Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez raff » 3 sie 2009, 11:46

Ostatnio robiłem przegląd po 45 tk w Dyga Katowice i generalnie jestem zadowolony bo zrobili nawet takie pierdółki jak trochę ciężej zamykające się drzwi czy regulacja spryskiwaczy szyby. Wgrali mi również najnowszą wersję softu i niestety auto jakby słabsze, pomiary przyspieszenia przed i po też to niestety potwierdzają. Chyba wrócę do pierwotnej wersji... A tak a propos czy ktoś coś wie na temat tego jakie były wersje oprogramowania do tego modelu?
Na razie zero problemów ze sprzęgłem i tarczami hamulcowymi a ostatnie moje spalanie to 22 l/100 :P ale to wyjątek, średnio wychodzi ok. 11.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez DISItune » 3 sie 2009, 12:10

obawiam się, że nie da się powrócić do poprzedniej wersji
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez FeniX » 3 sie 2009, 22:53

siema ralf ja tez jestem z Krakowa i jezdze mps-em od niedawna może sie spotkamy i porownamy autka? w sumie auto mam od niedawna i nic o nim w zasadzie nie wiem:p wiec chetnie dowiedzialbym sie czegos nowego :) daj znac jak coś
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez rrr » 5 sie 2009, 22:07

wako napisał(a): A teraz ciekawostka... panowie o co chodzi z BMW 330 i 335 kopciuch ? Szukajać auta przewinełem się przez mnustwo stron , różnych marek i wszędzie przewija się te BMW i info, że cięzko do niego startować.

Ja dzis nabralem do takiego respektu. Kolega sobie takie sprawił i dziś bardzo maly test zrobiliśmy. No i gdy on strzelał ze sprzęgła to lepiej ode mnie startował :| . Inna sprawa ze on ma bogate doświadczenie w ściganiu, a ja nawet nie mogłem się zdobyć na to fajne strzelanie (i dodatkowo miałem dwie osoby na pokładzie więcej).
Wcale to nie wyglądało żeby moj mps miał 50 koni wiecej.

ps Chyba sprzęgło mi się jedak kończy bo po zmianie biegu – też jakby kop miałem mniejszy.
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 20:08
Posty: 68
Auto: 6MPS

Postprzez habzimierz » 5 sie 2009, 22:28

ryryry a wyobraz sobie ze ja sie dzisiaj ledwo odklejalem od starej 325i, tej wersji jeszcze pamietajacej dinozaury E-2927267 ;) nasze mazdy to takie ciezarne pasztety, dopiero jak sie (kiedys moze) zrobi te 300-350 na silniku to bedzie czuc ze jedzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez rrr » 5 sie 2009, 22:48

habzimierz napisał(a):ryryry a wyobraz sobie ze ja sie dzisiaj ledwo odklejalem od starej 325i, tej wersji jeszcze pamietajacej dinozaury E-2927267 ;) nasze mazdy to takie ciezarne pasztety, dopiero jak sie (kiedys moze) zrobi te 300-350 na silniku to bedzie czuc ze jedzie

Dokładnie, normalnie humor mi zepsuł :( . Postaram się jak najszybciej sprzęgło wymienić, bo jednak trochę gorzej mi się jeździ ze świadomością że podczas jakiegoś wyprzedzania pupuści. I wtedy zrobię jeszcze jeden test z bemwu.
Te disle bmw to podobnie chyba ważą. Wiec ja miałem ze 130kg wiecej (różnica w wadze organizmów żywych na pokładach) a dodatkowe 50koni nie dawało rady.
Czy sprzeglo to ślizga się zerojedynkowo czy jak już słabsze to mogę mieć wieksze straty na kołach, nie zauważajac uślizgu ?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 20:08
Posty: 68
Auto: 6MPS

Postprzez Adasi » 12 sie 2009, 16:47

Koledzy to powiedzcie mi jak to jest z tym samochodem, bo sam zastanawiam sie czy go nie kupić w najbliższej przyszłości. Niektórzy piszą, że są szybsi od V10 TDI, inni jeszcze ze są mocniejsi od 540i (v8 286KM), a teraz piszecie ze ledwo gubicie 325i. O 335i to wiadomo nie ma co rozmawiać bo z rollowanego 335i e90 jest szybsze od M3 e46...

rrr – to jaką bmkę ma Twój kolega i kto ostatecznie był szybszy?

Strasznie zastanawia mnie to auto bo opinie o nim są maksymalnie rozbieżne. Od wolnego i awaryjnego do konkurującego z mocniejszymi bmw i niezawodnego.

PS. Rozumiem, że na Polską navi nie ma co liczyć, ale czy ktoś próbował podmienić oryginalną navi na co innego? Fakt, że to napewno duża i nie tania robota.
PS2. Jak ma się sprawa głośności w kabinie przy prędkościach autostradowych. Tzn czy np przy ~200 można spokojnie rozmawiać z pasażerami/przez telefon?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 18:23
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Honda Accord Coupe '98 2.0 iES

Postprzez habzimierz » 12 sie 2009, 18:17

Ktos akurat mowil ze sie sprawdzal z 335i i sam byl zdziwiony ze szli rowno. Co do moich dosiwadczen to z Beemek bylem szybszy zarowno od 540i jak i od Z4 3.0. Wszelkie 530D to w ogole masakra. 325 o ktorym ost pisalem to byl model z lat 80-90, wiec buda lekka. wiem ze tez w tej wersji bylo 335, wiec moze to bylo to ale na pewno nie bylo to pierwsze M3. Jesli przyjac ze bylo dlubane to moglo miec ze 220-230 KM, co przy smiesznej masie daje niezle efekty – ale wciaz do Mazdy troche brakuje.
Co do M3 to ja sie nie wypowiadam, ale stawiam dobra butelke na to, ze bez problemu M3 skilluje z rolki 335i

Ogolnie jest tak, ze Mazda jest szybka, ale jest duzo szybszych samochodow.

co do ps1 – plyta polska do navi istnieje <usmiech>
co do ps2 – przy 200 masz z 5000obr/min i jest zaj***ie glosno, tym bardziej, ze samo wyciszenie to porazka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Cantore » 12 sie 2009, 21:15

Panowie, wystarczy spojrzeć na osiągi nowych BMW (limuzyna):
BMW 3.0d Przyspieszenie 0-100 km/h w s., xDrive -- 5.9s
BMW 3.0i Przyspieszenie 0-100 km/h w s., xDrive -- 6.2s
BMW 3.5i Przyspieszenie 0-100 km/h w s., xDrive -- 5.5s
Jeśli więc zestawimy to z MPS, który ma jakieś 6.7s, to sprawa jest oczywista.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez kryystian » 12 sie 2009, 21:39

co do bmw to nie mam pojęcia bo nawet modeli nie rozpoznaje ( jestem antyfanem tej marki :) ) ale z hondą type r już niejeden raz śmigałem i nigdy nie zostałem z tyłu, niby taki mały samochód 200-220 koni a nie poradził sobie z mpsem
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez raff » 12 sie 2009, 21:44

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez DISItune » 12 sie 2009, 22:38

Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez raff » 13 sie 2009, 00:25

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez Cantore » 13 sie 2009, 20:03

Raff, testy, które podałeś sugerują, że przyspieszanie jest w granicach 6s. Jak to możliwe, skoro producent twierdzi inaczej. Świadomie by zaniżał?
A nie wiecie przypadkiem, czy będzie nowa 6 MPS? Jeśli tak, to kiedy?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez DISItune » 13 sie 2009, 20:14

Cantore napisał(a):A nie wiecie przypadkiem, czy będzie nowa 6 MPS? Jeśli tak, to kiedy?


oficjalne stanowisko mówi, że nie będzie i patrząc po tym jak szybko od pojawienia się nowej 3ki pojawia się 3 MPS, to chyba 6 rzeczywiście nie będzie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Cantore » 13 sie 2009, 20:20

misiekwaw napisał(a):oficjalne stanowisko mówi, że nie będzie

Czy Mazda nie ma zamiaru wprowadzić jakiejś mocnej 6? Wiesz coś na ten temat?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez DISItune » 13 sie 2009, 20:39

Cantore napisał(a):
misiekwaw napisał(a):oficjalne stanowisko mówi, że nie będzie

Czy Mazda nie ma zamiaru wprowadzić jakiejś mocnej 6? Wiesz coś na ten temat?


nie wiem, pytałeś o MPS ;) w USA jest mocna 6tka 3.7 V6
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez matpilch » 13 sie 2009, 20:42

misiekwaw napisał(a):w USA jest mocna 6tka 3.7 V6

fwd czy awd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 14:55
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Katowice
Auto: mx-5 2.0 MZRrrrr

Postprzez DISItune » 13 sie 2009, 20:45

matpilch napisał(a):
misiekwaw napisał(a):w USA jest mocna 6tka 3.7 V6

fwd czy awd?


FWD <lol> <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez rrr » 13 sie 2009, 21:13

Adasi napisał(a):a i kto ostatecznie był szybszy?

Bmw'u bylo szybsze (pewnie głównie dzieki kierowcy), ale co i jak to napisze po powtórnych testach po wymianie sprzegła (na razie mam na co zwalić :P ).

Cantore napisał(a):testy ... sugerują, że przyspieszanie jest w granicach 6s. Jak to możliwe, skoro producent twierdzi inaczej. Świadomie by zaniżał?

Producentowi pewnie nie wypada strzelać ze sprzęgła :)
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 20:08
Posty: 68
Auto: 6MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed