Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Pablo72 » 16 lip 2009, 01:14

Witam wszystkich.
mam mazdę 626 GW 2,0 z 1998r zaczęła dymić na zimnym silniku po rutynowej wymianie rozrządu, filtrów i oleju po kupnie z Niemiec. ( olej u Niemca ??? – u mnie mobil s 10w40)
Przebieg śmieszny 140tkm ale wygląda super i raczej nie bierze oleju.

Na swoim oleju 10w40 przejechałem już 1200km – ale te poranne chmurki są wku....
jak myślicie zmienić już na elfa?

może odezwie się ktoś kto nadal po zmianie i płukance ma spokój

Pozdrawiam.
Pablo72
 

Postprzez robomaz » 18 lip 2009, 17:01

Ja tak zastosowałem i mam spokój przy podobnym przebiegu. Obecnie mam około 160 tkm i zdecydowanie polecam – przynajmniej u mnie zadziałało!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2008, 14:20
Posty: 4
Auto: 626 1,8i 16V '98 GF

Postprzez armani626 » 29 lip 2009, 22:55

Panowie problem podobny jak u wszystkich niedawno zakupione 626 2,0 fs wymiana paska rozrzadu oleju zalozony gaz i poranne kopcenie najpierw lekkie dymki potem jakby syrenke odpalal a do tego silnik stracił moc i krecił sie tylko do 4500 obrotow Wiekszosc z was pewnie mysli zalozył gaz i nie chce auto jeezdzic bo gaz jest w kuchenkach no moze i po czesci trzeba sie z tym zgodzic ale wracajac do tematu rozrzad i olej robiłem osobno wiec kopcenie zaczelo sie po wymianie oleju a zalałem mobila polsyntetyk po 500 km zaczelo sie stukanie najpierw na zimnym potem caly czas i co :| lipa w miedzy czasie zakupiłem zaworek do pompy ale poczytalem mocno i stwierdziłem ze zaczne od oleju i tu niespodzianka zalalem ELF EVOLUTION SXR

5W30 po pierwsze silnik odzyskał moc i teraz kreci sie normalnie a po drugie nie ma takiej opcji zeby zakopcil na zimnym nawet jak sie go gazuje <faja> Stuki ucichły ale nie jest to jeszcze to czego bym oczekiwał wiec wymienie zaworek i wtedy zobaczymy na koniec dodam ze mam przekrecone niby 200tys a czy jakis doktor go nie poprawiał to tylko on sam wie
Konkluzja jest tak zastanówcie sie zanim wymienicie uszczelniacze pierscionki itd moze poprostu madzia nie lubi niektorych olei
Dla zainteresowanych nie jestem przedstawicielem polska elf tylko wq .. ły mnie poranne dymki i nie chcialo mi sie wierzyc ze auto ktore niedawno kupiłem a sprawdzalem je na zimnym przez chwile zaczeło kopcic swoja droga wielkie dzieki tym co napisali o olejach bo pewnie nigdy bym na to nie wpadł
pozdro ;)
armani626
 

Postprzez Omiot » 2 sie 2009, 11:00

Drodzy forumowicze może dodajmy coś nowego na temat oleji bo wiele osób z nas zalało Mibila i tak szczerze to ten olej jest o <dupa> otłuc bo i ja zalałem Xeda tym swiństwem i po 5 tyś musiałem kolejną 4 wlać teraz żuciłem się na castrola 10W40 pobieranie oliwy spadło i to znacząco a teraz zamieżam zalać 10W60 i wtedy zobaczymy co się bedzie działo
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez wloczykij » 2 sie 2009, 12:30

witam

tez zamierzam wymienic olej w swoim jezdze na castrol magnatik 10 w40 na 10 tys wzioł mi 1,5 litra

mam teraz okazje wiec skusze sie chyba na "ELF a" 5 w 30

tylko czy nie bedzie on za rzadki i nie bedzie brał wiecej tego oleju??

A co do dymu to juz sam nie jestem pewny czy to ma cos wspolnego z pierscieniami i olejami

odkad jezdze regularnie czyli codziennie go odpalam, to najczesciej kopcenia niema a

jak juz przykopci to na calego ale gdy chlodniej jest na dworze i dluzej postoi wiec

moze to jakies uszczelniacze "gumowe' przepuszczaja i dostaje sie olej do komory spalania

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 21:39
Posty: 41
Skąd: gliwice
Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn

Postprzez barabanos » 2 sie 2009, 13:28

Panowie a czy pomysł zmiany 15w40 na 10w60 jest bezpieczny ,dodam że moja xedoska bieże około 700 setek na 1500 ,jeżdzę na mobilu mineralnym ale chętnie pokombinuję .
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez Omiot » 4 sie 2009, 14:24

Nie powinno nic się stać gdyż olej 10W60 przynajmniej Castrola ma lepszy film olejowy co za tym idzie lepiej uszczelnia i przylega do powierzchni smarowanych
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez 626raf » 4 sie 2009, 19:14

Rozpisujecie się o tym że wymiana oleju na syntetyk pomoże. ??? Chciałbym żeby to była prawda. Moja mazda dymiła i brała olej przy 180 tyś km Ale to nie koniec bo zainwestowałem w wymianę silnika i tu Zonk – mechanik wymienia już trzeci i dalej kopci – Co wy na to ??? Tylko nie myślcie że to tłumiki !!!
Pojawia się rozsądne pytanie czytając ten wątek – Czy mazda z 2,0 to szmelc który nie powinien być w naszym posiadaniu???? Czy też są solidne wymagania jak np ten ELF
626raf
 

Postprzez barabanos » 4 sie 2009, 20:39

Może warto pomyśleć nad remontem któregoś z tych silników ,są podzielone zdania na ten temat .Troche pechowo do trzech razy sztuka mówią a tu u kolegi trzeci i muka :|
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez centaurea » 6 sie 2009, 00:15

moja mazda juz nie bierze oleju ponieważ ... przestałem nią jezdzić i nabyłem inny samochód , po zmianie pierścionków uszczelniaczy, 3 rodzajów oleju ciagle wciagała 1 l na 1000km, Mazda 6 mojego znajomego (cdti) tez bierze olej, po tych doswiadczeniach sceptycznie podchodzić do tej marki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez 626raf » 6 sie 2009, 10:25

Jeszcze jestem optymistą i czekam na następny ruch mechanika -ponoć teraz się uda ! Pod kątem Mazdy to nie chce mi się wierzyć że taki koncern i taki bubel – może jest tu jakiś haczyk typu szybkie przegrzewanie się silnika lub wrażliwość zimnego silnika na mocny pedał. Podoba mi się te autko pod kątem gabarytów i dynamiki ale jak czwarty silnik będzie na NIE to chyba przyznam rację koledze CENTAUREA. Mechanik ma też już dość podejść do tematu. Remont według niektórych to dobry pomysł ale coraz mniej mechaniorów ma na to chęć bo to czasochłonne a wymiana silniczka to 6 godzin i jakieś 500 zł za robociznę.

Może istnieje gdzieś zapis w serwisówce Mazdy że musi brać olej i dymić ??? A my doszukujemy się nie wiadomo czego !!!
626raf
 

Postprzez Pablo72 » 6 sie 2009, 13:48

Mazda 626 2,0 1998r. Zalałem elfem 5w30 ale nie pomogło, jeżdżę mało. Poza dymieniem rano nic się nie dzieje, nie wiem będę obserwował. Może ktoś wpadnie jeszcze na jakiś pomysł. Jakby co dam znać.

Mam pytanie o jaki zaworek do pompy chodzi?
Pablo72
 

Postprzez barabanos » 6 sie 2009, 18:32

Panowie jest podobno jakiś wojskowy specyfik który był używany do silników można go nabyć za 150 plnów zamierzam uraczyć tym moją mazde ,napiszę jaki efekt na pewno.A co do mazdy to nie lubi przegrzania i wysokich obrotów na zimnym silniku ot tak to znany problem często padają pierścienie achilles też miał stopę a niezły był z niego wymiatacz więc powodzenia ;)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez Barthek » 11 sie 2009, 12:28

barabanos radzę Tobie i innym, którzy mają problem z wciąganiem oleju płukankę silnika – najlepiej środkiem STP, dużo jest o tym na forum. Poparte to własnym doświadczeniem, sam miałem zalanego Xeda V6 15w40 i wciągał oliwę. Zrobiłem już ok. 30tys. km – jestem po 3 płukance (co 10 tys km) i obecne zużycie oleju jest w normie dla V6, czyli jakiś 1L na 10tys km, więc od wymiany do wymiany. Polecam taką operację. PS. jeżdżę na bardzo chwalonym przez forum i nie tylko oleju Midland Avanza 10w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez barabanos » 11 sie 2009, 19:58

słyszałem też o zalewaniu naftą przez trzy dni ,potem płukanka i zalanie dobrym olejem 10w40 lub60,lecz boję sie bo słaby ze mnie mechanik i moge tylko zaszkodzic ,moze ktos zna ten temat krok po kroku jak to zrobic najlepiej z autopsji chętnie skorzystam z pomocy :)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez Barthek » 12 sie 2009, 10:08

Jest instrukcja na forum, ale Ci pomogę:
1. Wjeżdżasz na warsztat z kanałem
2. Na odpalonym silniku wlewasz przez wlew do oleju zawartość płukanki do silnika STP (jest jej 0,5L)
3. Zostawiasz auto odpalone, chodzi sobie tak na wolnych obrotach ok 20-30min.
4. Gasisz silnik, mechanik wchodzi pod auto, odkręca śrubkę w misce olejowej i spuszcza olej z auta i odkręca filtr oleju.
5. Mechanik zakręca śrubkę w misce olejowej, zakłada nowy filtr oleju, wlewacie nowy olej do silnika (wchodzi 3,8L -zalej tego Midlanda 10w40 o którym pisałem w poście wyżej).
Ot cała tajemnica. Zauważysz, że po zastosowaniu płukanki stary olej przy spuszczaniu będzie wręcz czarny od wszystkich zanieczyszczeń w silniku. Przy każdej następnej wymianie olej będzie coraz bardziej czysty. Co 10tys km powtarzamy operację – tak jak pisałem jestem po 3 wymianie z zastosowaniem za każdym razem płukanki i silnik pięknie chodzi oraz bierze olej w normie 1L na 10tys. km – to naprawdę pomaga <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez barabanos » 12 sie 2009, 17:36

Dzieki za pomoc :) zastosuje sie do tego,z odkręceniem i wymianą filtra poradzę sobie sam nie jestem aż taką lebiegą,dowiadywałem sie o metode z nafta podobno to już większa trudność bo trzeba wiedzieć które zawory są otwarte bo można przesadzić i nafta dostanie sie tam gdzie nie trzeba ,czy jakoś tak .
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez dawid626 » 13 sie 2009, 16:55

A co powiecie na olej 10W 40 SHELLA??jezdzil juz ktos na nim swoja madzia??jakie opinie o tym oleju??
Moja mazda na zimnym silniku troszke kopci a mam juz 230 tys na budziku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 12:33
Posty: 20
Skąd: okolice włocławek
Auto: 626 1.8 16v 96r

Postprzez dawid626 » 13 sie 2009, 17:12

Aha..jeszcze jedno pytanko..czy cos sie moze stac z moim silnikiem jesli wlalem wiecej oleju niz byc powinno??ok 2 mm ponad max?? <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 12:33
Posty: 20
Skąd: okolice włocławek
Auto: 626 1.8 16v 96r

Postprzez barabanos » 14 sie 2009, 07:20

Raczej nie powinno się nalewać ponad stan ,gdzieś czytałem że ktoś w ten spośób uszkodził silnik ,zresztą jeżeli ma być 4 litry to tak ma być .lej zawsze według tego co jest zawarte w książce serwisowej swojego auta.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6