Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez check » 10 cze 2009, 11:43

czyli standard, u mnie w 1.6 mazdzie właśnie to padało w skrzyni chyba ze 4 razy zmieniałem przez to skrzynie :| a za silnik kiedy się bierzesz w tym roku ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 10 cze 2009, 12:41

Graty już idą :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 10 cze 2009, 17:44

Zrobiliśmy też próbę olejową. Różnica pomiędzy próbą na sucho a próbą z olejem wynosiła od 0.8 do 1.5 bara.
W internecie znalazłem takie info (0,1MPa=1bar):
"Wzrost ciśnienia sprężania podczas próby olejowej względem wartości zmierzonej przed próbą o:
1. 0,02 – 0,07 [MPa] – świadczy o zużyciu przylgni i gniazd zaworów.
2. 0,07 – 0,12 [MPa] – wskazuje na nieszczelność pierścieni tłokowych.
3. 0,12 – 0,20 [MPa] – wskazuje na znaczne zużycie gładzi cylindra, pierścieni tłokowych i tłoka."
Czyli u mnie ewidentnie wskazywałoby na pierścionki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 13 cze 2009, 17:44

Jacek176 napisał(a):Zrobiliśmy też próbę olejową. Różnica pomiędzy próbą na sucho a próbą z olejem wynosiła od 0.8 do 1.5 bara.
W internecie znalazłem takie info (0,1MPa=1bar):
"Wzrost ciśnienia sprężania podczas próby olejowej względem wartości zmierzonej przed próbą o:
1. 0,02 – 0,07 [MPa] – świadczy o zużyciu przylgni i gniazd zaworów.
2. 0,07 – 0,12 [MPa] – wskazuje na nieszczelność pierścieni tłokowych.
3. 0,12 – 0,20 [MPa] – wskazuje na znaczne zużycie gładzi cylindra, pierścieni tłokowych i tłoka."
Czyli u mnie ewidentnie wskazywałoby na pierścionki.


No to dosc duza roznica. Ale i tak z olejem za malo to wyszlo. Ja myslalem, ze majac 10 bar na ktoryms garze i lejac olej bedzie 13-14. Jak duzo oleju lales na tlok przed proba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 13 cze 2009, 18:56

jackkpl napisał(a):No to dosc duza roznica. Ale i tak z olejem za malo to wyszlo. Ja myslalem, ze majac 10 bar na ktoryms garze i lejac olej bedzie 13-14. Jak duzo oleju lales na tlok przed proba?

No według tego info co znalazłem w sieci to akurat moje wyniki świadczą o pierścieniach. Mi wyszła różnica 0.8-1.5 bara a według tego info różnica 0.7-1.2 bara świadczy właśnie o walniętych pierścionkach.
Oleju właśnie trochę za mało wlewaliśmy bo tylko 4ml.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 15 cze 2009, 11:17

Korzystając z sytuacji, że Mazdzia stoi rozebrana zabraliśmy się za wymianę przednich hamulcy i dolnych stabilizatorów.
Kilka ciekawostek:
-mój dotychczasowy przedni dolny stabilizator okazał się złamany :|
-półośki od SOHC pasują plug & play do zwrotnic od GT
-zwrotnice od wersji bez ABS nie mają wogóle miejsca na mocowanie czujnika (do tej pory się łudziłem, że mają :) ). Będziemy musieli sami takie mocowanie dorobić. Zobaczymy czy się uda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 15 cze 2009, 12:19

przedni dolny stabilizator? a jest gorny?
to dziwne ze pasuje do zwrotnic.czyli w sumie nie ma problemu ze miana hebli w slabszych wersjach na heble z wersji gt?z 235mm na 257mm?kwesia zmiany zwrotnic i hebli i zaciskow tak?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 15 cze 2009, 13:37

piwo napisał(a):przedni dolny stabilizator? a jest gorny?

No fakt, nie ma. Czepiasz się słówek :P

piwo napisał(a):z 235mm na 257mm?kwesia zmiany zwrotnic i hebli i zaciskow tak?

U mnie tak jest. Nie wiem jak w innych wersjach.
Kiedyś w sklepie sprowadzali mi 3 różne przeguby, które niby miały pasować do mojej Mazdy i żaden nie pasował. A to inna była średnica, a to inna ilość ząbków, a to nie było możliwości założenia zębatki od ABS. Czyli wychodzi na to, że Mazda stosowała chyba kilkanaście rodzajów przegubów i to jest loteria na co akurat trafisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 18 cze 2009, 19:58

W drodze do mnie jest już taki zestaw:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180365100960&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
Z tym że ja zamówiłem zestaw 84mm.
Tłoki o wysokiej kompresji YCP wykonane ze znacznie mocniejszego stopu, wyjątkowo odporne na wysokie temperatury, powleczone teflonem, z podwójnymi otworami olejowymi oraz pierścienie Hasting (podobno jedyne, które sprawdzają się w silnikach BP) chromowane z serii "Racing".

Cylindry będą rozwiercone do 84mm (pojemność zwiększy się do 1890cm) oraz honowane. Blok i głowica lekko planowane.
Jeżeli po tym remoncie silnik nadal będzie brał olej i nie przekroczy conajmniej 150KM to oświadczam uroczyście, że kończę z tuningiem mechanicznym Mazdy. Sprzedam badziewie i kupię Hondę <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 18 cze 2009, 22:38

Jacek176 napisał(a):Sprzedam badziewie i kupię Hondę łoł

Kup cokolwiek z turbinką i wtedy za grosze podkręcisz ile chcesz :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez check » 18 cze 2009, 23:37

masz teraz opuszczoną głowicę do ograniczników plus dodatkowo teraz dojdą jeszcze tłoki podbijające kompresje ? :)
Jacek176 napisał(a):eżeli po tym remoncie silnik nadal będzie brał olej i nie przekroczy conajmniej 150KM

będzie dobrze i pewnie będzie powyżej 160KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 19 cze 2009, 08:30

kamilgt napisał(a):masz teraz opuszczoną głowicę do ograniczników plus dodatkowo teraz dojdą jeszcze tłoki podbijające kompresje ? :)

Zgadza się :D

kamilgt napisał(a):będzie dobrze i pewnie będzie powyżej 160KM :D

Teoretycznie powinno być grubo ponad 160KM ale tyle razy już się zawiodłem, że nie robię sobie zbyt dużych nadziei.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 20 cze 2009, 10:48

Wczoraj przyszedł kolejny gadżet:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350207266061
Teflonowa uszczelka pod kolektor ssący mająca zapobiegać jego nagrzaniu od głowicy przez co powietrze wpadające do silnika jest chłodniejsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez radekkm » 20 cze 2009, 12:59

Jacek176 napisał(a):zapobiegać jego nagrzaniu od głowicy przez co powietrze wpadające do silnika jest chłodniejsze

oj wazna sprawa,mam porownanie po zamontowaniu zestawu outlaw
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez brii » 20 cze 2009, 13:50

Jaka różnica w KM??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez radekkm » 20 cze 2009, 13:58

brii napisał(a):Jaka różnica w KM

dupohamownia :]
zalezy czy czesto stoisz i nie ma przeplywu powietrza pod maska
teraz kolektor praktycznie sie nie nagrzewa
u mnie zniklo tez wygluszenie maska
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 20 cze 2009, 14:02

U mnie do tej pory kolektor ssący nagrzewał się strasznie.
Kiedyś pomalowałem go lakierem do zacisków hamulcowych, czyli powinien być odporny na wysokie temp. A pomimo tego w trakcie jazdy tak się nagrzewał, że ten lakier topił się i spływał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 20 cze 2009, 15:11

Wydaje mi się, że nie ma co przesadzać z takimi rzeczami – jak powietrze szybko leci przez kolektor to chyba nie zdąży się nagrzać za bardzo ;)
Oczywiście jak się często stoi to inna sprawa.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jackkpl » 24 cze 2009, 23:52

brii napisał(a):Wydaje mi się, że nie ma co przesadzać z takimi rzeczami – jak powietrze szybko leci przez kolektor to chyba nie zdąży się nagrzać za bardzo ;)
Oczywiście jak się często stoi to inna sprawa.


Ja z tym stwierdzeniem osobiscie lubie polemizowac. Nie bez przyczyny w hondach type-r wszelkie gadzety typu pogrzewana przepustnica i dodatkowe zaworki sa wywalane. Druga sprawa, ze w aucie nie do wyczynu cieply kolektor pomaga tez obnizyc emisje szkodliwych substancji. Cieple powietrze lepiej miesza sie z paliwem, co powoduje lepsze spalanie i mniejsze emisje przy ekonomicznej jezdzie. Z madrej ksiazki o tuningu samochodow (graham bell – four stroke performance tuning) wyczytalem, ze wzrost temp o 7 stopni celcjusza/kelvina powoduje 1% spadek mocy. W przypadku N/A ten 1% to juz duzo ;)

Jacek : jak bedziesz montowal ta uszczelke, to pomysl jeszcze o odizolowaniu zaworu dodatkowego powietrza. To ustrojstwo tez potrafi troche ciepla przekazac. Sama przepustnica ma dosc gruba uszczelke z jakiegos tworzywa.

Jeszcze jedna uwaga , moze troche offtopic. Gdy u siebie zamontowalem te uszczelki teflonowe, to jakiegos mega efektu nie bylo (szczegolnie na hamowni kolektor grzal sie mocno). Winnym okazal sie stozek tak marnie umieszczony, ze przy zamknietej masce bral same cieple powietrze. W tym wypadku te uszczelki wiele nie daly, ale zapewne przy zasysaniu powietrza o temp 10-20 stopni cieply kolektor bedzie duzo przeszkadzal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check » 27 cze 2009, 21:45

mam takie pytanie, ważyłeś może kiedyś swoją mazdę ? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy