Spalanie – ile pali Twoja "szóstka"?

Mazda6 2002–2007

Postprzez krzych » 5 maja 2009, 02:05

Maciej Loret napisał(a):
Myjk napisał(a):Wczoraj na odcinku 150 km spaliłem... 4,8L/100km jadąc z zawrotną średnią prędkością 80 km/h


Starałeś się trzymać 80km/h czy średnia na tym odcinku Ci taka wyszła?


Z tego co ja wiem o DPF i dieslu moim to musial na tempo jechac zeby tyle spalac :) (czasem da sie zejsc nawet do 3.9 wg komputera, ale nigdy nie sprawdzalem czy sie zgodzi z dystrybutorem, bo kto by tankowal co swiatla... ;) – no chyba, ze autostrada na Poznan :) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukanowak » 11 maja 2009, 21:13

Trasa. Zawsze tankuję na jednej stacji, prędkość 110 5,5 litra. średnia dla miasto – trasa 6,2 l.
lukanowak
 

Postprzez GrabaOP » 19 maja 2009, 16:00

Cykl mieszany 80% trasa 20% miasto opony 205 .autostrada 120-140km/h 8.2 L pb95 .sprawdzane juz z 10 razy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 22:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez Krystian » 21 maja 2009, 22:09

W mojej mazdzie za raz po zakupie komputer wskazywał spalanie po trasie 5,7 litra, później przez zimę w cyklu mieszanym spalanie podskoczyło do 8,2 litra. Teraz od prawie roku komputer wskazuje 6,8 litra zimą i latem, na trasie czasem spadnie na 6,7 litra, a według moich wyliczeń pali około 8 litrów w mieście. Mam pytanie czy to co pokazuje komputer da się zresetować, żeby obliczał spalanie o nowa?
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 18:08
Posty: 4

Postprzez Wojtek » 22 maja 2009, 00:34

Krystian

Na poprzedniej stronie była mowa o koorygowaniu kompa ... jak wpiszesz "ukryte opcje trip komputer" na zakładce szukaj, to znajdziesz cały temat.
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ROBIN HOOD » 23 maja 2009, 05:40

wczoraj spaliła całą paczkę – tylko malboro
Robin Hood
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 05:35
Posty: 29
Skąd: lasy Sherwood
Auto: mazda 6 GG 3.0

Postprzez krzych » 23 maja 2009, 16:06

Krystian napisał(a):W mojej mazdzie za raz po zakupie komputer wskazywał spalanie po trasie 5,7 litra, później przez zimę w cyklu mieszanym spalanie podskoczyło do 8,2 litra. Teraz od prawie roku komputer wskazuje 6,8 litra zimą i latem, na trasie czasem spadnie na 6,7 litra, a według moich wyliczeń pali około 8 litrów w mieście. Mam pytanie czy to co pokazuje komputer da się zresetować, żeby obliczał spalanie o nowa?


Jesli mowa o spalaniu srednim ktorego pewnie nigdy nie skasowales to owszem, kasuje sie go przyciskiem info przytrzymujac dluzej w momencie jego wyswietlania. Polecam instrukcje obslugi Madzi :)

67igor1 napisał(a):Na poprzedniej stronie była mowa o koorygowaniu kompa ... jak wpiszesz "ukryte opcje trip komputer" na zakładce szukaj, to znajdziesz cały temat.


Zauwaz, ze mu pokazjue w kolko to samo, sadze, ze zwyczajnie nie zresetowal nigdy spalania sredniego, o czym sam zreszta napisal.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez belu » 25 maja 2009, 22:54

Raz mi się udało zbliżyć do 10 litrów jadąc za innym samochodem. W przypadku dużych silników to jest fajny test... mieć taki hamulec z przodu, mniej korci :)
W mieście 14-16 do 18.
pozdrowienia !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2009, 13:58
Posty: 55
Skąd: Warszawa/Puławy
Auto: volvo ;)

Postprzez lukasz1805 » 26 maja 2009, 17:16

u mnie 8 na autostradzie, 10-11 w mieszanym oraz 15 w miescie. jazda bez wrzucania na luz co pare sekund normalny poziom obrotow bez oszczedznia. jak na autko z silnikiem 2.3 jest to zadawalajace spalanie i nie moge narzekac, tym bardziej ze jak potrzebuje przyspieszyc to nie martwie sie ze mam wir w zbiorniku :D jak bym chcial mie spalanie 5l/100km to bym kupil sobie fiata pande hahaha
lukasz1805
 

Postprzez lchmiel » 27 maja 2009, 02:08

Ostatnio mam tak:

– trasa: 7 – 7.5
– miasto: 9.5 – 10.5

Staram się jeździć spokojnie, ale nic z tego nie wychodzi. Trasa to Wwa-Lublin-Wwa, od 90 do 190 km/h, ze znaczną przewagą 110. Wwa to stanie w korkach w centrum, trudno to nazwać jazdą. Raczej sprężenie do skoku – skok – przerwa.

Robię dokładne wykresy kiedy włącza się regeneracja DPF. Jeszcze z tysiąc km i pokażę je. Ciekawe, ASO proponowała kolejno dwie zmiany oprogramowania sterującego regeneracją. Po drugiej zmianie poprawiło się: regeneruje krócej, i jeśli się jedzie w trasie, to rzadziej. To mocno poprawia zużycie, bo DPF wypala się podczas około 20% przebiegu.

Używam Shell Diesel Extra albo BP Diesel. Różne dopalacze moim zdaniem nic nie dają.
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 13:46
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 – GJ SDN 2.2 D 150 KM SkyEnergy '15

Postprzez marc07 » 27 maja 2009, 09:49

Moja Megi 6 2.0 Diesel 121KM kombi RF5C 2004 ma następujący apetyt:
W mieście Gdańsku (sporo korków) 8,0-8,4 l/100
W cyklu mieszanym miasto/trasa 7,4 l/100km

W trasie po autostradzie A1:
przy prędkości 90km/h -4,1l/100
przy prędkości 120km/h -6,0l/100
przy prędkości 140km/h -7,5l/100

Paliwo leje tylko Lotosu zwykłego Diesla , a w zimę Dynamic Diesel i zawsze pod korek.
Podane wartości pochodzą z moich obliczeń, bo komputer zaniża zawsze spalanie.
Styl mojej jazdy wg zasad eco-drivingu
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez krzych » 27 maja 2009, 10:32

lchmiel napisał(a):Ostatnio mam tak:

– trasa: 7 – 7.5
– miasto: 9.5 – 10.5

Ja to samo,

lchmiel napisał(a):DPF wypala się podczas około 20% przebiegu

Tak jak i ja zauwazylem.

lchmiel napisał(a):Różne dopalacze moim zdaniem nic nie dają.

GTL na ten przyklad nie dosc ze nic nie daje to mi bardziej "klekocze" (prawie niezauwazalnie, ale jednak).

Jestem bardzo ciekaw tego wykresu. Niestety z tego co widze, na forum niektorzy pomagaja "niektorym". Kiedys rzucilem haslo ze chcialbym z lapka zrobic CarPuter m. in. w celach statystycznych, ale niestety po moim poscie juz bylo glucho. Jakby ktos mial pomysl na LapPuter i opis co moze odczytywac OBDII w Mazdzie 6 poliftowej (czyli czy w ogole oplaca sie go kupowac) to chetnie poslucham.

marc07 napisał(a):W trasie po autostradzie A1:
przy prędkości 90km/h -4,1l/100
przy prędkości 120km/h -6,0l/100
przy prędkości 140km/h -7,5l/100


Rozumiem ze nie wyjezdzales baku na kazdej z tych predkosci non-stop zeby sprawdzic, tylko cytujesz nam swoj komputer? Jesli tak, to malo to wiarygodne, ale u mnie wyswietla to samo. Problem w tym, ze zawyza/zaniza bardzo czesto w zaleznosci od tego jak ruszasz spod wiatel na tej trasie, albo jak czesto "wyprzedzasz" jadac nawet ze stala predkoscia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Bajbus » 30 maja 2009, 18:48

<jupi> :D

często pomykam po drogach naszych sąsiadów... ups... i na paliwie total excellenium czy jakoś tak (pisownia :] ) średnie prędkości 160km/h =8,1; 180km/h=9.8.....200km/h=12 literków na setke :D

ostatnio zatankowałem gtl-a w zielonej górze i nie wiem czy zbieg okoliczności ale pojawiły się problemy z rozruchem. gorący motor potrzebuje kilka obrotów aby zaskoczyć [ wcześniej na verwie żadnych problemów],
może to moje subiektywne odczucie...
pali teraz troszkę mniej, ale czy ta niewielka oszczędność zniweluje większą cenę ?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2009, 18:04
Posty: 11
Skąd: LUBUSKIE
Auto: M6 Sport Wagon 2.0 CDTI 136KM
M6 KIREI GH 2.2 163km
M6 GJ 2.5 192KM

Postprzez Bolek » 30 maja 2009, 22:36

Ostatnio zostałem zaskoczony spalanie. Przy normalnej jeździe na trasie BXL-Wrocław (około 140 na tempomacie – jazda bardzo równa, brak korków, bez klimy i robienie 1100km w 10,5 godziny – te pół, to przez Wrocław) jest to około 6 l/100km +0,2/-0,1. Ostatnio wracając z Wrocławia zeszło mi 14,5 godziny: upał, i dwa zdrowe korki po półtorej godziny podtaczania się na 1-2 (co prawda gasiłem czasem silnik), klimatyzacja włączona cały czas na ECO – wynik: niespełna 5,9. Ostatnie tankowanie na Orlenie pod granicą (jak zwykle w Polsce Verwa i pod korek). Na tym baku, mimo korków, zrobiłem 950 km do Brukseli i weszło 56 litrów (max pod korek). Ten samochód wciąż mnie zaskakuje.

A – na trasach dolnośląskich (co prawda nie poszedł cały bak i było to toczenie się po przedgórzu Sudetów i po nich samych) spalał mi jakieś 5,5-5,6.

Po 7 tyś od wymiany oleju na bagnecie jakieś 7 mm ponad max – do X baaaardzo daleko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez krzych » 31 maja 2009, 00:21

Mnie Twoja tez zaskakuje ;P (coz, moze to te trasy)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez justus83 » 29 lip 2009, 09:49

Ja nie wiem jak wy to robicie ale moja nie chce spalić mniej niż 14l w trasie i 19 w mieście a średnie spalanie w mieście to 20-23l/100km. Może mam coś uszkodzone jakaś sondę lambda albo inne ustrojstwo jeśli ktoś się zna to niech napisz co może być nie tak lub poradził by mi jakiś dobry zakład który mógłby mi z tym pomoc to z góry dziękuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez krzych » 29 lip 2009, 10:09

Sprawdz sobie u Jaksy. Ale z tego co wiem, MPS palil 14L w miescie, zreszta Jaksa najlepiej wie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez justus83 » 29 lip 2009, 12:58

No tak tylko że ja mam 3.0 v6 a nie 2,3 turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez Globy » 29 lip 2009, 14:06

Nie pali się check, moc w porządku, wymieniałeś filtry? Mnie w trasie pali jakieś 9 litrów, po mieście od 12 do 15.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 29 lip 2009, 15:47

Jaksa prawde Ci powie ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6