Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
ralf8484 napisał(a):ja miałem to samo i teraz miedzy wymianami oleju wymieniam dodatkowo filtr oleju i wtedy olej nie znika
flashmaniac napisał(a):to koniecznie zrub plukanke wtedy olej dluzej bedzie przezroczysty i swiezy.....
wogole polecam robic plukanke silnika przy kazdej wymianie oleju
Nie jestem zwolennikiem dolewania do oleju czegoś, czego nie przetestował producent oleju. Już wolę 2x zmienić filtr. Poza tym wyjdzie taniej
- Od: 23 sty 2009, 14:18
- Posty: 210
- Skąd: Lubelskie
- Auto: MX-6 2.5 V6 '92
zahariash napisał(a):ralf8484 napisał(a):ja miałem to samo i teraz miedzy wymianami oleju wymieniam dodatkowo filtr oleju i wtedy olej nie znikaflashmaniac napisał(a):to koniecznie zrub plukanke wtedy olej dluzej bedzie przezroczysty i swiezy.....
wogole polecam robic plukanke silnika przy kazdej wymianie oleju
Nie jestem zwolennikiem dolewania do oleju czegoś, czego nie przetestował producent oleju. Już wolę 2x zmienić filtr. Poza tym wyjdzie taniej
jak sobie chcesz Twoja decyzja ...
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
mixR napisał(a):sps-snipers a testowałeś już ten środek LUCAS czy jakoś tak?
Chyba przetestuje.
Masakra się dzieje . Wlewałem Doctorki te standartowe i jako tako trzymało sie normy litra na 1000
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Jak czytam wasze posty to az krew mnie zalewa. Po 1 co to za problem dolewac te 0,5-1l/1000 ( no chyba, ze ktos robi 20+tys rocznie, ale jak sie ma kase na bene to i na olej powinno sie znalezc
) Po 2 to, ze silnik bierze olej to kwalifikuje odrazu auto do awaryjnego? wiekszosc aut bierze, nawet te nowe
Jestem szczesliwym posiadaczem madzi od 3 miechow, przejechalem ponad 4 tys km i 0 ubytkow. Znajomy ma madzie z 94 r ponad 250 tys na blacie i miedzy wymianami dolewa 0,5l
. Nie kupuje sie aut po okazyjnej cenie. Eh, nie duzo brakowalo a wasze posty odwiodly by mnie od zakupu tego auta, na szczescie mialem juz wplacona zaliczke i nie bylo odwrotu uff
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
mario1616 napisał(a):Jestem szczesliwym posiadaczem madzi od 3 miechow, przejechalem ponad 4 tys km i 0 ubytkow. Znajomy ma madzie z 94 r ponad 250 tys na blacie i miedzy wymianami dolewa 0,5l usmiech .
ciekawe czy twój kolega jest zadowolony...
Poza tym to już nawet nie chodzi o koszt oleju tylko uciążliwość ciągłego sprawdzania, zapomnisz się raz, drugi potem nagle zaświeci kontrolka oleju a wtedy już jest za późno...
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
ja mam 98r zrobiłem 4.5 tys -bagnet -jest ciut mniej jakieś 100 ml ale auto ileś oleju musi spalić z takiego wychodzę załozenia
Dokładnie . Nie chodzi o dolewanie za koszt oliwy tylko o to czy nie przegapisz . A jak sie kontrolka nie zapali to wtedy.
ledwo co dołączył i pewnie niema pojęcia o mechanice a się już napina 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ah nie irytuj sie tak
jak wiesz, ze Twoje auto bierze olej to juz dawno powinenes wpasc w rutyne...i nie wiem co ma tu do tego moja data dolaczenia
tez kiedys byles nowy i nie napinam sie tylko pisze fakty. A sprawdzanie poziomu oleju to dla mnie jak i dla kolegi zaden problem. No chyba ze pali Ci tyle tego oleju ze musisz dziennie sprawdzac, fakt to moze byc uciazliwe 
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
przez pierwszy tysiąc przy spokojnej jeździe to praktycznie nic, no może setkę, natomiast w sobotę zrobiłem trasę ok 600km ale pogoniłem trochę i jakieś 4-5 setek poszło. Teraz sprawdzam czy to już tak na stałe czy przez to butowanie.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
lesiux napisał(a):natomiast w sobotę zrobiłem trasę ok 600km ale pogoniłem trochę i jakieś 4-5 setek poszło. .
Pogoniles tzn jechales przez np 100km z pedalem w podlodze ? jechales 160km/h ? 140 ? przez dluzszy odcinek
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
lesiux napisał(a):ok 170 no i były czasami redukcje i pod czerwone pole przy wyprzedzaniu.
To dosc spora predkosc ( mazda ma wpisane w papierach max predkosc okolo 185km/h)
Czytalem ze jednym z powodow wiekszego zuzycia oleju jest miedzy innymi jazda z duzymi predkosciami.
Mysle ze ktos kto smiga po autostradach 140-160 bedzie mial wieksze zyzycie oleju niz osoba ktora jezdzi no do 120km/h
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
flashmaniac napisał(a):mazda ma wpisane w papierach max predkosc okolo 185km/h)
po remoncie jeszcze nie sprawdzałem ale przed to 200 na blacie miałem
mam nadzieje, że przy spokojnej jeździe nie będzie mi łykać oleju...
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości