Kontrolka Check Engine – winny czujnik stopu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez oskar1566 » 22 sie 2009, 19:25

Witam.
jestem posiadaczem mazda 3 1.6 turbo diesla z 2005r. mam taki problem ze podczas jazdy gdy wciskam sprzeglo to zaczyna sie swiecic kontrolka ''check engine''.zaczelo dziac sie tak kolo miesiaca temu gdy bylem w dosc dlugiej podruzy po polsce i na dodatek zaczol wyciekac jakis plyn(nie mam pojecia jaki to plyn i skad wyciekal naszczescie wyciek plynu znikl gdy przyjechalem do domu ale swiecaca kontrolka dalej swieci) powie mi ktos czemu tak sie dzieje????
Początkujący
 
Od: 22 sie 2009, 17:40
Posty: 7
Skąd: Męcina Wielka/Gorlice
Auto: Mazda 3
1.6 Mz-CD
109KM

Postprzez Tolek » 23 sie 2009, 11:45

Wyciek pewnie znikł gdyż .... wyciekło wszystko co było. Nie jestem pewien i nie chcę wprowadzać Cię w błąd ale sprzęgło jest chyba hydrauliczne i to moż być powodem. Warto najpierw sprawdzić wszystkie poziomy płynów a jak to nie pomoże to pozostaje podłączenie pod komputer, a on Ci prawde powie. Pzdr.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez DeadlY » 23 sie 2009, 21:45

Kolega dobrze pisze. Raczej kompiuter cie nie ominie i w ogole to troszke dziwne ze przy wycieku nie sprawdziles od razu. Nie polecam za duzo jezdzic przed sprawdzeniem.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez oskar1566 » 24 sie 2009, 00:02

sprawdzilem poziom plynow i wszystkie sa tak napelnione jak nalezy. nie mam bladego pojecia skad tamten plyn wyciekal. z ukladu chlodniczego????
Początkujący
 
Od: 22 sie 2009, 17:40
Posty: 7
Skąd: Męcina Wielka/Gorlice
Auto: Mazda 3
1.6 Mz-CD
109KM

Postprzez Tolek » 24 sie 2009, 12:17

Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany (tak jak np. olej w skrzyni biegów). Pewnie musiałby to ocenić jakiś fachowiec. Sprawdź czy wyciek nastąpił w okolicy sprzęgło-skrzynia biegów. A czy jest jakaś zauważalna różnica przy wciskaniu sprzęgła i wrzucaniu biegów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez oskar1566 » 24 sie 2009, 18:44

bylem dzis u fachowca sie pytac co sie dzieje i on popatrzyl i powiedzial ze to jest tylko jakis blad w komputerze i trzeba jechac zeby sprawdzic i usunac te blędy(koszt 50zł). powiedzial zebym odłaczyl na 10 min minusową kleme od akumulatora i moze przestanie sie tak dziac ale zrobilem tak i dalej to samo czyli musze jechac jak majszybciej na komputer... a wracajac do Twojego pytanie Tolek to nie ma zadniej różnicy przy wciskaniu i wrzucaniu biegów wszystko dziala tak jak dzialalo...
Początkujący
 
Od: 22 sie 2009, 17:40
Posty: 7
Skąd: Męcina Wielka/Gorlice
Auto: Mazda 3
1.6 Mz-CD
109KM

Postprzez DISItune » 24 sie 2009, 19:55

Tolek napisał(a):Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany


płyn o którym mówisz znajdziesz w zbiorniczku płynu hamulcowego ;) bo w układach z hydraulicznym sprzęgłem wykorzysytwany jest płyn hamulcowy z układu hamulcowego
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Krisek » 25 sie 2009, 04:48

misiekwaw napisał(a):
Tolek napisał(a):Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany


płyn o którym mówisz znajdziesz w zbiorniczku płynu hamulcowego ;) bo w układach z hydraulicznym sprzęgłem wykorzysytwany jest płyn hamulcowy z układu hamulcowego


Dokladnie ... :)

Nastepnym razem powachaj jak plyn smierdzi z papierka nie palca ... :)

Moze masz klime I to co ci wycieklo to woda ;)?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez oskar1566 » 25 sie 2009, 11:14

dzis bylem u mechanika na komputerze i okazało się ze to jest wina włącznika światła stopu. teraz trzeba tylko czekac na nowy wlacznik z serwisu. wie ktos ile moze taki wlacznik kosztowac???
Początkujący
 
Od: 22 sie 2009, 17:40
Posty: 7
Skąd: Męcina Wielka/Gorlice
Auto: Mazda 3
1.6 Mz-CD
109KM

Postprzez DISItune » 25 sie 2009, 12:07

oskar1566 napisał(a):dzis bylem u mechanika na komputerze i okazało się ze to jest wina włącznika światła stopu. teraz trzeba tylko czekac na nowy wlacznik z serwisu. wie ktos ile moze taki wlacznik kosztowac???


hehe prawie jak w Octavii <lol> padał wyłącznik stopu a zaświecała się kontrolka świec żarowych <lol>

w Skodzie włącznik kosztował o ile dobrze pamietam 78zł z wymianą w ASO, ciekawe jak to będzie wyglądało w przypadku 3ki :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Jacekm_ » 25 sie 2009, 18:05

misiekwaw napisał(a):hehe prawie jak w Octavii <lol> padał wyłącznik stopu a zaświecała się kontrolka świec żarowych <lol>
Bo tam w przypadku silników diesla kontrolka świec pełni wszystkie funkcje check engine. W benzynowej, przy takiej awarii, zapaliła by się kontrolka EPC.
Takie małe OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323