Mam problem i może mi ktoś coś podpowie.
Problem dotyczy zawieszających się obrotów tak w okolicy 1100-1200.
Wygląda to tak.
Silnik zimny odpala bez problemu, po zagrzaniu zaczyna się właśnie tak dziać że jak się zatrzymuję to obroty spadają – najczęściej zatrzymują się około 1100 i czasami po kilku czasem po kilkunastu sekundach normalnie spadają dalej aż do właściwych a czasem wcale do nich przez długi czas nie wracają.
Czasem pomaga "trącenie" pedałem gazu ale tylko czasem. A jak dam mu trochę mocniej po garach to już na dobre spadają tylko do tych 1100 i tak zostają.
Najlepsze jest to że czasem wyjadę i przez kilka kolejnych zatrzymań na światłach spadają do 1100 trzymają się tam tak ze trzy sekundy a potem spadają dalej aż do odpowiednich.
Co zrobiłem do tej pory
– wyczyściłem przepustnicę i wyregulowałem
– sprawdziłem wszystko pod względem szczelności
– odpowietrzyłem układ chłodzenia
– wymieniłem wszystkie czujniki związane z temperaturą silnika
– sprawdziłem linkę gazu
ponieważ spalanie wzrosło o około 50% i zjawisko ma charakter niestabilny, chodzi mi po głowie jeszcze jeden pomysł związany z przepływomierzem jako winowajcą. Tym bardziej że jak go zdemontowałem to coś jakby lata w środku (jakby mała śrubka albo kawałek plastiku).
Czy jakieś mądre głowy mogą mi jeszcze coś doradzić?.
Poza zawieszającymi obrotami problemów brak. Temat o podobnym tytule jeden znalazłem ale i inny samochód, zjawisko i nic właściwie dla mnie nie wnosi więc zdecydowałem się napisać nowy.
Zawieszające się obroty
Strona 1 z 1
heh, ja mam podobne objawy, w temacie prądu juz wszystko ogarnąlem (kable, kopulka, paluch, swiece itp.) i nie pomoglo.
poki co obstawiam przepustnice, bo mimo ze byla czyszczona to w srodku jest tak niemilosierny syf, że poprostu chce wpakować inną (oczywiscie uprzednio oczyszczoną). mam nadzieje że to pomoże.
poki co obstawiam przepustnice, bo mimo ze byla czyszczona to w srodku jest tak niemilosierny syf, że poprostu chce wpakować inną (oczywiscie uprzednio oczyszczoną). mam nadzieje że to pomoże.
- Od: 10 lut 2009, 22:59
- Posty: 261
- Skąd: Gdańsk/Ithaca,NY USA
- Auto: MX-6 93' KL(F) , rower rockrider 5.2 2012
DamianMX6 a sprawy szczelności dolotu, szczelności podciśnień, właściwego poziomu płynu w układzie sprawdziłeś.
W moim moim coś takiego ale wtedy było to spowodowane, wydaje mi się, uszkodzonym selenoidem – ssał lewe powietrze.
Ja mam przepustnicę nigdy nie czyszczoną i nie regulowaną i przy 243 tyś przebiegu wszystko nadal jest OK.
Nie syczy nic Ci przypadkiem pod maską?
W moim moim coś takiego ale wtedy było to spowodowane, wydaje mi się, uszkodzonym selenoidem – ssał lewe powietrze.
Ja mam przepustnicę nigdy nie czyszczoną i nie regulowaną i przy 243 tyś przebiegu wszystko nadal jest OK.
Nie syczy nic Ci przypadkiem pod maską?
Hazu napisał(a):DamianMX6 a sprawy szczelności dolotu, szczelności podciśnień, właściwego poziomu płynu w układzie sprawdziłeś.
W moim moim coś takiego ale wtedy było to spowodowane, wydaje mi się, uszkodzonym selenoidem – ssał lewe powietrze.
Nie syczy nic Ci przypadkiem pod maską?
Hazu, poziom płynu sprawdzony i odpowietrzony układ.
Już nawet wymieniłem ten grzybek na listwie wtryskiwaczy odpowiedzialny za ciśnienie paliwa ale bez zmian.
Dodam że zaczęło się to po wymianie uszczelki pod kolektorem i co ciekawe objawia sie to po dynamiczniejszej jeździe. Jak cały czas jadę spokojnie to po zatrzymaniu raczej spadają jak należy. Jak dam w palnik to po zatrzymaniu najczęściej spadają do 1000-1100 i tak trwają, trwają .................................... i spadają do prawidłowych.
Już byłem pewien że winowajcą mieszania w obrotach jest linka gazu ale radość była przedwczesna, niestety.
Spróbuj dokręcić śrubę wolnych obrotów po prostu mocniej. Oczywiście wszystkie regulacje robimy w trybie serwisowym po to aby komputer zapamiętał ustawienia. Też przerabiałem ten temat. Obroty wieszały mi się na poziomie 1100 RPM. Wyczyściłem przepustnice i w trybie serwisowym bardzo mocno skręciłem obroty. U mnie pomogło więc warto spróbować, bo czasami po lekkim dokręceniu problem z wieszaniem znika 
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6