Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mateusz L » 15 lip 2009, 14:20

6 biegowe DSG pracuje "na mokro" i może przenosić większe momenty, ale 7 biegowa, pracująca na sucho tylko do 250Nm.

Ogólnie koncepcja skrzyni dwusprzęgłowej jest bardzo słuszna, a czy Mercedes pozostanie na dłużej wierny "zwykłym" automatom to się okaże. Na chwilę obecną mają chyba najlepszą obok Lexusa skrzynię automatyczną.

Dwusprzęgłową skrzynię ma Porsche- PDK , BMW- DKG (Doppelkuplung getriebe-rozwala mnie ta nazwa:D), VW, Nissan...Mazda Furai(tak przynajmniej pisali) itd. Swoją drogą jako pierwsze miało ją Porsche 959 wiele lat temu...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Maciej Loret » 15 lip 2009, 15:03

Mateusz L napisał(a):Dwusprzęgłową skrzynię ma Porsche- PDK , BMW- DKG (Doppelkuplung getriebe-rozwala mnie ta nazwa:D), VW, Nissan...Mazda Furai(tak przynajmniej pisali)


Pisali, a sprzedają auta z tą skrzynią, to nie to samo...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 15 lip 2009, 15:46

Mateusz L – wychodzi na to, że nie wiele wiesz o tych skrzyniach poza tym, że mają dwa sprzęgła i się dzilą na suche/mokre...
Warto zwrócić uwagę na to, że w sporcie gdzie potrzeba wytrzymałości używa się skrzyń kłowych a nie dwusprzęgłowych. Koncepcja tych skrzyń jest ciekawa ale czy słuszna? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mateusz L » 15 lip 2009, 17:13

Wiem jak działa ta skrzynia:) Wiem też,że sposób jej pracy wychwala w niebogłosy każdy kto z nią jeździł. Inna sprawa, że może być jeszcze niedopracowana, ale skoro większość producentów powoli je wprowadza to musi coś w tym być.Chodziło mi o sposób pracy nie awaryjność. Teoretycznie najlepsze jest CVT, ale póki co chyba niezbyt się sprawdza.

Skrzynia kłowa?W sporcie może i tak, ale nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadził by tego do normalnego auta. Napisałem że DSG wytrzymuje 250Nm-a to raczej mało sportowa wartość- chodziło mi o normalne auta. Poza tym jedną z zalet DSG jest płynność zmiany, więc teoretycznie skrzynia nie jest poddawana nagłym, wielkim przeciążeniom co oczywiście nie znaczy, ze nadaje się do aut sportowych.Może i masz rację-niech będzie, że ciekawa, a czy słuszna to się okaże jak będzie lepiej dopracowana :)
Ostatnio edytowano 16 lip 2009, 23:19 przez Mateusz L, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez gari » 15 lip 2009, 18:51

Mateusz L napisał(a):Teoretycznie najlepsze jest CVT, ale póki co chyba niezbyt się sprawdza


A co sie niby znimi takiego dzieje??
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez bonosailor » 15 lip 2009, 22:24

podobno(bo jeszcze taka nie jechalem) CVT sa dosyc bezawaryjne. Naped za pomoca specjalnego pasa transmisyjnego na dwoch kolach o ksztalcie stozka. Generalnie dosyc rzadka skrzynia. Tutaj pogladowy filmik z hamowni, jak rozpedza sie auto z CVT, obroty trzymaja sie na 7 krpm, a autko przyspiesza plynnie http://www.youtube.com/watch?v=4Y-mmxw2wnQ Musi to byc dosyc ciekawy widok jak wozek gna na 7-8 krpm, a autko rwie do przodu :)
Honda i wszystko jasne :) czy stoi czy lezy w miescie 13 wciaga jak nalezy :D eg5AT ...
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 14:23
Posty: 10
Skąd: ZS
Auto: EG5 a/t

Postprzez krzych » 15 lip 2009, 22:52

A tak zupelnie swoja droga – co ma psucie sie do tego, czy automat daje taka sama frajde z jazdy czy mniejsza? :) Mieszanie awaryjnosci z uzytecznoscia to moim zdaniem taka sama pomylka jak w przypadku konfliktu diesel vs benzyna – wszystko zalezy od zaawansowania technologii danej firmy w danej dziedzinie oraz dokladnosci wykonania.

Ja tam raz wsiadlem do M3 z automatem i wysiadlem zaczarowany. Nie dosc ze macha sobie sama to jeszcze moge decydowac zamiast niej. Bajka. A jesli sie psuje to ok, nie kupie, bo droga rzecz, ale nadal bajka – nieczego to nie zmienia :P Kiedys zrobia w koncu niepsujne.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bonosailor » 15 lip 2009, 23:43

krzych napisał(a):A tak zupelnie swoja droga – co ma psucie sie do tego, czy automat daje taka sama frajde z jazdy czy mniejsza? usmiech Mieszanie awaryjnosci z uzytecznoscia to moim zdaniem taka sama pomylka jak w przypadku konfliktu diesel vs benzyna – wszystko zalezy od zaawansowania technologii danej firmy w danej dziedzinie oraz dokladnosci wykonania.

Niestety Polska kraj to dalej biedna kraj i przecietny uzytkownik patrzy bardziej na bezawaryjnosc niz frajde z jazdy. Kupi jak sie nie bedzie psulo. Bo psucie duzo kosztuje, a i tak zmieni na najtansze zamienniki i znowu sie szybko zepsuje i stad mity i fakty o ogolnym psuciu sie wszystkiego co moze sie zepsuc ;) Stad tez AT obchodza szerokim lukiem bo znaja mity o psuciu sie i drogich naprawach..a pewnie wystarczyloby przeczytac dokladnie instrukcje obslugi <czytaj> i szybko by sie nie zepsulo ;) :|
Honda i wszystko jasne :) czy stoi czy lezy w miescie 13 wciaga jak nalezy :D eg5AT ...
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 14:23
Posty: 10
Skąd: ZS
Auto: EG5 a/t

Postprzez krzych » 15 lip 2009, 23:52

No wiesz, ja nadal boje sie o mojego diesla bo z drugiej reki jest i nie wiem co z nim robiono wczesniej, ale i tak zaryzykowalem. Nie taka biedna ta kraj jak sie czlowiek stara pracowac i go doceni ktos (chocby troche, ja sie cenie bardziej, ale nie ja decyduje :P).

Ale ogolnie to sie zupelnie z Toba zgadzam. Ten kraj wrecz jakby kieruje sie poplochem ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 16 lip 2009, 08:35

gari napisał(a):A co sie niby znimi takiego dzieje??

W sumie nic, awaryjne nie są, są tylko mało trwałe – szybkie zużycie i nie mogą przenosić dużych momentów. Poza tym same zalety :)

Mateusz L napisał(a):Napisałem że DSG wytrzymuje 250Nm-a to raczej mało sportowa wartość- chodziło mi o normalne auta.

Przeciętny zdecydowanie niesportowy diesel ma więcej ;)

Mateusz L napisał(a):Poza tym jedną z zalet DSG jest płynność zmiany, więc teoretycznie skrzynia nie jest poddawana nagłym, wielkim przeciążeniom

Takie robi wrażenie, ale niestety jest poddawana katuszom...
Ogólnie Mateusz L <spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 16 lip 2009, 09:38

brii napisał(a):Przeciętny zdecydowanie niesportowy diesel ma więcej oczko

Zdecydowanie Mazda 6 Diesel wersja SportKombi (czyli ciezka) ma mniej o 100Nm :P

Czyzbysmy byli na forum VW? :) Czyzby to jednak nie byl SzmelcWagen? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lukano » 16 lip 2009, 10:17

Brii z tego co pamiętam ma 3,0 dci ;) Tak, że do SzmelcWagena daleko ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 16 lip 2009, 10:21

Przecież nawet MZR-CD ma chyba ~350Nm więc więcej niż DSG i tym podobne skrzynie znoszą ;)
Lukano napisał(a):Brii z tego co pamiętam ma 3,0 dci Tak, że do SzmelcWagena daleko

:D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 16 lip 2009, 10:57

brii napisał(a):Przecież nawet MZR-CD ma chyba ~350Nm więc więcej niż DSG i tym podobne skrzynie znoszą ;)


Skrzynie dwusprzęgłowe są stosowane w autach, które zanim dobrze zaczną jechać, mają 300Nm, a w szczycie blisko dwa razy więcej...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 16 lip 2009, 12:46

Maciej Loret napisał(a):Skrzynie dwusprzęgłowe są stosowane w autach, które zanim dobrze zaczną jechać, mają 300Nm, a w szczycie blisko dwa razy więcej...

Np?
A jak długo w nich żyją?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 16 lip 2009, 12:56

brii napisał(a):Np?


Nissan GT-R.
Ponoć jeszcze w tym roku 911 turbo...

brii napisał(a):A jak długo w nich żyją?? ;)


Czasem bardzo krótko, a naprawa kosztuje 3x tyle ile moje auto...
Ale to ponoć kwestia traktowania auta, bo niektórym 3,5s do setki, to mało. A da się wycisnąć jeszcze parę dziesiątek, tylko że instrukcja obsługi mówi, że i owszem, ale gwarancja pa pa... :)

P.S. Przy okazji znalazłem czasy zmian biegów w dwusprzęgłówce Porsche. Jak dla mnie czasy satysfakcjonujące, przynajmniej w morównaniu do normalnego człowieka z manualem w garści:
http://www.autoblog.com/2008/10/20/firs ... -with-pdk/
W powyższym linku nawet wspominki o ewentualnym wsadzeniu PDK do GT2...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 16 lip 2009, 13:17

Ano właśnie – o to sprawa się rozbija – ciężko póki co wykonać skrzynię dwusprzęgłową która jest trwała przy mocniejszym traktowaniu (nawet w Nissanie GT-R się sypie a Nissan odmawia jej naprawy na gwarancji, koszt nowej to ponoć jakieś 20 000$). Dobrze wiadomo, że te skrzynie zachęcają do deptania. Tego typu skrzynie mają pewną słabość konstrukcyjną którą trudno będzie przeskoczyć.
W sumie nie wiem czemu nie używa się skrzyń kłowych w normalnych samochodach – chyba tylko dlatego, że są drogi i głośne, innych wad raczej brak ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 16 lip 2009, 13:35

brii napisał(a):Ano właśnie – o to sprawa się rozbija – ciężko póki co wykonać skrzynię dwusprzęgłową która jest trwała przy mocniejszym traktowaniu (nawet w Nissanie GT-R się sypie a Nissan odmawia jej naprawy na gwarancji, koszt nowej to ponoć jakieś 20 000$).


Zawsze moim marzeniem była 911. Od niedawna jest to GT-R.
Jak tylko trafi mi się ze 2-3 luźne miliony, to kupię coś takiego...
Czytałem o jeszcze większych pieniądzach na naprawę...
A traktowania prowadzącego do uszkodzeń skrzyni nie zazwałbym mocniejszym, tylko wręcz brutalnym... A w ten sposób można zajechać każdą skrzynię...GDzieś na jakimś amerykańskim Forum tego auta czytałem też, że Nissan ma/miał dołożyć zabezpieczenie podnoszące trwłośc skrzyni.
Zresztą normalnych użytkowników te usterki chyba nie dotyczą...

brii napisał(a):W sumie nie wiem czemu nie używa się skrzyń kłowych w normalnych samochodach – chyba tylko dlatego, że są drogi i głośne, innych wad raczej brak ;)


A załączanie nie jest przypadkiem na tyle mało kulturalne, że po jednej przejażdżce, niewielu przeciętnych klientów chciałoby zmieniać biegi ?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 16 lip 2009, 14:27

Maciej Loret napisał(a):A załączanie nie jest przypadkiem na tyle mało kulturalne, że po jednej przejażdżce, niewielu przeciętnych klientów chciałoby zmieniać biegi ?

Jeśli kły zbierające są dobrze wykonane a obroty nie różnią się o więcej niż ~3500 to nie jest to problemem :)

Maciej Loret napisał(a):A traktowania prowadzącego do uszkodzeń skrzyni nie zazwałbym mocniejszym, tylko wręcz brutalnym

Brutalne a mocniejsze to dwie różne sprawy. Powiedzmy, że chodziło o wykorzystywanie pełnych możliwości ;)
W sumie też z chęcią bym kupił GT-Ra z tą skrzynią gdybym nie musiał patrzeć na kasę :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 16 lip 2009, 14:59

brii napisał(a): Jeśli kły zbierające są dobrze wykonane a obroty nie różnią się o więcej niż ~3500 to nie jest to problemem


A mogą się aż tyle różnić? To chyba musiałby być "mocnowysokoobrotowy" silnik?
Chociaż z drugiej strony u mnie przy zmianie przy 70km/h z V na II zmiana obrotów będzie bliska 3500...

brii napisał(a): Powiedzmy, że chodziło o wykorzystywanie pełnych możliwości ;)


Właśnie w GT-R'ze są dwa rodzaje "pełnych możliwości". Trzeba poczytać o "Launch Control", trochę jest np. tu:
http://www.edmunds.com/insideline/do/Fe ... topanel..1

brii napisał(a):
W sumie też z chęcią bym kupił GT-Ra z tą skrzynią gdybym nie musiał patrzeć na kasę :D


Przy dwóch może zniżkę dadzą? ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto