Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez magicadm » 3 lip 2009, 15:32

Najpierw zmierz tą temperaturę na wylocie kratek sprawdzonym termometrem. Odpal silnik, przewentyluj wnętrze, odpal klimę – najlepiej na obieg zamknięty.
U mnie temperatura spadła z 50 stopni (pierwszy odczyt z tunelu nawiewu :) ) do 6 na pierwszym biegu przy kierunku nadmuchu w wprost przy pozamykach bocznych

Daj też szansę trybowi AUTO – może coś ustawiasz źle?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grucha » 3 lip 2009, 15:35

Wg instrukcji aby chłodzenie było max , powinien być właczony obieg zamkniety – o zgrozo sam dopiero wczoraj doczytałem (wczesniej również zastanawiałem sie co tak słabo chłodzi) :)
Grucha
 

Postprzez cropovic » 3 lip 2009, 16:04

Witam!!! mam problem z klimą jak kupiłem auto to normalnie chodziła a gdy mechanik mi naprawiał wyciek oleju z pod misy przestała chodzić jaki może być problem?? czy on mógł coś źle podłączyć bo podobno jak się misę ściąga to i klimatyzacje trzeba tam gdzieś odłączyć... jak się sprawdza że gaz się skończył...proszę o poradę :) pozdrawiam..
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2011, 19:52
Posty: 33
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 6 2.0 Mzr-cd 2004r.

Postprzez Stivi » 3 lip 2009, 16:09

kristofc napisał(a):powinien być właczony obieg zamkniety

dokladnie tak. Tu powinna byc przyczyna dostawania sie cieplego powietrza z zewnatrz.
tek28 zamknij obieg i daj znac o efektach.
Stivi
 

Postprzez tek28 » 3 lip 2009, 16:23

Dzięki za odpowiedzi

Tylko że próbowałem już chyba wszystkiego
Auto z ustawieniem na 15 stopni
Manualnie (max nawiew) z ustawieniem 15 stopni i z obiegiem zamkniętym i innym razem z otwartym. (różnica jest prawie nieodczuwalna)
Powiedzmy że jak nie ma słońca np. wieczorami i jadę sam lub dwie osoby to jest ok (tyle że wtedy to mi wystarczy uchylić okno i mam to samo). Ale w słońcu jest tragicznie. Po prostu do roboty przyjechałem mokry.

W weekend będę jeździł z termometrem co by zebrać trochę konkretnych danych i dam znać jak to wygląda.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 09:59
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM

Postprzez umcyk » 3 lip 2009, 16:34

wlacz autko i klime, ustaw na maksa i termometrem sprawdz jak zimne powietrze podaje. Jesli temperatura bedzie w przedziale 4-6stopni C to wiecej z niej nie wycisniesz. Cisnienie w klimie bedzie skakac na manometrach, bo sprezarka napedzana jest z paska (im wyzsze obroty tym cisnienie wyzsze).JAk masz mozliwosc to na manometrze oprocz cisnienia pokazuje rodzaj gazu (R- 134) i temperature skraplania(jesli wskazowka oscyluje przy 0 stopni C to jest git)
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Stivi » 3 lip 2009, 16:46

tek28 napisał(a):Byłem w serwisie mazdy zrobili mi całą obsługę klimy wraz z wymianą filtra. Powiedzieli że powietrze w nadmuchu ma teraz 5 stopni.

proponuje tam wrocic i powiedziec o efektach ich pracy. Nie zawsze w ASO pracuja "orly". Nie po to wydales pieniadze na serwis klimy zeby sie teraz w aucie gotowac.
Niech zrobia to jak nalezy(o ile jestes pewien ze wszystko dobrze ustawiles podczas nadmuchu).
Stivi
 

Postprzez magicadm » 3 lip 2009, 17:11

Stivi napisał(a):Niech zrobia to jak nalezy

i pokażą te 5 stopni – mam nadzieję, że nie na parowniku, tylko na wylocie
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 3 lip 2009, 17:14

Jeżeli padła zaraz po wizycie to goń cymbała do naprawy. Wiele mógł zepsć

Na resztę pytań raczej odpowiedź w serwisie klimy...Możesz kombinować z wysterowywaniem czujników cośnienia, ale nie wiem czy i jak to klimatroniku się robi
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mazda6 » 3 lip 2009, 17:39

wielkie dzieki, czyli klima jest OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez mazda6 » 3 lip 2009, 18:32

wlasnie sprawdzilem temp. wiec tak to wyglada 5-9 C na ustawieniu samego AC, znowu temp. zmienia sie na auto i wtedy wynosi od 6 – 18 C ? :( ale trzyma sie przy 8 C ( do 18 podchodzi ale zaraz spada temp. ), czy to jest wporzadku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez Grzyby » 3 lip 2009, 22:56

Może być nieszczelność i w serwisie było ok a teraz ubyło czynnika na tyle że sobie nie radzi z temperaturą
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tek28 » 4 lip 2009, 09:24

Wydawało mi się że przy obsłudze klimy sprawdzają czy jest szczelna. Czy tego nie robią w standardzie?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 09:59
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM

Postprzez Grzyby » 4 lip 2009, 18:40

A skąd ja mam wiedzieć co zrobili?
Wal z reklamacją i już!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 4 lip 2009, 22:34

I wpisz sobie miasto w profil, moze doradzimy lepszy serwis jak juz zalatwisz u nich reklamacje, bo szkoda nowa kase pakowac. Powodzenia :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tek28 » 5 lip 2009, 13:08

Będę u nich we wtorek <klotnia>
Jeszcze jedno być może związane z tematem. Na dywaniku gdzie nogi trzyma pasażer z przodu, zbiera mi się trochę wody, która kapie gdzieś z góry. Czy to normalne czy może ma związek z tematem. Było przed serwisem klimy ale po ostatnim napełnieniu pojawiło się to dopiero na drugi dzień jazdy więc nie kojarzę tego z klimą.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 09:59
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM

Postprzez Stivi » 5 lip 2009, 13:52

tek28 napisał(a):Czy to normalne czy może ma związek z tematem.

ma zwiazek,cos jest nieszczelne na bank. Moze to parownik?
Byly juz takie problemy na forum w Madziach,kiedy woda sie dostawala na dywany.
Przegladnij tematy zwiazane z klima. :)
Stivi
 

Postprzez Jaksa » 5 lip 2009, 14:44

tek28 napisał(a):Wydawało mi się że przy obsłudze klimy sprawdzają czy jest szczelna
Podczas całego procesu maszyna wykonuje tez i szczelnosc ale wiem z doswiadczenia ze urządzenia tego typu nie są az tak przebiegłe :) Najlepiej podac barwnik do instalacji i tutaj wyciek zawsze pojawia sie jak na dłoni ....
tek28 napisał(a):Na dywaniku gdzie nogi trzyma pasażer z przodu, zbiera mi się trochę wody, która kapie gdzieś z góry. Czy to normalne
Nie , skroplina powinna wydostac sie wezem na zewnatrz pojazdu i tam sobie kapac , musle ze czeka Ciebie dosc kosztowna operacja , samo uszczelnienie urządzenia oddajacego zimno do kabiny trwa 15 minut ale aby to zrobic trzeba wybebeszyc z auta cała deske co wymaga czasu i znajomosci tematu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 5 lip 2009, 14:47

tek28 napisał(a):Na dywaniku gdzie nogi trzyma pasażer z przodu, zbiera mi się trochę wody, która kapie gdzieś z góry

witamy w klubie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
<lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez umcyk » 5 lip 2009, 18:36

Przy funkcji auto to wewnetrzny czujnik temperatury zarzadza jakie zimne i ile powietrza ma podac. Jak bedzie blizej zaprogramowanej przez Ciebie temp to wiatrak bedzie zwialnial i temp bedzie sie troche podnosic. Wedlug mnie, klima smiga jak nalezy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6