Brzęczenie w okolicy 1800-2000obr/min
		
				1, 2
			
	
	Witam! Niedawno wymieniałem kompletne sprzęgło w mazdzie 6 2.0 diesel wraz z kołem dwumasowym (regenerowanym). Po wymianie zaczelo sie ciche brzeczenie przy przyspieszaniu w okolicach 2000obr. które z czasem się nasiliło i teraz jest dosyć głośne. co to może być?
			
			
				Ostatnio edytowano 25 cze 2009, 21:11 przez pitrek-p1, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		
- Od: 12 kwi 2009, 11:14
 - Posty: 10
 
Mysle ze to jest odpowiedz. Regeneracja 2-masówki nie wchodzi w grę ...Wiadomosc od goscia ktory na regeneracjach sprzegieł zęby zjadł.pitrek-p1 napisał(a):kołem dwumasowym (regenerowanym
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl  Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
		dziś przez przypadek jechałem ze znajomym mechanikiem który nieco zmienil pogląd na tą sprawę i bardziej nakierował na początek końca turbiny. czy to jest możliwe? dzwięk ten występuje własnie w okolicach obr w których owe turbo się włącza(1800-2000obr). czy miał ktoś do czynienia z takim objawem padającej turbiny?
			
			
		
- Od: 12 kwi 2009, 11:14
 - Posty: 10
 
Dziś po wymianie rozrządu, regulacji wtrysków, wymianie olejów i filtrów też usłyszałem takie brzęczenie (przy przejściu 1800-2000). Jeszcze rano tego nie było..
Pozatym na wolnym biegu, już w garażu, usłyszałem ciche syczenie i postukiwanie od strony akumulatora/kabiny. Stuka bez jakiegokolwiek rytmu, pare razy na minutę.
Jutro podjadę tam do zakładu na sprawdzenie – mam nadzieję, że nagle turbina nie zaczęła szwankować..
			
			
		Pozatym na wolnym biegu, już w garażu, usłyszałem ciche syczenie i postukiwanie od strony akumulatora/kabiny. Stuka bez jakiegokolwiek rytmu, pare razy na minutę.
Jutro podjadę tam do zakładu na sprawdzenie – mam nadzieję, że nagle turbina nie zaczęła szwankować..

- Od: 1 cze 2009, 12:16
 - Posty: 41
 - Skąd: Szubin
 - Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM
 
Słuchajcie, ostatnio bawiłem się w rozklejanie lamp i szorowanie soczewek xenonów. Po złożeniu zapomniałem zapiąć przedniej spinki obudowy filtra powietrza. Buczało i pobrzdękiwało w okolicach obrotów jakie podajecie. Może to to??
			
			
		
- Od: 29 maja 2009, 18:16
 - Posty: 50
 - Skąd: Siedlce
 - Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM
 
Jesli chodzi o brzeczenie w tym zakrecie obrotow To mozliwe ze to zawor EGR 
 Jak mi tak brzeczało i zeby to sprawdzic oczysciłem górną czesc ten czpien co jest w egr wd40 potem go rozruszałem i ucichło 
 Proponuję sprawdzic
			
			
		- Od: 9 lip 2008, 21:01
 - Posty: 579
 - Skąd: Wawa/Northampton
 - Auto: Mazda 6 Ts2 SL
 
z ktorego roku masz swoją szóstkę ? Jesli  masz taki egr gdzie widzisz czpien z membraną to da sie zrobic to w prosty sposob ...
– Musisz miec wd40 lub cos w tym roddzaju
-Starą szczoteczkę do zebow jak najmniejszą
– Spryskac czpien dobrze wd40 po czym wyczyscic szczoteczką
-Ponownie spryskac wd40
-Wziąc cos takiego jak srubokret i pryskajac na czpien zabprzec tak srubkret by móc poruszac membraną w gore aby go rozruszac
Po tym zabiegu okaze sie czy to on tak brzeczy
U mnie poskutkowało
Pozdr.
			
			
		– Musisz miec wd40 lub cos w tym roddzaju
-Starą szczoteczkę do zebow jak najmniejszą
– Spryskac czpien dobrze wd40 po czym wyczyscic szczoteczką
-Ponownie spryskac wd40
-Wziąc cos takiego jak srubokret i pryskajac na czpien zabprzec tak srubkret by móc poruszac membraną w gore aby go rozruszac
Po tym zabiegu okaze sie czy to on tak brzeczy
U mnie poskutkowało
Pozdr.
- Od: 9 lip 2008, 21:01
 - Posty: 579
 - Skąd: Wawa/Northampton
 - Auto: Mazda 6 Ts2 SL
 
Witam ! jestem kolejnym posiadaczem takiej 6 i słysze podobne brzeczenie od1800 do 2000 tyś obr , pózniej zanika , byłem u mechanika ale on tego nie uslyszał , to jest taki dzwięk że trzeba tym autem jeździć żeby to usłyszeć , ale też mnie to zaniepokoiło , szkoda że nikt tak do końca nie wie co to może być .
			
			
		- 
					
						rakiiim
 
rakiiim napisał(a):Witam ! jestem kolejnym posiadaczem takiej 6 i słysze podobne brzeczenie od1800 do 2000 tyś obr , pózniej zanika , byłem u mechanika ale on tego nie uslyszał , to jest taki dzwięk że trzeba tym autem jeździć żeby to usłyszeć , ale też mnie to zaniepokoiło , szkoda że nikt tak do końca nie wie co to może być .
Wg mnie Ukman ma 100% racji i jest to problem solenoidu sterujacego EGR. Ja tak mam juz ponad 2 lata, od czasu do czasu pobrzeczy tez na biegu jalowym (po lekkim dodaniu gazu ustaje). Jest to taki czarny zaworek do ktorego dochodzi kilka gumowych rurek z podcisnieniem, a znajduje sie on w poblizu filtra oleju (sa tam 3 takie zaworki). Byl o tym temat na forum w dziale Diesel o ile mnie pamiec nie myli.

- Od: 14 cze 2006, 01:01
 - Posty: 3177 (53/165)
 - Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
 - Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D 
Witam, rowniez podczepie sie do tematu bo rowniez mam dziwne odglosy w poblizu 1600-2000 obr. Jako ze dieslem jezdze od 2 miesiecy nie wiem jak opisac ten dzwiek (klekot czy brzeczenie). Wiem na pewno ze ten odglos jest tylko na zimnym silniku. Wystarczy ze przejade ok 1km i ustaje. Obawiam sie ze zima bede musial przejechac z 10km aby ustalo. Czy to cos moze byc powaznego czy raczej diesle tak maja ?
			
			
		
- Od: 11 wrz 2005, 20:47
 - Posty: 79
 - Skąd: Skierniewice
 - Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93 
pitrek-p1 napisał(a):moge prosic o mala pomoc w rozebraniu tego egr? wstępnie patrzylem jak to wyglada i nie wiem jak sie dostać do srodka. jak zdjać od góry tą metalową zaślepke?
Tam nie ma zadnej metalolwej zaslepki. EGR jest nierozbieralny sam w sobie. Mozna go conajwyzej wymontowac i przeczyscic. W dziale Diesel jest o tym temat autorstwa Otiksa

- Od: 14 cze 2006, 01:01
 - Posty: 3177 (53/165)
 - Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
 - Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D 
		
				1, 2
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6