CB Radio
aha czyli można tak wykonać. juz czaje motyw. antena została zestrojona. dzisiaj juz ustały te szmery ale coś dziwnego sie dzieje. raz są szumy i zakłócenia a raz nie ma. te cb działa jak sobie zechce. musze więcej pojeździć więcej z cb i zobacze o co chodzi. może samo juz sie ustawiło heh. dziś jadę w małą trase i zobacze czy jeszcze bedzie zle odbierało. a jesli chodzi o podłączanie anteny to jak to jest naprawde? można włączać radio bez anteny tylko nie należy nadawać?
- Od: 30 maja 2008, 23:55
- Posty: 37
- Skąd: Goniądz
- Auto: była MX3 1992r 1.8V6
karolek14595 napisał(a):a jesli chodzi o podłączanie anteny to jak to jest naprawde? można włączać radio bez anteny tylko nie należy nadawać?
Bez podłączonej anteny nic radiu nie grozi pod warunkiem, ze nie będziesz naciskał PTT czyli nie będziesz próbował nadawać
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Juz sprawdziłem po odłączeniu anteny od radia i jest prawie tak samo jedynie troszkę cichsze są te zakłócenia i szumy. przy odłączonej antenie musze tylko troszke mniej skręcać SQUELCH gdzie normalnie skręcam aż do połowy i wtedy nie ma od niczego szumów. No nie wiem. bedęw elektrykę sie bawił, jakieś kondensatory sprobuje podłączyć pod zasilanie.
- Od: 30 maja 2008, 23:55
- Posty: 37
- Skąd: Goniądz
- Auto: była MX3 1992r 1.8V6
Trochę to dziwne – sprawdź profilaktycznie w innym autku.
jak radio zachowuje się bez uruchamiania silnika?
Filtr ANL był w tym czasie włączony czy nie? Normalnie to śmiało możesz pozostawić go włączonego na stałe.
jak radio zachowuje się bez uruchamiania silnika?
Filtr ANL był w tym czasie włączony czy nie? Normalnie to śmiało możesz pozostawić go włączonego na stałe.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jednak wszystkie poczynania nie przynoszą żadnego efektu. Jak silnik pracuje to są zakłócenia i raczej tak dalej będzie, ponieważ sprawdzałem na drugim radyjku (COBRA) i po podłączeniu jego pod zasilanie z zapalniczki nie ma żadnych szumów i zakłóceń pochodzących z silnika czy samochodu. A U520 jest chyba tak czuły że wszystko potrafi wyłapać. Każdy silniczek pracujący w aucie i inne rzeczy. Nawet po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora i wstawieniu dwóch krążków (cewki przeciwzakłuceniowe na zasilanie) po drodze na kablach nie ma efektów na lepsze, jedynie zamilkły zakłucenia od nawiewów. trzeba sobie dobrze ustawić na radyjku RF Gain i SQ i mieć mniejszy zasięg ale cicho pracujące radyjko.
- Od: 30 maja 2008, 23:55
- Posty: 37
- Skąd: Goniądz
- Auto: była MX3 1992r 1.8V6
To samo zauważyłem u siebie po przesiadce z Sunkera na U510. Radio zbiera więcej zakłóceń. Założyłem filtr z cewki i kondziora, ale nie wiele to pomogło. I tak jestem zadowolony, bo po odpowiednim ustawieniu SQ radio pracuje dużo lepiej niż Sunker. Jak przyjdą lepsze czasy to pomyślę o radiu z lepszymi filtrami.
Nie bede owijał i tlumaczył czemy tak a nie inaczej ale :
Alan 102 czy Alan 109? ktory lepszy (jezdze rzadko ale za to po lesnych obszarach)
PS – Antene jum mam
Alan 102 czy Alan 109? ktory lepszy (jezdze rzadko ale za to po lesnych obszarach)
PS – Antene jum mam
- Od: 26 mar 2007, 21:55
- Posty: 383
- Skąd: sercem Elbląg, ciałem Warszawa
- Auto: Peugeot 307 2,0 HDI
Piorun napisał(a):Alan 102 czy Alan 109? ktory lepszy
Osobiście ani jednego, ani drugiego nie kupowałbym.
Kup sobie U520 i będziesz znacznie bardziej zadowolony nawet mimo braku deklaracji zgodności radia
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podzielam powyższą opinię. Alany zwłaszcza z serii 1XX to zwykły shit. Sam się właśnie stałem posiadaczem Unidena 520 XL.
Po co kupować Presidenta Johnny II skoro to samo jest w 520.

www.mtj.auto.pl
- Od: 7 lut 2008, 01:20
- Posty: 570
- Skąd: Jawor
- Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V
ostotnio mysle by zakupic sobie radyjko.... mam zamiar zapodac je w busie do pracy i wiadomo na weekendowe wypady do Mazdy, kolega polecił ma taki zestaw, sam na nim smiga nie narzeka, czekam na opinie....
http://www.allegro.pl/item698960407_cb_ ... tychy.html
http://www.allegro.pl/item698770320_ant ... oznan.html


Mariusz Pozdrawia....
Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.
http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko!
Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.
http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko!

- Od: 10 wrz 2007, 21:12
- Posty: 241
- Skąd: (WLKP)
- Auto: Mazda 323C Biała strzała;p
Te radia podobno złe nie są. Spotkałem się z wieloma dobrymi opiniami. Niech się jednak wypowie ktoś obeznany.
Co do anteny. Ja bym sobie darował ten bubel. Miałem już dwie takie. Są ok do czasu... Bardzo szybko wchłaniają wilgoć i korodują od środka co przekłada się na jej "osiągi". Uwaga na magnes! Piszą na aukcjach, że wytrzymuje do 200km/h. Jakaś bzdura. Spadła mi przy 150km/h i cudem można nazwać, że nawet rysy nie zrobiła ta antena lub nie wybiła mi szyby. Powinno też dać do myślenia to, że ta antena kosztowała w tamtym sezonie ok 100zł, a teraz kosztuje 45zł. Powstało też wiele jej odpowiedników tej samej jakości.
z Anten 1m polecam Sirio AS-100 (najlepiej z większym magnesem) lub Wilsona Little. Mam Sirio od miesiąca i bardzo jestem zadowolony. Zaczynam troszkę tylko żałować, że nie kupiłem czegoś montowanego na stałe do krawędzi klapy bagażnika. W MX-3 ciężko z miejscem na dachu....
Co do anteny. Ja bym sobie darował ten bubel. Miałem już dwie takie. Są ok do czasu... Bardzo szybko wchłaniają wilgoć i korodują od środka co przekłada się na jej "osiągi". Uwaga na magnes! Piszą na aukcjach, że wytrzymuje do 200km/h. Jakaś bzdura. Spadła mi przy 150km/h i cudem można nazwać, że nawet rysy nie zrobiła ta antena lub nie wybiła mi szyby. Powinno też dać do myślenia to, że ta antena kosztowała w tamtym sezonie ok 100zł, a teraz kosztuje 45zł. Powstało też wiele jej odpowiedników tej samej jakości.
z Anten 1m polecam Sirio AS-100 (najlepiej z większym magnesem) lub Wilsona Little. Mam Sirio od miesiąca i bardzo jestem zadowolony. Zaczynam troszkę tylko żałować, że nie kupiłem czegoś montowanego na stałe do krawędzi klapy bagażnika. W MX-3 ciężko z miejscem na dachu....
Dzisiaj ze swoim radyjkiem pojechałem na strojenie o zagadałem serwisanta o radia. No Presidenty są poza zasięgiem finansowym i temat zszedł na tti. Powiedział, że marketowy tti jest tandetą ale można go przerobić za 60 pln i śmiga elegancko. Sam ma na stanie tti i liczy go sobie 300 zł za przerobiony z montażem ale antene trzeba kupić u niego.
Antenka IC 100 ma swoich zwolenników i przeciwników – jak każda, moja daje radę.
Antenka IC 100 ma swoich zwolenników i przeciwników – jak każda, moja daje radę.
www.mtj.auto.pl
- Od: 7 lut 2008, 01:20
- Posty: 570
- Skąd: Jawor
- Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V
loockas napisał(a):Zaczynam troszkę tylko żałować, że nie kupiłem czegoś montowanego na stałe do krawędzi klapy bagażnika
No to możesz odetchnąć z ulgą, bo montaż uchwytu anteny CB na karoserii mx-3 to masakra. Prezentuje się rewelacyjnie, ale nie masz pojęcia ile syfu idzie po karoserii/masie tego auta. Zakłócenia są tak wielkie, że nie słychać połowy sygnałów z eteru. Ponadto słychać jak silnik wkręca się na obroty, silniczki wycieraczek i pompy spryskiwaczy do szyb i w ogóle wszystkich możliwych urządzeń elektrycznych. Ponoć stare japońce tak mają. To kwestia odesparowania masy czy jakoś tak...(?)
Początkowo myślałem, że to wina gniazda zapalniczki, ale po podpięciu radia bezpośrednio pod aku straciłem nadzieję... próbowałem też z filtrami i nic. Ma ktoś w ogóle na to sposób czy zostaje jedynie antenka na magnesie? Nie ukrywam, że magnesik średnio mi się widzi i bałbym się raczej o to że spadnie przy nadmiernej prędkości.
używam radia Lafayette Zeus i anteny Sirio Omega
Pozdrawiam
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
Ja mam antenę magnesową Sirio 100cm (z tego co pamiętam) i radio Uniden Pro 510XL... i jestem powiedzmy średnio zadowolony... praktycznie wszystkie zakłócenia są przenoszone na CB... praca wycieraczek itp... nie wiem czy to wina Seicento... w innym aucie nie sprawdzałem... aczkolwiek używałem jakiś czas w tym aucie Alan'a mojego ojca i wydaje mi się lepszym radiem. Zakłóceń nie było od urządzeń elektrycznych.... Generalnie są dni że U PRo 510XL u mnie działa ok a są że nie da się go używać...
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Doszły mnie słuchy od znajomych, że Alany z serii 1xx zbierają wszystko co popadnie. Zwykły shit. U mnie Uni 520 xl z beznadziejną (według innych) antenką Hustlera IC 100 na magnesie nie miało żadnego syfu. Ani silnik, ani wycieraczki, ani nawiew, ani dodatkowy wentylator (też pod zapalniczkę), ani nawet spryskiwacze nie robiły syfu – aż do momentu dzwona. Teraz już mam radio w znowu w pudełku.
Jeżeli ktoś kupując 520 xl martwi się o homologację niech kupi też padniętego Presidenta Johny II i przełoży panel – nie ma różnicy i napis już nie kuje w oczy pana na służbie, który chce za dużo wiedzieć.
Jeżeli ktoś kupując 520 xl martwi się o homologację niech kupi też padniętego Presidenta Johny II i przełoży panel – nie ma różnicy i napis już nie kuje w oczy pana na służbie, który chce za dużo wiedzieć.
www.mtj.auto.pl
- Od: 7 lut 2008, 01:20
- Posty: 570
- Skąd: Jawor
- Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V
Gdy rozmawiałem z gościem (godnym zaufania specjalistą) opisywał mi na chłopski rozum te dziwne zależności. W moim przypadku była mowa o konieczności odseparowania masy – na "twardo" mam zakłócenia, ale gdy zdejmę antenę z mocowania w klapie i postawię na magnesie – problemy znikają. Od pozostałych użytkowników radyjek CB słyszałem z kolei, że tego typu zakłócenia pojawiają się także gdy antena nie ma masy. Z czasem pojawiły się też spekulacje odnośnie tego, że przecież antena itak ma masę z radia, które ciągnie ją po zasilaniu, ale na drugim końcu antena jej nie ma, albo ma ale z dużą dawką "śmieci". Myślę, że tu trzeba po prostu kombinować
Koleżka z Giżycka miał jeszcze inną akcję: antena P.Florida nie śmigała mu z dachu, ale chodziła super na tylnej klapie. Przy czym wcześniej – użytkując inne radyjko – z dachu śmigała elegancko.
Koleżka z Giżycka miał jeszcze inną akcję: antena P.Florida nie śmigała mu z dachu, ale chodziła super na tylnej klapie. Przy czym wcześniej – użytkując inne radyjko – z dachu śmigała elegancko.
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
Witam!
Dzisiaj się podczas lektury innego Forum natknąłem się na dwa ciekawe linki i zachęcam do ich lektury
Antena mobilowa i inne dosyć "ciekawe" mity odnośnie sprzetu cb oraz anten
Myślę, że znajdzie wiele osób może znaleźć tam odpowiedzi na swoje pytania.
Pozdrawiam!
Dzisiaj się podczas lektury innego Forum natknąłem się na dwa ciekawe linki i zachęcam do ich lektury
Antena mobilowa i inne dosyć "ciekawe" mity odnośnie sprzetu cb oraz anten
Myślę, że znajdzie wiele osób może znaleźć tam odpowiedzi na swoje pytania.
Pozdrawiam!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
matysh napisał(a):Ma ktoś w ogóle na to sposób czy zostaje jedynie antenka na magnesie?
Ja nawet z anteną na magnesie mam problem. Wszystko jest cacy do momentu odpalenia auta. Na elektrodzie jest całkiem spory temnat o zakłoceniach z samochodu. Z tego co pamietam najlepszym rozwiazaniem jest odklucanie kazdego elementu z osobna. W starych autach to koszmar, bo troche tego jest. Innym wyjsciem jest dobranie radia z dobrymi filtrami. Ponoc lafayette w tej kwesti dają radę.
matysh napisał(a):mx-3 z 1992r. rady nie daje
dzięki za informacje. kiedyś najlepiej wybiorę się do sklepu z CB i będę dobierał radio, aż nie znajdę takiego które będzie sensownie działać
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki