Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 27 cze 2009, 22:30

Nie ważyłem. W Niemieckim "brifie" napisane jest masa własna 1040kg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 27 cze 2009, 23:34

a w danych techncznych na stronie klubowej jest 1065kg :D kiedy będziesz miał części ? kiedy odpalisz furkę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez jackkpl » 28 cze 2009, 00:00

Na kazdej lepszej stacji kontrli pojazdow podczas badania technicznego zapisywany jest parametr jak nacis osi (z reguly podczas badania sprawnosci amorkow). U mnie z kierowca w srodku wyszlo 1140kg i tego sie trzymam. Niedlugo bedzie kolejne badanie, to poprosze o zbadanie z kierowca i na sucho :). WYkopcie swoje wydruki z badania technicznego i powinno byc wiadomo, ile to wazy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 28 cze 2009, 18:44

kamilgt napisał(a):kiedy będziesz miał części ? kiedy odpalisz furkę

Części już są w Polsce ale trwają przepychanki z urzędem celnym. Mam nadzieje, że jutro uda mi się wyrwać je im z gardła i zawiozę wszystko razem na Krasnobrocką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2009, 10:24

No więc nareszcie udało mi się wydrzeć paczkę z gardła urzędowi celnemu. Ale wyrwali jeszcze ode mnie stówkę... dziady kalwaryjskie <killer>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odrazu zawiozłem wszystkie graty na Krasnobrodzką.
Mają zrobić szlif cylindrów pod te tłoki oraz lekko splanować blok (powierzchnię styku z głowicą).
Zostawiłem też głowicę do sprawdzenia żeby mieć 100% pewności, że jest OK. Dzisiaj już dzwonili do mnie, że ją rozebrali, sprawdzili szczelność zaworów i płaszcza wodnego i wszystko jest dobrze, także jedynie splanowali 0.05mm żeby wyrównać powierzchnię styku z blokiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 30 cze 2009, 14:22

znow ci zrobia szlif bez honowania. ;)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2009, 19:01

Nie. Tera dopytałem się. u nich szlif cylindrów równoznaczny jest z honowaniem. Nie robią nigdy samego szlifu bez honowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 30 cze 2009, 19:04

a to ok.wiec w sumie teraz znow nie wiesz czemu te pierscienie polecialy.a jak rozebrales silnik to peirscienei byly zapieczone?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 1 lip 2009, 16:13

Dzisiaj z ciekawości porównałem swoje nowe tłoki z oryginalnymi tłokami z wersji 137KM.
Obrazek

Wysokość tego garba na tłoku jest taka sama:
Obrazek

Ale jego powierzchnia jest sporo większa. Jest dłuższy i szerszy:
Obrazek

Poza tym moje tłoki mają jeszcze wystającą część pomiędzy wgłębieniami na zawory. Na tej fotce próbowałem to uchwycić ale mi nie wyszło za bardzo. Tam w tle widać taki mały występ, którego nie ma na tłokach z wersji 137KM:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez radekkm » 1 lip 2009, 20:22

szalowo,ciekaw jestem efektow
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Lukano » 2 lip 2009, 08:05

To czekamy na efekty :)

BP jest nie kolizyjne? Ma te wgłębienia na zawory.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 2 lip 2009, 08:27

radekkm napisał(a):ciekaw jestem efektow

Ja chyba jeszcze bardziej :D

Lukano napisał(a):BP jest nie kolizyjne? Ma te wgłębienia na zawory.

Podobno tak. Ale wolałbym nie sprawdzać tego na własnej skórze, tzn. silniku <lol>

Jeszcze tak dla przypomnienia porównanie tłoków z trzech wersji silnika BP (wszystkie z wersji BG):
Obrazek
Ja do tej pory jeździłem na takich z wersji 128KM, czyli płaskich.

Z innych rzeczy to wymieniłem, przy okazji, okładziny tarczy sprzęgłowej. Niby nie była bardzo zdarta ale jak już jest wszystko rozebrane to warto zainwestować te 50PLN.

Wczoraj odebrałem już wszystkie graty z Krasnobrodzkiej. Blok splanowali na 0.1mm a głowicę na 0.05mm.

Niepokoi mnie tylko luz na zamkach pierścieni tłokowych. Wczoraj z kumplem mierzyliśmy i wychodzi 0.35mm. Nie wiem czy to nie za dużo. Według książki nominalnie powinno być 0.15-0.30 a maksymalnie może być 1mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 2 lip 2009, 09:12

Jacek176 napisał(a):
radekkm napisał(a):ciekaw jestem efektow

Ja chyba jeszcze bardziej :D

Lukano napisał(a):BP jest nie kolizyjne? Ma te wgłębienia na zawory.

Podobno tak. Ale wolałbym nie sprawdzać tego na własnej skórze, tzn. silniku <lol>


Ja przy okazji rozbierania glowicy to sprawdzalem. Maksymalne wychylenie zaworu to 4mm od plaszczyzny glowicy (nie planowanej) , wglebienie w tloku tez ma 4mm ponizej krawedzi bloku. Wniosek z tego jest taki,ze nawet jak sie pasek rozrzadu zerwie, to nic nie ma prawa sie zepsuc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez brii » 2 lip 2009, 09:24

OK – 4mm jak jest zimny, jak będzie wszystko gorące to te rozmiary będą troszkę inne i lekki dzwon może nastąpić...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jackkpl » 2 lip 2009, 13:52

brii napisał(a):OK – 4mm jak jest zimny, jak będzie wszystko gorące to te rozmiary będą troszkę inne i lekki dzwon może nastąpić...


A jak sie rozgrzeje, to o ile wyciagna sie zawory? A o ile tloki? Dolicz jeszcze to,ze miedzy tlokiem a zaworem jest grubosc uszczelki – okolo 1mm (mierzony suwmiarka). Czyli ten 1mm to oddstep zaworu od tloka w seryjnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez seba323f » 2 lip 2009, 15:30

Myślę że pęknie ponad 160HP ... Czekam na przejażdżkę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Jacek176 » 10 lip 2009, 22:04

No i druga sprawa. Silnik już poskładany na nowych gratach. Teraz mam dylemat jak go docierać :|
Tylko w tych dwóch tematach można znaleźć ze 30 różnych sposobów docierania, czasami diametralnie różnych:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=29416&hl=docieranie+silnika
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=2812&hl=docieranie+silnika

A tu jeszcze jest metoda docierania ze strony Hastings, czyli producenta moich pierścieni tłokowych:
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/breakin_procedure.htm

Ta ostania metoda, ze strony Hastings, przypomina kontrowersyjną metodę "docierania na ostro".
Ale skoro sam producent tak zaleca... W końcu w docieraniu chodzi o ułożenie się pierścieni tłokowych to chyba trzeba zastosować metodę zalecaną przez ich producenta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 10 lip 2009, 22:28

ja docierałem tak żeby przez pierwszy 1000km nie zamulać ani też nie dawać za mocno po garach. :) I żeby silnik chodził jak najwięcej w różnych obrotach czyli większość to jazda miejska. :) Nie wiem czy dobrze ale u mnie się dotarło ok. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 11 lip 2009, 10:09

Wczoraj cały wieczór spędziłem czytając różne artykuły na temat docierania i im więcej czytam tym bardziej przekonuję się do metody "na ostro". Wszędzie piszą, że delikatne obchodzenie się z silnikiem przez 1000-2000km po remoncie tylko go zamula i powoduje, że pierścienie nigdy nie ułożą się tak jak powinny.
W tym artykule:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
koleś pisze (i potwierdza to zdjęciami tłoków), że delikatne docieranie spowoduje to że pierścienie się nie dopasują i później w trakcie hamowania silnikiem silnik będzie zasysał olej, czyli dokładnie to co działo się u mnie. Być może te branie oleju u mnie po remontach było spowodowane delikatnym docieraniem? :|
Poza tym myślę, że renomowany producent pierścieni tłokowych nie pisałby bzdur na swojej stronie. Jeśli nawet oni polecają taką metodę to ja się do niej zastosuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 11 lip 2009, 10:21

"na ostro" czyli jak od razu do odcięcia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy