Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Myslę ze nie masz wyjscia .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Masakra jednym słowem, sądząc po roczniku domniemywam że jesteś świeżo po gwarancji? Dlaczego ten szmelc jest tak drogi? Przecież wymiana DPFu w wielu przypadkach będzie stanowiła znaczną część wartości auta




Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
marzcin13 napisał(a):Masakra jednym słowem, sądząc po roczniku domniemywam że jesteś świeżo po gwarancji?
Możesz przestać standardowo dramatyzować? Jeśli filtr jest do wymiany, to znaczy, że doszło
do poważnych zaniedbań ze strony użytkownika – gwarancja tutaj nie ma nic do rzeczy.
marzcin13 napisał(a):Dlaczego ten szmelc jest tak drogi? Przecież wymiana DPFu w wielu przypadkach będzie stanowiła znaczną część wartości auta
Jeśli do tego dojdzie – a na ten czas takich przypadków jest promil.
greggs1, odpowiadając na pytanie. Nie, nikt tego jeszcze nie usunął, nie udało się też oszukać komputera. Poza tym jedź do innego serwisu i zdiagnozuj to ponownie. Jeśli to prawda, to, o ile nie zostałeś o tej poważnej usterce przed zakupem poinformowany przez sprzedającego, możesz zażądać zwrotu kosztów naprawy lub w ogóle zwrócić auto.
Ponadto, temat wałkowany już parokrotnie – poczytaj trochę zanim napiszesz.
Pozdor Myjk
Możesz przestać standardowo dramatyzować?
Nie dramatyzuję, stwierdzam fakt. Jeśli greggs będzie musiał wymienić filtr to wybulenie przynajmniej 5000 PLN można śmiało nazwać masakrą. Co do poważnych zaniedbań użytkownika, być może takie miały miejsce ale z drugiej strony nikt nie może w 100% że filtry DPF przy poprawnym użytkowaniu są "dożywotnią" częścią naszych mazd i porostu w miarę upływu czasu nie zaczną się zapychać " ze starości". Mazda wprowadziła je z tego co wiem w 2006 roku także stosunkowo niedawno, czas pokaże czy nie dała du....y
Pozdr
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
marzcin13 napisał(a):Jeśli greggs będzie musiał wymienić filtr to wybulenie przynajmniej 5000 PLN można śmiało nazwać masakrą.
W koncernie PSA taki rytuał jest standardowy za taką cenę co 120/180 tkm.
Koło dwumasowe też podobnie kosztuje – jak się je należycie traktuje,
to będzie działać i 500 tkm. Jak nie, to jest takie powiedzenie – za błędy się płaci.
marzcin13 napisał(a):Co do poważnych zaniedbań użytkownika, być może takie miały miejsce ale z drugiej strony nikt nie może w 100% że filtry DPF przy poprawnym użytkowaniu są "dożywotnią" częścią naszych mazd i porostu w miarę upływu czasu nie zaczną się zapychać " ze starości".
Obecnie wnioski są takie, że winni są użytkownicy – i to głównie poprzedni właściciele z zagranicy,
którzy po prostu pozbywają się problemu – a na naszym, polskim forum aż huczy...
Nie inaczej jest w Twoim przypadku z DPFem, prawda? Już raz prawie go zabiłeś...
marzcin13 napisał(a):Nie dramatyzuję, stwierdzam fakt.
marzcin13 napisał(a):czas pokaże czy nie dała du....y
Niestety, ale przeczysz sam sobie. Mówimy tutaj o jednostkowych przypadkach na tle
tysięcy egzemplarzy, a Ty już stwierdzasz fakty... nie sądzisz, że jednak trochę dramatyzujesz?
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):nie sądzisz, że jednak trochę dramatyzujesz?
Pomimo tego, ze sledze chyba kazdy watek o DPF na tym forum, ja tak nie sadze. Jest to czesc samochodu ktora predzej czy pozniej bedzie musiala ulec wymianie, bo w przeciwienstwie do katalizatora ktory i tak sie zuzywa, jest narazona na wieksze chemiczne i fizyczne zniszczenia, wiec kolega ma racje, predzej czy pozniej czeka na nas niemaly wydatek o ktory nikt z nas sie nie prosi. Pytanie brzmi: kiedy?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... -7,1352009 Z tego co widze Mazda powoli wycofuje sie z DPF ktorego zasada dzialania jest w naszych Mazdach.Nowy CX-7 Ma juz inaczej rozwiazane sprawy ekologii.Czuzby Jponscy inzynierowie stwierdzili ze jednak nie dziala to zadawalajaco i wymyslili inne rozwiazanie po czesci wzorujac sie na koncernie PSA-).Tylo kto jak nam popadaja DPF a zgadzam sie tu z przedmowcami ze kiedys to nastapi i bedzie bardzo bolalo pomoze-)
- Od: 13 mar 2009, 13:03
- Posty: 64
- Skąd: Bielsko-Biala
- Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008
krzysiekk38 napisał(a):Z tego co widze Mazda powoli wycofuje sie z DPF ktorego zasada dzialania jest w naszych Mazdach
SCR to niezależny komponent montowany za filtrem DPF, co widać tutaj (rysunek pokazuje na wydechu kolejno DPF i SCR):
http://www.greencarcongress.com/2009/03/mazda-becomes-f.html
Zastosowano jakieś zmiany katalizując proces wypalania DPF-a, ale idea pozostaje ta sama.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Myjk napisał(a):w przypadku Mazdy nikt tego jeszcze nie dokonał
Z tego co ja wiem, conajmniej jedna firma chwalila sie, ze tego dokonala tyle, ze nikt nie sprawdzil naocznie, skad masz ta pewnosc?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam,
Emulator do mazdy jest już gotowy.
Pozdrawiam
Cytuje za ....
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=2
Może ktoś podjedzie i sprawdzi???Ja mam niestety za daleko.
Dzwoniłem do nich, od Września zaczynają montaż, podobno poradzili sobie z wzrastającym poziomem oleju...
Jeśli okaże się że to nie fake i rzeczywiście emulator spełnia swoje zadanie bezbłędnie to po gwarancji będą mieli jednego klienta więcej
Emulator do mazdy jest już gotowy.
Pozdrawiam
Cytuje za ....
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=2
Może ktoś podjedzie i sprawdzi???Ja mam niestety za daleko.
Dzwoniłem do nich, od Września zaczynają montaż, podobno poradzili sobie z wzrastającym poziomem oleju...
Jeśli okaże się że to nie fake i rzeczywiście emulator spełnia swoje zadanie bezbłędnie to po gwarancji będą mieli jednego klienta więcej
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
No to czekamy na pierwszego chętnego
i relację oczywiście
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
- Od: 5 lut 2009, 16:07
- Posty: 69
- Skąd: okolice Wa-wy :)
- Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.
Marcin5 napisał(a):Dzwoniłem do nich, od Września zaczynają montaż,
W takim razie czekamy na potwierdzenie tego faktu.
Marcin5 napisał(a):podobno poradzili sobie z wzrastającym poziomem oleju
Jeśli wyeliminowali DPF, to z pewnością sobie z tym poradzili.
PS Temat niebawem powędruje do kosza, ponieważ są już dwa inne tematy o DPF.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Temat niebawem powędruje do kosza, ponieważ są już dwa inne tematy o DPF.
Może raczej należy dokleić ? Tam nie ma info o montażu emulatora od września...
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Kupilem uzywany filtr po regeneracji z gwarancja.Teraz szukam trzeciego czujnika z tego filtra bo sie urwal przy wykreceniu. Okazalo sie jeszcze ze musze wymienic wtryski. Czy to prawda ze wtryski odpowiadaja za poprawna prace DPF?
- Od: 12 lip 2009, 22:20
- Posty: 15
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013
greggs1 napisał(a):Kupilem uzywany filtr po regeneracji z gwarancja.
Z czystej ciekawości, dlaczego nie usunąłeś filtra?
greggs1 napisał(a):Czy to prawda ze wtryski odpowiadaja za poprawna prace DPF?
Jakby się uprzeć, to można tak powiedzieć. Lejące wtryski generują dużo sadzy i w konsekwencji zatykanie DPFu. Skoro masz kłopot z wtryskami, sprawdź koniecznie cały układ dolotowy – bo to też jest przyczyną zatykania DPFu.
Pozdor Myjk
Przyszla kryska na Matyska... Ale za to Matysek poczynil drobne odkrycie – moze juz wczesniej ktos to napisal, ale nie widzialem jasnego stwierdzenia.
Otoz mam jakies 17t km nabite od wymiany oleju i dzis wlasnie zaczela mi mrugac nieprzyjaznie kontrolka DPF. Z mojej dedukcji i opisu newbie wynika jasno, ze to komputer wymyslil sobie na podstawie ilosci dotrysku paliwa, ze mam za duzo ON w oleju (aczkolwiek poziom oleju ciagle jest w 2/3 miedzy FULL a MAX) i bedzie zaraz mi psikusy wyczynial z odcinaniem paliwa powyzej "bezpiecznych" obrotow. Byc moze wiele osob majacych problem z kontrolka DPF zwyczajnie miala miec wczesniejsza wymiane oleju bez potrzeby dodatkowego wypalania filtra czy innych bzdur... (niestety platnych).
Swoja droga, wie ktos po ilu km zacznie mi komputer panikowac?
[edit]
W AZ Auto chcialem zasiegnac opinii, czy mam racje odnosnie powodu migania kontrolki DPF, ale niewiele sie dowiedzialem. Za to Pan poinformowal mnie, ze po wymianie oleju na 99% bedzie trzeba zrobic "defekacje" (?) – nie wiem czy dobrze go uslyszalem, hyhy – filtra DPF, bo bardzo rzadko sie zdarza zeby po samej wymianie oleju kontrolka przestala migac
(zakladam, ze kasuja inspekcje olejowa
). Zobaczymy jak bardzo trafna byla ta opinia, bo zamierzam z nia chwile pojezdzic
(a swoja droga dzis wieczorem odczytam kody bledow i zdam relacje co zglasza komputer)
Otoz mam jakies 17t km nabite od wymiany oleju i dzis wlasnie zaczela mi mrugac nieprzyjaznie kontrolka DPF. Z mojej dedukcji i opisu newbie wynika jasno, ze to komputer wymyslil sobie na podstawie ilosci dotrysku paliwa, ze mam za duzo ON w oleju (aczkolwiek poziom oleju ciagle jest w 2/3 miedzy FULL a MAX) i bedzie zaraz mi psikusy wyczynial z odcinaniem paliwa powyzej "bezpiecznych" obrotow. Byc moze wiele osob majacych problem z kontrolka DPF zwyczajnie miala miec wczesniejsza wymiane oleju bez potrzeby dodatkowego wypalania filtra czy innych bzdur... (niestety platnych).
Swoja droga, wie ktos po ilu km zacznie mi komputer panikowac?
[edit]
W AZ Auto chcialem zasiegnac opinii, czy mam racje odnosnie powodu migania kontrolki DPF, ale niewiele sie dowiedzialem. Za to Pan poinformowal mnie, ze po wymianie oleju na 99% bedzie trzeba zrobic "defekacje" (?) – nie wiem czy dobrze go uslyszalem, hyhy – filtra DPF, bo bardzo rzadko sie zdarza zeby po samej wymianie oleju kontrolka przestala migac
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6