Głośny świst turbiny ... Premacy DITD
1, 2
Witajcie. Czy to jest normalne że gdy włącza się turbina przy ok. 1800 obr/min . słychać głośny świst powietrza? Mazda Premacy 2,0 DITD 2003r czy no jest normalne czy może coś się dzieje z turbiną? Kolega ma identyczną madzie i u niego nie słychać tego odgłosu. ?
No właśnie u mnie też raczej nic nie słychać?! Była sprawdzana przez fachowca od japońców przy okazji hamulców i nic mi nie powiedział o turbinie. Mam 2.0 TD z 2001(rejestracja), a produkcja z końca 2000.Zwykły diesel. Przebieg 150 tys. raczej wydaje się być realny (udokumentowany niemieckimi TUV-ami oraz kupiłem od prywatnego na bayerach) Chociaż tu nigdy nic nie wiadomo. Liczę też, że może mieć 250 tys.
Proszę o opinie kogoś kto zna się na turbinach. Czy to jest dobrze jak u mnie nie "gwiżdże"?? bo przyspiesza raczej normalnie!
Proszę o opinie kogoś kto zna się na turbinach. Czy to jest dobrze jak u mnie nie "gwiżdże"?? bo przyspiesza raczej normalnie!
-
TOMEK1973
Raczej normalnie?! Zrob prosty test, opisywany juz wielokrotnie na forum:
% bieg, 80 km/h gaz w podloge i stoper start......120 km/h stoper stop. Daj znac jakie bedziesz mial czasy. Droga oczywiscie w miare rowna (jedz sam).
% bieg, 80 km/h gaz w podloge i stoper start......120 km/h stoper stop. Daj znac jakie bedziesz mial czasy. Droga oczywiscie w miare rowna (jedz sam).
Pozdrawiam
Na początek poproszę o poprawę tematu, zapoznanie się z regulaminem oraz z poradnikiem dla diesla w dziale diesel.
Tak jak napisał say najprawdopodobniej nieszczelność w układzie dolotowym, dodam od siebie że najprędzej nieszczelność będzie miedzy turbina a IC.
Tak jak napisał say najprawdopodobniej nieszczelność w układzie dolotowym, dodam od siebie że najprędzej nieszczelność będzie miedzy turbina a IC.
say napisał(a):Raczej normalnie?! Zrob prosty test, opisywany juz wielokrotnie na forum:
% bieg, 80 km/h gaz w podloge i stoper start......120 km/h stoper stop. Daj znac jakie bedziesz mial czasy. Droga oczywiscie w miare rowna (jedz sam).
Miałem okazje w weekend ją przetestować w zakresie 80-120 na V biegu i wyniki są następujące:
jeżeli przyspieszam dajmy na to od 70/75 i biorę 80km niejako z "rozbiegu" – to jest 15.3sek.
Jak pomiar zaczynam od wciśnięcia pedału w podłogę przy 80 to = 16 sek +/– 0.3 sek. Powtarzałem kilkanaście razy i ni chu chu... nie wychodziło mniej.
Stoper miałem niestety w komórce, ale myślę, że nie powinno być chyba znaczącej różnicy.
Dodam także, że mam najprawdopodobniej wersję PREMACY 90KM, a nie 101. Ma to znaczenie? Chyba powinno!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20
Pytanie do "SAY" lub KOGOŚ w temacie:
Warto coś grzebać i martwić się, czy zostawić jak jest
-
TOMEK1973
Włącze się do dyskusji, mianowicie zrobiłem tak jak powyżej i moja Premacy 2.0 DITD ma również 15 sek od 80 do 120. Natomiast niepokoi mnie brak jakiegokolwiek dzwięku tej turbiny przy przekroczeniu 1800 obr. Więc ten test nie jest poprawny skoro przyśpiesza dobrze a dzwieku turbiny brak :/ Jak to trzeba rozumieć? Pozdrawiam
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
Więc jak sądzicie jest taka możliwość, że nie słychać włączającej się turbiny przy 1800 obrotów i jednocześnie wszystko jest dobrze (przyśpieszenie, ekonomiczne spalanie 4.5 litra max, pełna dynamika).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
Jak człowiek wsiada do nowego samochodu to co chwilę coś jest nie tak, ponieważ w poprzednim było inaczej. Natomiast jeśli się już jeździ i wówczas stwierdzi się, że coś jest inaczej niż było to trzeba się zastanowić czy jadę tak jak zawsze, czy zatankowałem tam gdzie zawsze, czy inne ... są jak zawsze. Jeśli odpowiedzi są twierdzące to wtedy do książek i oczywiście na forum. 
turbiny? – nie do końca
ogólnie pracy całego silnika? – tak, jak najbardziej
ogólnie pracy całego silnika? – tak, jak najbardziej
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Witajcie,
Podłącze się do tematu: mój przypadek jest taki, że turbo zawsze było słychać od ok 1800rpm a od kilku dni co któreś odpalenie nie słychać świstu turbiny, samochód jest przymulony, nie kopci nie dymi i kręci się powyżej 3000rpm ale tak jak napisałem wcześniej nie ma "całej mocy" i przyśpieszenia. Gdzie i czego szukać
Zapomniałem jeszcze dodać, że odczuwalny jest wzrost spalania o ok 0,5-1 l/100km
Premacy 2002 rok 2.0 DiTD 101KM, przebieg 212 kkm a w realu pewnie więcej...
Okazało się jedna że w momencie gdy dławi silnik z wydechu pojawia się biały dym... co robić??
Pozdrawiam
Podłącze się do tematu: mój przypadek jest taki, że turbo zawsze było słychać od ok 1800rpm a od kilku dni co któreś odpalenie nie słychać świstu turbiny, samochód jest przymulony, nie kopci nie dymi i kręci się powyżej 3000rpm ale tak jak napisałem wcześniej nie ma "całej mocy" i przyśpieszenia. Gdzie i czego szukać
Premacy 2002 rok 2.0 DiTD 101KM, przebieg 212 kkm a w realu pewnie więcej...
Okazało się jedna że w momencie gdy dławi silnik z wydechu pojawia się biały dym... co robić??
Pozdrawiam
- Od: 20 sty 2007, 11:41
- Posty: 301
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości