleju silnikowego
Strona 1 z 1
Czy macie problem z dużym zużyciem oleju w silnikach 2.3? Pytam ponieważ już raz zatarłem. Nie zapaliła się kontrolka, a nie byłem przyzwyczajony do kontrolowania poziomu oleju. Myślałem, że tamten silnik miał jakąś wadę, ale teraz z nowym silnikiem jest podobnie. Co jakieś 2,5 tyś kilometrów muszę dolać 0,5 l oleju. Czy to normalne?
- Od: 25 kwi 2007, 13:56
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3/2005 2.3i
Nie wiem dlaczego lecz mialem podobny problem w 2,3. Pewnego dnia olej gdzies wyparowal, bylo to jakies 3 tygodnie po przegladze, na ktorym olej wymienono. Efekt byl taki, ze panewki poszly do wymiany. Od tej pory kontrolujemy olej i wszystko jest ok. Silnik moze spalac ctroche oleju. U mnie wyszlo jakos 0,5 litra na 20 tys...( w przypadku silnika 2,0 ) Takie ubytki oleju, o ktorych mowisz sa niepokojace moim zdaniem. Nie jestem mechanikiem ale tak mi sie wydaje.
ja profilaktycznie sprawdzam raz na tydzień poziom oleju, może to nadwrażliwość ale moja ostatnia altima brała na masę olej więc jakieś takie zboczenie zostało, ale jak do tej pory nie zauważyłem żadnych ubytków i jeszcze nie zdarzyło mi się dolewać 
ja dolewam co jakiś czas.. zeby bylo na równym poziomie
u mnie jakoś z 1l na wymiane
u mnie jakoś z 1l na wymiane
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
vsop22 napisał(a):ale teraz z nowym silnikiem jest podobnie
jaki silnik zamontowales??
uzywany? nowy?? jaki przebieg??
jaki oleje stosowales i stosujesz?
vsop22 napisał(a):Co jakieś 2,5 tyś kilometrów muszę dolać 0,5 l oleju
taka ilosc to bardzo duzo. ten silnik nie ma prawa brac takich ilosci oleju.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Olej powinno sie sprawdzac przy kazdym tankowaniu ...
2.3L moje nie bierze wogule
z 2.3L czesto olej znika przez uszkodzona kopulke filtra oleju ( Plastik ) pekniecia jak wloski sie robia ...
Dlatego apeluje o uzywanie klucza dynamometrycznego ...
albo zrobienie konwersji na normalne filtry metalowe odkreca sie ucho .. kupuje sie nowe od Forda albo od 2.0 + uszczelke I po klopocie ....
2.3L niema sensoru poziomu oleju jako takiego jak ci sie juz zapali olej to troche pozno
zaloz sobie odzielny cisnieniowy wskaznik I bedziesz sobie kontrolowal ,..
2.3L moje nie bierze wogule
z 2.3L czesto olej znika przez uszkodzona kopulke filtra oleju ( Plastik ) pekniecia jak wloski sie robia ...
Dlatego apeluje o uzywanie klucza dynamometrycznego ...
albo zrobienie konwersji na normalne filtry metalowe odkreca sie ucho .. kupuje sie nowe od Forda albo od 2.0 + uszczelke I po klopocie ....
2.3L niema sensoru poziomu oleju jako takiego jak ci sie juz zapali olej to troche pozno
zaloz sobie odzielny cisnieniowy wskaznik I bedziesz sobie kontrolowal ,..
travisowski napisał(a):jaki silnik zamontowales??
uzywany? nowy?? jaki przebieg??
jaki oleje stosowales i stosujesz?
Silnik taki sam jak wcześniej 2.3. Używany. Przebieg 30 tyś km. Niby w serwisie Mazdy mówią, że to normalne i ten silnik już tak ma, ale tak czy inaczej wydaje mi się że trochę dużo tego oleju idzie. Leję Mobil1 OW40
- Od: 25 kwi 2007, 13:56
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3/2005 2.3i
vsop22 napisał(a):Niby w serwisie Mazdy mówią, że to normalne i ten silnik już tak ma
niewiem jaki serwis udzielil ci takich informacji ale to jest totalna bzdura a czlowiek ktory sprzedal ci taka wiadomosc nie ma zielonego pojecia.
vsop22 napisał(a):ale tak czy inaczej wydaje mi się że trochę dużo tego oleju idzie
ten silnik nie ma prawa brac takich ilosci oleju.
vsop22 napisał(a):Leję Mobil1 OW40
zmien na 0w30 lub 5w30
musisz odwiedzic mechanika i dokladzie obejrzec auto pod kontem przeciekow. krisek napisal ci wyzej jedna z mozliwych przyczyn i warto to sprawdzic. jesli silnik nigdzie nie gubi oleju na zewnatrz to trzeba do dobrego serwisu lub mechanika niech szukaja przyczyny wewnatrz o ile takowe zuzycie ci przeszkadza. bo sa tacy co wiele lat tak smigaja i im to pasuje.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
OK. Dzięki. Przy następnej wymianie oleju zastanowię się nad zmianą na 0w30 lub 5w30.
Odnośnie tej kopułki to też jestem na to uczulony. Czytałem tą informację serwisową, która została opublikowana przez Mazdę. Myślałem, że właśnie to było przyczyną zatarcia (3 miesiące wcześniej miałem przegląd), ale w serwisie zaklinali się, że o tym wiedzą i używają specjalnego klucza.
Odnośnie tej kopułki to też jestem na to uczulony. Czytałem tą informację serwisową, która została opublikowana przez Mazdę. Myślałem, że właśnie to było przyczyną zatarcia (3 miesiące wcześniej miałem przegląd), ale w serwisie zaklinali się, że o tym wiedzą i używają specjalnego klucza.
- Od: 25 kwi 2007, 13:56
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3/2005 2.3i
jakos nie przypominam sobie zeby ktokolwiek dokrecal mi puszke filtra z sila o okreslonym momencie jaki przewiduje fabryka uzywajac klucza D. (zarowno w serwisie mazdy czy innym zakladzie). nikt tego nie stosuje. oby tylko mial nasadke do filtrow kartridzowych zeby odkrecic puszke i robota leci. mechanicy kreca na czuja ale dobrze ze poruszyliscie ten temat bo w sumie nawet sobie z tego nie zdawalem sprawy.puszka jest plastikowa i faktycznie mozna to uszkodzic. przy kolejnej wymianie oleju juz przypilnuje zeby dokrecal kluczem dynamometrycznym wg instrukcji.
mniemam ze informacja z jaka sila dokrecac jest wygrawerowana na puszce???
bo wsumie nie zwracalem na to nigdy uwagi
prosilbym moze o link do biuletynu mazdy na ten temat jesli ktos takowy posiada.
ostatnio jak wymianialem oliwe to musialem sie upominac zeby odkrecili mi srube w puszce i wymianili uszczelke. zawsze odkrecaja puszke a nikt srub nie rusza. wiec jaki mechanik uzyje klucza dynamometrycznego.
mniemam ze informacja z jaka sila dokrecac jest wygrawerowana na puszce???
bo wsumie nie zwracalem na to nigdy uwagi
prosilbym moze o link do biuletynu mazdy na ten temat jesli ktos takowy posiada.
ostatnio jak wymianialem oliwe to musialem sie upominac zeby odkrecili mi srube w puszce i wymianili uszczelke. zawsze odkrecaja puszke a nikt srub nie rusza. wiec jaki mechanik uzyje klucza dynamometrycznego.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
http://www.docstoc.com/docs/2906798/TEC ... CAP-WRENCH
TECH BULLETIN – MAZDA 3 & MAZDA 6 END CAP WRENCH Released 4.3.06
It has been brought to our attention there have been service issues regarding the end cap on Mazda 3 and Mazda 6 vehicles 2003 – 2005.
Our 2006 – 2007 Service Champ catalog incorrectly lists #03862 for these applications. The correct cup wrench to use is Service Champ #31851.
For informational purposes, below is a service bulletin released from Mazda on this issue.
ENGINE OIL FILTER CARTRIDGE HOUSING COVER DAMAGE
Note: This bulletin supersedes the following TSB(s): 01-008/03. Please update your records accordingly.
BULLETIN NOTE
This bulletin supersedes the previous bulletin 01-008/03, issued on 03/26/03. The APPLICABLE MODEL(S)/VINS, DESCRIPTION, REPAIR PROCEDURE, TOOL and WARRANTY INFORMATION have been revised.
APPLICABLE MODEL(S)/VINS
2003-2005 Mazda6 with 2.3L engine, 2004-2005 Mazda3 with 2.3L engine
DESCRIPTION
The applicable models listed in this bulletin incorporate an oil filter cartridge that is housed within the engine. If the oil filter cartridge housing cover is not removed and/or installed using the correct tool, damage to the sides or bottom of the plastic cover may occur. Engine oil leakage or severe engine damage may occur if the damage becomes excessive.
REPAIR PROCEDURE
Use Oil Filter Wrench (SST AKS75140) for oil filter cartridge housing cover removal.
NOTE:
SST AKS75140 is contained in Oil Filter Wrench Set (SST AKS96085).
SST AKS75140 has a plated finish for easy identification.
Place tool over bottom of oil filter cartridge housing cover.
Remove plastic cover with 3/8" drive ratchet.
Remove and replace oil filter cartridge.
Place tool over bottom of oil filter cartridge housing and tighten cover. Tightening Torque: 30 – 35 Nm (22.2 – 25.8 ft. lbs.)
TECH BULLETIN – MAZDA 3 & MAZDA 6 END CAP WRENCH Released 4.3.06
It has been brought to our attention there have been service issues regarding the end cap on Mazda 3 and Mazda 6 vehicles 2003 – 2005.
Our 2006 – 2007 Service Champ catalog incorrectly lists #03862 for these applications. The correct cup wrench to use is Service Champ #31851.
For informational purposes, below is a service bulletin released from Mazda on this issue.
ENGINE OIL FILTER CARTRIDGE HOUSING COVER DAMAGE
Note: This bulletin supersedes the following TSB(s): 01-008/03. Please update your records accordingly.
BULLETIN NOTE
This bulletin supersedes the previous bulletin 01-008/03, issued on 03/26/03. The APPLICABLE MODEL(S)/VINS, DESCRIPTION, REPAIR PROCEDURE, TOOL and WARRANTY INFORMATION have been revised.
APPLICABLE MODEL(S)/VINS
2003-2005 Mazda6 with 2.3L engine, 2004-2005 Mazda3 with 2.3L engine
DESCRIPTION
The applicable models listed in this bulletin incorporate an oil filter cartridge that is housed within the engine. If the oil filter cartridge housing cover is not removed and/or installed using the correct tool, damage to the sides or bottom of the plastic cover may occur. Engine oil leakage or severe engine damage may occur if the damage becomes excessive.
REPAIR PROCEDURE
Use Oil Filter Wrench (SST AKS75140) for oil filter cartridge housing cover removal.
NOTE:
SST AKS75140 is contained in Oil Filter Wrench Set (SST AKS96085).
SST AKS75140 has a plated finish for easy identification.
Place tool over bottom of oil filter cartridge housing cover.
Remove plastic cover with 3/8" drive ratchet.
Remove and replace oil filter cartridge.
Place tool over bottom of oil filter cartridge housing and tighten cover. Tightening Torque: 30 – 35 Nm (22.2 – 25.8 ft. lbs.)
- Od: 25 kwi 2007, 13:56
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3/2005 2.3i
Nie wiedziałem o tym. Również zalecałbym zmianę na 5W30, 40 lub 50 i pobawienie się z typami olejów. Spalanie 1-2 litrów oleju na 10 tys. km to żaden powód do niepokoju. Moje Mazdy (V6) miały jednak "ulubione" typy, które wciągały zdrowo i te mniej, które praktycznie nie schodziły z bagnetu 
najwazniejsze ze jest jakas alternatywa w przypadku uszkodzenia takowej puszki
naprawde bardzo fajnie ze poruszona zostala ta sprawa. niby detal ale bardzo wazny
moze jakas fotorelacja sie trafi
naprawde bardzo fajnie ze poruszona zostala ta sprawa. niby detal ale bardzo wazny
Krisek napisał(a):w sobote bende to robil
moze jakas fotorelacja sie trafi
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
puszke mozna wymienic jak peknie ale w wiekszosci przypadkow za puzno juz
konwersja na normalne filtry daje mozliwosc zalozenia wiekszych filtrow
wieksza powierzchnia filtrujaca/wiecej oleju
ja mam 2 lewe lapy do zdjec ... ale moge kliknac fotki
ogulnie 4 sruby + Podkladka + odkrecenie sensora oleju I wkrecenie go
I koniec
Mam nadzieje ze wjade bez problemu na podjazdy bo autko opuszczone I od tamtego czasu nie probowalem
konwersja na normalne filtry daje mozliwosc zalozenia wiekszych filtrow
wieksza powierzchnia filtrujaca/wiecej oleju
ja mam 2 lewe lapy do zdjec ... ale moge kliknac fotki
ogulnie 4 sruby + Podkladka + odkrecenie sensora oleju I wkrecenie go

Mam nadzieje ze wjade bez problemu na podjazdy bo autko opuszczone I od tamtego czasu nie probowalem
SST to skrót od Special Service Tool. Czy to oznacza, że do bezpiecznego odkręcenia i dokręcenia tej puszki niezbędny jest specjany klucz czy wystarczy użyć klucza dynamometrycznego i trzymać się podanego w instrukcji 30 – 35 Nm
Jedyne co znalazłem to to:
http://www.mazdastuff.com/custom/produc ... renchB.gif
więc wygląda na to że to po prostu/aż klucz 75,6 mm......
Jedyne co znalazłem to to:
http://www.mazdastuff.com/custom/produc ... renchB.gif
więc wygląda na to że to po prostu/aż klucz 75,6 mm......
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Amalgamat napisał(a):Czy to oznacza, że do bezpiecznego odkręcenia i dokręcenia tej puszki niezbędny jest specjany klucz czy wystarczy użyć klucza dynamometrycznego i trzymać się podanego w instrukcji 30 – 35 Nm pytajnik
a o czym tu jest mowa w tym watku?
przeczytaj od poczatku caly temat a wszystko bedzie jasne
to co podajesz na linku to nasadka do filtrow kartridzowych. inaczej nie odkrecisz puszki jesli nie uzyjesz tej nasadki. a dokrecanie z sila o momencie 30-35Nm to juz inny temat
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości