Problem z klimatyzacja 626 2.0 DITD TYKANIE SPREZARKI

Postprzez Gienio607 » 26 cze 2009, 22:39

WItam:
Wymienilem w tym roku przed sezonem wszystkie plyny w klimie. Ostatnio zaczelo mi cos "tykac" pod maska po wlaczeniu klimy. Mam klimatronik. W momecie zalaczenia sprezarki slychac "tykniecie" (zaznaczam ze tego nie bylo) i czasem powtarza sie to kilkakrotnie ..... jest to dzwiek jakby przeskakujacej iskry (zwarcia) tylko bardzo glosne... trwa to czasem z 20s ..... ogolnie klima dziala .... dzwiek jest ten slyszalny na zewnatrz.. w srodku tego nie slychac. Mechanik powiedzial mi ze to sprzegielko w sprezarce nie moze zalapac ale klima chlodzi pieknie. Gdzies doczytalem ze to tez moze byc za malo oleju w sprezarce. Przejechalem na tym juz z 500 km i nic sie nie psuje. chlodzenie jest bardzo dobre. Nie wymienialem jeszcze paskow klinowych (odkad kupilem mazde) jakos dziwniechodza po kolach ale sanapiete. auto ma niby 140 tys.... dobrze bylo to udokumentowane... mozliwe zeby sprezarka siadala....
Jeszcze jedno pytanie
Na allegro sprezarki wahaja sie w cenie od 100 do 500.... te tansze pochadza z silnikow benzynowych .... czy mozna je zalozyc do Diesla??



bede wdzieczny za pomoc
Ostatnio edytowano 28 cze 2009, 23:42 przez Gienio607, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 17:46
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 00r

Postprzez Gienio607 » 28 cze 2009, 16:38

doradzcie cos prosze ...
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 17:46
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 00r

Postprzez Grzyby » 28 cze 2009, 16:43

Gienio607 napisał(a):Nie wymienialem jeszcze paskow klinowych (odkad kupilem mazde) jakos dziwniechodza po kolach ale sanapiete. auto ma niby 140 tys....

czyli rozrządu też nie robiłeś? Ryzykant .... przy dieslu może to duuużo kosztować
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez slawek323 » 28 cze 2009, 17:18

moze za du zo czynnika majstry wpuścili i i sprzęgiełko sobie tyknie na wolnych obrotach spróbuj załączyc klimę na wyzszych obrotach i słuchaj tyknięcia nie powinno wystapić
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez Pit » 28 cze 2009, 18:34

slawek323 napisał(a):moze za du zo czynnika majstry wpuścili i i sprzęgiełko sobie tyknie na wolnych obrotach spróbuj załączyc klimę na wyzszych obrotach i słuchaj tyknięcia nie powinno wystapić

Powiem Ci tak. Nie mam pojęcia, co jest przyczyną tej niedogodności – też ją mam. Mało tego, mi terkocze cały czas na wolnych obrotach. Od 4 lat... tak jeżdżę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Sokool » 28 cze 2009, 19:06

Mi też terkocze na wolnych. Jak byłem dobić klimę to mi gościu z zakładu powiedział, że w mazdach to normalne :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Gienio607 » 28 cze 2009, 22:15

dzieki troche mnie uspokoiliscie bo jutro jade nad morze. Rozrzad wymieniem na oryginal ... tylko klinowych nie ruszalem
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 17:46
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 00r

Postprzez Grzyby » 28 cze 2009, 23:00

Pit napisał(a):Nie mam pojęcia, co jest przyczyną tej niedogodności – też ją mam

Miałem to samo w Cronosie. Z tym że wiem co to jest.
Taki dźwięk wydaje lekko przytarta sprężarka – powód? Kiedyś musiała pracować z małą ilością czynnika.
W Cronosie terkotała przez 6 lat i chłodziła :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gienio607 » 28 cze 2009, 23:47

mazda ta jezdze 2 rok ... pierwszy sezon przejezdzilem na starych plynach w klimie... teraz na ten sezon wymienilem wszystko (w maju) a teraz mi sie pojawilo to tykanie. Mozliwe ze mi wpuscii za malo oleju do sprezarki?? .... nie wiem za bardzo co robil ten aparat ... podlaczyli go ... trwalo to godzine i po filipku.... szukac jeszcze przyczyn?? czy olac to i jezdzic ??
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 17:46
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 00r

Postprzez Grzyby » 28 cze 2009, 23:57

Możesz podjechać tam gdzie serwisowałeś klimę, żeby to sprawdzili.
Ale raczej nic już na terkotanie nie pomożesz (jeśli to to samo co w poprzednich generacjach)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gienio607 » 29 cze 2009, 00:01

w sumie to bylem ...... tylko franca nie chciala zaczac tykac ..... tykalo tylko w momencie zalaczania klimy (powiedzial ze to normalne)
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 17:46
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 00r

Postprzez Orzelek » 17 lip 2009, 21:25

Powiedzcie – czy Wasze auta po wlaczeniu klimy tez zaczynaja szarpac? Wyglada to tak jakbym hamowal pulsacyjnie, wrazenie jest dosc silne, az glowa lata w przod i w tyl ;) Wiem, ze sprezarka wlacza sie cyklicznie i to pewnie ona powoduje te wrazenia, ale czy stawia az taki opor 2-litrowemu silnikowi, ze autem, szarpie??
Pozdrawiam!
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 17:38
Posty: 26
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez steven » 18 lip 2009, 13:34

no szarpać nie powinna :) ale może jest już mocno przytare łożysko na niej... ale ogólnie zbiera jej się na złomowisko :) ona powinna pracować cyklicznie, ale cykle nie powinny być zbyt częste... uzależnione też są od temperatury na zewnątrz, od tego czy jedziemy czy stoimi... itd...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez mizus » 2 sie 2009, 20:59

witam!!panowie blagam o pomoc moja klimka byla nabita na nowo i odgrzybiona miesiac temu przed tym zabiegiem slabo chlodzila ale dzialala po zabiegu sie jej znacznie poprawilo a dzis chcialem wlaczyc i lipa kontrolka sie zaswieca ale dziwnie na drugim biegu dmuchawy przestaje swiecic a na trojce i wyzej sie znowu wlacza ale kompletnie nie chlodzi przewody pod maska od klimy sa prawie gorace a najgorsze jest to ze kompresor sie normalnie zalacza po wcisnieciu przycisku i czynnik jest(wczisnalem zaworek i bylo cisnienie i to dosc duze)prosze o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2009, 12:52
Posty: 57
Skąd: krakow
Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km

Postprzez Hazu » 2 sie 2009, 21:03

Grzyby napisał(a):Miałem to samo w Cronosie. Z tym że wiem co to jest.
Taki dźwięk wydaje lekko przytarta sprężarka – powód? Kiedyś musiała pracować z małą ilością czynnika.
W Cronosie terkotała przez 6 lat i chłodziła

moja też terkotała ale mimo to chłodziła rewelacyjnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez steven » 5 sie 2009, 00:48

mizus jeżeli kompresor się załącza, a nie chłodzi to możesz szukać innego kompresora...
chociaż z twojej wypowiedzi jasno nie wynika czy sprężarka chodzi czy nie, napisz jakie masz ciśnienie na wężach na załączonej, i czy działa cykicznie... dziwne, że na 2 biegu wyłącza się lampka klimy :) opisz dokładnie objawy :D
Gienio607 napisał(a): Mozliwe ze mi wpuscii za malo oleju do sprezarki??

możliwe, ale nie skutkowałoby to częstrzymi cyklami :)
tykalo tylko w momencie zalaczania klimy (powiedzial ze to normalne)
– i mieli racje ;)
a jak klimatronic i bylo na dworzu 20 stopni i włączyłeś klimę nastawiając na 19, to możliwe, że któryś z czujników temperatury zaczął szwankować i komputer nie mógł się zdecydować czy już wystarczająco schłodził klimę, mógł też zawiesić się czujnik temp. parownika – on bezwzględnie wyłącza klimę przy temp. poniżej 1st. C na parwoniku, również na przekaźniku mogło coś nie stykać – bo np. chlapnęła na niego woda ;)

możliwe też, że pasek klinowy był marnie naciągnięty... chociaż, jeżeli objawy ustały, to to bym się nie przejmował, no chyba, że dasz samochód na gruntowny przegląd instalacji elektrycznej klimy... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MTS » 17 sie 2009, 01:36

Witam. Mam problem z klimą a mianowicie jakieś 2 minuty po włączeniu zaczyna coś mocno stukać ale chodzi dobrze. Prawdopodobnie jest to łożysko sprzęgła klimatyzacji. Czy ta część podejdzie z BA do BJ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 13:15
Posty: 1371 (1/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Fiat Ducato 3.0 180km

Postprzez mizus » 18 sie 2009, 17:48

PANOWIE PROBLEM RAZWIAZANY NIE DO WIARY ALE ODKRECILO SIE KOLO DOCISKOWE OD KOMPRSORA I POPROSTU PASEK NIE BYL W STANIE GO OBROCIC I STAD UCZUCIE CHWILOWEGO POWIEWU I NIC DOBRZE ZE TO KOLO SIADLO NA FARUCHU OD SILNIKA I GO NIE ZGUBILEM.KOSZT NAPRAWY 30 ZL :D POZDRAWIAM I ZYCZE TAKICH FINALOW PROBLEMOW Z NAZSYMI MADZIAMI <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2009, 12:52
Posty: 57
Skąd: krakow
Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km

Postprzez vomitory » 17 maja 2011, 21:53

Witam,

Jeżeli w Wiadomościach podadzą informację, że jakiś uczony (niech będzie nawet rosyjski) opatentował sposób na zlikwidowanie tykania w (przytartych) sprężarkach klimatyzacji w GF-kach, proszę, dajcie znać.
Jest to na tyle irytujące doznanie akustyczne, że gdy stoję w mieście na światłach ze wstydu wyłączam klimę, do momentu aż ruszę. Moja tykać zaczyna dopiero po jakimś czasie od uruchomienia, jakby po rozgrzaniu, jedynie na wolnych obrotach – w trakcie jazdy tego nie słyszę, nawet przy otwartym oknie.

Pozdrawiam wszystkich "zainfekowanych" tą przypadłością :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2010, 11:54
Posty: 40
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan

Postprzez oblivion » 20 lip 2011, 16:59

Przyłączam się do tykających klim <lol>
Mi powiedział "fachowiec", że to prawdopodobnie elektromagnesy (?) w sprężarce się kończą i trzeba je wymienić. Czy to możliwe? Mało jest chyba czynnika, bo słabo chłodzi, może to przyczyna?
Wiem, że za grzebanie w klimie stówki lecą... ale dźwięk jest straszny... i u mnie terkocze przez cały czas pracy :|
Silnik benz, jeżeli ma to znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6