Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez sps-snipers » 4 lip 2009, 23:19

Atleta89 napisał(a):jej stan się troszke pogorszył. Oleju bierze 0,5l na 10000km

:|
Ja dziś wlałem 15w-40 minerała i bede testował :) remont był i gów.. dał !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez flashmaniac » 5 lip 2009, 09:00

chyba źle zrobiłeś wlewając minerała zwłaszcza jeśli masz popychacze hydrauliczne zaworów....

ja na Twoim miejscu spróbował bym tego:
VALVOLINE MaxLife 10W40 10W-40
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez ralf8484 » 5 lip 2009, 10:48

sps-snipers ja u siebie gdy zalałem minerał tez miałem nadzieję ze bedzie lepiej ale było jeszcze gorzej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez MariuS » 5 lip 2009, 11:12

flashmaniac napisał(a):eśli masz popychacze hydrauliczne zaworów....


Z5 nie ma
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Atleta89 » 5 lip 2009, 18:33

sps-snipers napisał(a):
Atleta89 napisał(a):jej stan się troszke pogorszył. Oleju bierze 0,5l na 10000km

:|
Ja dziś wlałem 15w-40 minerała i bede testował :) remont był i gów.. dał !!!



No to ktoś ci ewidentnie remont spier... i niestety myśle że olej nic tu nie zmieni. :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2009, 19:03
Posty: 15
Skąd: Piotrków Tryb.
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez grabu122 » 5 lip 2009, 18:51

Atleta89 napisał(a):No to ktoś ci ewidentnie remont spier... i niestety myśle że olej nic tu nie zmieni. smutny

Ale co to za remont :D :D :D
Bo jak dobrze doczytałem remontem nazywacie tylko wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworowych, a to chyba z prawdziwym remontem silnika-góra+dół ,który na celu przywrócenie do stanu- powiedzmy- jak nowy ;) ma mało wspólnego <lol>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez świeżak » 5 lip 2009, 19:58

Ja jestem prawie 3kkm po remoncie i nie łyka nic xD Chwała Luckowi za to :D
grabu122, bo w Z5 jak są do wymiany pierścionki, uszczelniacze itd to jest to remont :D
sps-snipers, Ty już jesteś kilkadziesiąt tysi po remoncie tak? Kiedy zaczął Ci brać olej? Od razu, czy po jakimś czasie?
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez sps-snipers » 10 lip 2009, 21:16

świeżak napisał(a):sps-snipers, Ty już jesteś kilkadziesiąt tysi po remoncie tak? Kiedy zaczął Ci brać olej? Od razu, czy po jakimś czasie?

Przed remontem brał 1litr/500 km a po remoncie litr/1200 km a potem wyszło ,ze na 1000 km. Wlewałem Doctorki ale mało to dało. Teraz wlałem minerała nie powiem jakiej firmy . Jezdze i olej jest czyściutki a na oko jak ubywało na 10w-40 tak samo ubywa na 15w-40 ale z czasem sie okaze bo narazie zrobiłem 350 km po wlaniu oliwy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez mixR » 11 lip 2009, 03:01

U mnie po remoncie apetyt na olej zmalał znacznie,ale coś tam minimalnie go siorbie,nie jestem w stanie jak na razie podać jakichkolwiek cyfr. Ważne że nie kopci,choć bardzo mały dymek po odpaleniu leci. Ale to i tak niebo a ziemia co było przedtem. Ostatnio zaaplikowałem do silnika środek o nazwie MILITEC (chyba za dużo naczytałem się dobrych opinii na jego temat)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez cpst » 11 lip 2009, 11:56

witam.
1kkm temu z M przeszlismy wymiane uszczelniaczy i pierścieni (Tacoma i RIK) u zaprzyjaźnionego speca od silników motocyklowych (u nas na wschodzie niestety, większość mechaników dobrze zna auta niemieckie i wszyscy jak jeden mąż sugerowali albo M sprzedać albo zalać uszczelniacz jakiś). Obecnie autko sprawuje się świetnie! Zero dymienia! Bardzo dobra kultura pracy (ale do ideału trzeba jeszcze poduszkę wymienić jedną bo się kończy) Wczoraj poprawiłem mapy wtrysku u gazownika i mam bajke na kołach :)
Mam jednak dziwne wrażenie, że trochę zmieniła mi się charakterystyka prędkości i obrotów... Do tej pory, przyzwyczaiłem się, że prz ok 3500obr na piątym biegu i po płaskim terenie jechałem ok 130km/h... Obecnie w tych samych warunkach prędkość tą osiągam przy ok 3100obr... Jakoś nie bardzo rozumiem dlaczego tak się dzieje... Myślałem o wadliwie podłączonym liczniku... ale wtedy na jałowym nie stał by pięknie na 800...
Oczywiście to nie problem dla mnie – po prostu mam taką zagadkę :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 11:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez świeżak » 11 lip 2009, 22:11

Bo wtedy nie miałeś mocy i pewnie dlatego tak Ci zawyżało te obroty :P

sps-snipers współczuję.. :(
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez sps-snipers » 11 lip 2009, 23:11

świeżak napisał(a):sps-snipers współczuję.. smutny

Dzięki ale naprawde niema czego. Nie kopci. Silnik pracuje równiutko. Ma moc lepszą niz przeciętne Z5. A do tegow srodku wszystko pracuje jak należy. Nic tylko lac tzn.dolewac :D I jezdzic . ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez świeżak » 11 lip 2009, 23:17

Litr na 1kkm? To troche dużo, ale... noo tak jak mówisz, nic tylko dolewać i lać i jeździć ;)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez flashmaniac » 11 lip 2009, 23:23

@sps-snipers

nie wiem czy wymieniasz olej czy tylko sam filtr
ale u mnie np po wymianie oleju na swiezy zuzycia oleju na poczatku prawie wogole nie ma.....pozniej w miare uplywu czasu jak olej stawal sie czarny zuzycie oleju roslo proporcjonalnie

dlatego zrobilem plukanke i teraz przejechalem 600km i wynika ze znowu nic nie bieze :)


p.s a bywalo i tak ze juz jak dochodzilo na czarnym oleju do 8 tys przebiegu to potrafil wciagnac i 1 litr na 1 tys km tylko wtedy trzeba go krecic powyzej 3 tys obr/min
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez zahariash » 12 lip 2009, 07:14

@flashmaniac

Zauważyłem u siebie taką samą tendencję. Chyba zamiast dolewać przejdę na wymiany częstsze o 2-3 kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez ralf8484 » 12 lip 2009, 09:19

ja miałem to samo i teraz miedzy wymianami oleju wymieniam dodatkowo filtr oleju i wtedy olej nie znika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez świeżak » 12 lip 2009, 10:16

Dla mnie to jest raczej normalne, że przy wymianie oleju, wymienia się filtr oleju:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez flashmaniac » 12 lip 2009, 10:24

zahariash napisał(a):@flashmaniac

Zauważyłem u siebie taką samą tendencję. Chyba zamiast dolewać przejdę na wymiany częstsze o 2-3 kkm.



to koniecznie zrub plukanke wtedy olej dluzej bedzie przezroczysty i swiezy.....
wogole polecam robic plukanke silnika przy kazdej wymianie oleju
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez ralf8484 » 12 lip 2009, 10:46

świeżak napisał(a):Dla mnie to jest raczej normalne, że przy wymianie oleju, wymienia się filtr oleju:D

mój bład wyszło ze nie wymieniam filtru a chodziło o to ze robię to 2 razy w ciągu 10 tys :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez sps-snipers » 12 lip 2009, 11:10

Ja tam robiłem dolewki i nie wymieniałem filtra oleju. Teraz tez nie wymieniłem. Robiłem to jakieś 5 tkm. przebiegu temu. Ogólnie to na bieżąco. W moim przypadku nic nie daje wymiana filtra oleju z olejem. Jedyne co moge powiedziec,ze wlałem teraz minerał firmy ,której większośc osób tu na forum by nie wlała hehe.A olej jak narazie czyściutki w porównaniu do GM ,którego zawsze wlewałem. Dziś cisne w trase to się dowiem co i jak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323