Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Krezus02 » 13 sie 2009, 11:08

W głupim miejscu ją zamontowali i moim prywatnym zdaniem jest źle osłonieta przed wodą wszystkie kostki są na zewnątrz
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez zio » 13 sie 2009, 15:57

No...niestety era nie psujących się samochodów się skończyła – niestety serwisy i muszą z czegoś żyć :). Moje prywatne zdanie jest takie, że pewne elementy naszych samochodzików celowo są nie do końca przemyślane – żeby się coś psuło :)
P.S. czy u Was praca pompny tez jest słyszalna nawet na biegu jałowym bez kręcenia kierownicą?
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Krezus02 » 13 sie 2009, 16:13

U MNIE BYŁ SŁYSZALNA TYLKO JAK KRĘCIŁEM KIEROWNICĄ A PÓŹNIEJ JUŻ W OGÓLE NIE BYŁA SŁYSZALNA ALE I KIERONICĄ NIE DAŁO SIE KRĘCIĆ <diabełek>
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez emerson-mg » 13 sie 2009, 21:35

Oczywiście! A przy max skręcie koła to już jest upierdliwe :| . A najgorsze w tym jest to, że jak czytałem w innych postach o kłopotach z pompą, to myślę że człowiek nie zna dnia i godziny kiedy ta pompka po prostu zdechnie. Mam tylko nadzieje, że nie będzie to podczas jazdy. Tak jak wcześniej pisałem w zimie zdarzyło mi się, że po odpaleniu silnika pompa nie zaskoczyła. Ale jak już "załapała" to się nigdy jak do tej pory nie wyłączyła w trakcie pracy silnika. Na razie jest sytuacja patowa. Co do regeneracji to też słyszałem,że to nie daje efektu a tylko kasa wydana :( . Używana to znowu nie ma gwarancji, że będzie lepsza bo nie wiadomo z jakiego auta. A nowa to wydatek ok 8-10tyś PLN!!! <jelen>
Mushashi Miyamoto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2008, 17:25
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3i 150KM 4dr automat USA

Postprzez zio » 13 sie 2009, 22:33

Ups...myslalem, ze to normapne ze pompa pracuje przy pracy silnika (bez kreceni kerownica ) tylko ciszej...u mnie wlasnie tak jest. Chyba mam podobnie jak ty emerson..
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Krisek » 13 sie 2009, 23:52

tutaj wymienia rurki od wspomagania podobno rdzewieja ?
Moja pompka narazie zyje :D
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krezus02 » 14 sie 2009, 08:32

moja już nie żyje a co do regeneracji to sam nie wiem czy to coś daje chciałem spróbować ale pompa sie nie dała Panom wykazać całą elektronike szlak trafił na płytce prawie ścieżek nie było. Jedno wiem napewno że jak już włoże drugą to minimum raz w roku na warsztat żeby ją rozebrać sprawdzić i uszczelnić jeszcze raz bo faktycznie nie zna sie dnia ani godz kiedy padnie
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez MazdaLublin » 14 sie 2009, 09:07

Mam do was pytanie

Czy wasze wspomagania były bezwypadkowe ??

Czy miały połamane wtyczki i tamtędy lała się woda do środka ??


jeżeli to drugie to co się dziwicie że wspomaganie siadło
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez Krezus02 » 14 sie 2009, 09:43

NO MOJA BYŁA POWYPADKOWA I JA SIE NIE DZIWIE ŻAŁUJE TYLKO ŻE NIE SPRAWDZIŁEM TEGO WCZEŚNIEJ MÓJ BŁĄD
MAZDALUBLIN MA SZ MOŻE DO SPRZEDANIA TAKĄ POMPE?
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez emerson-mg » 17 sie 2009, 13:19

zio napisał(a):Ups...myslalem, ze to normapne ze pompa pracuje przy pracy silnika (bez kreceni kerownica ) tylko ciszej...u mnie wlasnie tak jest. Chyba mam podobnie jak ty emerson..


Tak miałem kilka razy w zimie, że odpaliłem i nie słychać było tego "upojnego" wizgu. Już myślałem,że się naprawiło <lol> . Ale jak ruszyłem kierownicą to już wiedziałem, że serwa nie ma. Niestey moja Mazda też była walona jak chyba 99% sprowadzonych z USA.
Przy wizycie w serwisie okazało sie, że styki/złącza/kostki przy pompie są szczelnie "zasylikonowane". Może dlatego wogóle jeszcze działa. Auto było co prawda bite ale sama pompa nie miała najmniejszych zarysowań. A co do wcześniej "powinno się sprawdzić" to trudno się znać na wszystkich elementach auta. A swoją drogą byłem u jednego fachowca w ASO i ten powiedział, że pompy elektromagnetyczne tak mają, że tak głośno pracują <jelen> .
Mushashi Miyamoto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2008, 17:25
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3i 150KM 4dr automat USA

Postprzez zio » 18 sie 2009, 09:46

hm...niekawe dlaczego nic nie wyskakuje na techu – takie błędy powinny być raportowane przez komputer nie?

P.S. moja oczywiście też strzelona była :) pompa ponpć była wymieniana – ale jak to sprawdzisz bez rozkręcania...
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Krezus02 » 18 sie 2009, 16:38

ta ja swoją właśnie wymieniłem liczę ze pojeżdże troche choć teraz raz w roku będe jeździł na warsztat przed zimą żeby ją wyjąc sprawdzić doszczelinić i takie tam lepiej bo tania zabawka to nie jest
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez widmo82 » 18 sie 2009, 16:44

Zadzwoncie do Mysłowic pod 501751000 i zagadajcie o naprawe/wymiane itp.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez emerson-mg » 18 sie 2009, 18:20

zio napisał(a):hm...niekawe dlaczego nic nie wyskakuje na techu – takie błędy powinny być raportowane przez komputer nie?

P.S. moja oczywiście też strzelona była :) pompa ponpć była wymieniana – ale jak to sprawdzisz bez rozkręcania...


Dziś byłem na kolejnych oględzinach pompy. Auto podłączono do komputera i nic, w/g odczytu wszystko jest OK. Stwierdzono, że rzeczywiście pompa głośno pracuje a kierownica ma zbyt duży opór. Pomóc może tylko wymiana. Jeszcze spróbuję sciągnąć z USA. Z zegarami mi się udało za stosunkowo drobne pieniądze.
Mushashi Miyamoto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2008, 17:25
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3i 150KM 4dr automat USA

Postprzez newuser » 18 sie 2009, 21:08

emerson-mg napisał(a):
zio napisał(a):hm...niekawe dlaczego nic nie wyskakuje na techu – takie błędy powinny być raportowane przez komputer nie?

P.S. moja oczywiście też strzelona była :) pompa ponpć była wymieniana – ale jak to sprawdzisz bez rozkręcania...


Dziś byłem na kolejnych oględzinach pompy. Auto podłączono do komputera i nic, w/g odczytu wszystko jest OK. Stwierdzono, że rzeczywiście pompa głośno pracuje a kierownica ma zbyt duży opór. Pomóc może tylko wymiana. Jeszcze spróbuję sciągnąć z USA. Z zegarami mi się udało za stosunkowo drobne pieniądze.



zanim kupisz nową pompę proponuję najpierw sprawdzić maglownicę ;)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Krezus02 » 24 sie 2009, 12:48

no i jeżdzę już parę dni na nowej używce jeśli dać wiare mechanikowi który mi ją sprawdzał i montował to ponoć w bardzo dobrym stanie jest co może potwierdzić tylko to że jej nie słysze ani przy manewrach ani w czasie jazdy jest ekstra
Z tego co sie dowiedziałam to ponoć na kompie nie wyskoczy błąd jak życie pompy sie kończy tylko jak sie skończy ale to czuć bo kierownica sie nie kręci, mechanior mi powiedział że jak ją będzie słychać to na warsztat bo znaczy to że coś sie już kończy i trzeba sprawdzić
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez Krisek » 25 sie 2009, 04:50

Moja nie byla walona :)

Co robie zeby trzymac swoja przy zyciu ... zmieniam co jakis czas ATF w niej na wysokiej jakosci Syntetyczny AMSOIL ... a co jeszcze zrobie doloze filtr liniowy :)....


Kris
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez widmo82 » 25 sie 2009, 17:06

Krezus02 otworz szyby i skrecaj kierownica, nie ma bata zebys nie uslyszal
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Krisek » 26 sie 2009, 04:29

to sa pompy Elektryczne je zawsze bedzie slychac normalne
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krezus02 » 26 sie 2009, 11:43

eh taki odgłos to jest nic w porównaniu z tym co miałem wcześniej
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323