ostatnio już komuś pisałem o dolocie i wylocie, że to ma być szczelne
Co to jest "układ sprzężenia zwrotnego" ( błąd nr 17 ) i co moze być przyczyną błędu?
no to jak ona jest dziurawa, to sonda rzeczywiście może być sprawna, jednak wykres nie będzie prawidłowy
ostatnio już komuś pisałem o dolocie i wylocie, że to ma być szczelne
ostatnio już komuś pisałem o dolocie i wylocie, że to ma być szczelne
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
siema,
zmiezyłem sonde,(ustawilem miernik cyfrowy na 20 volt) i na wyłączonym silniku pokazuje 0,18 a jak zapale to rosnie do 0,52 i stoi, jaka powinna byc skala....
, kolega powiedział ze powinno byc 0.21-0,28 mozecie to potwierdzic bo nie chce wywalac nie potrzebych pieniedzy....
(obroty szaleja na beznzynie malo odczowalne ale czasami jest ze z 1000 na 1500 a na gazie to masakra schodza do 300, ale to jak silnik sie rozgrzeje powyzej 40 stopni na zimnym chodzi ładnie czyli jak doczytalem sie wczesniej w temacie to sonda wlacza sie od jakiejs temp...
zmiezyłem sonde,(ustawilem miernik cyfrowy na 20 volt) i na wyłączonym silniku pokazuje 0,18 a jak zapale to rosnie do 0,52 i stoi, jaka powinna byc skala....
(obroty szaleja na beznzynie malo odczowalne ale czasami jest ze z 1000 na 1500 a na gazie to masakra schodza do 300, ale to jak silnik sie rozgrzeje powyzej 40 stopni na zimnym chodzi ładnie czyli jak doczytalem sie wczesniej w temacie to sonda wlacza sie od jakiejs temp...
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
blad 17 inversion oxygen sensor pojawia sie w tedy kiedy zle sie reguluje sruba od BAC – IAC silniczka krokowego lub ma sie nie sprawny przeplywomierz, wtryski zle cisnienie, czujnik tem. plynu, zaplon lecz jest to malo pawdo podobne bo pokazalo by ktorys z tych bledow jeszcze wiec tylko zla regulacja krokowca. Sam to przerabialem i mam 100% racji
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
sebas0026 napisał(a):blad 17 inversion oxygen sensor pojawia sie w tedy kiedy zle sie reguluje sruba od BAC – IAC silniczka krokowego lub ma sie nie sprawny przeplywomierz, wtryski zle cisnienie, czujnik tem. plynu, zaplon lecz jest to malo pawdo podobne bo pokazalo by ktorys z tych bledow jeszcze wiec tylko zla regulacja krokowca. Sam to przerabialem i mam 100% racji
pozdrawiam
Niekoniecznie. Wczoraj odpiąłem wtyczkę z sondy i po 30km wyskoczył mi właśnie błąd 17 i 15.
Witam, wiem że na ten temat już było, ale chce go odświeżyć bo może ktoś ma jakieś nowe informacje.
Odkąd kupiłem mazdę miałem ten błąd, wyczytałem na forum że niby to nie przeszkadza ale przecież wprowadza to silnik w stan awaryjny i mocy jest mniej i spalanie większe. Wymieniłem ostatnio sonde lambda, skasowałem błąd i autko całkiem inne, odczuwalnie więcej mocy, nawet brzmienie trochę zmieniło na jakby bardziej agresywne (podczas dodawania gazu). Radość moja po kilkunastu kilometrach zmieniła się we wściekłość bo oczywiście błąd znowu się pojawił. Wiem o dolocie, sondzie, krokowcu itd. bo było już o tym, ale może ktoś potrafi dać jeszcze jakąś podpowiedź bo szlag mnie już trafia i zaczynam się zastanawiać nad sprzedażą Madzi, więc jeśli nie chcecie siępozbyć forumowicza to pomóżcie
Odkąd kupiłem mazdę miałem ten błąd, wyczytałem na forum że niby to nie przeszkadza ale przecież wprowadza to silnik w stan awaryjny i mocy jest mniej i spalanie większe. Wymieniłem ostatnio sonde lambda, skasowałem błąd i autko całkiem inne, odczuwalnie więcej mocy, nawet brzmienie trochę zmieniło na jakby bardziej agresywne (podczas dodawania gazu). Radość moja po kilkunastu kilometrach zmieniła się we wściekłość bo oczywiście błąd znowu się pojawił. Wiem o dolocie, sondzie, krokowcu itd. bo było już o tym, ale może ktoś potrafi dać jeszcze jakąś podpowiedź bo szlag mnie już trafia i zaczynam się zastanawiać nad sprzedażą Madzi, więc jeśli nie chcecie siępozbyć forumowicza to pomóżcie
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
jeżeli nie masz LPG a sondę masz nową czy sprawna to błędy moga pojawiać się w wyniku niewłaściwej pracy wtryskiwacza (może problem jest mechaniczny a może elektryczny)
Niewłaściwa praca układu zapłonowego tez moze doprowadzać do pojawienia się tego błędu.
Ale to ze jest błąd to nie znaczy ze silnik będzie źle pracował, bo jeżeli sonda działa to jej sygnał brany jest do obliczenia dawki paliwa przez komputer.
A błąd może być łapany np. na biegu jałowym lub przy max przyśpieszeniach i w innych mniej stałych warunkach.
Wiec jeżeli samochód nie pali Ci dużo to możesz sobie olać sprawę albo zweryfikować wszystkie elementy zasilania i zapłonu.
Niewłaściwa praca układu zapłonowego tez moze doprowadzać do pojawienia się tego błędu.
Ale to ze jest błąd to nie znaczy ze silnik będzie źle pracował, bo jeżeli sonda działa to jej sygnał brany jest do obliczenia dawki paliwa przez komputer.
A błąd może być łapany np. na biegu jałowym lub przy max przyśpieszeniach i w innych mniej stałych warunkach.
Wiec jeżeli samochód nie pali Ci dużo to możesz sobie olać sprawę albo zweryfikować wszystkie elementy zasilania i zapłonu.
Ale to ze jest błąd to nie znaczy ze silnik będzie źle pracował, bo jeżeli sonda działa to jej sygnał brany jest do obliczenia dawki paliwa przez komputer.
A błąd może być łapany np. na biegu jałowym lub przy max przyśpieszeniach i w innych mniej stałych warunkach.
Wiec jeżeli samochód nie pali Ci dużo to możesz sobie olać sprawę albo zweryfikować wszystkie elementy zasilania i zapłonu.
1. mam LPG,
2. jak błąd wyskoczy raz to komputer go zapamiętuje i silnik działa w trybie awaryjnym do momentu jego skasowania,
3.Gdy błąd wyskoczy to różnica w mocy jest odczuwalna i co za tym idzie spalanie również (ogólnie dużo pali).
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Johnny ja również miałem problem z 17tką, ale nie zauważyłem większego spalania, błąd pojawiał się w szczególnych warunkach, mianowicie przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością, na przykład 90km/h..mechanik poczyścił aparat i błąd zniknął, auto ogólnie zyskało na dynamice..Dodam,że był to czas kiedy jeździłem tylko na PB.
Aktualnie auto jeździ na LPG i błąd się pojawił – znowu takie same warunki – dłuższa jazda przy stałej prędkości – ale kontrolka Check Engine pojawia się i znika – nie ma różnicy w dynamice a spalanie takie samo...Nie wiem już co mam robić, kopułka i palec nowe, kable nowe,świece nowe...nie żeby mi to przeszkadzało i chciał auto sprzedać,ale...spalanie LPG 10l/100 km po mieście..Najgorsze,że mając instalke LPG nie da się sprawdzić kompa

Aktualnie auto jeździ na LPG i błąd się pojawił – znowu takie same warunki – dłuższa jazda przy stałej prędkości – ale kontrolka Check Engine pojawia się i znika – nie ma różnicy w dynamice a spalanie takie samo...Nie wiem już co mam robić, kopułka i palec nowe, kable nowe,świece nowe...nie żeby mi to przeszkadzało i chciał auto sprzedać,ale...spalanie LPG 10l/100 km po mieście..Najgorsze,że mając instalke LPG nie da się sprawdzić kompa


- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Hazu mógłbyś coś więcej napisać o tych emulatorach bo szczerze mówiąc to nie słyszałem o tym...
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Hazu napisał(a):To emulatory sondy lambda sobie pomontujcie jak musicie mieć te poronione instalacje lpg.
Nie do każdej instalacji są one potrzebne, więc nie pisz tak hop siup, by sobie poinstalować, bo równie dobrze możesz napisać poinstalujcie sobie emulatory lambdy kropka. Tzn wywalcie lambdę zupełnie.
Wiela instalacji korzysta z lambdy i działa idealnie. Kwestia diagnozy, naprawy, ustawienia – wypieszczenia, a takimi radami namieszasz.
Jeśli masz możliwość jedź do jaksy, oni w ogóle sprawdzą, czy to kwestia silnika, czy złego ustawienia gazu. A to bardzo dużo!
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
I , II, III gen powinna mieć zamontowaną emulacje sondy podczas pracy na gazie.
Zamontowanie sekwencji też rozwiąże problem a kosztuje nie więcej niż 1000zł do tego silnika.
Zamontowanie sekwencji też rozwiąże problem a kosztuje nie więcej niż 1000zł do tego silnika.
Zgadza się, co do pierwszej i drugiej generacji. Trzecia natomiast, której prekursorem jest koltec (w przeciwieństwie do III gen. landi renzo) korzysta już z sygnału sondy lambda.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
IIgen. też tak samo jak III korzysta z lambdy ale nie jest kompatybilna z ECU i w tym jest problem.
Bo problem w tym aby instalacja lpg nie korzystała z lambdy ale sygnałów sterujących z ECU.
Bo problem w tym aby instalacja lpg nie korzystała z lambdy ale sygnałów sterujących z ECU.
I dlatego właśnie trzeciej generacji nie przełożysz z jednego modelu do innego, gdyż są to instalacje dedykowane. Tworzona jest mapa pracy silnika(ale nie ma żadnego emulatora), która w zakresie kilkunastu procent jest korygowana sygnałem sondy lambda. Ale czy nie jest tak samo z pb, przy czym ecu od pb ma większe możliwości adaptacyjne niż ecu lpg III gen?
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
I dlatego właśnie trzeciej generacji nie przełożysz z jednego modelu do innego, gdyż są to instalacje dedykowane. Tworzona jest mapa pracy silnika(ale nie ma żadnego emulatora), która w zakresie kilkunastu procent jest korygowana sygnałem sondy lambda. Ale czy nie jest tak samo z pb, przy czym ecu od pb ma większe możliwości adaptacyjne niż ecu lpg III gen?
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
desp napisał(a):Yyyyy spalanie 10l LPG na mieście to źle? Kolego, to nawet za mało porównując do innych... Check engine to jedno, ale co do spalania to się nie masz na co użalać.
Kolego nie piszę,że 10L/100 po Krakowie to źle – to super wynik, w moim poście zwracałem uwagę na błąd nr 17 – jak w temacie

Hazu napisał(a):To emulatory sondy lambda sobie pomontujcie jak musicie mieć te poronione instalacje lpg.
Hazu, długo jeździłem na PB zanim zdecydowałem się na downgrade z LPG ponieważ podczas jazdy po Krakowie w korkach aż widać jak paliwo ubywa z baku a cena PB w granicach 5pln nie jest zachęcająca...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6