IAA Frankfurt 2009: Mazda zaprezentuje pierwszy japoński samochód z SCR
1, 2
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem Mazda zaprezentuje pierwszy japoński samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, współpracującym z katalizatorem połączonym z systemem redukcji selektywnej (Selective Catalytic Reduction, SCR).
http://www.roadlook.pl/frankfurt-2009/i ... m-scr.html
http://www.roadlook.pl/frankfurt-2009/i ... m-scr.html
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
O tak! Najlepsze jest to, że o NOx wszystko się dowiem ale o parametrach silnika prawie nic! Czy już tak zawsze będzie?!?Myjk napisał(a):artro219 napisał(a):(Selective Catalytic Reduction, SCR).
Próba DPF, podejście drugie...![]()
domin1979 napisał(a):o parametrach silnika prawie nic!
Te są zdaje się już znane – i nie napawają optymistycznie. Chociaż, jeśli pozbędą się DPFu na rzecz chemicznego katalizatora, mogą równocześnie podnieść osiągi... Trzeba się będzie przejechać.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):jeśli pozbędą się DPFu na rzecz chemicznego katalizatora
Wygląda raczej na DPF(sadze, węglowodory) + SCR(NOx).
A litr wodnego roztworu mocznika (AdBlue), bedzie pewnie kosztował kilka stówek co 20tys km

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Wygląda raczej na DPF(sadze, węglowodory) + SCR(NOx).
Jeśli AdBlue wyeliminuje z sadzy związki NOx i ew. CxHy, to nie będzie potrzeby jej wypalania.
mcbeth napisał(a):A litr wodnego roztworu mocznika (AdBlue), bedzie pewnie kosztował kilka stówek co 20tys km
Może opracują jakąś technologię, i będzie można nasikać do tego zbiornika...

Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Jeśli AdBlue wyeliminuje z sadzy związki NOx i ew. CxHy, to nie będzie potrzeby jej wypalania.
Tyle, że jego zadaniem jest redukcja NOx do N2 a usuwanie węglowodorów to utlenianie ich, więc raczej reakcja odwrotna
Myjk napisał(a):będzie można nasikać do tego zbiornika
Tzw. system samoobsługowy 'customer piss off'

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Ja wiem o tym, jednakże DPF eliminuje głównie NOx i dopiero przy okazji sadzę – a nie na odwrót.
Stąd jeśli AdBlue wyeliminuje szkodliwe związki, DPF będzie w zasadzie zbyteczny. IMHO
ROTFL
Stąd jeśli AdBlue wyeliminuje szkodliwe związki, DPF będzie w zasadzie zbyteczny. IMHO
mcbeth napisał(a):Tzw. system samoobsługowy 'customer piss off'
ROTFL

Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):jednakże DPF eliminuje głównie NOx i dopiero przy okazji sadzę – a nie na odwrót.
Raczej na odwrót. NOx nie da się 'spalić' z sadzą. DPF eliminuje CH i sadzę.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Tzw. system samoobsługowy 'customer piss off'

Ja wiem o tym, jednakże DPF eliminuje głównie NOx i dopiero przy okazji sadzę – a nie na odwrót. usmiech
Stąd jeśli AdBlue wyeliminuje szkodliwe związki, DPF będzie w zasadzie zbyteczny. IMHO
Wydaje mi się, że do obniżania emisji NOx służy recyrkulacja spalin. Zawierają one prawie w zupełności CO2. Wprowadzenie dwutlenku, z powrotem do komory umożliwia obniżenie temp. spalania, a co za tym idzie uniemożliwia powstawanie właśnie tlenków azotu. DPF- jak sama nazwa mówi- filtr cząstek stałych-wyłapuje i spala...cząstki stałe czyt. sadzę...
AdBlue kosztuje na Allegro ok. 1600zł...za 1000litrów :p Swoją drogą ktoś robi niezły interes
Mateusz L napisał(a):Swoją drogą ktoś robi niezły interes usmiech
Jak zwykle, Panstwa
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Tutaj trochę technicznego stuffu ode mnie => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6935487,S ... iesli.html
Przy okazji CX'a wygrzebałem BlueTeki Mercedesa i nowy Clean Diesel w Audi Q7, wprowadzony przy okazji liftingu. Samochody Niemców spełniają już normę Euro VI. Mazda nie podaje objętości zbiornika na mocznik, ale pewnie będzie mieć ok. 30 litrów. Mile widziane wskazanie błędów
Przy okazji CX'a wygrzebałem BlueTeki Mercedesa i nowy Clean Diesel w Audi Q7, wprowadzony przy okazji liftingu. Samochody Niemców spełniają już normę Euro VI. Mazda nie podaje objętości zbiornika na mocznik, ale pewnie będzie mieć ok. 30 litrów. Mile widziane wskazanie błędów
Bimbak napisał(a):Sorki za OT ale wybiera się ktoś na tegoroczny Frankfurt IAA?
A kiedy jest dokładnie i jaka opcja transportu?
Mateusz L napisał(a):AdBlue kosztuje na Allegro ok. 1600zł...za 1000litrów
W ASO Mercedesa w Cz-wie 1,95zł / litr bez targowania.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
między 19stym a 27 września .... ale raczej bliżej końca. Wejściówka w tygodniu 13 a w weekendy 15 ojro. Po godzinie 15stej 8 €, a jak sobie załatwisz inwalidztwo lub wózek inwalidzki to wjazd jest za free również dla osoby towrzyszącej (ma ktoś pożyczyć wózek
?). Myślałem "by plane" chyba że się urodzi jakiś alternatywny, tańszy transport.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):między 19stym a 27 września .... ale raczej bliżej końca. Wejściówka w tygodniu 13 a w weekendy 15 ojro. Po godzinie 15stej 8 €, a jak sobie załatwisz inwalidztwo lub wózek inwalidzki to wjazd jest za free również dla osoby towrzyszącej (ma ktoś pożyczyć wózek?). Myślałem "by plane" chyba że się urodzi jakiś alternatywny, tańszy transport.
Się pod koniec sierpnia zgadamy i coś ustalimy bo podobuje mnie się ten plan (jakby cuś to w temacie zniżek – mam w garażu kule)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):jakby cuś to w temacie zniżek – mam w garażu kule
ale to lipa bo do kuli trzeba okazać legitkę no i na wózek wyrywam lepsze lachony
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości