Oleje silnikowe
Witam wszystkich. Przymierzam się do sprawdzenia smoka olejowego i wymiany oleju. Nadmieniam iż obecnie ma zalany Castrol 10W 40 półsyntetyk, przymierzam się do zmiany na Mobil1 5W 30 o symbolu ESP syntetyk samochód ma przejechane 168 tyś. km
Proszę o opinie czy zmiana na ten olej będzie dobra.
Proszę o opinie czy zmiana na ten olej będzie dobra.
- Od: 6 kwi 2009, 14:03
- Posty: 27
- Skąd: EOP
- Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004
2 Razy do Roku ... po zimie .. kondensacja I przed zima .. swiezy olej znowu kondensacja ...
hehe a tak naprawde niema zlotej daty ...
Kolego z 6 zmien olej na taki jaki zaleca instrukacja bodajze 5w30 kontroluj olej na poczatku.
Kolega od Diesla – tak oleje diesla maja wiecej dodatkow sa ogulnie odporniejszymi olejami ...
I tak mozna uzywac w nie dieslowskich silnikach .. 1 wazna cecha jest ze oleje diesla maja wiecej skladnikow czyszczacych ...
Pozdrawiam
Kolego z 6 zmien olej na taki jaki zaleca instrukacja bodajze 5w30 kontroluj olej na poczatku.
Kolega od Diesla – tak oleje diesla maja wiecej dodatkow sa ogulnie odporniejszymi olejami ...
I tak mozna uzywac w nie dieslowskich silnikach .. 1 wazna cecha jest ze oleje diesla maja wiecej skladnikow czyszczacych ...
Pozdrawiam
Ja pierdziele czytam czytam i mam podobny problem jaklykamleki poprostu nie mam pojecia jaki olej wybrac jedni to drudzy tamto hmmmmm
Ja wybiore jednak dexilie nie chce zadnych wynalazkow chyba ze ktos przetestowal jakies super oleje to chetnie sam zaleje czyms takim.... Mysle ze Dexilia ten z DPF bedzie odpowiedni a co myslicie o plukance ..
Silnik ma przejechane 109 tys mil po lifcie????
Ja wybiore jednak dexilie nie chce zadnych wynalazkow chyba ze ktos przetestowal jakies super oleje to chetnie sam zaleje czyms takim.... Mysle ze Dexilia ten z DPF bedzie odpowiedni a co myslicie o plukance ..
Silnik ma przejechane 109 tys mil po lifcie????
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
krisek mam pytanie odnosnie odpornosci PAO ESTER/HC na obecnosc paliwa. jak wielu takze odczuwam zapach benzyny w oleju zapewne spowodowane krotkimi trasami. rad bylbym gdyby ESTER ktory chce zastosowac byl chociaz nieco odporniejszy. masz jakies doswiadczenia w tej kwestji?
jak ma sie to do roznych gestosci SAE??
jak ma sie to do roznych gestosci SAE??
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
baza nie bedzie miala tak wielkogiego znaczenia ..
2 oleje o ktorych wiem ze sobie dobrze radza z benzyna Pennzoil Platinium ( Shell ) – HC
I RLI ( Renewable Lubricants ) z Soji olej zrobiony ..
http://www.renewablelube.com/
dluzsza trasa od czasu do czasu zeby silnik sie zagrzal spalil benzyne ...
regularne wymiany
2 mozliwosci ...
2 oleje o ktorych wiem ze sobie dobrze radza z benzyna Pennzoil Platinium ( Shell ) – HC
I RLI ( Renewable Lubricants ) z Soji olej zrobiony ..
http://www.renewablelube.com/
dluzsza trasa od czasu do czasu zeby silnik sie zagrzal spalil benzyne ...
regularne wymiany
2 mozliwosci ...
no nic dzieki
myslalem ze ester jest bardziej odporniejszy na tego typu historie
na dniach bede kupowal tego motula x lite 0w30 i zobacze
mobila 1 odpuscilem parametry zdecydowaly zreszta ester to nie pao
teoria jest na +
a jak bedzie praktyka z tym motulem to czas pokaze
mam nadzieje ze silnik mi podziekuje
myslalem ze ester jest bardziej odporniejszy na tego typu historie
na dniach bede kupowal tego motula x lite 0w30 i zobacze
mobila 1 odpuscilem parametry zdecydowaly zreszta ester to nie pao
teoria jest na +
a jak bedzie praktyka z tym motulem to czas pokaze
mam nadzieje ze silnik mi podziekuje
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
PAO a ESTER niema wielkiej roznicy 2 sa w pelni syntetyczne .. wziol bym ten ktory cenowo jest lepszy
pozatym wachanie oleju .. to nie jest najlepsze rozwiazanie ...
i moze byc bardzo mylne
wyslij mi probke zrobimy analize i dostaniesz prawdziwy numer %
pozatym wachanie oleju .. to nie jest najlepsze rozwiazanie ...
wyslij mi probke zrobimy analize i dostaniesz prawdziwy numer %
Krisek napisał(a):pozatym wachanie oleju ..
nie no az tak zle byc nie powinno. zobaczymy czy ten motul to prawda czy sciema.czy naprawde jest taki dobry. cenowo to praktycznie to samo w przypadku 5l
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Witam.
Po 3 latach jezdy na CARLUBE 10W-40 zalałem ostatnio MIDLANDA Avanza 10W-40 skuszony pozytywnymi opiniami. Do tej pory silnik nie jadł mi strasznie dużo oleju – ok 2l na 10 000. No i po zalaniu Midlandem dziwna sprawa. Mianowicie po rozruchu silnika po dłuższym postoju kontrolka oleju gaśnie dopiero po ok 3-4 sekundach. Trochę mnie to niepokoi gdyż dotychczas na Carlube nie było takich problemów. Zastanawiam się czy to może być wina tego, że Midland jest rzadszy od Carlube. Co mi radzicie – wrócić do Carlube czy jeździć na Midlandzie i się nie przejmować?
Pozdrawiam.
Po 3 latach jezdy na CARLUBE 10W-40 zalałem ostatnio MIDLANDA Avanza 10W-40 skuszony pozytywnymi opiniami. Do tej pory silnik nie jadł mi strasznie dużo oleju – ok 2l na 10 000. No i po zalaniu Midlandem dziwna sprawa. Mianowicie po rozruchu silnika po dłuższym postoju kontrolka oleju gaśnie dopiero po ok 3-4 sekundach. Trochę mnie to niepokoi gdyż dotychczas na Carlube nie było takich problemów. Zastanawiam się czy to może być wina tego, że Midland jest rzadszy od Carlube. Co mi radzicie – wrócić do Carlube czy jeździć na Midlandzie i się nie przejmować?
Pozdrawiam.
Ja miałem podobno sytuacje po zalaniu vavoline maxlife 10W-40 też mi gasła po dłuższym czasie,po wlaniu zwykłego valvoline 10W-40 jest normalnie.Ja przejeździłem 10kkm na tym maxlife i nic sie nie stało. Czytałem gdzieś ze jeżeli olej jest rzadszy tzn.o mniejszej lepkości to kontrolka może gasnąc po dłuższym czasie.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Kriskowi nie chodzi o to czy wymieniasz filtry przy wymianie oleju ale o to czy taki sam filtr teraz masz jak poprzednio. Bo to może być też wina filtru jeżeli niema zaworka zwrotnego albo ma kiepskiej jakości to po prostu olej spływa do miski i później potrzeba więcej czasu aby olej uzyskał odpowiednie ciśnienie.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
witam
proszę o poradę w kilku kwestiach:
1. moja madzia w czerwcu br skończyła 10 latek. w związku z tym narzędzie do dobierania oleju na stronce Shella
<http://www.shell.com/home/PlainPageServlet?FC=/pl-pl/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/app_choose_ga_0312.html>
doradza mi użycie Shell Helix Diesel Plus (kategoria samochody 6-10 lat) lub Shell Helix Diesel Super (samochody >10 lat). któy wybrać? dodam,ze odkąd mam madzię,mechanior zalewał mi ją tym pierwszym (10W 40)
2. jakiś czas temu czytałem na forum o jakimś preparacie,który zalewa się przy wymianie oleju,po całkowitym jego spuszczeniu,przed zalaniem nowego. ma on świetnie czyścić cały silnik. wystarczyło podobno tylko włączyć na chwilkę zapłon,żeby silnik się poruszał i spuścić-wypływały kilogramy czarnego syfu. czy ktoś byłby w stanie podać link do tego wątku bądź napisać o jaki preparat chodzi?
3. czy ktoś mógłby zamieścić opis,a jeszcze lepiej fotorelację z wymiany oleju w 626 GF DITD? do tej pory oleum wymieniał mi mechanik,ale po co mam mu bulić za coś,co mogę zrobić sam? rzecz tylko w tym,ze jestem raczej amatorem,a chciałbym się jak najwięcej nauczyć,zatem jeśli ktoś byłby tak miły...
4. szukam filtrów paliwa,oleju i powietrza do GF DITD. jeśli to możliwe,to poproszę o adresy sklepów bądź linki.
za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję
pozdrawiam Mazdowiczów
proszę o poradę w kilku kwestiach:
1. moja madzia w czerwcu br skończyła 10 latek. w związku z tym narzędzie do dobierania oleju na stronce Shella
<http://www.shell.com/home/PlainPageServlet?FC=/pl-pl/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/app_choose_ga_0312.html>
doradza mi użycie Shell Helix Diesel Plus (kategoria samochody 6-10 lat) lub Shell Helix Diesel Super (samochody >10 lat). któy wybrać? dodam,ze odkąd mam madzię,mechanior zalewał mi ją tym pierwszym (10W 40)
2. jakiś czas temu czytałem na forum o jakimś preparacie,który zalewa się przy wymianie oleju,po całkowitym jego spuszczeniu,przed zalaniem nowego. ma on świetnie czyścić cały silnik. wystarczyło podobno tylko włączyć na chwilkę zapłon,żeby silnik się poruszał i spuścić-wypływały kilogramy czarnego syfu. czy ktoś byłby w stanie podać link do tego wątku bądź napisać o jaki preparat chodzi?
3. czy ktoś mógłby zamieścić opis,a jeszcze lepiej fotorelację z wymiany oleju w 626 GF DITD? do tej pory oleum wymieniał mi mechanik,ale po co mam mu bulić za coś,co mogę zrobić sam? rzecz tylko w tym,ze jestem raczej amatorem,a chciałbym się jak najwięcej nauczyć,zatem jeśli ktoś byłby tak miły...
4. szukam filtrów paliwa,oleju i powietrza do GF DITD. jeśli to możliwe,to poproszę o adresy sklepów bądź linki.
za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję
pozdrawiam Mazdowiczów
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Jeżeli chodzi o sklep to polecam CARSPEED z lublina http://carspeed.pl/portal/index.php .Ja kupowałem tam wszystkie filtry mają oryginały i co najważniejsze bardzo niskie ceny i tania wysyłka. Prowadzi to kolega smirnoff z forum.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Panowie wczoraj po przyjeździe do domu (trasa 60km) na postoju lampka oleju zaczęła delikatnie, nierównomiernie się palićDwa miesiące temu miałem przegląd z wymianą, dziś będę sprawdzał stan i boję się że będę musiał jakiegoś dolać żeby dojechać do serwisu( Warszawa). Co mogę zalać zamiast Exelii DPF bo takiego na pewno nie kupię w swojej miejscowości? Czy lepszym sposobem będzie laweta?Dodam że ewentualny dojazd serwisu to jakieś 70km 
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
marzcin13 napisał(a):dziś będę sprawdzał stan i boję się że będę musiał jakiegoś dolać
niestety nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytania, ale napisz proszę czy na pewno było mało oleju?
Jeli to silnik z DPFem to bardzo wątpliwa sprawa. Prędzej jakieś problemy z pompą oleju ....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki