Przepływomierz powierza uszkodzony? Objawy?

Postprzez jarkke1 » 7 lip 2009, 07:39

Witam serdecznie: )

Otóż po kupieniu Mazdy 323f 1.5 okazało się, że obroty falują na włączonym silniku bez biegu. Po odłączeniu przepływomierza (3-pinowe złącze) silnik wraca do normy, przestaje falować. Ściągnąłem przepływomierz i stwierdziłem, że 1) ta mała blaszka była naderwana (oba druciki jednak całe) oraz 2) metalowa siatka ochronna wycięta (wnioskuję, że ktoś wcześniej już przy tym majstrował).

Kupiłem używkę przypływomierza (b3h7). Na oko b. dobry stan. Blaszka na swoim miejscu, siateczka też. Założyłem i dalej to samo. Obroty falują. Odłączam 3-pinowe złącze i stablizacja.

Co to może być?

Drugi przepływomierz też walnięty? A może jakiś kod usterki jest i należy skasować? A może to coś innego? Mieliście już taką sytuację może?

Obroty na włączonym silniku to około 1200 – wg mnie trochę za dużo. Jakie powinny być? Wahania cykliczne w granicach + – 50.

Pozdrawiam: ) Będę wdzieczny za radę.

P.S. Dzisiaj zmieniam kable doprowadzające iskrę do świec bo są już stare i przebicia się zdarzają. Ale to chyba nie ma nic wspólnego; )
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 22:30
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')

Postprzez lesiux » 7 lip 2009, 09:37

jakieś inne kody błędów masz?zobacz rurę dolotu czy szczelna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez jarkke1 » 7 lip 2009, 10:23

Niestety jestem laikiem i nie znam się na kodach. To chyba potrzebuję urządzenie do tego diagnozujące, zgadza się?

Co do rury – jasnę, sprawdzę dziś jeszcze. Dzięki:) Dam znać: )
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 22:30
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')

Postprzez lesiux » 7 lip 2009, 11:35

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Sunrise » 7 lip 2009, 12:54

jarkke1 napisał(a):Obroty na włączonym silniku to około 1200 – wg mnie trochę za dużo. Jakie powinny być?

Za dużo,powinno być 750.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez gregorius 323 F » 7 lip 2009, 22:41

możesz mieć przestawiony TPS.
POZDRAWIAM
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez marcin5644 » 7 lip 2009, 23:02

Też mam ten problem i jednak mówią mi żebym przepustnice przeczyścił... Sprawdź to :)
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)

III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 20:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez jarkke1 » 8 lip 2009, 08:09

No to trochę tego będzie do obejrzenia. Chyba zacznę od przepustnicy: )

A orientujecie się może (to inny temat wprawdzie ale może nie warto dublować postów) jakie są zawory do regulacji w moim przypadku. Zakładam, że ręcznie się to robi – tylko czy są tam specjalne klucze potrzebne?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 22:30
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')

Postprzez gregorius 323 F » 8 lip 2009, 11:14

Nie klucze lecz płytki o odpowiednich wymiarach wkładane jako dystans w szklanki popychaczy.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez jarkke1 » 8 lip 2009, 12:12

Ok, dzięki.

Czyli 'znajomy' mechanik raczej tego nie zrobi bo takich płytek nie ma:/
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 22:30
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')

Postprzez arturd » 8 lip 2009, 13:08

Płytki do dostania w ASO (kilkanaście PLN sztuka) lub pytaj u kolegi Smirnoffa w www.carspeed.pl
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez gregorius 323 F » 8 lip 2009, 21:20

Płytki to nie takie pare groszy jedna stoi koło 30 pln.
Najczęściej jednak należy je wymieniać na cieńsze gdyż zawory wklepują się w głowice.
Wystarczy zeszlifować stare na cieńszy wymiar na magnesówce.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323