FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sie 2009, 07:30

wvx napisał(a):a czy światełko od klimy jak je kliknę powinno się zapalać nawet jeśli nie ma czynnika? Bo mi się zapala, oczywiście nic poza tym się nie dzieje...


Nawet jak nie będziesz posiadał klimy to lampka na przycisku się zapala po jego naciśnięciu.
Ot po prostu japończyki poszli na łatwiznę aby nie produkować kilku wersji tego samego zespołu przełączników.
<lol>
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wvx » 14 sie 2009, 16:22

no wiem, bo z tym przyciskiem jeżdżę od ponad 2 lat :D

uwaga dla innych, jak przekładacie klimę i macie osuszacz bez oczka, to nie kupujcie nowego z oczkiem (albo przynajmniej dokładnie sprawdźcie czy mają takie same wejścia na przewody. Bo u mnie się okazało że ten nowy co kupiłem miał z trochę je inne i niestety nie trzymało to ciśnienia, nawet po zastosowaniu sylikonu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 14 sie 2009, 19:26

no i mam problem, klima dalej nie działa :( wszytko ładnie trzyma ciśnienia, ale nie załącza się wentylator i sprężarka, podejrzenia od razu padły na ten nie podłączony kabelek. Ma on 3 grubsze przewody jakby zasilające, ale nie ma go za chiny gdzie podłączyć <jelen> Jak możecie to byście sprawdzili u siebie czy macie takie wtyczki i jak tak to gdzie one idą...
Acha, to że sprężarka i wentylator działa sprawdziliśmy podpinając je na krótko do aku, wszystko zaczęło działać, a klima chłodzić, więc sprawa rozbija się o jakieś sterowanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sie 2009, 20:29

Sprawdź może na poczatek czujnik ciśnienia na osuszaczu, zmostkuj go na próbę i zobacz czy odpali.
Ja właśnie u siebie miałem uszkodzony ten czujnik.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez etam » 14 sie 2009, 22:04

wvx napisał(a):no i mam problem, klima dalej nie działa :( wszytko ładnie trzyma ciśnienia, ale nie załącza się wentylator i sprężarka, podejrzenia od razu padły na ten nie podłączony kabelek. Ma on 3 grubsze przewody jakby zasilające, ale nie ma go za chiny gdzie podłączyć <jelen> Jak możecie to byście sprawdzili u siebie czy macie takie wtyczki i jak tak to gdzie one idą...
Acha, to że sprężarka i wentylator działa sprawdziliśmy podpinając je na krótko do aku, wszystko zaczęło działać, a klima chłodzić, więc sprawa rozbija się o jakieś sterowanie...


na tym kabelku wisi taka kostaka-przekaźnik, który jest sterowany z czujnika przy skaraplaczu, Powinien siezałączać jak temperatua jest powyżej 0,8stC, żeby załączyć sprzęgło kompresora. Jak chcesz sprawdzić czy klima działa poszukaj na tych kabelkach +12V ( zasilanie do przekaźnika) i GND(masa), a następnie zewrzyj GND z tym wolnym-trzecim kabelkiem – powinna klima ruszyć.
eeeetam
Początkujący
 
Od: 20 mar 2007, 15:44
Posty: 28
Skąd: eeeetam
Auto: eeeetam

Postprzez Mrozu23 » 14 sie 2009, 22:33

A wiecie moze co to jest i do czego ma sluzyc? Mialem to przykrecone do wyminnika ciepla ale nie ma tego na schemiacie klimy do mx3 V6
<a href='http://zapodaj.net/d515b886c536.jpg.html'>http://zapodaj.net/d515b886c536.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/e05a5405b922.jpg.html'>http://zapodaj.net/e05a5405b922.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/2cc6de2425e6.jpg.html'>http://zapodaj.net/2cc6de2425e6.jpg.html</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Marek 161BD081 » 16 sie 2009, 09:37

Mrozu23 napisał(a):A wiecie moze co to jest i do czego ma sluzyc? ...


Jeszcze jakbyś zrobił jakotako ostre zdjęcia to może ktoś łatwiej mógłby Ci pomóc.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wvx » 16 sie 2009, 14:41

Marek 161BD081 napisał(a):Sprawdź może na poczatek czujnik ciśnienia na osuszaczu, zmostkuj go na próbę i zobacz czy odpali.

to raczej nie to, bo jak pisałem wyżej, po bezpośrednim podpięciu sprężarki i wentylatora do akumulatora klima ruszyła i zaczęła chłodzić...

etam napisał(a):na tym kabelku wisi taka kostaka-przekaźnik, który jest sterowany z czujnika przy skaraplaczu, Powinien siezałączać jak temperatua jest powyżej 0,8stC, żeby załączyć sprzęgło kompresora. Jak chcesz sprawdzić czy klima działa poszukaj na tych kabelkach +12V ( zasilanie do przekaźnika) i GND(masa), a następnie zewrzyj GND z tym wolnym-trzecim kabelkiem – powinna klima ruszyć.

zaraz idę to sprawdzić, jeśli dobrze rozumiem to co piszesz, to brakuje mi jakiegoś przekaźnika który wpina się pod tą kostkę? a takie rozwiązanie co podajesz jeśli zadziała to na stałe raczej nie może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 16 sie 2009, 16:06

i klima ruszyła, na wtyczce co prawda są dwa kabelki 12V i jeden pośrodku GND, ale za drugim razem trafiłem i wszystko zaczęło pięknie chodzić :)
to tylko teraz niech ktoś mi powie gdzie można kupić taki przekaźnik oraz jaki jest jego symbol, lub czy może ktoś takowy posiada??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez rdl » 17 sie 2009, 14:33

Mrozu23

Do tego podłacza się kostkę z kabelkami, które z koleji mają kostki do podłączenia czujnika temperatury parownika oraz do wpięcia całości do elektryki samochodu.

A nie masz tego na schemacie, bo to jest część czujnika temperatury (w parowniku znajduje się element termorezystancyjny, a ta kostka przetwarza – proguje – rezystancje na sygnał cyfrowy dla ecu)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez etam » 18 sie 2009, 18:12

wvx napisał(a):i klima ruszyła, na wtyczce co prawda są dwa kabelki 12V i jeden pośrodku GND, ale za drugim razem trafiłem i wszystko zaczęło pięknie chodzić :)
to tylko teraz niech ktoś mi powie gdzie można kupić taki przekaźnik oraz jaki jest jego symbol, lub czy może ktoś takowy posiada??


chyba mam jeszcze coś takiego,

jak bedziesz na zlocie MS to dostaniesz....
eeeetam
Początkujący
 
Od: 20 mar 2007, 15:44
Posty: 28
Skąd: eeeetam
Auto: eeeetam

Postprzez vadit » 20 sie 2009, 23:38

Witajcie :)

W swojej Maździe mam nieszczelną chłodnicę klimy – dwa dolne pręciki się urwały. Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Czy opłaca się regenerować chłodnicę, czy lepiej kupić nową?
2. Mógłby ktoś pokazać na fotkach/wytłumaczyć jak ją zdemontować? Potrzebne są do tego jakieś niestandardowe narzędzia, czy wystarczy zwykły klucz? Trzeba demontować zderzak, czy inne elementy, żeby ją wyjąć? Potrzebny jest do tego kanał?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 23:29
Posty: 9
Skąd: Łęczna
Auto: 323F BJ 1.6 2002

Postprzez flywin » 20 sie 2009, 23:51

nowa chłodnica klimy od 250 zwyż :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez vadit » 21 sie 2009, 00:29

flywin, widzę, że jesteś z Lublina – gdzie takie tanie chłodnice można kupić?
Ja najtańsze znalazłem na http://www.czesci24.pl/ – tam w okolicy 350zł, tylko że nie wiem która będzie pasowała. Najpierw muszę wymontować swoją.
Jeżeli da się za 250 kupić to faktycznie nie ma co się zastanawiać – tylko gdzie za tyle kupię?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 23:29
Posty: 9
Skąd: Łęczna
Auto: 323F BJ 1.6 2002

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sie 2009, 07:13

vadit – do demnontażu chłodnicy nie potrzebujesz jakichś specjalnych narzędzi.
U mnie to zrobiłem bez kłopotów na parkingu :)
Nie wiem na 100% jak jest u Ciebie ale zapewne chy ba prawie tak samo jak i u mnie – demontujesz tą blachę nad chłodnicą, odkręcasz przewody ciśnieniowe i całość ładnie do góry mi wyszła.
Proponuję od razu pozatykać króćce przewodów aby nic do środka się nie dostało.
W moim przypadku chłodnica przeżyła u "poprzednika" jakiś "dzwon" i miała parę uszkodzeń na bocznej części.
Też początkowo myślałem aby kupić nową ale .... na "próbę" dałem chłopakom w pracy aby spróbowali ją pospawać – udało się i chłodnicę mam szczelną :)
Dlatego jak ją już wyjmiesz to obejżyj ją i zastanów się czy warto próbować ją reanimować czy jednak lepiej kupić nową.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wvx » 21 sie 2009, 11:08

vadit, przede wszystkim upewnij się jaką masz wersje chłodnicy, bo jeśli taką jak moja to koszt nowego zamiennika jest kosmiczny...600zl wzwyż :| natomiast ten drugi typ to już 300zł.
Ja w swojej miałem niewielki wyciek i też postanowiłem pospawać, pojechał do polecanego gościa od spawania i niestety jedna nieszczelność usunął, ale poprzez działanie wysokiej temperatury chłodnica prawie dosłownie się rozleciała :| Niestety tak się może stać z kilkunastoletnimi chłodnicami.
Poniżej zdjęcia chłodnic:
obyś nie miał tej, to ta droższa
Obrazek
natomiast ta jest za 300zł
Obrazek

Mi właśnie przed chwilą przyszła ta druga, i będę próbował tak przerobić przewody żeby pasowały...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez flywin » 21 sie 2009, 12:24

@vadit napisz domnie na gg to dam ci namiary na goscia co ci wszytko sciagnie :P

GG: 1467293
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez wvx » 21 sie 2009, 12:50

no i niestety w tej drugiej chłodnicy wejścia na przewody, niby są te same, ale jednak są 1mm szersze i bez przełożenia do nowej chłodnicy całych wejść nic z tego nie będzie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez soul » 21 sie 2009, 13:32

wvx, gdzie kupic ta chlodnice za 300? bo mam ten typ i mam ją do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez wvx » 21 sie 2009, 14:01

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323