Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Mateusz L » 21 cze 2009, 19:50

kto produkuje silniki do XF


A nie Żepot czasem???


Co do Audi to Niemcy porównywali 6GH i A4 B8 jak dwa równe auta (w jakimś programie TV). Mi Audi nie podoba się, bo każdy model wygląda niema identycznie (no, A5 jest wyjątkiem).Jeśli chodzi o stylistykę, technologię itp. wolałbym Lexusa GS (zamiast A6). Natomiast spasowanie kokpitu M6 wychwalają wszelkie szmatławce i nie -szmatławce motoryzacyjne, więc coś w tym jest chyba...

BTW. Riki – Mazda poza stylistyką wyróżnia się też układem jezdnym. ;)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Linka » 29 cze 2009, 11:23

krzych napisał(a):[...]Do tego tunel srodkowy jak sie o niego dobrze oprzec, ugina sie lewo/prawo, trzeszczy. Poduszka powietrzna kierowcy na slupku trzeszczy podczas jazdy (rzadko, ale jednak – jej plastik konkretnie), wiele osob juz mowilo o trzeszczeniu calego kokpitu na podszybiu. [...]


Witam,
Jeżdżę M6 GG, liftback z 2007 r. przebieg 25tyś.km, zakupiony nówka z salonu i dokładnie potwierdzam powyższe. Próbowałem to reklamować w serwisie i owszem zdjęli tunel kilka razy, podłożyli niby jakieś wkładki ale problem trzasków powraca jak bumerang.
Pytanie czy w ramach gwarancji komuś udało się skutecznie pozbyć niechcianych trzasków i ewentualnie który serwis polecacie z okolic Warszawy ?

krzych napisał(a):ktory to bok buczy/pierdzi jak muzyke podglosze – po zdjeciu tapicerki okazalo sie, ze to nie ona, wiec pod blacha spasowanie tez kiepskie skoro od basow sie poluzowalo...


Dokładnie ten sam objaw co u mnie ;] Dodadkowo do całej listy dopisałbym stuki na wielowypuście w układzie kierowniczym – u mnie się objawiły po pierwszym przeglądzie i pomimo przesmarowania nadal jest wyczuwalny luz przy lekkim skręcie kierownicy. Temat szerzej opisany w tym wątku http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=51149

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2008, 23:18
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG 1,8 '07

Postprzez krzych » 29 cze 2009, 23:42

Wow ;) Widze, ze nie tylko fanatykow mamy, to mile :)

Ja sie juz przyzwyczailem. O tunel opieram sie rzadko, a poduszka wydaje sie znikac podczas ostrej jazdy czy sluchania muzyki. Jedynie te drzwi i ich skaczaca blacha od basow wkurzaja... Jak bede mial gdzie, postaram sie je wytlumic.

A w ogole to witamy Linka, widze ze niedawno zawitales ;)

PS. Teraz kiedy problem DPF jakby przestal istniec, gotow jestem sie pogodzic z reszta mankamentow o ile wtryski mi frasunku rowniez zaoszczedza ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 30 cze 2009, 08:10

krzych napisał(a):powietrzna kierowcy na slupku trzeszczy podczas jazdy


Przecież nma słupku nie ma poduszki :] . Jeśli masz na myśli kurtynę to znajduje się ona NAD drzwiami. Na osłone słupka jest tylko nadruk.

Ja ma 2 źródła trzasków:
1. schowek nad konsolą – jak jest zimno to na wertepach gra. W dodatku trzeszczy tam zamontowana nawigacja.
2. tylne prawe drzwi z przodu – nawet wiem gdzie, bo to trzeszczy od nowości. Kiedyś to poprawiałem, było dobrze, potem znowu zaczęło i już nie ruszałem.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 30 cze 2009, 13:54

mcbeth napisał(a):Na osłone słupka jest tylko nadruk.

No to mi ten nadruk trzeszczy wlasnie :P Czyli ze niby moge bezpiecznie zrywac i naprawiac?

mcbeth napisał(a):1. schowek nad konsolą – jak jest zimno to na wertepach gra. W dodatku trzeszczy tam zamontowana nawigacja.

A u mnie nic a nic.

mcbeth napisał(a):tylne prawe drzwi z przodu

Tez nie...

Kurna, az sie boje co bedzie dalej ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 30 cze 2009, 14:12

krzych napisał(a):A w ogole to witamy Linka, widze ze niedawno zawitales

no niedawno nawet hahaha , zaliczony MegaZlot w 2008 a ten wita nowego hahaha
Ponad pół roku stażu więcej :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Linka » 1 lip 2009, 00:04

Grzyby napisał(a):
krzych napisał(a):A w ogole to witamy Linka, widze ze niedawno zawitales

no niedawno nawet hahaha , zaliczony MegaZlot w 2008 a ten wita nowego hahaha
Ponad pół roku stażu więcej :)

Dzięki Grzyby ;) a już myślałem, że nikt mnie nie zauważył, hehe. Nawet z naklejką organizatora jeździłem – przy okazji pozdrowienia dla wszystkich zlotowiczów !

Apropo's Nie wiem czy pamiętasz Grzyby, ale na zlocie w Borsku był taki moment kiedy ustawiłeś się na pasie startowym obok mojej czerwonej Madzi w celu wypróbowania mocy naszych bryczek ;)
W tamtym momencie akurat żona uczyła się ruszać :) więc wyścig nie wyszedł... ale wierz mi, że gdybyśmy dziś byli w analogicznej sytuacji, żona by tak łatwo skóry nie sprzedała.

Pozdrowienia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2008, 23:18
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG 1,8 '07

Postprzez krzych » 1 lip 2009, 00:52

Grzyby napisał(a):no niedawno nawet hahaha , zaliczony MegaZlot w 2008 a ten wita nowego hahaha
Ponad pół roku stażu więcej usmiech

No i co sie ze slepego smiejesz, ladnie to tak? ;P

Sorka Linka ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Klakier » 21 lip 2009, 20:23

Witam. Planuję stać się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6. Doczytałem się, że największym problemem są rdzewiejące tylne nadkole i że była na to akcja fabryczna. Czy dalej to obowiązuje? Jest możliwość pojechania do serwisu i wyeliminowania tej wady za darmo? Niestety Mazda będzie stać pod chmurką i zależy mi na jak najdłuższej odporności blach na korozje.
W poradniku na forum przeczytałem "Na co zwracać uwagę podczas oględzin używanej "szóstki"?" I wychodzi na to że M6 z silnikami diesla sprawiają więcej problemów niż z benzynowymi. Np. Koło 2-masowe to ogromne koszty. Jak to wszystko sprawdzić przed zakupem. Proszę doradźcie mi bo już zwariować idzie. Z każdym samochodem coś. Ja mój wybór postawiłem na Mazde, ale chciałbym żeby trafił mi się dobry egzemplarz.
I mam jeszcze jedno pytanie. M6 zaczęto produkować w 2002. Czy przez kolejne lata zostało coś poprawione w tym modelu? Czy dopiero lifting to czas na poprawy? Chodzi mi o to, czy nie ma różnicy w modelach np z 2002 i z 2004 roku. Zastanawiam się nad silnikiem 2.0 benzynowym i 2.0 diesle 136 KM. Który z nich byście bardziej polecili? Jak spalanie? Sory, że tak się rozpisałem, ale zależy mi na tych informacjach :) Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:49
Posty: 4
Skąd: Płock

Postprzez Grzyby » 21 lip 2009, 21:07

Porady przedzakupowe proponuję w innym temacie. Już istniejącym.
Jest również temat z opiniami o M6. Że nie wspomnę o temacie dot. spalania.

Forum to nie śmietnik i dobrze byłoby go nie zaśmiecać powielaniem wątków.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 21 lip 2009, 21:42

Klakier napisał(a):chciałbym żeby trafił mi się dobry egzemplarz.

...chyba nie jesteś pierwszym :)

Klakier napisał(a):Koło 2-masowe to ogromne koszty.

W myśl przysłowia: Czego nie ma to się nie zepsuje – polecam diesla.

Klakier napisał(a):Zastanawiam się nad silnikiem 2.0 benzynowym

To najlepszy kierunek z możliwych w Twojej sytuacji.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Mateusz L » 21 lip 2009, 21:45

magicadm napisał(a):polecam diesla

magicadm no właśnie nie polecasz :D

Klakier napisał(a):Jest możliwość pojechania do serwisu i wyeliminowania tej wady za darmo?

W najgorszym wypadku u lakiernika za kasę, ale słyszałem też o rdzawym nalocie na podwoziu-trzeba bezwzględnie oczyścić i zabezpieczyć. Pzdr
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Klakier » 22 lip 2009, 00:41

Grzyby nie chcę zaśmiecać forum, ale zależy mi na szybkich informacjach bo np. dziś została sprzedana Mazda w dieslu za 36 tyś z 2004 r. w stanie perfekcyjnym, za późno zadzwoniłem ;/ Sprzedawca powiedział mi, że M6 w dobrym stanie i bezwypadkowa to raz na pół roku sie z Niemiec trafia i ogólnie mi mówił, że lepszym wyborem jest Audi A4 bo M6 gniją bo strasznie słabe blachy. Wiem, że na forum jest mnóstwo podobnych tematów, ale jest tyle stron, że naprawdę cięzko znaleźć akurat to co sie szuka w krótkim czasie.
magicadm skoro bardziej polecasz silnik benzynowy to pewnie takiego bd szukał, chociaż wolałbym diesla...
Czy awarie diesli podane na forum naprawdę zdarzają sie tak często czy to sporadyczne przypadki? Benzynowy silnik mam rozumieć jest wolny od drogich w naprawach usterek? I czy te blachy są na całym samochodzie tak podatne na rdze, czy tylko te nadkola i podwozie? Bo jak nadkola to jestem w stanie to przeboleć, zabezpieczyć i cieszyć się fajną furą jaką jest M6, ale jak za pare lat mam mieć problem z rudą na całym samochodzie to ja dziękuje...
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:49
Posty: 4
Skąd: Płock

Postprzez Grzyby » 22 lip 2009, 08:03

Klakier napisał(a):nie chcę zaśmiecać forum, ale zależy mi na szybkich informacjach

stara płyta, setki razy powtarzana. Zwykłe lenistwo.

Klakier napisał(a):Sprzedawca powiedział mi, że M6 w dobrym stanie i bezwypadkowa to raz na pół roku sie z Niemiec trafia

jak ma być w "okazyjnej" cenie to święta prawda hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 22 lip 2009, 08:51

Klakier napisał(a):ale zależy mi na szybkich informacjach

Jak się człowiek śpieszy, to się diabeł cieszy. Zapisz i zapamiętaj.

Klakier napisał(a):Mazda w dieslu

Jak oni tę Mazdę w diesla wcisnęli?...

Klakier napisał(a):magicadm skoro bardziej polecasz

No, kolega jest specem od silników benzynowych. Wie, że te się nie psują, a diesle się psują.
Nie bierze tylko pod uwagę, że diesli przyjeżdża z zagranicy min. 10 razy więcej niż benzynowych,
i zazwyczaj mają 2-3 razy większe przebiegi – tylko skręcone przez handlujących. Stąd wrażenie, że:
Klakier napisał(a):awarie diesli podane na forum naprawdę zdarzają sie tak często


Nie mniej jednak zgadzam się, że łatwiej kupić trupa z silnikiem diesla niż z benzynowym.
W auto z silnikiem diesla trzeba po zakupie włożyć więcej kasy (rozrząd).

Klakier napisał(a):czy tylko te nadkola i podwozie?

Głównie nadkola, bo mają złą konstrukcje. Ale... wszystko jest na forum, zajrzyj do Poradnika.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lech.b » 22 lip 2009, 10:59

Odnośnie akcji serwisowej na rdzewiejące nadkola to z infomracji uzyskanej z ASO Mazda (Zdanowicz-Gdańsk) wynika, że okres obowiązywania tej akcji to 12 lat od momentu pierwszego zakupu auta.

Moja, zakupiona w Niemczech Mazda 6 kombi 2004, miała robione 2 razy nadkola (sprawdzone w europejskim systemie Mazdy), a teraz po sprawdzeniu w ASO wyszło, że zrobione zostało to fachowo.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 13:25
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel Kombi 2004

Postprzez Klakier » 22 lip 2009, 15:49

lech.b wielkie dzięki za info. Czyli jak coś to podjade i zrobią :D
Co do przebiegu to czy to prawda, że Mazda nie ma w Europie systemu pozwalającego sprawdzić w aso pod kompem jaki jest rzeczywisty? Podobno jedynym wyjściem jest zadzwonienie do salonu którego pieczątka jest w książce serwisowej i potwierdzenie, że auto było tam serwisowane i miało taki a nie inny przebieg.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:49
Posty: 4
Skąd: Płock

Postprzez Myjk » 22 lip 2009, 15:59

Klakier napisał(a):Mazda nie ma w Europie systemu pozwalającego sprawdzić w aso pod kompem jaki jest rzeczywisty?

Nie ma marki samochodowej, która ma taki system. Bo... wystarczy, że po 3 latach zaczniesz serwisować nie w ASO i już można kłamać... natomiast system taki Mazda posiada, dla aut poliftowych czyli po 2005 roku.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Gothmog » 23 lip 2009, 00:01

Myjk napisał(a):... natomiast system taki Mazda posiada, dla aut poliftowych czyli po 2005 roku.


Ja dzisial bylem z M6 z 2005r w ASO w dąbrowie i gosc mi pokazywal na kompie historie auta (przebiegi przy kolejmych przegladach, jakies tam kody napraw) – procz tego mialem ksiazke serwisowa i wszystkie wpisy zgadzaly sie z tymi z kompa
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Postprzez Lorbas » 23 lip 2009, 09:59

Klakier napisał(a):dziś została sprzedana Mazda w dieslu za 36 tyś z 2004 r. w stanie perfekcyjnym


Hmmm, to mnie tyle kosztowała moja Madzia z końca 2002 roku ze wszystkimi opłatami. Zakupiona u niemieckiego dealera BMW.
Czy ja przepłaciłem, a ten diesel to aż taka okazja...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6