Słabnący silnik
Dzis po raz kolejny sprawdziłem czujnik spalania stykowego i znowu miernik pokazal przerwe :/. Wpadł mi pomysł do głowy może w celu wyeliminowania usterki na chwile zastapie czunik rezystorem 560kohm. Co o tym sadzicie?
steven napisał(a):acha skoro wyskoczyły Ci te 4 błędy po raz drugi, to najpierw sprawdź te komponenty na których miałeś te błędy
wymienil sondy na nowe i nadal bledy sa na tych sondach
Wodzu napisał(a):Wpadł mi pomysł do głowy może w celu wyeliminowania usterki na chwile zastapie czunik rezystorem 560kohm. Co o tym sadzicie
pomysl dobry i moze byc skuteczny, ale nie mam pojecia czy zadziala.... nie wiem moze i tak
a ja sie zaciekawilem jaki jest czujnik w silniku K8 moze wlasnie z jednym przewodem
Wodzu napisał(a):Dzis po raz kolejny sprawdziłem czujnik spalania stykowego i znowu miernik pokazal przerwe :/. Wpadł mi pomysł do głowy może w celu wyeliminowania usterki na chwile zastapie czunik rezystorem 560kohm. Co o tym sadzicie?
warto by było zeby wczesniej ktos sprawdzil jakie wartosci pokazuje czujnik przy pracujacym silniku lub obczail w jakims info ile powinien pokazywac, ale jest to jakis plan:) mysle ze zaplon bedzie sobie szalał skoro komp bedzie otrzymywal sygnal "cisza" wiec moge przyspieszyc zaplon do bólu- tak było u mnie – kable czujnika mialy przebicie i zapłon po wyjeciu zworki serwisowej przestawial sie około 25 stopni przed GMP...
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
wojtek4ws napisał(a):lub obczail w jakims info ile powinien pokazywac
Janusz626 napisał(a):Sprawdz miernikiem miedzy tym przewodem a masa silnika oczywiscie na wylaczonym silniku, to czy cieply wiele nie zmieni roznica bedzie jakies 50kohm czyli jakies 550-600
wojtek4ws masz racje ze
wojtek4ws napisał(a):zaplon bedzie sobie szalał skoro komp bedzie otrzymywal sygnal "cisza" wiec moge przyspieszyc zaplon do bólu- tak było u mnie – kable czujnika mialy przebicie
bo u mnie tez tak bylo
WODZU jak chcesz to sprawdze swój czujnik ktory wymontowałem czy nie ma przebicia miedzy obudowa a kablem sygnałowym , jak sie okaze ze ma odpowiednią oporność to Ci go podeśle, wytniesz sobie masę podepniesz kabel sygnałowy do kostki i sprawdzisz co z tego wyniknie... miałem go wyrzucić a Tobie może sie przyda, przecież zupy z niego nie ugotuję 
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
Janusz626 to jeżeli wykasował błędy, to niech sprawdzi jak one działają... możlwe, że działają poprawnie, tylko gdzieś jest kabel upstryknięty i komp nie dostaje tych informacji... cudów nie ma, ale sonda, albo kabel no mógł jeszcze komputer się wykrzaczyć... nie wiem ilu masz przewodową sondę... ale jak 3 lub 4 to sprawdź czy na grzałke dostajesz prąd i czy masz masę... nie wiadomo też jaka sonda, ja kiedyś kupiłem za 80 zł i pochodziła miesiąc... jak zobaczyłem potem jej wykres to aż mnie zatkało, od tamtego czasu tylko bosch lub ngk... i cena to conajmniej 160-200 zł... ale to wychodzi dopiero na oscyloskopie... tak samo czujnik stukowy... w tej rozpisce to podesłałem, masz dokładnie jakie powinien komputer od niego dostawać wartości. zmierz je i będziesz wszystko wiedział...
Bo wg mnie samo sprawdzanie wypiętych elementów, nie zawsze i nie do końca się sprawdza... najlepiej je mierzyć na gnieździe od kompa i dopiero jak nie działa sprawdzać instalacje i czujniki...
Bo wg mnie samo sprawdzanie wypiętych elementów, nie zawsze i nie do końca się sprawdza... najlepiej je mierzyć na gnieździe od kompa i dopiero jak nie działa sprawdzać instalacje i czujniki...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):Janusz626 to jeżeli wykasował błędy, to niech sprawdzi jak one działają... możlwe, że działają poprawnie
chodzi ci o te stare sondy co Wodzu je wymienil
steven napisał(a):nie wiem ilu masz przewodową sondę... ale jak 3 lub 4 to sprawdź czy na grzałke dostajesz prąd i czy masz masę
strzelam ze trzy przewody na sonde,
steven napisał(a):nie wiadomo też jaka sonda, ja kiedyś kupiłem za 80 zł i pochodziła miesiąc... jak zobaczyłem potem jej wykres to aż mnie zatkało, od tamtego czasu tylko bosch lub ngk... i cena to conajmniej 160-200 zł...
czasem sie udaje ale czasem, na forum wiele o tym
steven napisał(a):w tej rozpisce to podesłałem, masz dokładnie jakie powinien komputer od niego dostawać wartości. zmierz je i będziesz wszystko wiedział...
a masz do silnika KJ Millera
steven napisał(a):Bo wg mnie samo sprawdzanie wypiętych elementów, nie zawsze i nie do końca się sprawdza... najlepiej je mierzyć na gnieździe od kompa i dopiero jak nie działa sprawdzać instalacje i czujniki
kazdy czujnik czy cos innego jest do sprawdzenia, nie koniecznie przy samym PCM choc to raczej ostatecznosc, kazdy czujnik daje jakis sygnal czy temp. czy rezystancje itd... czy np jak sie wzbudzi, zreszta mozna tez sprwdzic podczas jego pracy
steven napisał(a):Bo wg mnie samo sprawdzanie wypiętych elementów, nie zawsze i nie do końca się sprawdza... najlepiej je mierzyć na gnieździe od kompa i dopiero jak nie działa sprawdzać instalacje i czujniki
wiesz ile to roboty trzeba i czasu... mysle ze kolejnosc odwrotna nie zaszkodzi
Wodzu napisał(a):Podepne 2 czujnik i sprawdze bledy
i koniecznie daj znac Wodzu
Janusz626 napisał(a):czujnik jest w K8 jeszcze musze znalesc szczegoly
nie moge znalesc ale jeszcze poszukam
Wodzu napisał(a):ma kto epc zeby sprawdzic czy to jest jedno pinowy
wystarczy manual i wychodzi ze taki sam jak do KJ czyli dwu pinowy
ps nie moge znalesc manuala do KF... ma ktos
Janusz626 napisał(a):strzelam ze trzy przewody na sonde,
4 przewody
Janusz626 napisał(a):nie moge znalesc manuala do KF... ma kto
Szukalem wczoraj i nie znalazlem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71258&sid=39763fecd62eb26679d03df86abc561c
Kolega ma chyba calego Haynesa
Wodzu napisał(a):Kolega ma chyba calego Haynesa
ok, jutro sprawdze teraz ide nyny... malo czasu mam ostatnio
Wodzu napisał(a):4 przewody

Janusz626 napisał(a):wiesz ile to roboty trzeba i czasu... mysle ze kolejnosc odwrotna nie zaszkodzi
no właśnie nie wiem ile zajmuje w Xedosie, myślałem że tak jak u mnie, czyli to są 3 spinki zdjęcie kawałeczka plastiku i nic nawet nie trzeba okręcać... elegancko wkładam igłę w każdy pin – oczywiście na podpiętym komputerze i załączonym silniku... i sprawdzam czy działa... od razu wiadomo wszystko...
prawie jak w OBDII
Bo jak tak czytam ile czasu już z tym wojujecie, to wydaje się mój sposób szybszym... –> po prostu chciałem pomóc
Janusz626 napisał(a):a masz do silnika KJ Millera
No niestety nie mam tak ślicznie rozrysowanej, ale mam calutki schemat instalacji ECU, a pewnie Ty też chciałbyś mieć
A do KJta wystawię za chwilę w nowym temacie a tutaj podrzucę linka...
A jednak mam też rozpiskę, tylko roszkę inaczej zrobioną, ale wszystko da się zrozumieć
Tego komputerka już nie muszę ;p
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79358
tu masz te info do KJtów
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Wodzu jak tam sprawy stoja
cos do przodu
jesli b.pilne to daj mi troche czasu i wiecej info, rozkminie temat i dam znac
Workschop Suplement do silnika czy wszystko do tego auta
w GD byl tylko jeden 2.0 16V
EDIT: zajrzałem na twoja w NM i wiem juz o jaki silnik chodzi
EDIT 2: 25min wystrczylo mi zebym sie przekonal ze sie wpakowalem z obietnica
ale zes namieszal... 140KM w GD... nono..
a cegla zamiast tempomatu moze byc

steven napisał(a):w zamian chcę, żebyś mi zamówił sterownik tempomatu do Mazdy GD –> taki 13 pinowy komputerek
jesli b.pilne to daj mi troche czasu i wiecej info, rozkminie temat i dam znac
steven napisał(a):A jest szansa, żebym od Was dostał workshopa do GD 2.0 16V?
Workschop Suplement do silnika czy wszystko do tego auta
EDIT: zajrzałem na twoja w NM i wiem juz o jaki silnik chodzi
EDIT 2: 25min wystrczylo mi zebym sie przekonal ze sie wpakowalem z obietnica
Janusz626 jak da się nią sterować manetką, to jak najbardziej może być cegła
odnośnie komputera tempomatu to już kiedyś go namierzyłem
ale nie potrafiłem się dogadać z właścicielem
teraz dalej szukam, ale już na luzie
A odnośnie 626 GD to okazuje się, że były 2 silniki 2.0 16V FE3 140KM i FE3N 148KM – chyba :p wg wielu FE3N miał być mocniejszy i wypuszczany głównie na Japonie, ja wiem, że FE3N miał czujnik stuku wspomagający ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, natomiast w FE3 kąt był ustawiany jakoś inaczej, no i w związku z tym chyba też komputer od FE3N byłby inny niż od FE3... tzn. piny te same, ale sterowania może inne
Tak czy owak, sorki za OT
a manual wystarczy silnika i elektryki silnika
jakbyś miał to z góry bardzo dzękuję
Ja w swoim programie mam tylko manuala do 626 GD 2.2 i 2.2T... ;p
A do millera sporo tego mam... w sumie to chyba wszystko ;p więc jakbyś coś potrzebował, to pisz
A odnośnie 626 GD to okazuje się, że były 2 silniki 2.0 16V FE3 140KM i FE3N 148KM – chyba :p wg wielu FE3N miał być mocniejszy i wypuszczany głównie na Japonie, ja wiem, że FE3N miał czujnik stuku wspomagający ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, natomiast w FE3 kąt był ustawiany jakoś inaczej, no i w związku z tym chyba też komputer od FE3N byłby inny niż od FE3... tzn. piny te same, ale sterowania może inne
Tak czy owak, sorki za OT
Ja w swoim programie mam tylko manuala do 626 GD 2.2 i 2.2T... ;p
A do millera sporo tego mam... w sumie to chyba wszystko ;p więc jakbyś coś potrzebował, to pisz
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Janusz626 napisał(a):Wodzu jak tam sprawy stoja pytajnik
Dostałem używany czujnik od kolegi Wojtek 4ws za co dziekuje. POmierzyłem go miedzy przewodem a obudowa i nadal przerwa :/. Skasowałem dzis blędy i odłaczyłem czujnik. Po odpaleniu wymrugał znowu to samo. Mam na 90% pewność że ten czujnik nawalił. Co sądzicie?
ja bawiłem się ostatnio czujnikiem stukowym boscha montowanym w oplu porche i paru jeszcze innych markach... ten akurat model jest 2 przewodowy... i okazuje się że nie ma na nim rzadnego oporu pomiędzy tymi dwoma pinami...
oczywiście czujnik działa, po podączeniu pod oscyloskop, albo nawet normalny miernik i uderzeniu go śrubokrętem pojawia się napięcie rzędu 1-2V... tak jak akurat w tym powinno się pojawiać... i wogóle czujniki stukowe chyba oscyloskopem radziłbym mierzyć 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość