SOHC vs. DOHC
Strona 1 z 1
Witam! nigdzie nie znalazłem tematu tego rodzaju wiec postanowilem zalozyc
chciałbym zebyscie przedstawiali swoje pinie na temat silników 1,6 sohc i dohc, czym sie różnią, jak sie sprawują itp. Mam co do tego pytanie
dlaczego silnik DOHC ma aż o 19 KM wiecej niz sohc mimo ze ma tylko 2 Nm wiekszy moment obr.
i dlaczego DOHC przyspiesza tylko o 0,3 s lepiej niz sohc? czy cała tajemnica tkwi w drugim wałku rozrządu? Mam nadzieje ze ktoś powie jak to sie ma w praktyce
pozdro
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
w mx-3 byly 1.6 SOHC czyli B6?
a tak wogole to roznica jest w mocy dzieki drugiemu walkowi... a dlatego taka roznica w przyspieszeniu jest bo na nie wplywa glownie moment obrotowy a nie moc... moc Ci daje wieksza predkosc maxymalna.
a tak wogole to roznica jest w mocy dzieki drugiemu walkowi... a dlatego taka roznica w przyspieszeniu jest bo na nie wplywa glownie moment obrotowy a nie moc... moc Ci daje wieksza predkosc maxymalna.
A czy w trakcie jazdy mocno czuć te 107 km w dohc? sohc jest mocno w tyle co do dohc?
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
DOHC jest mocniejszy... odczujesz to bardzo jadac 80km/h i jak bedziesz chcial wyprzedzic albo powyzej 100 ale dlaczego pytasz? jak zobaczylem w pierwszych mx-3 byly SOHC (B6) ale mysle ze zdecydowanie lepiej poszukac DOHC albo 1.8 V6 
pytam bo nie wiem czy znalezc lepiej dohc bo mam sohc ;] dlatego chce dokladnie wiedziec czy sie oplaca 
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Jeździłem mx-3 DOHC i nie wiem czy wszystkie tak mają, czy ten konkretny egzemplarz, ale jeździ się podobnie jak Z5 ( całkowity brak mocy na dole ) , dlatego 100 razy wolę B6.
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Silnik mam igłe, 175 kkm udokumentowany przebieg chodzi jak zegarek. Ale dohc mnie Kusi
a Dokladnie chce miec ciut lepsze przyspieszenie
ale v6 nie chce bo mnie zje 
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
kubik napisał(a):Silnik mam igłe, 175 kkm udokumentowany przebieg chodzi jak zegarek. Ale dohc mnie Kusi usmiech a Dokladnie chce miec ciut lepsze przyspieszenie zeby ale v6 nie chce bo mnie zje oczko
nie no jezeli chodzi o taka zmiane to bez sensu... jak chcesz poczuc roznice to albo (tylko nie wiem czy podejdzie) poszukac BP (1.8 od 323F GT) albo V6 bo zmieniac tylko dlatego zeby miec DOHC to nie ma sensu..
tak jak Radek napisal SOHC bedzie ciagnal od dolu a DOHC potrzebuje obrotów... on sie budzi kolo 4000-5000 obrotów a B6 (ja mam taki) ciagnie od 2500.
jakbys mial dwa do wyboru przy kupnie to mysle ze lepiej DOHC ale taka zamiana to bez sensu..
Radek89 napisał(a):Jeździłem mx-3 DOHC i nie wiem czy wszystkie tak mają, czy ten konkretny egzemplarz, ale jeździ się podobnie jak Z5 ( całkowity brak mocy na dole ) , dlatego 100 razy wolę B6.
Jakieś 2lata temu zanim kupiłem swoją C (BA) miałem okazję się przejechać BG właśnie z 1.6 SOHC
I jak teraz miałbym wybór, który silnik chcę w BA? nie zastanawiałbym się ani chwili... jasne, że SOHC. Moc niby ta sama, ale jezdzi się po prostu przyjemniej.
Całkowitym przeciwieństwem charakterystyki Mazdowskich DOHC są stare Oplowskie OHC- 8zaworów, jednopunktowy wtrysk takie jak 1.8(90KM) czy 2.0(115KM) montowane np. Vectrze A....
MEGA harmonijne rozwijanie mocy w stosunku do obrotów silnika i do tego jeszcze "łagodnie zestopniowana" i dłuuuuga skrzynia biegów...
Wiem, że żaden fan Mazdy by się nie zamienił, ale... jak ktoś preferuje spokojny emerycki styl jazdy taka charakterystyka jest idealna.
wezmy pod uwage ze w mx3 jest delikatnie inaczej zestopniowana skrzynia w zaleznosci od wersji sohc czy dohc (chyba,gdzies tak na forum pisalo
)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
bikus napisał(a):nie no jezeli chodzi o taka zmiane to bez sensu... jak chcesz poczuc roznice to albo (tylko nie wiem czy podejdzie) poszukac BP (1.8 od 323F GT) albo V6 bo zmieniac tylko dlatego zeby miec DOHC to nie ma sensu..
Przekładka 1.6 –> 1.8 v6 w mx-3 jest pozbawiona sensu, jeśli już to na jakieś 2.5, ale biorąc pod uwagę ile rzeczy trzeba wymienić to naprawdę jest to sporo rzeźby. Za to 1.8 BP podchodzi bez problemu. Można też pomyśleć o B6T, lub BPT.
Wydaje mi się, że ktoś kiedyś na forum chwalił się przeróbkami 1.6 w mxie na tyle skutecznymi, że auto dawało radę iść łeb w łeb z 1.8 V6. Jak mocno to V6 było zajechane nie udało się ustalić
to nie v6 ale ma 130 koni usmiech
Jedzie podobnie , a koszty o wiele mniejsze. Tylko dźwięk nie ten ;(
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Wsadź BPT od 323 BG GTX'a i będziesz zadowolony (póki nie zaczniesz dłubać w silniku). Dół całkiem przyjemny (ciągnie dobrze od ponad 2 tyś obrotów), a i nie jest paliwożerne (jak nie upalasz). Chyba że w drugą stronę: 2,5 V6, długa skrzynia i ze spalaniem będziesz wychodzić lepiej niż 2,0 V6.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
bikus napisał(a):tak jak Radek napisal SOHC bedzie ciagnal od dolu a DOHC potrzebuje obrotów... on sie budzi kolo 4000-5000 obrotów a B6 (ja mam taki) ciagnie od 2500.
Kolega pozwoli, że sprostuje...
Od dołu to ciągnie SOHC 8V, 16V już niestety nie. W MX-3 przed liftem był właśnie montowany B6 SOHC 16V i z moich doświadczeń wychodzi, że to właśnie B6 DOHC lepiej ciągnie od dołu. Gdzieś tu na forum były nawet wykresy krzywych.
Zgadza się, DOHC lepiej ciągnie z niższych obrotów ale niestety dłuższa skrzynia dość skutecznie to niweluje. W praktyce różnica niewielka, no chyba że ktoś ma B6DOHC z pierwszej wersji X6 115 KM /J-spec 130 KM/ 
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
A w SOHC te 88 KM to nie przypadkiem tylko wzięło się stąd, że ma pełny wtrysk? bo misie wydaje ze te 16 zaworów duzo mocy chyba nie daje co?
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości