Dym z rury wydechowej. Rozwiązanie: Nieszczelność w dolocie.
Sprawdzałeś w jakim stanie jest filtr powietrza?
koper to nic nie da uwierz mi byłem w aso powiedzieli że to ten wąż ;| narazie go "obandarzowałem" bo nie mam zbytnio kasy . Madzia już tak nie kopci oraz moc powróciła to stanu pierwotnego ;]
- Od: 26 cze 2009, 21:18
- Posty: 9
qertas jak będziesz miał namiary na ten wąż to daj znać jak gdzieś tanio 2 znajdziesz bo ja też go potrzebuje
- Od: 26 cze 2009, 21:18
- Posty: 9
Witam,
mam doslownie te same objawy, dzialo sie tak wczesniej od czasu do czasu, byl slabszy i troche dymil przy ruszaniu ale teraz dymi bez przerwy strasznie (czarny dym) i jest mega slaby. Bardzo prosze o pomoc i moze namiar- kontakt na osobe ktora pomogla w temacie powyzej.
Pozdrawiam
mam doslownie te same objawy, dzialo sie tak wczesniej od czasu do czasu, byl slabszy i troche dymil przy ruszaniu ale teraz dymi bez przerwy strasznie (czarny dym) i jest mega slaby. Bardzo prosze o pomoc i moze namiar- kontakt na osobe ktora pomogla w temacie powyzej.
Pozdrawiam
- Od: 3 lip 2009, 12:07
- Posty: 9
A może Panowie pomożecie.
Jechałem sobie wczoraj i nagle mi lekko przydusiło auto, obroty spadły, ale zaraz wskazówka wróciła na swoje miejsce.
Ale patrzę w lusterko a tam kopci czarny dym. Przygazowałem a tam czarna chmura dymu.
Wtrysk? Czy coś poważniejszego może być?
Wcześniej nie kopcił.
Jechałem sobie wczoraj i nagle mi lekko przydusiło auto, obroty spadły, ale zaraz wskazówka wróciła na swoje miejsce.
Ale patrzę w lusterko a tam kopci czarny dym. Przygazowałem a tam czarna chmura dymu.
Wtrysk? Czy coś poważniejszego może być?
Wcześniej nie kopcił.
Mazda przez nabliższe kilka lat....
- Od: 17 gru 2008, 13:00
- Posty: 39
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2004
Mazda 3 1,6 benzyna 2010
A może Panowie pomożecie.
Jechałem sobie wczoraj i nagle mi lekko przydusiło auto, obroty spadły, ale zaraz wskazówka wróciła na swoje miejsce.
Ale patrzę w lusterko a tam kopci czarny dym. Przygazowałem a tam czarna chmura dymu.
Wtrysk? Czy coś poważniejszego może być?
Wcześniej nie kopcił.
Jechałem sobie wczoraj i nagle mi lekko przydusiło auto, obroty spadły, ale zaraz wskazówka wróciła na swoje miejsce.
Ale patrzę w lusterko a tam kopci czarny dym. Przygazowałem a tam czarna chmura dymu.
Wtrysk? Czy coś poważniejszego może być?
Wcześniej nie kopcił.
Mazda przez nabliższe kilka lat....
- Od: 17 gru 2008, 13:00
- Posty: 39
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2004
Mazda 3 1,6 benzyna 2010
Jak stało się to nagle, to w pierwszej kolejności sprawdź dolot, czy nie poluzował się jakiś zacisk lub czy nie ma dziury w przewodach. To pierwsze co przyszło mi na myśl.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
gromusek napisał(a):jak to mówią diesel musi kopcić
diesel musi dymić.
Pamiętaj, że im wyższa temperatura zewnętrzna tym bardziej "poci się" IC – nawet na serii. Jeśli dym jest czarny to bym się zbytnio nie przejmował, chyba, że zasłania ci widok w lusterku.

O ile się nie mylę te same silniki występują w Citroenach, Peugeotach, czy Fordach (Focus 2 na przykład) – to tak dla informacji, gdybyś chciał rozszerzyć obręb w poszukiwaniu informacji.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Witam
Podejrzewam u siebie także dziurę w dolocie – podczas przyspieszania szum powietrza z prawej strony, nie jest to świst turbiny, bardziej jakby ktoś włączył odkurzacz. Wydaje mi się też że spadła nieznacznie moc. Nie dymi za to z rury ale to chyba z powodu DPFa
W weekend spróbuję sam coś pogrzebać zanim oddam auto do mechanika. Macie może jakieś wskazówki, sposoby jak wykryć dziurę w dolocie (oprócz oczywiście metody "organoleptycznej"
) ?
pozdro
Podejrzewam u siebie także dziurę w dolocie – podczas przyspieszania szum powietrza z prawej strony, nie jest to świst turbiny, bardziej jakby ktoś włączył odkurzacz. Wydaje mi się też że spadła nieznacznie moc. Nie dymi za to z rury ale to chyba z powodu DPFa
W weekend spróbuję sam coś pogrzebać zanim oddam auto do mechanika. Macie może jakieś wskazówki, sposoby jak wykryć dziurę w dolocie (oprócz oczywiście metody "organoleptycznej"
pozdro
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
he ja miałem to samo ja mu w gaz a tu czarna chmura za mną dopiero od 3 tysi sie Madzia zbierała. Egr czyściłem ze 3 razy ale za daleko do kompa było i dopiero po ostatnim razie wyszło że nie działa mi czujnik przepływu powietrza. Odpiełem wtyczke jeżdże na czeck-u ale za to cała reszta wróciał do normy zero dymku zbiera sie jak wcześnij spalanie w normie po Wawie przy średniej jeździe 5,6 do 5,8
- Od: 16 lip 2009, 20:10
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 diesel 2004
Pamietajcie że diesla trzeba czasem dobrze przejechać powyżej 4tysiecy obrotów. Jazda zwykła w granicach 2tys to nie dobre dla diesla. Nie spala sie wszsytko i zbiera sie nalot w wlocie, sadza która potem dymi. Panowie dajcie czasem w palnik Madzi niech poczuje obroty
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Witam miałem to samo,na niskich biegach kopcił jak czołg,zignorowałem to i pewnego dnia na trasie tryb awaryjny 50 km i ani grama wiecej ,dojechałem do najblizszej Mazdy w Krakpwie,okazało sie dziura w dolocie cos od intercoolera i wspornik do wymiany,koszt 450 zł(częsci) plus usługa 200zł.Teraz wszystko wporzo,jeszcze mnie na poczatku straszył kierownik serwisu ze moze cos byc z turbiną koszt tej czesci to 1500 zł,ale facet prawy i stwierdził po paru dniach ze juz zrobiona bez tych wiekszych kosztów,tak wiec ta Mazde polecam ze wzgledu na uczciwość-Mazda Andorra -Kraków,
- Od: 27 kwi 2009, 12:41
- Posty: 45
- Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
- Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości