Skrętna tylna oś – 4WS
Nie wiem jak się to technicznie nazywa, ale powiem jak to mniej więcej wygląda: Z tyłu jest silnik, oraz dwa zawory, które sterują przepływem płynu z pompy wspomagania, a nad całością czuwa komputer. Oś tylna działa zarówno w czasie jazdy jak i na postoju. Na postoju i w czasie jazdy do 35 km/h koła skręcają się w przeciwną stronę, natomiast powyżej tej prędkości koła skręcają w tym samym kierunku. Znawców może nie ma za wielu, ale jedyną rzeczą, która mogła by sprawić kłopot jest komputer, który steruje całym mechanizmem, bo magicznymi guziczkami się tego nie uruchamia.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
zbyniu napisał(a):w 929 HD czyli mechaniczna [...] i działa tylko w czasie jazdy a nie na postoju
Jest duzo zdjec, na ktorych HD stoja ze skreconymi tylnymi kolami.
the right man in the wrong place...
nie ma takiej możliwości żeby stała ze skręconymi kołami bo cała tylna oś z HD leży wymontowana u kolegi i jest na 100 % mechaniczna a nie elektryczna ( chyba że były dwa typ osi w co wątpię bo widziałem ich kilka sztuk i każda miała mechaniczną)
- Od: 16 lis 2003, 16:07
- Posty: 122
- Skąd: myszków
- Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V
zbyniu napisał(a):nie ma takiej możliwości żeby stała ze skręconymi kołami bo cała tylna oś z HD leży wymontowana u kolegi i jest na 100 % mechaniczna a nie elektryczna ( chyba że były dwa typ osi w co wątpię bo widziałem ich kilka sztuk i każda miała mechaniczną)
a jakie to ma znaczenie przy skręceniu kół i wyłączeniu silnika?
hehe właśnie przy wyłączeniu silnika na skręconych kołach, pozostaną one nadal skręcone.
Pompa nie jest w stanie sama wygenerować ciśnienia do wyprostowania kół, to nie jest perpetum mobile
Prędzej napęd elektryczny jest w stanie wyprowadzić koła do pozycji wyprostowanej (ale to i tak tylko teoretycznie).
Pompa nie jest w stanie sama wygenerować ciśnienia do wyprostowania kół, to nie jest perpetum mobile
Prędzej napęd elektryczny jest w stanie wyprowadzić koła do pozycji wyprostowanej (ale to i tak tylko teoretycznie).
W moim bolidzie jeśli mam odpalony samochód i skręce kierownicą to obydwie osie skręcają, jeśli zgaszę samochód przy skręconych kołach, tylne koła automatycznie wyrównują do pozycji na wprost.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Przemo napisał(a):W moim bolidzie jeśli mam odpalony samochód i skręce kierownicą to obydwie osie skręcają, jeśli zgaszę samochód przy skręconych kołach, tylne koła automatycznie wyrównują do pozycji na wprost.
hmmm niewiem .. czyżby elektrycznie wspomaganie pompy hydraulicznej
Bo pompa działa dopiero po odpaleniu auta. Czyli napęd z paska... ehh
b2 napisał(a):tak [tiiit] skrętnych [jakich?] osi jeszcze nie widziałem. poproszę zeby zeby zeby

Zainstaluje sobie takie do malucha

kibel napisał(a):hmmm niewiem .. czyżby elektrycznie wspomaganie pompy hydraulicznej
Bo pompa działa dopiero po odpaleniu auta. Czyli napęd z paska... ehhniewiem, niewiem
Trudno powiedzieć do czego on służy jest on podpięty do tylnej maglownicy i czasem się włącza jak się zgasi samochód.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Groda napisał(a):nie mogę nic znaleźć na temat swojego oznaczenia, chodzi mi o LS
co to jest?
Pewnie że nie znajdziesz nic w tych oznaczeniach co ci podał b2. Bo oznaczenie LS jest oznaczeniem producenta (wyposażenie albo model) np L-lux, albo coś w tym stylu. S-sport,super.Mniej więcej tak się ma do niekturych producentów.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
http://www.mazdaspeed.pl/modele/mx6_tech.php
tutaj znalazłem to LS więc myślałem, że to tak mam być ale czy to jest najważniejsze ?
grunt, że jeździ
dzięki za nauki
czyli LS to nazwa producenta
a GE typ nadwozia
Nadwozia:
1979-1984 – CB
1983-1987 – GC
1987-1992 – GD
te nadwozia od tego 1992-1997 – GE różnią się na pewno wyglądem ale te 1992-1997 – GE od 1998-2001 – GF to jaka jest różnica ? czy chodzi tu o nadwozie czy też o wnętrze ?
tutaj znalazłem to LS więc myślałem, że to tak mam być ale czy to jest najważniejsze ?
grunt, że jeździ
dzięki za nauki
czyli LS to nazwa producenta
a GE typ nadwozia
Nadwozia:
1979-1984 – CB
1983-1987 – GC
1987-1992 – GD
te nadwozia od tego 1992-1997 – GE różnią się na pewno wyglądem ale te 1992-1997 – GE od 1998-2001 – GF to jaka jest różnica ? czy chodzi tu o nadwozie czy też o wnętrze ?
- Od: 30 maja 2005, 10:46
- Posty: 98
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda MX-6 2.0i 16V GE,92r.LPG
LS to oznaczenie wersji wyposazeniowej i silnikowej dla wypustu A-Spec (specyfikacja na rynek amerykanski, w przypadku MX-6 roznice kosmetyczne). Wertujac teraz siec wykrylem, ze na stronie znajduje sie blad: rozbieznosc miedzy LS Euro (katalog "Samochody Świata 1992", wyd. Prego podaje takie oznaczenie dla silnika FS) i LS USA (edmunds.com – MX-6 GE LS miala silnik KL). LS jest prawidlowym oznaczeniem dla amerykanskiej KL-ki, poprawie przy najblizszej aktualizacji. W kazdym razie ogolnie oznaczenie jest czyms w desen GT/GLX.
FS – silnik R4 2-litrowy
KL – silnik V6 2,5-litrowy
G* jest oznaczeniem kolejnych generacji rozniacych sie konstrukcja (odpowiada calej palecie modelowej wlacznie z kombi i coupe – MX-6). Niektore byly zupelnie nowymi modelami, czasami stosowano metode glebokiego liftingu, co jednak dla zwyklego zjadacza chleba nie ma najmniejszego znaczenia – liczy sie opakowanie. I tak po kolei: GA (inaczej CB), GC, GD, GE, GF i GG (tutaj juz model 6). Twoj MX nalezy do typoszeregu GE. Literki te zawarte sa rowniez w nr VIN.
FS – silnik R4 2-litrowy
KL – silnik V6 2,5-litrowy
G* jest oznaczeniem kolejnych generacji rozniacych sie konstrukcja (odpowiada calej palecie modelowej wlacznie z kombi i coupe – MX-6). Niektore byly zupelnie nowymi modelami, czasami stosowano metode glebokiego liftingu, co jednak dla zwyklego zjadacza chleba nie ma najmniejszego znaczenia – liczy sie opakowanie. I tak po kolei: GA (inaczej CB), GC, GD, GE, GF i GG (tutaj juz model 6). Twoj MX nalezy do typoszeregu GE. Literki te zawarte sa rowniez w nr VIN.
WITAM WSZYSTKICH ! MAM PYTANKO: CZY KTOŚ MOŻE WIE JAK DZIAŁA TA TYLNA OŚ SKRĘTNA W MX6 2,5 V6 92r.
?? ( CHODZI MI O SAMĄ MECHANIKĘ – NIE W PRAKTYCE ). U MNIE PROBLEM POJAWIŁ SIĘ OD NIEDAWNA I MAM Z TYM SPORY KŁOPOT. JAK JADĘ WSZYSTKO JEST O.K., JAK TYLKO SIĘ ZATRZYMAM NA OK. 2 MIN ZAPALA MI SIĘ KONTROLKA OD 4 WS I PRZESTAJĄ DZIAŁAĆ. WTEDY GASZĘ NA CHWILĘ SILNIK ( NA OK. 1 MIN. ), ODPALAM I WSZYSTKO DZIAŁA. O CO CHODZI? MOŻE JAKIŚ CZUJNIK JEST USZKODZONY? JEŚLI TAK, TO GDZIE GO ZNALEŹĆ? CHĘTNIE NAWIĄŻĘ KONTAKT Z KIMŚ, KTO SIĘ NA TYM ZNA! BARDZO BYM CHCIAŁA, ABY MOJE TYLNE KOŁA SIĘ SKRĘCAŁY, BO JAZDA PO MIEŚCIE JEST PROSTSZA I PRZYJEMNIEJSZA. WIELKIE DZIĘKI Z GÓRY ZA WSZYSTKIE SUGESTIE I UWAGI
!

MAŁA
- Od: 28 sie 2005, 13:26
- Posty: 23
- Skąd: TARGOSZYCE
- Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.
Taka miła dziewczynka z siedmiomiesięcznym stażem a tak krzyczy... Małymi literkami prosimyMARIOLA napisał(a):WIELKIE DZIĘKI Z GÓRY ZA WSZYSTKIE SUGESTIE I UWAGI
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Wiem, wiem... Pewnie nie takich sugestii i uwag oczekiwałaś
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6