CB Radio

Postprzez Represjonowany » 18 sie 2009, 14:21

Marek 161BD081 napisał(a):Najpierw podstawy: antena (a szczególnie 1/4 fali) MUSI mieć przeciwwagę w postaci metalowego elementu takiego jak np. klapy bagażnika, dach czy nawet klapa silnika. W konstrukcjach stacjonarnych stosuje się rurki, druty itp.
Ta przeciwwaga anteny po prostu MUSI być i nie ma przeproś aby antena mogła normalnie pracować.


Hmm.. nie bardzo to rozumiem... "przeciwwaga" ? Tzn po prostu jakby "uziemnienie" ?


Marek 161BD081 napisał(a):Dlatego nie zalecam takiego czegoś aby antena miała trzymać się na części tylko magnesu.


Nie nie :) Mowilem zeby sie nei martwic o mocowanie – chodzilo mi tylo o problemy z jakoscia odbioru we przypadku niepelnego uzycia magnesu.
W moim przypadku to niepelne to by bylo powiedzmy 15% Magnesu w piowietrzu, ale mocowanie jest tak solidne, ze jak przymierzalem magnes, to mialem problem ze zdjeciem go reką :) Po prostu spojler przytrzymuje w kierunku odwrotnym niz kierunek jazdy – tzn antena sie nie ma jak zsunac, bo blokuje spojler. Dziala to naprawde dobrze :)

Marek 161BD081 napisał(a):A ta antenka Missouri ... nie jest najgorsza chociaż czasem może (ale nie musi!) sprawiać problemy ze strojeniem.


No wlasnie chodzi mi w ogole o anteny president. BO one sa dosc.. krotkie... a duzo drozsze – wiec pytanie czy sa jakosciowo dobre. Niby powinny byc, no ale sam nie wiem.
Po prostu zastanawiam sie nad teoria ze co dluzsze to lepsze. Gdyby tak bylo president tez by robil 1,5m.. a nie robi... wiec pytanie czy taka antena 0,75 presidenta bedzie sie sprawowala tak samo dobrze jak np Lemm 1,45m...
No dobra.. widze ze presient robi tez dluzsze ;) Ale jestem ciekaw – patrzac po cenie czy taki np Missouri bedzie lepszy od Lemma 1,45 m ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2009, 13:58
Posty: 118 (2/0)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BA 1.8 `96/`97

Postprzez Hitman » 18 sie 2009, 16:02

Marek 161BD081 dzieki narazie sie wstrzymam co do zakładania jakis filtrów... zakłóceń mam kilka ale gdy stłumie je na potencjometrze to zasieg jest i tak na około 10 km a mi to wystarczy, zobaczymy jak sie sprawdzi na trasie na zlot... a potem bede podejmował kroki dalsze jesli bedzie taka koniecznosc. wiem napewno ze zakłucenia ida z anteny i pomogła by antena na stałe, lesz skoda mi kasy na to narazie, tak wiecej niz 5km bym nie zyskał.... wiec szkoda zachodu... :)
Mariusz Pozdrawia....

Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.

http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko! hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 21:12
Posty: 241
Skąd: (WLKP)
Auto: Mazda 323C Biała strzała;p

Postprzez Marek 161BD081 » 18 sie 2009, 16:24

Represjonowany napisał(a):Hmm.. nie bardzo to rozumiem... "przeciwwaga" ? Tzn po prostu jakby "uziemnienie"

Tak – poczytaj zresztą w necie na temat anten GP i odwiedź ten LINK

Represjonowany napisał(a):Mowilem zeby sie nei martwic o mocowanie – chodzilo mi tylo o problemy z jakoscia odbioru we przypadku niepelnego uzycia magnesu.

Montaż anteny nie wpływa aż tak zasadniczo na jakość odbioru jak na nadawanie.
Nawet jak masz antenę niezestrojoną to i tak odbierać najczęściej będziesz poprawnie ale z nadawaniem może być już kicha :|

Represjonowany napisał(a): .... No wlasnie chodzi mi w ogole o anteny president. BO one sa dosc.. krotkie... a duzo drozsze – wiec pytanie czy sa jakosciowo dobre. Niby powinny byc, no ale sam nie wiem. Po prostu zastanawiam sie nad teoria ze co dluzsze to lepsze. Gdyby tak bylo president tez by robil 1,5m.. a nie robi... wiec pytanie czy taka antena 0,75 presidenta bedzie sie sprawowala tak samo dobrze jak np Lemm 1,45m...

Poczytaj link powyżej a będziesz miał odpowiedź.
Nie sądzę aby miała być lepsza dwa razy krótsza antena President'a od takiej LEMM'a.
Szukasz dłuższych anten Presidenta? Proszę bardzo: OREGON, DAKOTA, COLORADO i inne.
Ale niestety .... obecnie płacisz też za ta nieszczęsna naklejkę z napisem "President" i stąd te ceny dlatego patrząc na jakość wykonania proponuję ze swojej strony SIRIO.
Ale to Twoje pieniądze, wiesz lepiej i .... to nie mój problem <lol>

P.S. ... czytaj informacje też w innych źródłach bo ... trochę nudne jest powielanie rzeczy zamieszczone w innych miejscach. :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Represjonowany » 18 sie 2009, 21:03

Marek 161BD081 napisał(a):P.S. ... czytaj informacje też w innych źródłach bo ... trochę nudne jest powielanie rzeczy zamieszczone w innych miejscach. :(


Slusznie, dziekuje za rady :) Znalazlem bardzo fajne forum o CB, ale nietorych szczegolowych pytan nie bylo, dopiero tu wyjasnilem rozne swoje niejasnosci :)

Najglupsze w tym wszystkim jest to ze okazalo sie ze mam znajomego, ktory ma sklep i firme zajmujaca sie montowaniem CB :/ nie doc ze przeplacilem za radio, bo u niego mialbym taniej, to pewnie wielu z tych rzeczy dowiedzialbym sie nie nekajac "admina" tego tematu :)

Dzisiaj juz u niego bylem i na razie stwierdzil profesjonalnie, ze dupa z mocowania anteny na stale innego niz bez wiercenia :P (zgodnie z przypuszczeniami). Cd. nastapi jutro jak juz sobie podciagne instalacje z akumulatora... wiem ze to rpzesada ale kupilem kabelki 2,5mm w zelowanej izolacji (miesiutkie) z gwarancja nieprzebijalnosci do 5000Volt :D No i oczywiscie bezpiecznik na 12V, zeby mi sie nie sfajczylo auto jakbyco :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2009, 13:58
Posty: 118 (2/0)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BA 1.8 `96/`97

Postprzez Norby » 18 sie 2009, 23:12

[quote]Cd. nastapi jutro jak juz sobie podciagne instalacje z akumulatora... wiem ze to rpzesada ale kupilem kabelki 2,5mm w zelowanej izolacji (miesiutkie) z gwarancja nieprzebijalnosci do 5000Volt :D No i oczywiscie bezpiecznik na 12V, zeby mi sie nie sfajczylo auto jakbyco :)[quote]

Podłączenie radia bezpośrednio do aku nic nie pomoże, podobnie jak stosowanie filtrów. Proponuję metodą prób i błędów różne usytuowania anteny na dachu a najpewniej będzie to środek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez jarek-ekonomik » 23 sie 2009, 14:40

witam. mam antenke midlanda ml-145 i poszukuje jakiegos radyjka do 150 co poradzicie?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Marek 161BD081 » 24 sie 2009, 07:04

Grinch napisał(a):poszukuje jakiegos radyjka do 150 co poradzicie

A czym się różni radio do anteny ML-145 od takiego "do" np. Pr. Floryda?
<lol>
W tej cenie trochę trudno będzie znaleźć coś co sensownie będzie działało, no chyba, ze trafisz na jakąś "używkę" bo o nowych to nawet zapomnij.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jarek-ekonomik » 24 sie 2009, 18:44

Marek 161BD081 napisał(a):A czym się różni radio do anteny ML-145 od takiego "do" np. Pr. Floryda?

Nie wiem dlatego tutaj pytam i pisze co wiem a Ty wysmiewasz ....mam nadzieje że kiedys i Ciebie to spotka że nie bedziesz wiedział czegos i tak samo zostaniesz potraktowany . Zycze Ci tego z całego serca.


Marek 161BD081 napisał(a):trafisz na jakąś "używkę"

może być i używane
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Marek 161BD081 » 25 sie 2009, 07:17

Grinch napisał(a):Nie wiem dlatego tutaj pytam i pisze co wiem a Ty wysmiewasz ....mam nadzieje że kiedys i Ciebie to spotka że nie bedziesz wiedział czegos i tak samo zostaniesz potraktowany . Zycze Ci tego z całego serca.

Niezbyt to miłe z Twojej strony ale jakbyś poczytał ze zrozumieniem cały wątek to też doszedłbyś do odpowiedzi na to pytanie odnośnie anteny ale jak ktoś jest leniwy to już nic na to nie poradzę.
Ja też nie jestem wszystkowiedzący i jak czegoś nie wiem to na początek szukam informacji a jak nie mogę niczego znaleźć to dopiero zadaję pytanie.

Grinch napisał(a):może być i używan

Mogę się tylko domyśleć, ze to ma być "antymisiek" bo tez nic nie napisałeś.
Jak masz ochotę to kup takie + jakiś mikrofon do niego + oczywiście przestrojenie. Fakt, ze nie wygląda może ono rewelacyjnie ale nie kupisz przecież prawie nieużywanego superradia na te pieniądze. ;)
Ewentualnie możesz pomyśleć o takim radiu.
Zapomnij o całej serii Alanów 100, 102, 199, Cobrach z serii "Ultra" czy 19DXIV czy jeszcze lepszym chłamie jakim są sprzęty "firmy" Sunker.
Moja propozycja – dozbieraj kasiorki na coś z wyższej półki albo ... czekaj na "okazję".
I koniecznie poczytaj cały ten wątek.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Pinki » 25 sie 2009, 08:45

Jak ja dawno Onwy nie widziałem. Sam z chęcią bym takie łyknął. Brat teraz kupił jakiegoś Sunkera i podpiął Hustlera IC 100 – nawet nie pytam jak to działa i ile podziała bo po co się zająć SWRem.

Grinch
Marek 161BD081 napisał(a):jak czegoś nie wiem to na początek szukam informacji a jak nie mogę niczego znaleźć to dopiero zadaję pytanie.

Właśnie takie zasady panują na forum. Czasami trzeba trochę posiedzieć na szukaniu ale można się dowiedzieć o wiele więcej ciekawych i potrzebnych rzeczy.
www.mtj.auto.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 01:20
Posty: 570
Skąd: Jawor
Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V

Postprzez jarek-ekonomik » 25 sie 2009, 13:38

Pinki napisał(a):Właśnie takie zasady panują na forum. Czasami trzeba trochę posiedzieć na szukaniu ale można się dowiedzieć o wiele więcej ciekawych i potrzebnych rzeczy.

Jakie zasady panuja to wiem . Czytałem wątek itd. ale nie odszukałem odpowiedzi , która by mnie satysfakcjonowała więc zapytałem(chyba to nic złego) i spodziewałem sie milszej odpowiedzi i tyle. Koniec tematu.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Marek 161BD081 » 25 sie 2009, 14:04

Tym razem już przegiąłeś.
Grinch napisał(a):Czytałem wątek itd. ale nie odszukałem odpowiedzi , która by mnie satysfakcjonowała więc zapytałem(chyba to nic złego) i spodziewałem sie milszej odpowiedzi i tyle.

Jakbyś czytał ze zrozumieniem cały temat to natknąłbyś się na ten post, gdzie przedstawiłem dwa linki – m.in. o "mitach" związanych z CB a link ten skierowałby Cię tutaj.
Tak więc nie mów teraz o niegrzecznym traktowaniu skoro nie chce Ci się czytać i czeka się na rozwiązanie podane na tacy. I na przyszłość nie oceniaj kogoś skoro sam nie jesteś w porządku.
Dla mnie też koniec rozmowy bo odchodzimy od właściwego tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jarek-ekonomik » 25 sie 2009, 17:12

zostawie to bez komentarza.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Pinki » 26 sie 2009, 01:03

Panowie powróćcie do tematu zanim zostanie on zamknięty.
www.mtj.auto.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 01:20
Posty: 570
Skąd: Jawor
Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V

Postprzez Bandyta » 27 sie 2009, 21:42

Grinch jak chcesz kupic CB to mam dla Ciebie TTI TCB-770 za 120zl jak dla forumowicza :)
jakby co to pisz na gg lub PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Postprzez Pinki » 27 sie 2009, 22:19

Serwisant z Legnicy mówił, że TTI można jakoś przestroić i wtedy są porównywalne z Presidentem Johny II. Koszt przestrojenia u niego to 60 zł.
www.mtj.auto.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 01:20
Posty: 570
Skąd: Jawor
Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V

Postprzez loockas » 27 sie 2009, 22:20

Korzysta ktoś z kieszeni do montażu radia w otwór 1DIN? Dokładnie chodzi mi o ten... http://allegro.pl/item714919192_promo_o ... odele.html

Jak to jakościowo wygląda? Lakier nie odchodzi? Ma ktoś jakieś zdjęcia po montażu?

Domniemam, że konieczne będzie zaopatrzenie się w tym momencie w zew głośnik. Mam taki od zestawu głośnomówiącego Nokii. Jutro potestuje, może się nada.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bandyta » 27 sie 2009, 22:24

ja takie cos mialaem w czerwonej 1,5 efce.... gdzies powinny byc zdjecia w galerii nasze mazdy :)
jesli chodzi o wrazenia wizualne jak najbardziej pozytywne... do efek przed liftem polecam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Postprzez loockas » 27 sie 2009, 22:48

Myślę nad tym twoim radiem... Zastanawiam się tylko czy jest sens przesiadki z Unidena 510... Niby zyskam rf i mic gaina. Jednak firma TTI nic mi nie mówi. Nigdzie nie mogę się doszukać czy to radio ma ANL.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bandyta » 27 sie 2009, 23:09

loockas napisał(a):. Nigdzie nie mogę się doszukać czy to radio ma ANL.

chyba takiego czegos nie ma.... ale jesli chcesz byc na 100% pewny to musisz Sobie poszukac tego w necie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki