tomekrvf napisał(a):Krótko na temat – pompa wtryskowa do roboty
Migająca kontrolka świec żarowych.
czesc
jestem nowym klubowiczem bo posiadam Madzie od niecalych2mc
mam 323F DiTD 99 r czyli ten sam silnik co Ty tylko 90 kucy
i mam ten sam problem z migajacą kontrolką zarzenia świec zarowych. Czasem przez kilka dni a nawet tygodni nic nie mrygnie a sa dni ze zapala sie po kilkunastu minutach po rozruchu...(prawie zawsze gasnie jak zgasze silnik i odczekan kilk minut...ale zaraz zapala sie od nowa)...
Napisz co to za objawy-O CO TU CHODZI CZY TO POWAZNE i jak Ty sobie z tym poradziles i gdzie i jakie koszta??
A i czy masz jeszcze taki objaw ze rano gdy jest zimny silnik nie odpala na dotyk tylko trzeba wcisnac gaz do podlogi i dopiero krecic bo inaczej zalapi ale ma za niskie obroty przy rozrucu ok 500 i gasnie..a jak go potrzymam na obrotach przez kilka sek to podskocza obroty do 800 i juz sie rozgrzewa i ni zgasnie...swiece ok ..spotkales sie z tym a jak tak to co to???
piter323 pozdrawiam:)
jestem nowym klubowiczem bo posiadam Madzie od niecalych2mc
mam 323F DiTD 99 r czyli ten sam silnik co Ty tylko 90 kucy
Napisz co to za objawy-O CO TU CHODZI CZY TO POWAZNE i jak Ty sobie z tym poradziles i gdzie i jakie koszta??
A i czy masz jeszcze taki objaw ze rano gdy jest zimny silnik nie odpala na dotyk tylko trzeba wcisnac gaz do podlogi i dopiero krecic bo inaczej zalapi ale ma za niskie obroty przy rozrucu ok 500 i gasnie..a jak go potrzymam na obrotach przez kilka sek to podskocza obroty do 800 i juz sie rozgrzewa i ni zgasnie...swiece ok ..spotkales sie z tym a jak tak to co to???
piter323 pozdrawiam:)
-
piter323
U mnie jest inaczej. Ja po prostu mam tylko migającą kontrolkę (jak jest od zimnego zapalany). Poza tym – wszystko jest OK. Zapala "na dotyk" nawet jak były mrozy po 20 stopni – odpala jak benzyniak. Na to nie mam co narzekać.
PS. uzupełnij swój profil, bo nie wiadomo w którą część Polski Cię wysłać w razie czego...
PS. uzupełnij swój profil, bo nie wiadomo w którą część Polski Cię wysłać w razie czego...
UWAGA – długie, ale temat jest dla mnie ważny.
Witam wszystkich. Jestem świeżym posiadaczem Mazdy – kupiłem ją 5 tygodni temu.
Już następnego dnia po przyjeździe zaobserwowałem dokładnie ten sam objaw: migająca kontrolka świec przy zimnym silniku.
Zacząłem czytać forum i włos mi się zjeżył. To czego na prawdę się boję to koszty. Mam więc pytania do kolegi tomekrvf – skąd ta pewność co do pompy wtryskowej ? Można prosić o więcej szczegółów ?
Czy da się to samemu zdiagnozować ? Może polecicie jakiś warsztat (oprócz Bosha), w którym mogą za niewielką opłatą sprawdzić czy to pompa ?
W moim przypadku sprawę najpierw badał teść, który uparł się, że przyczyną jest swieca żarowa. Sprawę badał miejscowy mechanik (do którego mam zaufanie – leczył mi także poprzednią Mazdę – 121). Okazało się, że jedna ze świec żarowych rzeczywiście jest przepalona – nie przewodziła prądu. Kupiłem zamiennik JC AUTO (85 PLN).
Wymiana nic nie pomogła. Umówiłem się więc w serwisie AZ AUTO na diagnozę. Odczyt błędu (140 PLN): P0380 = do wymiany świeca III cylindra (?!) – konkretnie właśnie ta wymieniona (zamiennik ma trochę krótszy korpus – widać po zdjęciu osłony). Zgodnie z tabelą kodów ODB II P0380 = Glow plug/Heater Circuit "A" malfunction.
Wytłumaczono mi, że podróbka ma inną charakterystykę i polecono oryginał (dużo PLN). Kupiłem. Trzy dni temu wymieniłem samemu – przyjazd do Warszawy samochodem to dla mnie problem – opłata za usługę też nie byłaby mała. I nic – nadal to samo !
Przy okazji sprawdziłem pozostałe świece (miernikiem – nie wykręcałem) – ok.
Pierwsza myśl – dałem się nabrać !
Druga: może wykręcić i sprawdzić pozostałe świece – któraś upalona ? Zrobię to w przyszłym tygodniu.
Trzecia: jak komputer to sprawdza czy świece są sprawne ? Podejrzewam, że porównuje płynący prąd/oporność do jakiejś zapamiętanej wartości. Może wystarczy reset komputera ? Czy któryś z formumowiczów potwierdzi mi że wystarczy zdjęcie klemy i przyciśnięcie pedału hamulca – także w moim modelu ?
Jeszcze prośba do kolegi xANDy, któremu udało się sprawdzić samemu kody błędów o opis złączki serwisowej w jego Maździe. Przyjrzałem się złączu serwisowemu w mojej (model GF) – ale pinu w lewym górnym rogu (FEN) wydaje się że nie mam !
Dzięki za cierpliwość.
Pozdrawiam i liczę na odzew.
PS.
Jeżeli miałbym pewność, że to nie pompa wtryskowa a jednak swieca – bardzo by mi ulżyło.
Witam wszystkich. Jestem świeżym posiadaczem Mazdy – kupiłem ją 5 tygodni temu.
Już następnego dnia po przyjeździe zaobserwowałem dokładnie ten sam objaw: migająca kontrolka świec przy zimnym silniku.
Zacząłem czytać forum i włos mi się zjeżył. To czego na prawdę się boję to koszty. Mam więc pytania do kolegi tomekrvf – skąd ta pewność co do pompy wtryskowej ? Można prosić o więcej szczegółów ?
Czy da się to samemu zdiagnozować ? Może polecicie jakiś warsztat (oprócz Bosha), w którym mogą za niewielką opłatą sprawdzić czy to pompa ?
W moim przypadku sprawę najpierw badał teść, który uparł się, że przyczyną jest swieca żarowa. Sprawę badał miejscowy mechanik (do którego mam zaufanie – leczył mi także poprzednią Mazdę – 121). Okazało się, że jedna ze świec żarowych rzeczywiście jest przepalona – nie przewodziła prądu. Kupiłem zamiennik JC AUTO (85 PLN).
Wymiana nic nie pomogła. Umówiłem się więc w serwisie AZ AUTO na diagnozę. Odczyt błędu (140 PLN): P0380 = do wymiany świeca III cylindra (?!) – konkretnie właśnie ta wymieniona (zamiennik ma trochę krótszy korpus – widać po zdjęciu osłony). Zgodnie z tabelą kodów ODB II P0380 = Glow plug/Heater Circuit "A" malfunction.
Wytłumaczono mi, że podróbka ma inną charakterystykę i polecono oryginał (dużo PLN). Kupiłem. Trzy dni temu wymieniłem samemu – przyjazd do Warszawy samochodem to dla mnie problem – opłata za usługę też nie byłaby mała. I nic – nadal to samo !
Przy okazji sprawdziłem pozostałe świece (miernikiem – nie wykręcałem) – ok.
Pierwsza myśl – dałem się nabrać !
Druga: może wykręcić i sprawdzić pozostałe świece – któraś upalona ? Zrobię to w przyszłym tygodniu.
Trzecia: jak komputer to sprawdza czy świece są sprawne ? Podejrzewam, że porównuje płynący prąd/oporność do jakiejś zapamiętanej wartości. Może wystarczy reset komputera ? Czy któryś z formumowiczów potwierdzi mi że wystarczy zdjęcie klemy i przyciśnięcie pedału hamulca – także w moim modelu ?
Jeszcze prośba do kolegi xANDy, któremu udało się sprawdzić samemu kody błędów o opis złączki serwisowej w jego Maździe. Przyjrzałem się złączu serwisowemu w mojej (model GF) – ale pinu w lewym górnym rogu (FEN) wydaje się że nie mam !
Dzięki za cierpliwość.
Pozdrawiam i liczę na odzew.
PS.
Jeżeli miałbym pewność, że to nie pompa wtryskowa a jednak swieca – bardzo by mi ulżyło.
-----------------------
MAZDA – moja pieszczoszka ...
MAZDA – moja pieszczoszka ...
- Od: 10 maja 2005, 15:57
- Posty: 11
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 00' Hatchback
1. złącza GND i TEN (a nie FEN) trzeba zmostkować (kawałek kabelka)
2. odczyty sprawdzałem na kontrolce świec żarowych a nie na "próbniku". Poza tym – napisali, że kody pojawią sie po 30 sek, a u mnie pojawiają się (przy wstawionej zworce) właściwie od razu.
3. Długi mówił mi, że one sa inne jak w poprzednich modelach (kody)
Poza tym pytanie – czy w serwisie, jak kazali wymienić świecę żarową, to czy skasowali błędy kompa?? bo jeśli nie skasowali, to komp "trzyma" w pamięci błędy, które wystąpiły. Trzyma tak długo aż ich nie skasujesz, więc może być to problem świecy żarowej sprzed roku, o którym komputer cierpliwie informuje swego właściciela. Dlatego nic dziwnego, że wymiana świecy nie pomogła, bo trzeba jeszcze usunąć zapamiętany błąd z pamięci.
4. Na razie nie zrobiłem nic, bo jestem tak zalatany, że bardziej zastanawiam się czy coś zjeść (i kiedy) niż myśleć o mrugającej oczkiem kontrolce.....
5. też podrawiam....
2. odczyty sprawdzałem na kontrolce świec żarowych a nie na "próbniku". Poza tym – napisali, że kody pojawią sie po 30 sek, a u mnie pojawiają się (przy wstawionej zworce) właściwie od razu.
3. Długi mówił mi, że one sa inne jak w poprzednich modelach (kody)
Poza tym pytanie – czy w serwisie, jak kazali wymienić świecę żarową, to czy skasowali błędy kompa?? bo jeśli nie skasowali, to komp "trzyma" w pamięci błędy, które wystąpiły. Trzyma tak długo aż ich nie skasujesz, więc może być to problem świecy żarowej sprzed roku, o którym komputer cierpliwie informuje swego właściciela. Dlatego nic dziwnego, że wymiana świecy nie pomogła, bo trzeba jeszcze usunąć zapamiętany błąd z pamięci.
4. Na razie nie zrobiłem nic, bo jestem tak zalatany, że bardziej zastanawiam się czy coś zjeść (i kiedy) niż myśleć o mrugającej oczkiem kontrolce.....
5. też podrawiam....
xANDy napisał(a): Poza tym pytanie – czy w serwisie, jak kazali wymienić świecę żarową, to czy skasowali błędy kompa?? bo jeśli nie skasowali, to komp "trzyma" w pamięci błędy, które wystąpiły. Trzyma tak długo aż ich nie skasujesz, więc może być to problem świecy żarowej sprzed roku, o którym komputer cierpliwie informuje swego właściciela. Dlatego nic dziwnego, że wymiana świecy nie pomogła, bo trzeba jeszcze usunąć zapamiętany błąd z pamięci.
eeeeee – czy kody błedów z systemu zasilania też trzeba testerem wykasowywać????
Zwykły reset sterownika nie wystarczy???
W większości znanych mi cywilizowanych samochodów wystarczy zdjąć kleme, wcisnąć STOP ( w celu całkowitego rozładowania pojemności).
Przecież to SRS , który trzyma aż do zapięcia testera...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
SPV 2000 PLN, korpus okolo 1500, zestaw uszczelek 500. Oczywiscie zanim zacznie sie robic cos grubszego trzeba wiedziec jakie sa DTC i sprawdzic wg procedury wszystkie polaczenia elektryczne itd. a takze kilka innych rzeczy w zaleznosci od przypadku
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Zwalczyłem ten problem w mojej Mazdzie
Przyczyna: przepalona jedna świeca żarowa (opis w poprzedniej wiadomości) oraz przepalony bezpiecznik 40A.
Z tym bezpiecznikiem to dałem ciała.
Na myśl mi nie przyszło, że samochód może tak ładnie odpalać bez podgrzania świec żarowych.
Dokładniejszy opis objawów: kontrolka migała po przekręceniu kluczyka i odczekaniu "podgrzania" świec na zimnym silniku, nawet bez odpalenia silnika.
I jeszcze opis odczytu błędów ODB II:
W złączce nie ma pinu FEN. Tak jak pisał xADNy po zmostkowaniu TEN i przekręceniu kluczyka zaczyna mrygać dioda świec żarowych. Jednak kody błedów podawane w standardzie ODB II to cztery kolejne cyfry. Najpierw jest dłuuugie mrugnięcie oznaczające początek pokazywania błedów. Cyfry to liczba krótkich mrugnięć poprzedzona dłuższym mrugnięciem. 0 – sygnalizowane jako brak krótkich mrugnięć po dłuższym mrugnięciu. I tak kod np. 0120 sygnalizowany jest jako:
------(długie zaraz po przekręceniu kluczyka) ----(0) ---- –(1) ---- – –(2) ----(0)
Jeśli jest jeden błąd – kod błędu jest powtarzany w nieskończoność. Nie wiem co się dzieje przy więcej niż jednym błędzie (na szczęście).
Mogę udostępnić zrzuty z ekranu z przykładem w języku angielskim + lista błędów 4-cyfrowych celem umieszczenia w Obsłudze. Proszę o kontakt moderatora.

Przyczyna: przepalona jedna świeca żarowa (opis w poprzedniej wiadomości) oraz przepalony bezpiecznik 40A.
Z tym bezpiecznikiem to dałem ciała.

Na myśl mi nie przyszło, że samochód może tak ładnie odpalać bez podgrzania świec żarowych.
Dokładniejszy opis objawów: kontrolka migała po przekręceniu kluczyka i odczekaniu "podgrzania" świec na zimnym silniku, nawet bez odpalenia silnika.
I jeszcze opis odczytu błędów ODB II:
W złączce nie ma pinu FEN. Tak jak pisał xADNy po zmostkowaniu TEN i przekręceniu kluczyka zaczyna mrygać dioda świec żarowych. Jednak kody błedów podawane w standardzie ODB II to cztery kolejne cyfry. Najpierw jest dłuuugie mrugnięcie oznaczające początek pokazywania błedów. Cyfry to liczba krótkich mrugnięć poprzedzona dłuższym mrugnięciem. 0 – sygnalizowane jako brak krótkich mrugnięć po dłuższym mrugnięciu. I tak kod np. 0120 sygnalizowany jest jako:
------(długie zaraz po przekręceniu kluczyka) ----(0) ---- –(1) ---- – –(2) ----(0)
Jeśli jest jeden błąd – kod błędu jest powtarzany w nieskończoność. Nie wiem co się dzieje przy więcej niż jednym błędzie (na szczęście).
Mogę udostępnić zrzuty z ekranu z przykładem w języku angielskim + lista błędów 4-cyfrowych celem umieszczenia w Obsłudze. Proszę o kontakt moderatora.
- Od: 10 maja 2005, 15:57
- Posty: 11
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 00' Hatchback
wajaj napisał(a):oraz przepalony bezpiecznik 40A
Na myśl mi nie przyszło, że samochód może tak ładnie odpalać bez podgrzania świec żarowych.
Chylę czoła czołobitnie przed wielkim kolegą maździarzem!!
Niezwykle jestem uradowany, że pocieszanie tomekrvf na temat padniętej pompy okazało się (na szczęście) niepotrzebnym podnoszeniem nerwów w portfelu..
U mnie padł bezpiecznik 10A (jeden z trzech, które mają podpis żarzenie – "glow"), wymieniłem skubańca i okazało się, że teraz odpala troszkę inaczej (mniej szarpie przy odpaleniu) ale kontrolka GAŚNIE i nie denerwuje mnie już więcej.
A tyle nasłuchałem się o tym, jak to można uziemić silnik jeśli padnie chociażby jedna świeca żarzenia. W starszych VW TDi wiem, że odpalenie często graniczyło z cudem. A tutaj – nawet zimą odpalał bez problemu – jeśli nie liczyć dłuższego kręcenia (ok. 1 sekundę, bo normalnie odpala w pół).
W takim razie chyba się szczególnie pomodlę za za kolegę wajaj.
Witam!
Mam Mazde 323f TDVI '99 i po nagrzaniu się silnika zaczynaja migać kontrolka świec żarowych. Nie wiem co może być przyczyną? Czytałem, że może to być uszkodzony czujnik połozenia zaworu EGR ale u mnie on działa, bo jak jego odłącze to zaczyna mrugać odrazu. Czy powodem może być zapchany katakizator?
EDIT by Mod
Temat uściśliłem sam...
Mam Mazde 323f TDVI '99 i po nagrzaniu się silnika zaczynaja migać kontrolka świec żarowych. Nie wiem co może być przyczyną? Czytałem, że może to być uszkodzony czujnik połozenia zaworu EGR ale u mnie on działa, bo jak jego odłącze to zaczyna mrugać odrazu. Czy powodem może być zapchany katakizator?

EDIT by Mod
Temat uściśliłem sam...
Ostatnio edytowano 1 kwi 2007, 16:16 przez prolukas, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 17 mar 2007, 12:25
- Posty: 19
- Skąd: Olecko
- Auto: Mazda 323f TDVI '99
u mnie jak grzebalem przy silniku odlaczenie ktorej kolwiek wtyczki: EGR, ekeltrozawor i czujnik cisnienia atmosferycznego ( te dwa plastiki przy pompie prozniowej lub zbiorniku z olejem od wspomagania), chyba tez czujnik cisnienia w ukladzie doladowania ( obok filtra powietrza) a nawet gdy nie podlaczylem kabla do masy( obok pompy prozniowej). Jednym slowem polaczenia elektryczne, oraz szczelnosc wezykow tych 3 wymienionych elementow. Jezeli chodzi o temperature to stawialbym na czujnik polozenia trzpienia w EGR, gdyz ona jest najbardziej narazony na temperature. Byc moze jest to wynik uszkodzenia calkiem innego elementu a mrugajaca lampka sygnalizuje to. Byc moze powinienes sprawdzic kody. Kiedys jak chcialem kupic diesla jakis mechanik mowil mi ze jak sie silnik nagrzeje i mocno go przygazujesz to wlasnie mruga ta lampka ( mial chyba na mysli VW).
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Kłaniam się,
prolukas popraw temat.
prolukas popraw temat.
- Od: 15 maja 2004, 16:37
- Posty: 824
- Skąd: Kolno
Dołączam się do prośby.Solo napisał(a):prolukas popraw temat.
Żółta kontrolka "migających świec żarowych" nie odpowiada tylko za świece czy za jeden zawór. To jest odpowiednik "check engine" – czyli pokazuje, że coś jest z silnikiem, elektryką itd. Odłączenie któregokolwiek czujnika spowoduje mruganie kontrolki (jak nie wierzysz to sprawdź).
Od kiedy masz tę mazdę? Czy wystukałes kody błędów?
PS. To NIE jest kontrolka od katalizatora i nie może być.
PS. radzę poszukac sobie tematów na temat tej kontrolki (jest ich kilka) i najpierw zrób to, co jest tam napisane (sprawdzenie okablowania, elektryki itd.) a dopiero jak zrobisz tamto – to zacznij pisać.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
To zapewne ktoś wiedział jak ją spreparować do sprzedaży...prolukas napisał(a):Mazdę posiadam od ponad tygodnia
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6