Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 11 lip 2009, 10:31

No nie zupełnie. Z tego artykuły, do którego link podałem wyżej:
"Warm the engine up completely !!
Do Three 1/2 Throttle dyno runs from 40% – 60% of your engine's max rpm
Do Three 3/4 Throttle dyno runs from 40% – 80% of your engine's max rpm
Do Three Full Throttle dyno runs from 30% – 100% of your engine's max rpm
Go For It !! "

I ze strony Hastings:
"STARTING PROCEDURE

1. Set tappets, adjust carburetor and ignition timing as accurately as possible before starting engine.

2. Start engine and set throttle to an engine speed of approximately 25 miles per hour (trucks, tractors and stationary engines one-third throttle) until the engine coolant reaches normal operating temperature. Then shut down engine and retorque cylinder head bolts, recheck carburetor adjustments, ignition timing and valve tappet clearance. (Run engine at fast idle during warm-up period to assure adequate initial lubrication for piston rings, pistons and cylinders.)

BREAK-IN PROCEDURE

1. Make a test run at 30 miles per hour and accelerate at full throttle to 50 miles per hour. Repeat the acceleration cycle from 30 to 50 miles per hour at least ten times. No further break-in is necessary. If traffic conditions will not permit this procedure, accelerate the engine rapidly several times through the intermediate gears during the check run. The object is to apply a load to the engine for short periods of time and in rapid succession soon after engine warm up. This action thrusts the piston rings against the cylinder wall with increased pressure and results in accelerated ring seating.

2. Following the breaking-in, turn the vehicle over to the owner or operator with the following suggestions:

Drive vehicle normally but avoid sustained high speed during the first 100 miles."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 11 lip 2009, 10:40

no ja pierwsze 500km jeździłem tak do 4tyś,a później stopniowo zwiększałem zakres obrotów, znajomy też tak docierał civika i już ok.10 tyś km przejechał i jest wszystko ok. :) Zamiast siedzieć to byś lepiej przez weekend prawie dotarł mazdę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 13 lip 2009, 18:51

kamilgt napisał(a):Zamiast siedzieć to byś lepiej przez weekend prawie dotarł mazdę

Wiesz co, pierwsze minuty (no może godziny) pracy silnika po remoncie mają decydujące znaczenie dla dalszej jego pracy i powodzenia całego remontu. Także wolę przez tydzień siedzieć i czytać niż za szybko odpalić furę i potem żałować.
Poza tym przekładamy jeszcze hamulce i stabilizatory przy Mazdzie. W sobotę na przykład przez ponad 4 godziny walczyliśmy z wymianą przedniego stabilizatora :| W życiu byśmy nie przypuszczali, że tyle z tym roboty. Stary wyszedł łatwo bo był złamany ale żeby zamontować nowy to trzeba było rozkręcić prawie całe przednie zawieszenie.
No czekam jeszcze na zamówiony magnetyczny korek spustowy oleju, który zaleceny jest zwłaszcza podczas docierania silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 13 lip 2009, 19:00

Jacek176 napisał(a):
kamilgt napisał(a):Zamiast siedzieć to byś lepiej przez weekend prawie dotarł mazdę

Wiesz co, pierwsze minuty (no może godziny) pracy silnika po remoncie mają decydujące znaczenie dla dalszej jego pracy i powodzenia całego remontu. Także wolę przez tydzień siedzieć i czytać niż za szybko odpalić furę i potem żałować.
Poza tym przekładamy jeszcze hamulce i stabilizatory przy Mazdzie. W sobotę na przykład przez ponad 4 godziny walczyliśmy z wymianą przedniego stabilizatora :| W życiu byśmy nie przypuszczali, że tyle z tym roboty. Stary wyszedł łatwo bo był złamany ale żeby zamontować nowy to trzeba było rozkręcić prawie całe przednie zawieszenie.
No czekam jeszcze na zamówiony magnetyczny korek spustowy oleju, który zaleceny jest zwłaszcza podczas docierania silnika.


AJ tam, nie ma co czytac. Trzeba wsiasc, rozgrzac fure i ogien :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Dawidoski » 15 lip 2009, 01:58

Jak tam ? Odpaliłeś? Jak tak to jak się sprawuje silnik? Wiem, że teraz czas na dotarcie...
jednak jestem mega ciekawy :P
Pozdrawiam
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez damian » 15 lip 2009, 13:53

Jacek176 napisał(a):No czekam jeszcze na zamówiony magnetyczny korek spustowy oleju, który zaleceny jest zwłaszcza podczas docierania silnika.

kurde, a ja przeczytałem "czekam, jeszcze na zamówiony magnetyzer" <jelen> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacek176 » 15 lip 2009, 14:05

Tak, zamówiłem super magnetyzer, który pozwoli mi przekroczyć nie tylko 160KM ale odrazu 200KM :D ...i dodatkowo ograniczy spalanie... i emisję spalin <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 15 lip 2009, 15:34

to zamow i mi dwie sztuki.od razu zamontuje sobie na wezyk paliwa i na dolot powietrza.a na wydech mozna?zeby przyspieszyc predkosc spalin?turbina by mi sie lepiej wkrecala.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 15 lip 2009, 15:47

Piwo, tobie proponowałbym magnetyzer z najwyższej półki:
http://sklep.maksor.pl/index.php?p32,dynamic-fuel-reference-specjal-u08-2x-e1600

P.S.: Jak wielkim debilem trzeba być żeby dać za magnetyzer 1850PLN?? <wow> <wow> <wow> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 15 lip 2009, 16:04

wielkim <lol> .ale kazdemu w zyciu na pewno sie zdarzylo ze dal sie na cos naciagnac.czlowiek z nartury jest ufny.dopiero zycie koryguje nasze bledy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez xXx » 16 lip 2009, 00:06

Jacek176 napisał(a):P.S.: Jak wielkim debilem trzeba być żeby dać za magnetyzer 1850PLN??



No nie gadaj, jest przecież promocja, 1590 PLN, chyba kupię w takim razie dwa <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacek176 » 16 lip 2009, 12:13

Przyszedł właśnie "magnetyzer" ;)
Obrazek
"Japan Tokyo" :D hahaha

Jadę odpalać furę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 16 lip 2009, 13:28

Kurde, znowu odpalenie przełożone na jutro.
Odpaliliśmy furę i okazało się że puściła uszczelka przy listwie wtryskowej, pod przejściówką do regulatora ciśnienia. Kumpel speszył się do pracy i już nie zdążyliśmy tego zrobić.
Ale silnik odpalił od pierwszego kopnięcia także jest nadzieje że będzie żył :D

Z ciekawości, jeszcze przed odpaleniem, pomierzyliśmy kompresję. Na 3 cylindrach wyszło 13.5 bara a na jednym 12.8
Z jedne strony żadna rewelacja, ale z drugiej strony to był pomiar na zimnym silniku. Na ciepłym powinna sporo wzrosnąć. Po drugie pierścienie mogły się jeszcze nie ułożyć bo mierzyliśmy to odrazu po złożeniu, nie miały jeszcze okazji popracować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 16 lip 2009, 14:47

e juz na zimnym duza poprawa jest.wiec bedzie super dobrze.wazne ze zawory mieszcza sie w podcieciach i nic nie skolidowalo :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 20 lip 2009, 14:20

Dobra jacek, d..a w troki, docieraj fure i na hamownie wio. Masz jeszcze 1 miesiac, zeby ogarnac wszystko. W koncu trzeba pokazac tym V6-kowiczom, kto tu rzadzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 20 lip 2009, 14:47

jacek ma porachunki z xxx <killer>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez lukster » 20 lip 2009, 14:48

ja tam się łatwo nie oddam :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 20 lip 2009, 14:55

lukster napisał(a):ja tam się łatwo nie oddam :D


Oj, chodzi o Vki w klasie N/A 1.8 – 2.2 litra, dobrze o tym wiesz :D. Oszukane 2.5 litra z dodatkowymi murzynami pod maska sie nie licza :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Lukano » 20 lip 2009, 15:08

jackkpl napisał(a):Oj, chodzi o Vki w klasie N/A 1.8 – 2.2 litra,

Takie śmieszne fałki to zdrowa, seryjna GT robi jak chce ;) A dopiero jak Jacek skończy swoją :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez KoKo » 20 lip 2009, 18:57

Lukano prosze Cie... Danisz w BG 3d która była zdrowa jechała jak trolla K8, a F jest cięzsze i na pewno nie szybsze. Jak czytam niektorych to śmiać mi sie chce. Posiadacze BP DOHC są tacy szybcy tylko chyba zaden nie dojechal jeszcze na zlot bo nie przypominam sobie by byla dyskusja o objechaniu V6 przez BP na zlocie. One są tak skatowane ze juz nie jadą chyba albo ich wlascicioele jeździc nie umieja. Spokojnie to objeżdza MX-3 KL-ZE 626 FP, bo pol dlugosci od 0 do 140 to nie jest spokojne objevhanie. A co do auta jacka176. To Weż i sie z nim ustaw swoją, chce to zobaczyć <lol> Prawda jest taka ze jemu jeszcze troche modów i z BP DOHC zostanie pokrywa zaworów :D wiec nie piszcie jakie to szybkie jest BP bo w serii szału nie robi niestety. A Jacek włożył to kupe siana zeby jechało tak jak jedzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy