Problemy z pracą i mocą silnika

Postprzez marcili » 7 lip 2009, 14:40

maxkls napisał(a):
marcili napisał(a):To jak to jest z tym zaślepianiem.
Zaślepiałem w Zaniemyślu w sierpniu 2008 EGR (bez czujnika położenia) i nie było problemu do wczoraj – kontrolka żarowa wymrugała mi błąd P0403

Silnik RF3F, czyli ma przeplywomierz a on z czasem wylapie zaslepienie egr


Ok to już jedno wiem a teraz co mam zrobić ??
A) Zdjąć zaślepkę i wymienić EGR (był nieszczelny) :(
B) W jakiś nieznany mi sposób oszukać komputer / przepływomierz na kolejny rok

Dzięki z góry za odpowiedz
Marcili
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez marcili » 10 lip 2009, 22:02

marcili napisał(a):
maxkls napisał(a):
marcili napisał(a):To jak to jest z tym zaślepianiem.
Zaślepiałem w Zaniemyślu w sierpniu 2008 EGR (bez czujnika położenia) i nie było problemu do wczoraj – kontrolka żarowa wymrugała mi błąd P0403

Silnik RF3F, czyli ma przeplywomierz a on z czasem wylapie zaslepienie egr


Ok to już jedno wiem a teraz co mam zrobić ??
A) Zdjąć zaślepkę i wymienić EGR (był nieszczelny) :(
B) W jakiś nieznany mi sposób oszukać komputer / przepływomierz na kolejny rok

Dzięki z góry za odpowiedz
Marcili


Witam,

Odpowiedzi nikt nie udzielił więc mam inne pytanie do Maxkls a mianowicie o jaki przepływomierz chodzi który wyłapie z czasem nawet po roku zaślepienie EGR??
Czy chodzi i przepływomierz MAF ten w obudowie filtra??
Czy możesz rozwinąć myśl w jaki sposób te oddziaływanie działa ??

I czy jeżeli komp pokazuje błąd to jest w tym momencie w trybie testowym / awaryjnym i dlatego nie zasila obu elektrozaworów EGR w wyniku czego brak jest podciśnienia na siłowniku EGR ??

PS. Dla wyjaśnienia otrzymałem błąd jednoczesznie P0403 oraz P0380 (układ świec żarowych). Wyjąłem obudowę filtra, sprawdziłem cały układ podciśnieniowy. Co do P0380 to przekaźnik działa, napięcie jest, świece grzeją, bezpiecznik ok.
Pogrzebałem pogrzebałem i zresetowałem kompa. Oba błędy znikneły – ciekawe za jaki czas się znowu błąd ukaże i z czego ten błąd P0380 się pokazał ?? Wcześnie miałem P0380 kilka razy ale po zmianie bezpiecznika błąd sam się zresetował.

Pozdrawiam
M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez MAZVAGTECH » 11 lip 2009, 15:40

marcili napisał(a):Czy chodzi i przepływomierz MAF ten w obudowie filtra??

Dokladnie o ten Nie jest tam tylko sam przeplywomierz bo i czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT1 Takie dwa w jednym Dlaczego przychodzi blad przy zaslepieniu EGR? PCM czyli sterownik ma zaszyte w pamieci wartosci przeplywu powietrza w stosunku do obrotow silnika EGR pracuje do ok 2000obr/min Uchylony EGR powoduje mniejsza predkosc obrotowa turbiny a przez to mniejszy przeplyw powietrza /oczywiscie uzaleznione to jest do temp. powietrza dolotowego, ale od tego jest czujnik IAT1/ przy zaslepionym EGR przeplyw powietrza wzrasta Jezeli poruszmy sie po jakiejs granicy PCM przyjmuje ze wszystko jest ok ale jezeli wartosc graniczna przeplywu powietrza, przy danej temperaturze i predkosci obrotwej silnika zostaje przekroczona wowczas jest prosta zaleznosc. Wsokie obroty turbiny=wysoki przeplyw powietrza=niepracujacy prawidlowo EGR=blad Jak oszukac przeplywomierz? Nie wiem Mnie sie to nie udalo W calym tym ukladzie wazny jest czujnik cisnienia doladowania, ale mowa o przeplywomierzu
marcili napisał(a):I czy jeżeli komp pokazuje błąd to jest w tym momencie w trybie testowym / awaryjnym i dlatego nie zasila obu elektrozaworów EGR w wyniku czego brak jest podciśnienia na siłowniku EGR
Pomimo swiecacej kontrolki podcisnienie do zaworu powinno byc
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez marcili » 12 lip 2009, 21:47

Ciągnąć dalej temat odnośnie zaślepionego EGR to powrócę do wcześniejszego pytania

misb napisał(a):Teraz jest jeszcze pytanie o siłownik ISV. Tego jeszcze nie sprawdziłem więc nie wiem czy jest zatkany czy nie, ale myślę że jeśli EGR jest zablokowany, to przepustnica od ISV powinna być zawsze otwarta.

Czy należy blokować zawór ISV czy nie przy zaślepionym zaworze EGR?
Pytam się bo teoretyzując i znacznie uproszczając to gdy komputer zasili zawór EGR aby doprowadzić spaliny do kolektora ssącego to w tym samym czasie przymyka dopływ świeżego powietrza za pomocą przepustnicy ISV. W przypadku gdy jest zaślepiony EGR do komory spalania dojdzie tylko świeże powietrze w mniejszej ilości (bez spalin bo EGR zaślepiony) w wyniku czego warunki spalania ulegną pogorszeniu (ogólnie to czuję spaliny bardziej intensywnie no i mi więcej pali).

maxkls napisał(a): Pomimo swiecacej kontrolki podcisnienie do zaworu powinno byc

A u mnie nie było. Po zresetowaniu kompa podciśnienie pojawiło się. Czy może być że przyczyną błędu EGR nie było zaślepienie a tylko zablokowanie się solenoidu/ elektrozaworu EGR (tak jak to opisywano w wielu tematach) ?? Obu elektrozaworom (od napowietrzenia i podciśnienia EGR) zdjąłem wtyczki, przedmuchałem ....

EDIT 07/08/2009: ISV zaślepiłem 0 zobaczę co się będzie dziać. Narazie spadło zużycie ale to za szybko aby to stwierdzić na 100%.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez marcili » 16 wrz 2009, 20:51

Odświeżenie tematu.
Tak jak pisałem wcześniej klika postów wyżej wywaliło mi dwa błędy naraz P380 (Glow plug relay) oraz P0403 (EGR system). Z tego co napisał Maxkls drugi błąd wywaliło po czasie od zaślepienia EGR.
Zresetowałem kompa i problem znikł na 2 miesiące. Dziś znowu wyskoczył błąd P0403 ale tym razem w parze z błędem P0115 (ECT Temperature).
Dziwna sprawa dlaczego błąd P0403 zawsze wywala w parze z innym błędem.

Czy może być wyjaśnieniem fakt że w obu przypadkach błąd który towarzyszy 0403 wystąpił wcześniej pojedynczo – był usunięty ale pozostaje w pamięci i on dlatego go wywala w parze z P0403??

Czy ktoś ma jakiś pomysł ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6