SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3

Postprzez Quaki » 18 sie 2008, 14:38

Silnik forda probe a przynajmniej widoczna polowka przedniej pokrywy z zamontowanym kompresorem m90 (lub cos z tej rodziny moze byc na przyklad m92 tak ze zdjecia ciezko poznac) a to co widac na pierwszym zdjeciu to przewody wysokiego napiecia do swiec z cewkami na kazdym przewodzie
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Fiveopac » 18 sie 2008, 15:33

A teraz koledzy, odpowiedzcie mi na pytanie, co to jest?pytajnik (obrazki powyżej)
Znalazłem to szukając informacji o kl-ze ysz

To tak zwani gliniarze :P czyli COP's (coil over plug czy cos takiego), popularny mod osobnych cewek czyli wtyczka i cewka w jednym.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Quaki » 18 sie 2008, 18:12

Ford probe i mazda 626 (mx6) to bliznaicze konstrukcje nie tylko pod wzgledem silnika ale i zawieszenia oraz elektryki i elektroniki
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez maestrov6 » 19 sie 2008, 01:24

No dobra koledzy, wtyczka i cewka w jednym ale ''jak to się je'', co to daje i do czego to jest podpięte i czy ma to jakieś zastosowanie w zwykłym KL-u?? w czym tkwi różnica :| z góry dzięki
http://pl.youtube.com/watch?v=gF_z_rZC-8c -poznajcie moją magdalenę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 18:37
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz/Newcastle

Postprzez Fiveopac » 19 sie 2008, 08:49

Oprocz lansu to chyba nic. Ponoc iskra jest mocniejsza. Nie wnikalem w to bardziej.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Loczek » 21 gru 2008, 13:35

Takie małe info o wałkach o których mowa wyżej:

KL01 – 1.365 base circle, 1.705 max height, 0.340 lobe lift (actual as measured by mikeseli is 0.338)
KL31 – 1.375 base circle, 1.720 max height, 0.345 lobe lift (actual 0.350)

KF01 – 1.368 base circle, 1.666 max height, 0.298 lobe lift
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez lukasz24 » 23 sty 2009, 00:11

Panowie ile taka przyjemność kosztuje cała?
Co z oprzyrządowaniem (rozrusznik, alternator, pompa wspomagania)?
Czy silnik od probe 2.5 v6 pasuje?

Tylko poproszę o konkretne odpowiedzi ja z mechanika jestem na bakier.
lukasz24
 

Postprzez qbass » 24 sty 2009, 16:55

lukasz24 napisał(a):Panowie ile taka przyjemność kosztuje cała?

Taka, czyli jaka? Silnik ok. 3000+ robota.
lukasz24 napisał(a):Co z oprzyrządowaniem (rozrusznik, alternator, pompa wspomagania)?

Wszystko pasuje, jednak jeśli chcesz osiągnąć pełną możliwość tego silnika potrzebny jest Ci ECU od KL-ZE lub przeróbka ECU z KL. Wszystko masz na 1 stronie.

lukasz24 napisał(a):Czy silnik od probe 2.5 v6 pasuje?
W Probach siedzą silniki Mazdy, więc pasuje.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez lukasz24 » 26 sty 2009, 07:22

A wiec można użyć komputera od probe na start i ewentualnie szukać KL-ZE bądź przerobić KL?
lukasz24
 

Postprzez realski » 26 sty 2009, 08:52

zwykly KL na KLZE .. no trovhe roboty :) od glowic przez walki do wiazki i ecu :)

ja juz bym celowal w silnik od xedosa9 2.5l glowice juz jak w klze kolektor to samo .. wsumie obnizony maxymalny moment obrotowy w stosunku do obrotow .. dla automatow ale to mozna poprawic dosc szybko albo i zostawic zakladajac skrzynke od FS bedzie ladnie ciagnac z dolu juz .
co ja tu bede gadac :)) ide do roboty
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Boris86 » 26 sty 2009, 12:38

realski napisał(a):od glowic przez walki do wiazki i ecu usmiech

wiązki to chyba nie bardzo, raczej tłoki są tu największa różnicą, czy też kolektor i brak EGRu.
No ale lukasz'owi24 chyba chodziło o przerobienie kompa (wgranie Epromu), a nie o przerobienie KL na KLZE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez lukasz24 » 26 sty 2009, 16:18

Dokładnie. Czy da rade po prostu wgrać odpowiedni Eprom do ECU od Probe i czy ma szanse to śmigać?
Jaki Eprom jest odpowiada KL-ZE?
lukasz24
 

Postprzez Piotr Wozniak » 28 sty 2009, 17:33

Koledzy,
czy zeby Mx-3 B6 (niestety) zeswapowac na KLZE to potrzeba cokolwiek poza tym co tutaj daja w "pakiecie":
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-KL-Z ... GT-Engine-
Swap_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3
a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2e
m14QQhashZitem260352929694QQitemZ260352929694QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ
5fPartsQ5fAccessories

czytalem wszystkie posty Wasze w tym bezcenny "prawie manual" swapa Lukiego i zlote mysli Brii ale ja mam B6 wyjsciowo, czy mi nie bedzie dane przez to zmienic np. przegubow, polosi albo cholera wie czego jeszcze??
Zalozylem oddzielny watek o swapie B6->KLZE, ale wpisujac sie tutaj mysle ze trafiam do najwiekszych expertow w klubie ;)

pozdro
Ostatnio edytowano 28 sty 2009, 21:24 przez Piotr Wozniak, łącznie edytowano 1 raz
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Adaś » 28 sty 2009, 21:00

Ludzie! skracajcie linki z ebaya bo się forum rozjeżdża i nie idzie tego czytać !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez N40 » 27 maja 2009, 18:24

mam takie pytanie gdyz nabylem mx6 wersje jdm i chce przelozyc silnik do mojej mx3 tylko nie wiem czy oryginalny ecu z klze bedzie dzialal gdyz klze ma skrzynie automatyczna a moja mx3 oczywiscie manualna
oraz na wiazce znalazlem jeszcze jeden sterownik tylko nie wiem od czego moze byc i czy go zostawic czy nie hmmm
N40
 

Postprzez vforce » 24 cze 2009, 18:50

lukster
Witam,
czy możesz mi polecić dobry warsztat, który specjalizuje się w "swapach" – czyli przekładkach silnikowych?
Mam problem w swojej MX3. Jakiś czas temu zrobiłem swap z K8 1,8 na KLZE 2,5. Byłoby idealnie gdyby nie to, że silnik czasem nie równo pracuje i przerywa przy ostrzejszym przyśpieszaniu, szarpie a z okolic komputera wydobywa się charakterystyczny dźwięk jakby coś tam iskrzyło czy coś w tym rodzaju..
Mechanicy, którzy robili przekładkę (nie są specjalistami od swapów) zostawili starą instalację od K8 i coś może być źle podłączone. Lecz może też być problem. Wiem, że komputer jest w porządku. Ten ECU został ściągnięty oryginalny do KLZE, poznać po tym że blokuje przy 190km/h. Sprawdziłem :)
Jeśli ktoś ma jakieś info na ten temat, z góry dziękuję. Pozdrawiam, VForce.
vforce
 

Postprzez lukster » 24 cze 2009, 19:33

Objawy o których piszesz są co najmniej dziwne. Jeśli powiesz skąd jesteś łatwiej będzie wskazać speca w pobliżu ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez vforce » 24 cze 2009, 19:54

lukster napisał(a):Objawy o których piszesz są co najmniej dziwne. Jeśli powiesz skąd jesteś łatwiej będzie wskazać speca w pobliżu ;)

Jestem z Łodzi, mieszkam w Warszawie więc najlepiej gdzieś w tych rejonach ale jeśli będzie trzeba to i dalej. Potrzebuje dobrego speca bo rzeczywiście te objawy są dosyć dziwne, przyczyn może być wiele :|
vforce
 

Postprzez lukster » 24 cze 2009, 23:22

xxx w Lublinie, brii w Częstochowie. Tylko oni przychodzą mi na myśl
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez volt@ge » 24 cze 2009, 23:33

mam pytanko. mogę kupić przepływomierz od klze tanio ale czy da się go jakoś sprawdzić czy sprawny, czy jak podepnę go pod k8 to będzie chodził?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:29
Posty: 23
Auto: mx-3 1.8 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje