Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626
qlesh napisał(a):Czy jest jakiś problem z demontażem osłon tarcz hamulcowych z piast z mazdy 6 Czy są one w ogóle konieczne do przekładki? Wolałbym je mieć żeby spełniały swoją funkcję, ale sprzedający mi mówi, że jest jakiś problem z demontażem tego. Ktoś to przerabiał?
Jest mały problem z przodem. By zdjąć osłonę trzeba też zdjąć piaste a z przodu może być problem z wybiciem ośki a na dodatek sama osłona mocno siedzi na zwrotnicy. W moim przypadku nie dało się jej zdjąć z szóstki i zaczęła się giąć więc odpuściłem ale przednia osołona w GE moim zdaniem jest wystarczająca do tarcz od szóstki. Tyłu jeszcze nie wymieniałem więc się nie wypowiadam.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a): przednia osołona w GE moim zdaniem jest wystarczająca do tarcz od szóstki
Było by świetnie, bo nie bardzo mi zależy żeby się z tym bawić jeżeli z 626 dają radę. Tomek, a dało by się zrobić temu zdjęcie, żebym mógł zobaczyć?

Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Oo..
dzięki wielkie! W takim razie odpuszcze walkę z osłonami z 6ki.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Jaka jest średnica wewnętrzna zacisków z mazdy 626 GE i zacisków przednich z mazdy 6?
Chodzi mi o to miejsce gdzie pracuje tłoczek.
Chodzi mi o to miejsce gdzie pracuje tłoczek.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Powiedzcie mi – jest problem zdjąć tą osłonę z tyłu? Bo mi z jednej strony zupełnie skorodowała i wyglądała obrzydliwie, więc przy okazji jakiejś tam roboty gdy miałem koło zdjęte po prostu ją obciąłem, ale teraz to głupio wygląda bez niej
I chciałbym skądś skołować "nową-używaną", ale nie wiem czy dam radę to sobie samemu wymienić bo nie wiem jak to jest montowane 
f*ck
Nie ma żadnego problemu.
wystarczy piaste zdąjąć.
ja mozliwe że mam takie
wystarczy piaste zdąjąć.
Mev napisał(a):I chciałbym skądś skołować "nową-używaną", ale nie wiem czy dam radę to sobie samemu wymienić bo nie wiem jak to jest montowane
ja mozliwe że mam takie
Mev napisał(a):"nową-używaną",
qlesh napisał(a):Jaka jest średnica wewnętrzna zacisków z mazdy 626 GE i zacisków przednich z mazdy 6?
Chodzi mi o to miejsce gdzie pracuje tłoczek.
I jeszcze coś chciałbym wiedzieć. Jak skutecznie zabezpieczyć tarcze hamulcowe przez korozją? Mam na myśli to "użebrowanie" wewnątrz tarczy wentylowanej i powierzchnię zewnętrzną, która nie ma styku z klockiem hamulcowym (tarcze przednie i tylne)?
I jeszcze, czy przewody hamulcowe z 626 pasują do zacisków z 6?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

qlesh napisał(a):I jeszcze, czy przewody hamulcowe z 626 pasują do zacisków z 6?
pasują
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
qlesh napisał(a):I jeszcze coś chciałbym wiedzieć. Jak skutecznie zabezpieczyć tarcze hamulcowe przez korozją? Mam na myśli to "użebrowanie" wewnątrz tarczy wentylowanej i powierzchnię zewnętrzną, która nie ma styku z klockiem hamulcowym (tarcze przednie i tylne)?
Najlepiej wypiaskować i pomalować proszkowo. Ja tak zrobiłem i jest elegancko, mogłem tylko zrobić w kolorze czarnym, no ale korozji nie będzie tak czy siak.
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
toomas, a możesz wrzucić tu zdjęcia samochodu z czarnymi zaciskami? Ciekaw jestem jak to wygląda. Też myślę o czarnym lakierze na zaciski, nic innego mi chyba nie będzie pasowało.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Powiedzcie mi, z tym tyłem od 6 to musi być taka kicha, że odpowietrznik będzie w GE w najniższym punkcie zacisku zamiast w najwyższym czy ktoś przerabiał tylne mocowanie by zamienić zaciski stronami aby to miało ręce i nogi?
Rozumiem że chodzi ci tylko o względy estetyczne? Jeśli tak to wentylacje tarcz walnij albo jakimś metalicznym srebrny (nierdzewka w sprayu, czy coś takiego jak INOX Spray BERNER'a) albo bezbarwnym. Ja pomalowałem tym sprayem BERNERa tarcze w miejscu osadzenia felgi i ten mały rancik którego nie zabierają klocki już przy oryginalnych hamulcach GE kiedy wymieniałem tarcze 2 lata temu – farba nie spłynęła od ciepła, trzyma się dobrze, felg nie brudzi i nic nie korodowało, aczkolwiek wentylacji tarczy – tych żeberek nie odważyłem się pomalować. Jak chcesz to zrobić porządnie to możesz pomalować to srebrną farbą do zacisków – na pewno zniesie wyższe temperatury jak lakier przeźroczysty w sprayu
qlesh napisał(a):Jak skutecznie zabezpieczyć tarcze hamulcowe przez korozją? Mam na myśli to "użebrowanie" wewnątrz tarczy wentylowanej i powierzchnię zewnętrzną, która nie ma styku z klockiem hamulcowym (tarcze przednie i tylne)?
Rozumiem że chodzi ci tylko o względy estetyczne? Jeśli tak to wentylacje tarcz walnij albo jakimś metalicznym srebrny (nierdzewka w sprayu, czy coś takiego jak INOX Spray BERNER'a) albo bezbarwnym. Ja pomalowałem tym sprayem BERNERa tarcze w miejscu osadzenia felgi i ten mały rancik którego nie zabierają klocki już przy oryginalnych hamulcach GE kiedy wymieniałem tarcze 2 lata temu – farba nie spłynęła od ciepła, trzyma się dobrze, felg nie brudzi i nic nie korodowało, aczkolwiek wentylacji tarczy – tych żeberek nie odważyłem się pomalować. Jak chcesz to zrobić porządnie to możesz pomalować to srebrną farbą do zacisków – na pewno zniesie wyższe temperatury jak lakier przeźroczysty w sprayu
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):Rozumiem że chodzi ci tylko o względy estetyczne?
Dokładnie, tylko i wyłącznie
Pasowałaby mi jakaś czarna farba, może być nawet w puszce to nałożyłbym ją pędzlem, lub bezbarwna. Poszukam w takim razie czegoś podobnego. Dzięki
Tomek, a jeszcze mnie coś ciekawi. Jest jakaś różnica na pedale hamulca przy hamowaniu w stosunku do tarcz seryjnych GE?
Już mam wszystko zamówione, czekam na paczki. Pozostaje to tylko porządnie zabezpieczyć, żeby wyglądało jakoś.
Co do zabezpieczenia tarcz hamulcowych (wszystkich).. chcę pokryć lakierem lub jakimś środkiem całą zewnętrzną powierzchnię tarczy hamulcowej oprócz miejsca, w którym pracuje klocek. Jak to zrobić przy nowych tarczach?

Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Bimbak napisał(a):Powiedzcie mi, z tym tyłem od 6 to musi być taka kicha, że odpowietrznik będzie w GE w najniższym punkcie zacisku zamiast w najwyższym czy ktoś przerabiał tylne mocowanie by zamienić zaciski stronami aby to miało ręce i nogi?
strona siódma tego wątku i masz kilka fotek jak to wygląda w mx-6
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Czy do zacisków z GG też idą jakieś blaszki, druciki itp?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

pawelc napisał(a):strona siódma tego wątku i masz kilka fotek jak to wygląda w mx-6
widziałem te zdjęcia ale mniejsza o to ... musiało mnie zaćmić bo jakimś cudem ubzdurałem sobie że uchwyt linki ręcznego to jakieś dodatkowe mocowanie zacisku do zwrotnicy

qlesh napisał(a):Jak to zrobić przy nowych tarczach?
normalnie
qlesh napisał(a):Jest jakaś różnica na pedale hamulca przy hamowaniu w stosunku do tarcz seryjnych GE?
Spora i jak dla mnie jest dziwnie. Poprzednio hamulce brały na dotyk ale szybko przestawały zwiększać siłę hamowania. Teraz z hamulcami od 6 pedał trzeba dość głęboko wcisnąć by hamulce zaczęły opóźniać ale za to nie ma już tego odczucia że nie da się mocniej zahamować. Po prostu każdy kilogram siły nacisku na pedał hamulca pieknie przekłada się na siłę hamowania. Wydaje ci się że zaraz hamulce zaczną puchnać albo włączy się abs a to nadal jak na złość opóźnia coraz lepiej.
qlesh napisał(a):Czy do zacisków z GG też idą jakieś blaszki, druciki itp?
4 blaszki na zacisk do osadzania klocków i po 2 sprężynki rozpierające. Dwie uszczelki podobne do tych z GE między zaciskiem a jarzmem oraz uszczelka tłoczka. W tylnych zaciskach uszczelka tłoczka jest mocowana wewnętrznie na sprężynę (drucik) a wysunięcie tłoczka reguluje się kręcąc nim to w prawo lub w lewo. Płaska 15stka lub 17stka nadaje się do tego znakomicie. Jeśli blaszki i sprężynki wyglądają nieciekawie a uszczelki są popękane kup nowy zestaw montażowy.
Ja mam aktualnie problem z myszkowaniem auta po drodze przy bardzo ostrym hamowaniu z dużej prędkości. Ustawie na nowo geometrię i zobacze czy hamulce są na pewno dobrze odpowietrzone, a jak to nie pomoże chyba wywale reduktor siły hamowania bo wydaje mi się że to wina tyłu.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):qlesh napisał:
Jak to zrobić przy nowych tarczach?
normalnie , nowe tarcze nie są polerowane, są chropowate i bardzo dobrze się malują Klocki biorą jakiś 1,5 cm od powierzchni osadzenia felgi – tyle możesz zamalować
No właśnie będę musiał to jakoś pooklejać żeby zamalować wszystko co nie bierze udziału w hamowaniu. A może wiesz jakiej szerokości jest powierzchnia styku klocka z tarczą?
Bimbak napisał(a):Poprzednio hamulce brały na dotyk ale szybko przestawały zwiększać siłę hamowania. Teraz z hamulcami od 6 pedał trzeba dość głęboko wcisnąć by hamulce zaczęły opóźniać ale za to nie ma już tego odczucia że nie da się mocniej zahamować. Po prostu każdy kilogram siły nacisku na pedał hamulca pieknie przekłada się na siłę hamowania. Wydaje ci się że zaraz hamulce zaczną puchnać albo włączy się abs a to nadal jak na złość opóźnia coraz lepiej.
Czyli rozumiem, że ABS nie włącza się za wcześnie i nie spotkałeś się ze zjawiskiem fadingu przy tym zestawie?
Bimbak napisał(a):Jeśli blaszki i sprężynki wyglądają nieciekawie a uszczelki są popękane kup nowy zestaw montażowy.
Tak pewnie zrobię, nie wiem nawet czy to przyjdzie w komplecie, ale okaże się w przyszłym tygodniu pewnie. Zestaw chyba też nie kosztuje majątku.
Czy do montażu zacisków z GG mogą być śruby z GE czy muszą być ory z GG? Nie wiem czy to dostane z zaciskami, najwyżej pozostanie zamówić.
Kolejny raz piękne dzięki
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

qlesh napisał(a):No właśnie będę musiał to jakoś pooklejać żeby zamalować wszystko co nie bierze udziału w hamowaniu. A może wiesz jakiej szerokości jest powierzchnia styku klocka z tarczą?
zrób sobie szablon z papieru
qlesh napisał(a):Czyli rozumiem, że ABS nie włącza się za wcześnie i nie spotkałeś się ze zjawiskiem fadingu przy tym zestawie?
ABS włącza się jak gwałtownie kopniesz w pedał, jak dozujesz siłę to z dobrymi oponami nic nie przeszkadza w hamowaniu
Fading jest ale na pewno nie tak masakryczny jak w serii. Przy trzecim hamowaniu ze 180ciu tarcze wymiękły i zaczeły bić, przez co pojawił się fading ale dramatu nie było.
qlesh napisał(a):Czy do montażu zacisków z GG mogą być śruby z GE czy muszą być ory z GG?
Śruby mocujące jarzmo są takie same.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje