Problemy z układem ABS (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bazyl wspaniały » 26 wrz 2008, 09:20

Hugo napisał(a):Tak. Dzisiaj mi wyśle.

:)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hugo » 11 paź 2008, 20:02

Sprawa rozwiązana. Wymiana w/w czujnika załatwiła sprawę. Kontrolka nie świeci po odpaleniu silnika i ABS działa jak należy (sprawdzałem).
Dzięki qbass.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez jarocht » 28 gru 2008, 16:44

witam czy ma ktoś może jeszcze czujnik abs tylnego lewego koła do mazdy 626 GF ? Prosze o info...bo mam takie objawy jak kolega powyżej. Pozdrawiam i dziękuję za info!
jarocht
 

Postprzez danielor » 8 kwi 2009, 10:44

witam, podłączę się pod ten wątek bo od jakiegoś miesiąca przy ostrzejszym hamowaniu zapala mi się kontrolka hamulcy i raz na jakieś 3 hamowania na suchej nawierzchni włącza się ABS tzn. drży pedał nawet przy jeździe 40km/h, klocki są w sumie do wymiany i dzisiaj będę wymieniał ale czy to może być wina klocków?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez Koniol & Pati » 11 kwi 2009, 11:13

dolej płynu hamulcowego to przestanie ci się kontrolka zapalać!ale drży Ci przy hamowaniu? Jeśli tak to masz pokrzywione tarcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez ZipperPL » 11 kwi 2009, 11:29

koniol45 napisał(a):dolej płynu hamulcowego to przestanie ci się kontrolka zapalać!ale drży Ci przy hamowaniu? Jeśli tak to masz pokrzywione tarcze.


Dlatego świeci , że jest malo plynu-lub/i cienkie są klocki. Po wymianie klocków poziom plynu wróci Ci do normy ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez danielor » 11 kwi 2009, 16:25

tarcz nie sprawdzałem,ale sprzawdziłem czujniki z przodu są ok bo wykazało mi 1.4ohm a z tyłu 0 na dwóch czujnikach,więc to są chyba padnięte
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez ky3orr » 27 kwi 2009, 08:20

Koledzy, a czy zdarzyło się Wam podczas normalnej jazdy i bez zadnych wymianek, że wieczorem auto jechało normalnie, a rano już pali się kontrolka i serwo od absu nie daje juz znaku życia?
yegomość KY3ORR
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2006, 23:34
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE, 2.0i, 1993r

Postprzez interlocator » 12 maja 2009, 14:04

Pozwolę sobie podłączyć się do wątku. Mam problem z czujnikiem ABS. Kontroler ABS wskazuje błąd 14 (lewy tylne koło). Po odłączeniu kostki czujnika i podłączeniu omomierza, wskazuje opór 2.4 kohm (powinno być 1.4-1.8).

Co może być przyczyną zwiększonego oporu? Dziwi mnie fakt "zwiększenia" się oporu. Wydaje mi się, że uszkodzenie czujnika może objawiać się bądź oporem zerowym (zwarcie), bądź oporem nieskończonym (przerwany obwód). A zatem nie jestem w stanie pojąć jakie uszkodzenie mogło wpłynąć na niewielkie tylko zwiększenie oporu?

Czy może powinienem po prostu wymienić czujnik?

Proszę, doradźcie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2008, 10:51
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE Comprex 1994

Postprzez tosiek » 3 cze 2009, 18:23

podepnę się do tematu. otóż w trakcie wymiany klocków z tyłu był demontowany zacisk, do przeczyszczenia. mam wrażenie że jest troszkę układ zapowietrzony gdyż pedał jest miększy, czasem podczas jazdy zapala się kontrolka abs i abs nie działa !!! czy przyczyną może być zapowietrzony układ ? bardzo dziękuję za porady :) mazda 626 1.8 benz. 95 r.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez tosiek » 4 cze 2009, 09:36

sam sobie odpowiem na moje pytanie :) po odpowietrzeniu układu kontrolka zgasła i abs zaczął działać :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Silver648 » 19 cze 2009, 13:44

Mam podobny problem. Znaleźć czujniki abs do ge w jakiejś rozsądnej cenie, to mistrzostwo świata. Czekam właśnie na przesyłkę. Mam nadzieję, że zamówiłem właściwe... Elektryk stwierdził, że mam też padnięty główny przekaźnik od abs. Wydawało mi się, że go zlokalizowałem na lewo od akumulatora (oznaczenie GE10, 2 szt.). Już miałem zamawiać. Na szczęście wysłałem zdjęcie i podobno to nie są przekaźniki od abs. Może mnie ktoś oświecić, gdzie znajdę główny przekaźnik ABS (kod 0051 ABS main relay – taki opis mam na wydruku z diagnostyki). Mam jeszcze podejrzenie, że może to nie jest główny przekaźnik od abs, bo na forum znalezłem interpretację kodu 51 dla ABS jako – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe). O co chodzi z tym nr kodu? I jaki przekaźnik będzie właściwy do mojego auta?
Mazda 626 GE 1.8 1997, z nr VIN wynika, że jest to produkcja z końca 1996 r.
Silver648
 

Postprzez Omiot » 11 sie 2009, 00:10

witam
Zna ktoś miejsce zamontowania kostek przewodów ABS kół [jakich?] w Xedzie bo z przodem problemów niema :D
Mam ten sam problem co Hugo ale w tym rzecz że ja wyjechałem z garażu i tak samo z siebie zaczeło się palić denerujące światełko <killer>

Ale gdybania są bo jakieś2 tydnie wcześniej zmieniałem osłone przegubu i montowałem zestaw naprawczy przedni na obie strony wszystko było git ni o pewnego dnia po zabiegach umyłem auto i strzeliłem ręczną polerke <jupi> odstawiłem do domku bo raniutko wyjazd nad jeziorko odpalam cofam wszystko ładnie pieknie ja mu gazu o no mnie po oczach mam teraz urlop i zaczołem z tym walczyć zaczołem od czyszczenia i też nic nie dało <głaszcze>

Gdybania odpadają sprawdziłem przód jest ok ale jak dorwać się do tyłu bo całej podłogi nie uśmiecha mi się zrywać choć to jest 6 sek roboty

CZY NIEMA TU KOMPETENTNEJ OSOBY KTÓRA MOŻE MI POMÓC??
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez Omiot » 14 sie 2009, 18:26

Ok dzięki za pomoć bardzo się przydała <killer> <diabełek>

Co do sprawy już po bólu przeprowadziłem regeneracje czujnika ;P
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez jasiek57 » 25 sie 2009, 20:57

Ja też mam problem z ABS. Od kilku dni mruga mi kontrolka ABS [pierwsza z lewej na dole]. Poziom płynu jest ok. Pierwszy raz zamrugała w ub. piątek , potem spokój i dziś od nowa. Czy ktoś wie co to za licho?
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez jasiek57 » 26 sie 2009, 15:20

Dziś rano jadąc do pracy wszystko było ok. Wracając znowu mruga w nieskoordynowany sposób.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez Omiot » 27 sie 2009, 00:20

trudno powiedzieć sprubuj na początek może posprawdzać połączenie kostek i mocowanie czujników na piastach
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez jasiek57 » 28 sie 2009, 15:48

Wygląda na to że ABS jest w moim aucie wrażliwy na ciepło. Jak jest ciepło to kontrolka mruga a jak zimno to jest ok.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez Siw-y » 30 sie 2009, 18:05

Podepnę się pod temat :P


Kufa dziwny ten ABS, dziś się niespodziewanie włączył więc pojechałem na pustą drogę sprawdzić i...i lipa, znaczy zadziałał ale nie tak jak powinien bo mimo, że koła się nie blokowały a pedał drgał to to hamulec stał się momentalnie nieskuteczny, tzn pedał wpadł w podłogę i skuteczność hamulców był praktycznie żadna...prawdopodobnie tak doszło do marcowej kolizji :| bo też chwilę przed wypadkiem kontrolka ABS'u zgasła :(

Także na wszelki wziąłem i wyjąłem bezpiecznik od ABS'u coby nie wywinął mi znowu takiej niespodzianki...

Wygląda na to, że czujniki i koronki są sprawne, a uwalona jest pompa albo sam sterownik, przekaźnik wykluczam bo go podmieniałem i nic to nie dało.

Jak sprawdzić czy to pompa czy sterownik/komputer?
Błąd by wskazywał na chyba na pompę bo odkąd mam to auto to mruga kod 53
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Tubi » 1 wrz 2009, 13:34

A ja mam taki problem w xedosie ze co jakis czas slysze jak pracuje pompa absu podczas jazdy i potym zalacza sie dioda od absu i przestaje dzialać czy to oznacza, że pompa kończy swój żywot?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6