Mazda 323 BJ
ja miJacekm_ napisał(a):w Belgii 323F 2.0 TRSi
a ja mam 1.8 i tez TRSi
- Od: 2 wrz 2008, 18:41
- Posty: 133
- Skąd: okolice Zamościa
- Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v
JanuszM napisał(a):18,8 tys to nie za wiele, ale musisz jeszcze trochę wsadzić, żeby doprowadzić do stanu używalności
No ja tez sądze ,ze ponad 18 tys za 2000 rocznik – czyli jeszcze przed liftingiem przodu to strasznie duzo + wiele usterek do naprawienia.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ostatnio ogladalem 2001r 1,6 po liftingu w ładnym stanie za 12 tyś juz mialem kupowac ,ale facet nagle zrezygnowal i sprzedal komus z rodziny
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
ja za 20tys dostalem 323 DITD jedynie z rozrzadem do wymiany, potem doszly klocki, filtry hamulce ale to standard exploatacyjny.
Mozna znalezc benzynowce ponizej 18tys ale swoja droga, jak juz sie cos ma, najlepiej zaczac dobrze dbac i wowczas dopiero bedzie pelnia satysfakcji.
Mozna znalezc benzynowce ponizej 18tys ale swoja droga, jak juz sie cos ma, najlepiej zaczac dobrze dbac i wowczas dopiero bedzie pelnia satysfakcji.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
ja swojego kupilem ale z Belkgii za ok 14tys z oplaceniem juz... stan bdb cos tam byl malowany z tylu ale jest niemalze idealny. w akzdym razie od roku nie mialem zadnych problemow z silnikiem itp oczywiscie nie mowiac o rzeczach standardowych w eksploatacji
- Od: 2 wrz 2008, 18:41
- Posty: 133
- Skąd: okolice Zamościa
- Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v
eeee, chyba dawno mazdy nie kupowaliście :p obecne oferty na allegro podobnych samochodów: http://skocz.pl/allegro323f
Mój rocznik to końcówka 2000 (pierwsza rejestracja 2001) – już po liftingu przodu, silnik 1.6, a przebieg 100 tys.
Do samochodu muszę włożyć 2000 zł + dodatkowe 2000 zł ze względu na nadopiekuńczość
Wytłumaczcie mi proszę lepiej, zamiast wmawiać że przepłaciłem (bo na to za późno
) jaki wpływ na wilgoć w samochodzie może mieć filtr kabinowy – jak to zostało zasugerowane. Przecież on nie chłonie wilgoci, bo trzeba byłoby go wykręcać regularnie
Na przedniej szybie zbiera się woda, trudno mi też rano odparować szyby. Przełącznik obiegu działa – słychać wyraźnie.
Po drugie – od czego zacząć w przypadku skrzypienia przy kręceniu kołami w czasie wolnej jazdy. Skrzypienie jest takie "gumowe", z tendencją do trzaskania i przeskakiwania
Dodam, że 2000 tys km temu, jak kupowałem samochód, to tego nie było – to tak odnośnie ceny za samochód z usterkami ;–)
Mój rocznik to końcówka 2000 (pierwsza rejestracja 2001) – już po liftingu przodu, silnik 1.6, a przebieg 100 tys.
Do samochodu muszę włożyć 2000 zł + dodatkowe 2000 zł ze względu na nadopiekuńczość
Wytłumaczcie mi proszę lepiej, zamiast wmawiać że przepłaciłem (bo na to za późno
Po drugie – od czego zacząć w przypadku skrzypienia przy kręceniu kołami w czasie wolnej jazdy. Skrzypienie jest takie "gumowe", z tendencją do trzaskania i przeskakiwania
- Od: 5 sie 2009, 00:13
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.
paff napisał(a):Wytłumaczcie mi proszę lepiej, zamiast wmawiać że przepłaciłem (bo na to za późno) jaki wpływ na wilgoć w samochodzie może mieć filtr kabinowy – jak to zostało zasugerowane. Przecież on nie chłonie wilgoci, bo trzeba byłoby go wykręcać regularnie
Na przedniej szybie zbiera się woda, trudno mi też rano odparować szyby.
Jak jest mocno zabrudzony to ledwo przepuszcza powietrze i nawiewy słabo dmuchają za to głośno je słychać. Jak kupiłem swoją bj-tke to wyjąłem z niej filtr, który nie były wymieniany chyba od nowości (węglowy z logo mazda) i był tak zasyfiony, że dziwie się, że w ogóle przepuszczał cokolwiek. Podobnie jak Ty miałem problem z odparowaniem szyb. Po prostu zajrzyj i zobacz w jakim stanie jest filtr. Kwestia odkręcenia jednego motylka pod schowkiem. Było na forum o filtrach kabinowych w BJ, więc możesz poszukać.
Pozdrawiam.
- Od: 24 sie 2008, 16:44
- Posty: 24
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323f BJ, 1.5 16V '98
paff napisał(a):Po drugie – od czego zacząć w przypadku skrzypienia przy kręceniu kołami w czasie wolnej jazdy. Skrzypienie jest takie "gumowe", z tendencją do trzaskania i przeskakiwaniaDodam, że 2000 tys km temu, jak kupowałem samochód, to tego nie było – to tak odnośnie ceny za samochód z usterkami ;–)
Czy to nie objawy zuzytego przegubu? moze juz i lozyska sa do wymiany. Jak przed sprzedaza dobrze "nasmarowali" lozyska pod przegubem, mogly sie jakis czas lepiej zachowywac.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Kiedy przyspieszam na skręconych kołach – nic się nie dzieje, a to zwykle objaw padających przegubów. Gumy na przegubach są ok. Trzeszczy przy kręceniu kierownicą, zaczęło po wymianie amortyzatorów, tarcz i łączników stabilizatora. Wcześniej kompletnie nie było takiego efektu. Poza tym – nie jest to metaliczne terkotanie, to takie gumowe trzeszczenie
Masakra, dojrzewam do tego że następny samochód będzie już z salonu – niech to będzie nawet jakiś mały, słaby samochód, ale nowy i na gwarancji
Masakra, dojrzewam do tego że następny samochód będzie już z salonu – niech to będzie nawet jakiś mały, słaby samochód, ale nowy i na gwarancji
- Od: 5 sie 2009, 00:13
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.
JanuszM, oceń proszę pilność takiej usterki o której mówisz, bo mi nic to nie mówi – próbuję ustalić priorytety napraw moich usterek, a budżet nie jest z gumy, żeby zrobić wszystko od razu
Czym grozi dalsze 1000 km zrobione bez naprawy ?
Czym grozi dalsze 1000 km zrobione bez naprawy ?
- Od: 5 sie 2009, 00:13
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.
paff jeżeli to guma to 1000 km spokojnie pojeździsz, jeżeli łożysko... hmmm... Wszystko zależy, ale raczej tragedii być nie powinno. Sprawdź tylko, czy górne mocowanie jest w porządku i amortyzator nie wypada do dołu
Uszkodzenie tych elementów może wpłynąć na spadek komfortu jazdy (trzeszczenie/piszczenie lub stuki ), utrudniony skręt kół (przy wspomaganiu mało zauważalne). Na początek warto przesmarować i objawy mogą na jakiś czas albo całkowicie ustąpić.
Jeżeli masz ściągacz do sprężyn możesz sam pokusić się o rozebranie/przejrzenie/nasmarowanie tych elementów.
Jeżeli masz ściągacz do sprężyn możesz sam pokusić się o rozebranie/przejrzenie/nasmarowanie tych elementów.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
mazda mazda i po mazdzie
wczoraj moja madzia miala wypadek dosyc powazny. po ogledzinach stwierdzilem ze nie ma sensu naprawiac bo wynioslo by to kilka tys wiec sprzedaje ja w calosci tak jak stoi...
Ps: moze mazdy maja dobre silniki ale blacharka itp to ma do
Ps: moze mazdy maja dobre silniki ale blacharka itp to ma do

- Od: 2 wrz 2008, 18:41
- Posty: 133
- Skąd: okolice Zamościa
- Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v
w związku z licznymi zapytaniami zamieszczam mniej więcej wersje wyposażeniowe dla Mazdy 323F hatchback i sedan po liftingu (od października 2000 do czerwca 2002r. kiedy to przeprowadzono ostatni lifting w 323F/S BJ m.in tylne okrągłe światła i czarne wkłady reflektorów w hatchbackach oraz zmiana koloru tapicerki z szarej na czarną)
oto one: (jeżeli coś zjadłem to proszę pisać drodzy posiadacze Mazd 323F/S BJ):
Wersja komfort:
-ABS
– poduszka powietrzna kierowcy
– oryginalne kołpaki
– tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– czarne lusterka i klamki
-klimatyzcja (opcja)
Wersja Komfort PLUS (sedan+ hatchback)
– ABS
– 4 poduszki powietrzne
-elektryczne przednie szyby
-elektryczne lusterka podgrzewane
-blokada skrzyni biegów(opcja)
-kołpaki oryginalne mazdowskie
-tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– czarne lusterka i klamki
Wersja Exclusive (sedan + hatchback)
– ABS
-TCS
– 4 poduszki powietrzne
-elektryczne szyby przednie i tylne
– elektryczne lusterka podgrzewane
– blokada skrzyni biegów (opcja)
– skórzana kierownica
– skórzana gałka zmiany biegów
– białe tarcze zegarów (opcja)
– alufelgi gazdowskie
– klimatyzacja
– przednie światła przeciwmgielne (opcja)
-lusterka i klamki w kolorze nadwozia
-tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– komputer pokładowy (opcja)
Wersja Sportive (hatchback 2001-2002)
-ABS
– TCS
– podgrzewane fotele (opcja)
– kierownica skórzana NARDI
– skórzany lewarek zmiany biegów
– czarna tapicerka wraz z czarno-szarą deską rozdzielczą
– alufelgi mazdowskie
– ospoilerowanie seryjne (zderzaka tylnego, przedniego i progów nadwozia)
Przednie okrągłe halogeny przeciwmgłowe wkomponowane w przedni zderzak
– tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– klimatyzacja
– białe tarcze zegarów
– komputer pokładowy[/b]
oto one: (jeżeli coś zjadłem to proszę pisać drodzy posiadacze Mazd 323F/S BJ):
Wersja komfort:
-ABS
– poduszka powietrzna kierowcy
– oryginalne kołpaki
– tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– czarne lusterka i klamki
-klimatyzcja (opcja)
Wersja Komfort PLUS (sedan+ hatchback)
– ABS
– 4 poduszki powietrzne
-elektryczne przednie szyby
-elektryczne lusterka podgrzewane
-blokada skrzyni biegów(opcja)
-kołpaki oryginalne mazdowskie
-tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– czarne lusterka i klamki
Wersja Exclusive (sedan + hatchback)
– ABS
-TCS
– 4 poduszki powietrzne
-elektryczne szyby przednie i tylne
– elektryczne lusterka podgrzewane
– blokada skrzyni biegów (opcja)
– skórzana kierownica
– skórzana gałka zmiany biegów
– białe tarcze zegarów (opcja)
– alufelgi gazdowskie
– klimatyzacja
– przednie światła przeciwmgielne (opcja)
-lusterka i klamki w kolorze nadwozia
-tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– komputer pokładowy (opcja)
Wersja Sportive (hatchback 2001-2002)
-ABS
– TCS
– podgrzewane fotele (opcja)
– kierownica skórzana NARDI
– skórzany lewarek zmiany biegów
– czarna tapicerka wraz z czarno-szarą deską rozdzielczą
– alufelgi mazdowskie
– ospoilerowanie seryjne (zderzaka tylnego, przedniego i progów nadwozia)
Przednie okrągłe halogeny przeciwmgłowe wkomponowane w przedni zderzak
– tylny spoiler w kolorze nadwozia (hatchback)
– klimatyzacja
– białe tarcze zegarów
– komputer pokładowy[/b]

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
wertopser napisał(a):mazda mazda i po mazdziewczoraj moja madzia miala wypadek dosyc powazny. po ogledzinach stwierdzilem ze nie ma sensu naprawiac bo wynioslo by to kilka tys wiec sprzedaje ja w calosci tak jak stoi...
Ps: moze mazdy maja dobre silniki ale blacharka itp to ma do
Wyrazy współczucia

Skoro już zaliczyłeś gonga, to czy możesz napisać gdzie dostałeś i jak się zachowały poduszki? Zastanawiam się jak to jest z tymi poduchami po 10 latach.
Pozdrowienia.
- Od: 24 sie 2008, 16:44
- Posty: 24
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323f BJ, 1.5 16V '98
Tak, to jest BJ'ka, która musiała mieć zderzak z okrągłymi halo fabrycznie. FS'y, które nie maiły ospoilerowania fabrycznego najłatwiej poznać po piastach na 4 śruby. Z ospoilerowaniem mają 5 śrub na koło.
Ale dzwonek raczej nie bł mocny, bo reflektory i grill ma ori. Brakuje tylko zderzaka i ramki pod rejestrację. Aha, i na pewno nie jest to 2003 rok. Jeśli już to 2002 i to początek, a najprędzej 2001.
Ale dzwonek raczej nie bł mocny, bo reflektory i grill ma ori. Brakuje tylko zderzaka i ramki pod rejestrację. Aha, i na pewno nie jest to 2003 rok. Jeśli już to 2002 i to początek, a najprędzej 2001.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Była zapewne lekko puknięta w przód.
Zgadzam się z przedmówcą to nie jest 2003r. tylko 2001/2002 bo w 2003r. tak jak wszystkie BJ-tki 323 miała reflektory z czarnym wkładem (wersje Sportive/GT też)
Zgadzam się z przedmówcą to nie jest 2003r. tylko 2001/2002 bo w 2003r. tak jak wszystkie BJ-tki 323 miała reflektory z czarnym wkładem (wersje Sportive/GT też)

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
booyas napisał(a):wertopser napisał(a):mazda mazda i po mazdziewczoraj moja madzia miala wypadek dosyc powazny. po ogledzinach stwierdzilem ze nie ma sensu naprawiac bo wynioslo by to kilka tys wiec sprzedaje ja w calosci tak jak stoi...
Ps: moze mazdy maja dobre silniki ale blacharka itp to ma do
Wyrazy współczucia.
Skoro już zaliczyłeś gonga, to czy możesz napisać gdzie dostałeś i jak się zachowały poduszki? Zastanawiam się jak to jest z tymi poduchami po 10 latach.
Pozdrowienia.
no wlasnie wogole nie wystrzelily :/
- Od: 2 wrz 2008, 18:41
- Posty: 133
- Skąd: okolice Zamościa
- Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości