Płyny hamulcowe
Zalezy jak jezdzisz. Jak duzo hamujesz, cisniesz na maxa do swiatel i z piskiem hamujesz to i DOT-4 nie pomoze
Ja leje DOT – 4 i jeszcze nie narzekalem, ale slyszalem ze jest jakis DOT – 5, ciekawe jaka cena.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...![Obrazek](http://img641.imageshack.us/img641/1028/qleshpenybokprawy.jpg)
![Obrazek](http://img641.imageshack.us/img641/1028/qleshpenybokprawy.jpg)
PAWEL MENDREK napisał(a):jaki mam kupic płyn hamulcowy potrzebuje na dolewke a niewiem jaki był w czesniej wlany madzia jest z niemiec prosze o pomoc
Panowie – poważne ostrzeżenie – jakiś miesiąc temu dolałem do zbiorniczka płynu hamulcowego w motocyklu trochę płynu DOT-4 z BP (reszta była z Organiki, też DOT-4) i nie skończyło się to dobrze
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Też byłem zaskoczony, ale już na początku śmierdziało mi to, że płyn z BP był czerwonawy zamiast żółtawy...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Generalnie właśnie też uzupełniałem zbiorniczek i na butelce jest napisane, że uniwersalny DOT-4, ale że nie zalecają mieszania z innymi.
Z logiki wynika że faktycznie nie powinno się mieszać żadnych płynów ani olei, wiadomo że każdy producent ma swoja technologie i rożne mieszanki dodatki itd. i może się zdążyć raz na 1000 że dojdzie do mniej lub bardziej niekorzystnej reakcji.
Widziałem DOT-5 napisane było że do samochodów z ABS i takie tam ale zadzwoniłem do mojego mechanika i powiedział że gdy wymieniał to wlał dot-4, różnica w cenie była na butelce 250ml około 1 funta, na większe nie patrzyłem
Z logiki wynika że faktycznie nie powinno się mieszać żadnych płynów ani olei, wiadomo że każdy producent ma swoja technologie i rożne mieszanki dodatki itd. i może się zdążyć raz na 1000 że dojdzie do mniej lub bardziej niekorzystnej reakcji.
Widziałem DOT-5 napisane było że do samochodów z ABS i takie tam ale zadzwoniłem do mojego mechanika i powiedział że gdy wymieniał to wlał dot-4, różnica w cenie była na butelce 250ml około 1 funta, na większe nie patrzyłem
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
I dobrze zrobił – DOT5 nie nadaje się do tak wiekowych pojazdów jak nasze...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
ted1 napisał(a):Panowie , ile płynu hamulcowego mieści sie w maździe 6 ? Ile mam kupić ?
michstan napisał(a):Dołączam się do pytania – ile płynu hamulcowego do Mazdy 6 2,0 diesel?
myśle że nie więcej niż 1 litr
Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
![wow <wow>](./images/smilies/wow.GIF)
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
keczu napisał(a):Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.
zdzich44 napisał(a):Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.
No tak troche zamacilem,faktycznie DOT-y sa mieszalne ze soba.
![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
arabek napisał(a):COPS napisał(a):Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?
zalecany DOT-3
Znalazłem na necie jakiś artykuł z AutoŚwiat w którym pisało że DOT 4 ma o 30C wyższą temp wrzenia (230C w porównaniu 200C do DOT3) a podsumowanie było takie:
Pamiętaj o płynie
– Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .
– Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.
– Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.
– Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.
Z tego artykułu rozumiem że dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy stosować DOT 5.1 (cena jest chyba porównywalna z innymi)?
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
jestem po lekturze tygodnika "MOTOR" w którym zostało napisane że DOT 5.1 powinno się stosować do aut z ABS. Obecnie mam zalane DOT 3 albo DOT 4 nie pamiętam. Po przejechaniu 30 kkm zauważyłem ubytek w zbiorniczku wyrównawczym. Czyżby nastał czas na wymianę płynu na DOT 5.1
? Płyn zalewałem rok temu.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!
![! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
infoTRWUWAGA!
Stosowanie tradycyjnych płynów DOT 4 w układach hamulcowych wyposażonych w system ESP jest niedopuszczalne i grozi nieprawidłowym funkcjonowaniem całego układu hamulcowego. W takich przypadkach TRW poleca używanie płynu TRW DOT 4 ESP (opakowanie 1 l – oznaczenie symbolem PFB440 i opakowanie 500 ml – oznaczenie PFB445).
Również do innych układów w ofercie TRW znajdziemy całą gamę płynów. Wszystkie płyny są dostępne w zróżnicowanych pojemnościach, które można dobierać w zależności od potrzeb:
TRW Brake Fluid DOT 3 PFB325 – 250ml , PFB350 – 500 ml, PFB301 – 1 l oraz PFB305 – 5 l.
TRW Brake Fluid DOT 4 dostępny pod numerem PFB425 – 250 ml, PFB450 – 500 ml, PFB401 – 1 l, PFB405 – 5 l, PFB420 – 20 l oraz płyn PFB420DR w opakowaniu specjalnie przystosowanym do współpracy z urządzeniem TRW do wymiany płynu hamulcowego.
Dla „rajdowców” w ofercie TRW dostępny jest płyn Brake Fluid Grand Prix 600 o temperaturze wrzenia suchego 300oC, oznaczony jest kodem PFB601 – opakowanie 1L.
Dla układów hamulcowych wymagających specyfikacji DOT 5.1 znajdziemy płyn TRW Brake Fluid DOT 5.1 w opakowania od 250 ml do 20 l. Tak szeroka i kompleksowa oferta płynów hamulcowych pozwala dobrać odpowiedni produkt do niemal wszystkich spotykanych na rynku układów hamulcowych.
Do wymiany powinno wystarczyć około 750 ml płynu. Zalecany przez serwisy to DOT3lub 4; Polecane firmy TRW, Brembo lub ATE jeśli chodzi o wersję BJ
info o PH TRW
![Obrazek](http://lh3.ggpht.com/_YQylLU-Y9DQ/TI-0oHv_PYI/AAAAAAAABcg/AHGpNekAraM/s640/Nowy%20obraz%20%286%29.png)
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/_YQylLU-Y9DQ/TcUKOtHwxDI/AAAAAAAACqQ/Q7QBTBMb5O8/s912/banner3a.jpg)
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Zgadza się prawidłowe odpowietrzenie układu to podstawa...
Ja w swojej Maździe 323 F mam ABS i zalany Ferodo DOT 4. Wszystko oki przy gwałtowniejszych hamowanaich i tych lekkich...
Ja w swojej Maździe 323 F mam ABS i zalany Ferodo DOT 4. Wszystko oki przy gwałtowniejszych hamowanaich i tych lekkich...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki