Przy przebiegu 44tkm skończyły mi się tarcze przód i tył
[6 GG MPS] Zmiana hamulców – jakie tarcze i klocki?
Strona 1 z 1
Witam
Przy przebiegu 44tkm skończyły mi się tarcze przód i tył
no i klocki. W serwisie krzykneli mi ok 2300 za komplet ale i tak się obawiam czy się nie będą przegrzewały. Więc parę pytan czy ktoś wymieniał te elementy skąd części i ile to kosztowało w sumie? Jeszcze jedno pytanie czy ktoś się orientuje jakiej wielkości są tarcze przód i tył w mps przy felgach 18" bo nawet serwis nie był mi do koNca tego powiedziec "...mamy spore wątpliwości czy to... czy...."
Przy przebiegu 44tkm skończyły mi się tarcze przód i tył
- Od: 15 cze 2009, 15:23
- Posty: 12
- Skąd: Zakopane
- Auto: Stalowy MPS
... a jak z hamowaniem przy niższych prędkościach, klocki będę wymieniał na pewno, tarcze raczej też ale okaże się jutro (65 000km) może dorzucić i kupić nawiercane (ładnie wygladają
) Myślałem początkowo o tarczach Rotora – tańsze ale pewnie za tym idzie też jakość.
Jak będą części sprowadzane ze stanów to będą pasowały do MPSa?
Jak będą części sprowadzane ze stanów to będą pasowały do MPSa?
- Od: 13 lut 2009, 13:58
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa/Puławy
- Auto: volvo ;)
... normalnie, hamują znaczy (gorzej niż OEM bo są twardsze, ale za to z dużych prędkości są lepsze)
teraz jak bym kupował, to kupił bym gładkie tarcze
.... te "slotted" robią takie trrrrr przy ostrzejszym hamowaniu
wejdź na stronę dba brakes to dowiesz się w czym są lepsze od "zwykłych" wentylowanych tarcz
teraz jak bym kupował, to kupił bym gładkie tarcze
wejdź na stronę dba brakes to dowiesz się w czym są lepsze od "zwykłych" wentylowanych tarcz
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Napisz do dba Australia, pracuje tam Przemek (ziomal znaczy). Ja brałem przez 4x4, ale transport trwał z pół roku
Z tarczami trochę lipa, bo ciężkie są i paczka (jak byś chciał indywidualnie) troszkę kosztuje. Może stany ? Jak masz kogoś kto Ci je przyleci to najtaniej będzie chyba.
Z tarczami trochę lipa, bo ciężkie są i paczka (jak byś chciał indywidualnie) troszkę kosztuje. Może stany ? Jak masz kogoś kto Ci je przyleci to najtaniej będzie chyba.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Zastanawiam się nad stoptech lub rotora.
Trochę tańsze od DBA, nawet sporo. Nie znalazłem w USA gładkich, czekam na odpowiedź od DBA (ziomal). 4x4 na razie milczy ale pół roku to ja nie mam. Serwis powiedział że nie powinienem na starych jeździć bo już dawno się skończyły więc sprawa zrobiła się pilna
.
Trochę tańsze od DBA, nawet sporo. Nie znalazłem w USA gładkich, czekam na odpowiedź od DBA (ziomal). 4x4 na razie milczy ale pół roku to ja nie mam. Serwis powiedział że nie powinienem na starych jeździć bo już dawno się skończyły więc sprawa zrobiła się pilna
- Od: 13 lut 2009, 13:58
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa/Puławy
- Auto: volvo ;)
http://forum.mazda6club.com/index.php?s ... try1313666
z tego wynika – bierz tańsze tarcze, lepsze klocki i najlepsze opony
z tego wynika – bierz tańsze tarcze, lepsze klocki i najlepsze opony
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Fidel, jeżeli dobrze czytam... 2300 za klocki i tarcze na przód i tył to bierz
.
Mi wychodzi tak: sprowadzane z usa tylko przód to +/– 1500 z transportem i opłatami (Rotora + Hawk). Minusem jak dla mnie jest długi czas oczekiwania i jakieś tam ryzyko.
Jak dodam klocki na tył to wyjdzie ponad 1800.
Na miejscu na oryginalnych częściach przód klocki i tarcze + klocki na tył zrobią za 2100. Może przy wyższych prędkościach będzie gorzej ale... po poczytaniu paru artykułów o hamowaniu... zaufam Mazdzie i jej inżynierom
fazer72, dzięki za podpowiedzi; Jaksa, dzięki za konsultacje telefoniczne!
W poniedziałek będę mógł hamować. Czas się liczy
EDIT: Fidel, pod adresem http://www.ugnius.lt/mazda/ jest ciekawy dokument o tym co jest innego w MPS i jak działa, między innymi jest wspomniane że ma 12,6'' i 12,4'' tarcze (przód, tył) w stosunku do 11,8'' i 10'' w serii. Link z działu Mazdy 6.
Mi wychodzi tak: sprowadzane z usa tylko przód to +/– 1500 z transportem i opłatami (Rotora + Hawk). Minusem jak dla mnie jest długi czas oczekiwania i jakieś tam ryzyko.
Jak dodam klocki na tył to wyjdzie ponad 1800.
Na miejscu na oryginalnych częściach przód klocki i tarcze + klocki na tył zrobią za 2100. Może przy wyższych prędkościach będzie gorzej ale... po poczytaniu paru artykułów o hamowaniu... zaufam Mazdzie i jej inżynierom
fazer72, dzięki za podpowiedzi; Jaksa, dzięki za konsultacje telefoniczne!
W poniedziałek będę mógł hamować. Czas się liczy
EDIT: Fidel, pod adresem http://www.ugnius.lt/mazda/ jest ciekawy dokument o tym co jest innego w MPS i jak działa, między innymi jest wspomniane że ma 12,6'' i 12,4'' tarcze (przód, tył) w stosunku do 11,8'' i 10'' w serii. Link z działu Mazdy 6.
- Od: 13 lut 2009, 13:58
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa/Puławy
- Auto: volvo ;)
Wiec po paru dniach przerobilem temat hamulcy.
Na polskim rynku jest lipa z jakimikolwiek zamiennikami typu TRW, ATE itp ale...
Jesli jest ktoś zainteresowany to polecam strone www.hipol.pl specjalizują się w częsciach do japońców i koreańców cały zestaw wyszedł mnie 1150zł. Czekam, aż przyjdzie cały komplet. Muszę poczekać na tarcze tył bo nie mieli na magazynie a główny magazyn maja we Włoszech więc ok 10dni muszę czekac.
Na polskim rynku jest lipa z jakimikolwiek zamiennikami typu TRW, ATE itp ale...
- Od: 15 cze 2009, 15:23
- Posty: 12
- Skąd: Zakopane
- Auto: Stalowy MPS
Tarcze klocki ashika. Wiem możę że to nie brembo ale skoro orginaly wytrzymaly mi ok 44tkm to jak te mi wytrzymają 30tkm to będę zadowolony. Facet z którym rozmawiałem twierdzi że to jest to samo co daje mazda tylko pod innym brandem wiem pewnie chwyt marketingowy. Ale do końca nie chce mi się wierzyć by ktoś sobie zawracał specjalnie głowę produkcja tarcz do mps-a których jeździ tak nie wiele...
- Od: 15 cze 2009, 15:23
- Posty: 12
- Skąd: Zakopane
- Auto: Stalowy MPS
Witam wszystkich, trochę odgrzewam temat w sprawie hamowania, nasza firma jest wyłacznym dystrybutorem klocków Hawk na Polskę , w swojej ofercie mamy już klocki do kilkunastu marek samochodów, Mazda będzie od sierpnia. Ponadto jesteśmy też dystrybutorem DBA Brakes.
- Od: 21 lip 2009, 23:31
- Posty: 5
kiepuczi napisał(a):Witam wszystkich, trochę odgrzewam temat w sprawie hamowania, nasza firma jest wyłacznym dystrybutorem klocków Hawk na Polskę , w swojej ofercie mamy już klocki do kilkunastu marek samochodów, Mazda będzie od sierpnia. Ponadto jesteśmy też dystrybutorem DBA Brakes.
i pewnie (obym się mylił) jak zwykle w naszym pięknym kraju, ceny będą takie że bardziej będzie się opłacało ściągać osobiście

W przyszłym tygodniu będę zmieniał klocki i tarcze w mojej rakiecie, ale procedury i terminy związane ze sprowadzeniem tego towaru ze stanów zniechęciły mnie do zamienników. Pochwal się proszę, jak to u was wygląda – cenowo i terminowo.kiepuczi napisał(a):Witam wszystkich, trochę odgrzewam temat w sprawie hamowania, nasza firma jest wyłacznym dystrybutorem klocków Hawk na Polskę , w swojej ofercie mamy już klocki do kilkunastu marek samochodów, Mazda będzie od sierpnia. Ponadto jesteśmy też dystrybutorem DBA Brakes.
- Od: 26 kwi 2007, 11:14
- Posty: 162
- Skąd: Warszawa
- Auto: szybkie sześć
napisz mi na PM co masz za model?
Swoją drogą mogę zrobić ogłoszenie na zamówienie grupowe na Hawka i DBA . Z Hawkiem szybciej będzie bo od sierpnia planujemy by ruszyły stałe dostawy co 2-3 tyg LOTEM , dba mamy spore stocki towaru, sporo do RX8 jest ale i do innych modeli Mazdy coś się powinno znalezć.
W chwili obecnej prędzej znajdę coś d DBA niż Hawka po pierwszej partii towaru nie brałem nic do Mazdy.
Swoją drogą mogę zrobić ogłoszenie na zamówienie grupowe na Hawka i DBA . Z Hawkiem szybciej będzie bo od sierpnia planujemy by ruszyły stałe dostawy co 2-3 tyg LOTEM , dba mamy spore stocki towaru, sporo do RX8 jest ale i do innych modeli Mazdy coś się powinno znalezć.
W chwili obecnej prędzej znajdę coś d DBA niż Hawka po pierwszej partii towaru nie brałem nic do Mazdy.
- Od: 21 lip 2009, 23:31
- Posty: 5
Witam
Od jakiś 500km mam założone tarcze i klocki o których była mowa w pierwszym poście i jestem narazie pozytywnie zaskoczony tj. nic nie piszczy specjalnie się nie "kruszą" no i narazie nic nie huczy przy mocniejszym hamowaniu narazie wypróbowane ze
170-ok. 30km/h
Od jakiś 500km mam założone tarcze i klocki o których była mowa w pierwszym poście i jestem narazie pozytywnie zaskoczony tj. nic nie piszczy specjalnie się nie "kruszą" no i narazie nic nie huczy przy mocniejszym hamowaniu narazie wypróbowane ze
170-ok. 30km/h
- Od: 15 cze 2009, 15:23
- Posty: 12
- Skąd: Zakopane
- Auto: Stalowy MPS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości