Problem z wkręcaniem się na obroty

Postprzez bajer0 » 4 sie 2009, 22:13

Przechwaliłem Mazde ;(

Ostatnio każdemu tylko opowiadałem jaka to moja mazda jest niezawodna i przez dwa lata nie miałem żadnej awarii i proszę....

Wróciłem z gór, madzia stała 10 dni sama i już nie jeżdzi tak jak wcześniej.

Problemy ma z wkręcaniem się na obroty (jak najbardziej da ją się dokręcić do czerwonego pola, ale trwa to znacznie dłużej i między 2k – 4k zdażają się takie zająknięcia i spadki mocy. Nie za każdym razem, ale zdaży się na chłodnym jak i na ciepłym silniku. Zmierzyłem (co prawda tylko stoperem, ale zawsze) przyśpieszenie i spadło o blisko 5s.

Jeszcze przed pozostawieniem madzi byliśmy nad morzem i pokonała dzielnie tysiąc kilometrów i nic takiego nie widziałem :(

Gdzie szukać przyczyny? Znalazłem na forum informacje, aby wymienić kable i świece, ale wtedy auta się dławiły. Podejżewam, że może syf w baku osiadł i po odpaleniu smok zassał go i stąd te problemy.

Jutro jade po świece i być może kable.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez świeżak » 4 sie 2009, 22:28

Odstawiłeś ją ma 10 dni???? Obraziła się. Proste :P

Może rzeczywiście to te nieszczęsne świece, albo kable ;)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez paradox » 5 sie 2009, 08:55

mi to by wygladalo na filtr paliwa. osadzilo sie cos w baku, zassalo to do filtra i teraz silnik nie dostale odpowiedniej ilosci paliwa.
paradox
 

Postprzez bajer0 » 5 sie 2009, 09:13

jezeli to cos zmienia to filtr paliwa zmienialem miesiac temu.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez bajer0 » 6 sie 2009, 17:36

ok, wymieniłem już świece i kable na NGK i jest lepiej.

Natomiast jestem na 100% przekonany, ze auto gozej odpala niz przed pozostawieniem go na te 10 dni.

Jezeli chodzi o dynamike to wydaje mi sie, ze powrocila do stanu poprzedniego.

Czy zastosowac jakis preparat do czyszczenia wtryskow ?

A moze to wina katalizatora? Da sie to jakos sprawdzic?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez ROMAN-R87 » 6 sie 2009, 17:57

wtryski profilaktycznie mozna przeczyscic dodatkiem STP do paliwa
co do kata to tylko wyciac i bedziesz wiedzial czy jest zasyfiony
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez fazzi » 6 sie 2009, 18:30

bajer0 napisał(a):jezeli to cos zmienia to filtr paliwa zmienialem miesiac temu.

Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale filtry paliwa są chyba 2. Jeden 'zgrubny' w baku i jeden już przy silniku. Może przytkał się ten w baku?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez bajer0 » 6 sie 2009, 22:09

sprawdze w sobote.

Dodatkowo moge powiedziec, ze objaw nasila sie, gdy auto ostygnie przynajmniej jakies 30 – 40 minut (Wskazowka temp minimalnie sie opuszcza)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez bajer0 » 8 sie 2009, 14:22

Sprawdzilem kody bledow, albo cos pomieszalem albo nie ma zadnych bledow zapisanych.

Zresetowalem ECU i problem dalej wystepuje. Dzisiaj postaram sie sprawdzic ten filtr paliwa w baku
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez bajer0 » 11 sie 2009, 21:56

Wyczyściłem smoka. Był lekko ubrudzony i w baku widze trochę syfu, ale mam ponad pół baku więc poczekam na dokładne czyszczenie. Wydaje mi się, że się troszke poprawiło, jednak nadal auto ma takie "zatrzymania" przy wkręcaniu na obroty.

A może gdzie indziej leży problem? Czy reguluje się w B3 zapłon? Jakiś kont, wyprzedzenie czy coś w tym stylu?

Może to problem z zapłonem?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez realski » 12 sie 2009, 05:41

Sprawdz to tak .
jesli na luzie na postoju wkreca sie normalnie bez problemow ..
a podczas jazdy przykladowo 2 bieg pedal gazu do konca z niskich obrotow rwie ci silnikiem w pewnym zakresie obrotow
mozna postawic na wilgoc w aparacie przyczyna bedzie juz przebita cewka .
jesli zmiana swiec pomogla ale czesciowo to wyglada to na przebicie w ukladzie WN.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez bajer0 » 12 sie 2009, 22:28

wymienilem dzisiaj palec, zdjalem kopulke i na tych "trzepieniach" metalowych widzialem taki jakby bialy kamien – nalot. Grubosci min. 1 mm. Zdrapalem go srubokretem, przetarlem papierem, zlozylem i wydaje mi sie, ze jest jeszcze gozej niz bylo. Czy taka kopulka kwalifikuje sie do wymiany?

Moze jeszcze sprawdze ta cewke? Wystepuje ona przy tym silniku? Generalnie do kabli WN dostałem piąty kabel, lecz nie mialem gdzie go podpiac przy kopulce.

Cholera juz powoli trace nadzieje i pomysly...
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez fazzi » 13 sie 2009, 00:09

bajer0 napisał(a):Czy taka kopulka kwalifikuje sie do wymiany?

Niestety tak. Wymień razem z palcem i ustaw zapłon. Może to wystarczy.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez bajer0 » 17 sie 2009, 19:36

wymiana kopulki nie pomogla :(

Dzisiaj zalozylem nowa i moze minimalnie lepiej, ale nadal nie to samo... ;(

Co dalej? regenerowac aparat, kupic uzywany? czy to wogole wina aparatu? Moze gdzie indziej szukac problemu (tylko gdzie?)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Jaksa » 19 sie 2009, 13:18

bajer0 napisał(a):Co dalej?
Sprawdz u elektronika aparat , aparaty mają to do siebie ze konczą sie nagle.... mozesz tez zapytac tu www.japancar.pl lub www.maag.home.pl
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mARCEL82 » 20 sie 2009, 07:36

Witam,

Mam podobny problem ... ale dokładnie dławi mi maszynkę przy 4000 obrotów.

Jaka może być tego przyczyna ??

Ogólnie dziwna sprawa ... jeździłem ok roku bez żadnych problemów.
Pojechałem na sprawdzenie klimy .. nabijanie, odgrzybianie itd.

Zauważyłem dopiero po tej operacji .. chyba, że po prostu nie wkręcałem się na takie obroty, ale nie sądzę ;o)
Myślałem, że może przez włączoną klimatyzacje, ale jednak nie.
Przy wyłączonej jest to samo.

Nie często wbijam na 4000 obr; ale jednak jak trzeba dość żwawo wyprzedzić, to takich niespodzianek nie chciałbym mieć (za każdym razem .... 4000 dławienie przez ok 1-2 sek i jaaaazda).
Początkujący
 
Od: 18 paź 2007, 21:07
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Auto: 323P; 1,5 16v DOHC; 97r

Postprzez bajer0 » 20 sie 2009, 09:43

Na poczatek zrob tak jak ja,

kable, swiece, kopulka, palec, jak nie wymianieles to filtr paliwa i powietrza.
Jezeli dalej nie pomoze to zrob regeneracje, tak jak opisali na forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 37&start=0
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez mARCEL82 » 20 sie 2009, 11:10

Kable wymieniałem jakieś 1,5 roku temu ... od tego czasu przejechałem ok 35 tys. km (na liczniku 180 tys.).
Wtedy też był wymieniany palec kopułka ...
Z miesiąc temu wymieniałem olej ... to i przy okazji filtry: oleju, paliwa i powietrza.

Dziwna sprawa ... 3 dni temu śmigała Madzia bez zarzutów .... a tu z dnia na dzień ...

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 paź 2007, 21:07
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Auto: 323P; 1,5 16v DOHC; 97r

Postprzez bajer0 » 27 sie 2009, 06:46

mi niestety domowa regeneracja aparatu zapłonowego nie pomogła :(

Czy ktoś się orientuje, gdzie w Łodzi mogę sprawdzić aparat zapłonowy?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez bajer0 » 31 sie 2009, 08:57

Zauważyłem pewną właściwość.

Jeżeli cofne aparat w strone chłodnicy, auto ma te "przerwania" w okolicy 2-2,5 tys obr. Jezeli przestawie go bardziej w strone kabiny przerwania "zmniejszaja sie" i przesuwaja w okolice 4 tys. (taki przestoj jest odczuwalny, ale trwa ok polowe krucej).

Czy to moze wskazywac na aparat zaplonowy?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323