TCS / DSC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hajdar » 17 lip 2008, 09:21

Witam,

Jak to jest jeśli auto jest wyposażone w DSC to rozumiem ze wyłaczenie DSC wyłacza również TCS? Czy inaczej DSC – to wiecej niż TCS i to jest jeden system, a nie dwa?

Zdazyło mi się ze nie zgasła mi kontrolka TCS (samochodzik) już trzy razy, zgaszenie auta i ponowne uruchomienie zlikwidowało bład (wyłączenie przyciskiem DSC nie ma wpływu na zapaloną kontrolkę). Czy to znaczy ze system (włąśnie jaki system TCS czy DSC) mi szwankuje??? zeby to sprawdzić to pewnie musze sie do ASO wybrać? macie jakieś sugestie?
pozdr
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez mr_t » 17 lip 2008, 09:34

DCS (ESP) – to system który w razie wpadnięcia w poślizg przyhamowuje któreś z kół
TCS (ASR) – to system zapobiegający poślizgowi kół napędzających przy ruszaniu, przyhamowuje koło które zaczyna buksować i w razie potrzeby zmniejsza moc silnika

Teoretycznie to dwa oddzielne systemy, w praktyce w samochodach osobowych na dziś chyba zawsze występują wspólnie (dostawcze często mają tylko TCS/ASR). Jeśli świeci Ci się kontrolka to jest coś nie tak. Sama kontrolka nie mówi który z systemów nawala – zawsze jest jedna kontrolka sygnalizująca pracę któregoś z tych systemów.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez hajdar » 17 lip 2008, 09:55

Dzieki za odpowiedz,

Co to za systemy to wiem, ale nie wiem jak to jest w mazdzie z polaczeniem tych systemów i jak sygnalizuja kontrolki.
Rozumiem, że jest jedna kontrolka zadziałania (samochodzik w poślizgu) i zapala się niezależnie który system zadziałał (ewentualnie który nawala, jeśli nie gaśnie), a wyłączenie obu systemów jest przyciskiem DSC OFF.
Chyba były wersje M6 tylko z TCS, a DSC było opcjonalne (w wersji bez DSC jest przycisk i napis TCS OFF- dobrze rozumuje?)
Czy był również system wspomagania siły hamowania??? i jak sprawdzić czy auto jest w niego wyposażone? bo nie umiem się doszukać.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez mr_t » 17 lip 2008, 10:05

hajdar napisał(a):Rozumiem, że jest jedna kontrolka zadziałania (samochodzik w poślizgu) i zapala się niezależnie który system zadziałał (ewentualnie który nawala, jeśli nie gaśnie), a wyłączenie obu systemów jest przyciskiem DSC OFF.

Dokładnie.

Nie wiem czy były M6 wyposażone tylko w TCS.

Jeśli chodzi o wspomaganie hamowania to jest i nie jest. Zależy co przez nie rozumieć. Jeśli masz przez to na myśli elektroniczny system wspomagający nagłe hamowanie jaki montują europejczycy to dopiero najnowsza M6 go posiada i chyba tylko ona ze wszystkich Mazd.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez hajdar » 17 lip 2008, 10:29

mam na myśli EBA – czy jak to się nazywa (chyba ze to jeszcze inny system)...
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez mr_t » 17 lip 2008, 10:53

EBA to jest właśnie to o czym pisałem – ma to chyba tylko najnowsza M6. Wcześniej był montowany mechaniczny wspomagacz. Nie wiem jak to działa – niby to mam u siebie – w moim odczuciu to wcale nie działa i niczego nie wspomaga. Różnica przy awaryjnym hamowaniu bez EBA jest bardzo duża – oczywiście na niekorzyść samochodu bez EBA.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez hajdar » 17 lip 2008, 11:26

Na pewno było po lifcie:
http://www.mazda.co.uk/NR/rdonlyres/7B0 ... ations.pdf

a jest jeszcze EBD – to rozumiem ze to chyba standard
To ktoś wie czy przed liftem był wstawiany EBA i jak to sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez hajdar » 17 lip 2008, 11:42

Wg tego :
http://www.motofakty.pl/artykul/mazda_6_2.html

system był

a tu ogłoszenia z az auto:
http://www.azauto.pl/mazda/?id1=364

na samym dole- przed liftem i tez jest wpisany EBA

No to jak było???

no i nastepny fragment:
Bezpieczeństwo to także skuteczne hamulce z elektronicznie sterowanymi układami: antypoślizgowym ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Opcjonalnie oferowany też będzie układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.

Wychodzi na to ze nia miałes racji, albo to "odpowiedni" marketing
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez mr_t » 17 lip 2008, 13:20

Fakt, moja wina. Pomyliłem z M3, myślałem że tak samo jest w M6, bo M3 nie ma elektronicznego systemu, ale mechaniczny.
A ogłoszenia – ja bym im nie wierzył – dziś sprzedawane Mazdy 3 w salonach nie mają EBA, a tu pisze że Mazda z 2004 ma. Ale ad. M6 – najwyraźniej ona miała już dużo wcześniej. Pewnie w nowej M3 która wejdzie na rynek w tym roku też będzie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez zygtoy » 17 lip 2008, 14:17

hajdar

Miałem u siebie podobny objaw, kontrolki gasły po ponownym uruchmieniu silnika. Przyczyną w moim przypadku był czujnik położenia kierownicy, sygnały są generowane do TSC/DSC. Wymienili mi coś w układzie kierownicy.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez hajdar » 17 lip 2008, 14:30

hmmm, a droga to była impreza???

dzieki za podpowiedź
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez zygtoy » 18 lip 2008, 09:35

Usługa była wykonana w ramach gwarancji
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez widmo82 » 13 lip 2009, 23:24

zygtoy hajdar
– w wielu przypadkach mozna... "nauczyc" uklad jak ma sie zachowac. programuje sie czy jak kto woli centruje kierownice, jak zwal tak zwal. chodzi o to ze uklad po ruszeniu autem nie wyswietla komunikatu ale po drgnieciu kierownica nie wie o ile zmienil sie kat skretu kierownica i czasem taki komunikat rowniez wywala. Czasem jak ktos grzebie ( odpina ) pompe od wspomagania to sie dzieja takie cuda. Popatrzcie po allegro jak ktos sprzedaje pompe to pisze ze pasuje do auta z DSC i czasem taki numer z programowaniem jest pozniej potrzebny aby TSC nie swiecilo po oczach
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez michu200 » 18 lip 2009, 23:47

Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez krzych » 19 lip 2009, 03:11

hajdar napisał(a):ozumiem ze wyłaczenie DSC wyłacza również TCS?

A ja nie rozumiem "dlaczemu" nikt nie czyta instrukcji obstrukcji. A tam napisane, ze jak sie chce wyjechac z blota czy sniegu to trza wylaczyc DSC co spowoduje mozliwosc krecenia kolkami w miejscu (czyli wylaczy TCS), Prawda ze fajnie? ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6