Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów.
Witam,
Jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni biegów to...
zgadzam się się z kolegą rafi201 – nie znam się i nie wypowiadam na ten temat
Co do korka... to podanym w linku zdjęciu pokazany jest (wg mojej opinii) korek spustowy oleju w skrzyni biegów... (tak jak u mnie)
Nie wiem jak jest w wersji GF Mazdy z 2.0l silnikiem, ale u mnie w 1.8l (GE) korek wlewu oleju do skrzyni jest na "czole skrzyni" (wczoraj wymieniałem). Jako wskazówkę mogę tylko podpowiedzieć, że ten korek (wg zdjęcia z linku) jest trochę dalej w prawo i w górę. Trochę ciężko się przez niego wlewa olej (najlepiej mieć jakiś malutki lejek albo robić to przez dużą strzykawkę – ja tak zrobiłem). Najlepiej wjechać gdzieś na kanał i obejrzeć sobie najpierw samochód (ja to zrobiłem na strzeżonym parkingu osiedlowym na którym mieszkańcy sami wybudowali taki prowizoryczny kanał).
Jeśli chodzi o olej do skrzyni biegów to ja zalałem półsyntetyczny 75w90 (weszło równo 3l)
Pozdrawiam
GreenMan
Jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni biegów to...
rafi201 napisał(a):Co do ceramizera to sie nie znam i nie zabieram głosu...
Natomiast korek wlewu masz tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=100
zgadzam się się z kolegą rafi201 – nie znam się i nie wypowiadam na ten temat
Co do korka... to podanym w linku zdjęciu pokazany jest (wg mojej opinii) korek spustowy oleju w skrzyni biegów... (tak jak u mnie)
Nie wiem jak jest w wersji GF Mazdy z 2.0l silnikiem, ale u mnie w 1.8l (GE) korek wlewu oleju do skrzyni jest na "czole skrzyni" (wczoraj wymieniałem). Jako wskazówkę mogę tylko podpowiedzieć, że ten korek (wg zdjęcia z linku) jest trochę dalej w prawo i w górę. Trochę ciężko się przez niego wlewa olej (najlepiej mieć jakiś malutki lejek albo robić to przez dużą strzykawkę – ja tak zrobiłem). Najlepiej wjechać gdzieś na kanał i obejrzeć sobie najpierw samochód (ja to zrobiłem na strzeżonym parkingu osiedlowym na którym mieszkańcy sami wybudowali taki prowizoryczny kanał).
Jeśli chodzi o olej do skrzyni biegów to ja zalałem półsyntetyczny 75w90 (weszło równo 3l)
Pozdrawiam
GreenMan
- Od: 3 cze 2009, 14:13
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)
GreenMan napisał(a):Co do korka... to podanym w linku zdjęciu pokazany jest (wg mojej opinii) korek spustowy oleju w skrzyni biegów...
korek spustowy z boku skrzyni?
chyba raczej w najniższym punkcie, czyli oznaczony 2-ką...
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
rafi201 napisał(a):korek spustowy z boku skrzyni?
chyba raczej w najniższym punkcie, czyli oznaczony 2-ką...
Rafi oczywiście kolego masz racje! Mój błąd – nie wiem co mnie naszło, że taką głupotę palnąłem


Mazur jak widać na załączonym obrazku
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=100
Śruba 1 – to korek kontrolny/wlew
Śruba 2 – to korek spustowy
- Od: 3 cze 2009, 14:13
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)
Sprawdziłem w programie Vivid WorkshopData ATI...
Mazur masz podobnie jak u mnie, katalogowo powinno wejść 2.7l... ale gdzieś na forum wyczytałem, że prawidłowy poziom waha się pomiędzy 2.7 – 2.9l.
Ja napisałem, że weszło mi równo 3l, ale wiadomo, że trochę oleju może Ci "uciec" podczas wymiany (nie jestem specjalistą i pierwszy raz wykonywałem tego typu operację – zresztą jak widać na zdjęciu – pozostały ślady po oleju)...
Co do wypoziomowania samochodu... uważam, że kanał to najlepsza metoda (ale to tylko moje zdanie)...

Mazur masz podobnie jak u mnie, katalogowo powinno wejść 2.7l... ale gdzieś na forum wyczytałem, że prawidłowy poziom waha się pomiędzy 2.7 – 2.9l.
Ja napisałem, że weszło mi równo 3l, ale wiadomo, że trochę oleju może Ci "uciec" podczas wymiany (nie jestem specjalistą i pierwszy raz wykonywałem tego typu operację – zresztą jak widać na zdjęciu – pozostały ślady po oleju)...
Co do wypoziomowania samochodu... uważam, że kanał to najlepsza metoda (ale to tylko moje zdanie)...

- Od: 3 cze 2009, 14:13
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)
Witam,
zastanawiałem się nad sposobami zadbania o kondycję skrzyni biegów – niestety nie jest pierwszej jakości, biegi wchodzą z oporem, czuć też zgrzyty przy zimnym oleju (samochód ma około 230tyś na liczniku).
Jak myślicie czy wymiana oleju coś tutaj da czy raczej skoncentrować się na czymś inny?
Czy orientujecie się ile taki zabieg kosztuje i ile oleju wchodzi w skrzynie?
ps. jeśli były jakieś posty na ten temat to ich nie znalazłem, więc poproszę o linka do nich jeśli takie istnieją
Dzięki
zastanawiałem się nad sposobami zadbania o kondycję skrzyni biegów – niestety nie jest pierwszej jakości, biegi wchodzą z oporem, czuć też zgrzyty przy zimnym oleju (samochód ma około 230tyś na liczniku).
Jak myślicie czy wymiana oleju coś tutaj da czy raczej skoncentrować się na czymś inny?
Czy orientujecie się ile taki zabieg kosztuje i ile oleju wchodzi w skrzynie?
ps. jeśli były jakieś posty na ten temat to ich nie znalazłem, więc poproszę o linka do nich jeśli takie istnieją
Dzięki
Śmiało możesz wymieniać olej w skrzyni. Sprawdź też tulejki przy lewarku i przy samej skrzyni, nasmaruj w razie potrzeby. Nic nie popsujesz, a z pewnością zadbasz o jej kondycję zwłaszcza wtedy, jeśli nikt przed Tobą tego nie robił. Ja nie tak dawno wymieniałem olej u siebie i czuję poprawę po tym zabiegu, ponieważ biegi wchodzą zdecydowanie lżej. Olej, który zalałem to Valvoline Durablend 75W90 (można też użyć 80W90), a pojemność, która wchodzi do skrzyni to 2.7 litra. Wg serwisówki wymiana zalecana jest co 90.000 km lub 6 lat w zależności, co upłynie szybciej. Za olej zapłaciłem 88 PLN, za wymianę 30 PLN, więc jak widać są to śmieszne pieniądze 
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6