problem z klima, przygasa silnik (filmik)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mrozu23 » 21 lip 2009, 18:50

na przekazniku masz dwa piny z oznaczeniem "coil" podlacz pod jeden 12V a drugi do masy. Przekaznik powinien tyknac i powinno byc przejscie pomiedzy pinami "com" i "no". Po wylaczeniu zasilania powinine tyknac jeszcze raz i rozewrzec piny "com i "no".
fazzina stronie g-17 i g-18 mam podlaczanie alternatora :/ Sprawdz jak bedziesz mial chwile czasu.

Juz znalazlem ale na tym schemacie g-17 masz wlasnie podlaczenie pod kompa tyklo bardzo ogolnie. Ta kostka z napisem ECM to wlasnie komputer :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez fazzi » 22 lip 2009, 23:08

Mrozu23 powiem Ci że patrzę na ten schemat (str G-17) i nie do końca rozumiem jedną rzecz.
Na schemacie faktycznie sygnał leci do ECM ale dalej idzie na kolejne przekaźniki, czujnik ciśnienia i temperatury. Podejrzewam że to właśnie one mają rozłączać/załączać obwód a ECM tylko pośredniczy bo nie jest tam wymieniona żadna jego funkcja i nie ma żadnego przekaźnika którym mógłby sterować. Rozumiem, że się tym interesujesz bo sprężarka Ci się nie wyłącza ale może jest to kwestia tych przewodów które pytałeś gdzie podłączyć? Może tam właśnie siedzą te czujniki i ich nie podłączyłeś więc sprężarka nie dostaje informacji że powinna się wyłączyć? To tylko gdybanie bo więcej nie jestem Ci w stanie zasugerować. Pozostaje pożyczyć powodzenia i znalezienia dobrego fachowca.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Mrozu23 » 23 lip 2009, 18:37

No wlasnie z tym fachowcem mam duzy problem bo kazdy tyklo rozklada rece i patrzy na mnie glupkowatym wzrokiem :( A wie moze ktos z Was co to jest? Ta kostakla byla przykrecona do wymiennika ciepla w srodku auta ale niema jej na zadnym ze schematow. Moze to ona powinna sterowac przekaznikami
<a href='http://zapodaj.net/a9a66d58204d.jpg.html'>http://zapodaj.net/a9a66d58204d.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/47ef523070a9.jpg.html'>http://zapodaj.net/47ef523070a9.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/bf39bd707208.jpg.html'>http://zapodaj.net/bf39bd707208.jpg.html</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez oql » 25 lip 2009, 09:48

a czy jesli przekaznik jest nie sprawny moze dzialac wentylator i 2 pytanie czy przekaznik ma cos do podbijania obrotow przy zalaczaniu sie wentylatora??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez Mrozu23 » 25 lip 2009, 14:31

ad1 Jest taka opcja. Jesli przekaznik zatnie sie w pozycji "zamknietego" obwodu to bedzie caly czas podawal napiecie i wentylator bedzie pracowal bez przerwy.
ad2 Jesli chodzi Ci o przekaznik ktory wlacza wentylator to nie ma on zadnego zwiazku z utrzymaniem wolnych obrotow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez oql » 25 lip 2009, 18:46

to ja sie ptam do jasnej chol... :D czemu mi na gazie gdy odpala sie wentylator spadaja obroty drastycznie grrr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez fazzi » 26 lip 2009, 01:37

oql,
wentylator jest obciążeniem silnika. (Poprzez alternator oczywiście.) Zobacz czy podobne opadanie obrotów obserwujesz przy włączeniu dmuchawy na max, włączeniu klimy czy świateł. Jeśli tylko wentylator powoduje tak duże opadnięcie obrotów to sprawdź czy wiatrak luźno się obraca (na wyłączonym silniku oczywiście ;) ). Możliwe że się zatarł na łożyskach i wtedy moga być takie objawy.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez oql » 26 lip 2009, 08:49

hmmm lozyska zatarte dobrze by bylo, ale na benzynie nie ma tego problemu wiec to chyba nie to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez Mrozu23 » 26 lip 2009, 12:21

Podjedz gdzies do gaziarza. Moze masz za uboga mieszanake. A osiagi masz takie same na benzynie i LPG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez oql » 26 lip 2009, 13:14

osiagi na gaziku sa dobre :) nie ma jakiejs znacznej roznicy przynajmniej ja nie wyczuwam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez Mrozu23 » 26 lip 2009, 13:23

no to zostaje teoria kolegi fazzi . Sprawdz i daj znac bo sam jestem ciekaw co to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez oql » 26 lip 2009, 15:58

nie to nie jest to co mowil kolega :D fazzi to cos innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez umcyk » 27 lip 2009, 08:51

Mrozu23 a jak poskladales uklad w calosc i napelniales go to czy oprocz czynnika chlodzacego napelniles uklad olejem zeby smarowal uklad. Jesli nie to proponuje nie stosowac sie do rad typu wlacz i poczekaj co sie stanie. Ja mialem taki sam problem. Jak wlaczylem klime to az mi gasila silnik, a sprzeglo sprezarki az sie palilo i sie okazalo ze mam zatarty kompresor. Co do filmiku to nagraj jeszcze jeden z dzwiekiem ale komory silnika podczas zalaczania klimy, wtedy bedzie mozna cos wiecej powiedziec
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Mrozu23 » 27 lip 2009, 23:22

Uklad dostal 2 razy tyle oleju co powininien. Mechanik powiedzial ze to stary uklad i trzeba go bardziej smarowac. Co do dzwieku to nagram na pewno ale mam spory problem z rozrzadem i musze poczekac tydzien na mechanika bo jest na urlopie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323