Wszystkie problemy związane z automatyczną skrzynią biegów – 626/MX6 GE
Wyszła ale w dół.. Te dwie belki trzeba odkręcić, dwa kifory, i hak w stropie, najgorszy był moment jak byłem w kanale i urwał się łańcuch na którym wisiała skrzynia i silnik.. nieważne, dzień w garażu i skrzynia wymieniona.. moja teoria jest taka że nowy olej w skrzyni wypłukał cały szlam i zaklajstrowało filtr.. ale to tylko teoria, jak ją wyjmę i rozbiorę to się przekonamy.. Jest jedno co zauważyłem we wszystkich trzech egzemplarzach.. panewka FORWARDU – http://midparts.com.pl/CD4E_Panweka_kos ... -1729.html W każdej z nich była zjechana, a to jest ta która wchodzi na strator pompy, forward dostaje bicia, to raz, nie trzyma ciśnienia, pali tarcze, a w końcu pęka kosz i stoimy.. W każdej z tych skrzyń ta panewka była wyjechana, w tej którą mam na części była najlepsza ale i tak w kiepskim stanie, w skrzyni na której do końca jezdziłem ta panewka miała jakiś 1mm luzu w gnieździe!!! Nie mam doświadczenia ale wydaje mi się że ot cały problem słynnych skrzyń..
- Od: 30 sty 2007, 21:00
- Posty: 71
- Skąd: Krosno/Kraków
- Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V
i9i napisał(a):A wyszła Ci bez problemów sama skrzynia z komory silnika?
Skrzynia bez najmniejszych problemów wychodzi z komory silnika.
Najbardziej wkurzało mnie spuszczanie olejów i odkręcanie tego plastra aluminiowego od silnika.... To co najbardziej blokuje skrzynie to jej zawieszenie od strony ściany grodziowej.....
Sama wymiana elementów skrzyni to trochęza mało

Oprócz części mechanicznej jest jeszcze ta elektroniczna, któa steruje tą skrzynią.... A to też lubi przestać działać poprawnie. Opóźnienia w otwieraniu elektrozaworów, samo działąnie tychże zaworów też pozostawia wiele do życzenia....
No i sprawa najważniejsza... Pomiar ciśnienia oleju na każdym biegu....
Bez tego złożysz skrzynie w ciemno i nadal nie będziesz wiedział czy to działa czy nie, do póki nie założysz skrzyni na auto.....
W warunkach domowych jest bardzo trudno wymienić te wszystkie elementy...
Pozdrawiam

- Od: 11 wrz 2005, 01:09
- Posty: 418
- Skąd: Jasło/Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG
delarossaWitam. Właśnie zabieram się za wymianę elementów w bardzo podobnej skrzyni ( a mam ją w mazdzie tribute). Mam uszkodzone tulejki (między innymi ta która jest pierwsza od pompy na statorze) i uszczeniacze. I tu mam pytanie jak poradziłeś sobie z wyjęciem a później z wprasowaniem tych tulejek,jakich narzędzi uzywałeś, no i jak działa skrzynia po naprawie, na jakie problemy natrafiłeś. Bedę barzdo wdzięczny za podzieleniem się uwagami no i moż się przyda kolejnym którzy porwą sie na remont skrzyni. Pozdrawiam.
- Od: 13 sty 2009, 22:26
- Posty: 10
Witam posiadam Mazde MX-6 2.5 V6
Niestety mam problem z automatczna skrzynia biegow, a mianowice slizga mi sie 3, bez odpuszczenia gazu nie wskoczy bieg. Znalazlem skrzynie na allegro z modelu mazdy Mx6 z silnikem KLZE czyli z mazdy ktora mial ponad 200 koni, moj model ma w seri 165km. Chcialbym wiedziec czy ta skrzynia bedzie pasowala do mojego modelu, czy komputer bedzie dobrze dziala itd. Badź tez macie jakies pomysly na naprawe obecnej skrzyni
Niestety mam problem z automatczna skrzynia biegow, a mianowice slizga mi sie 3, bez odpuszczenia gazu nie wskoczy bieg. Znalazlem skrzynie na allegro z modelu mazdy Mx6 z silnikem KLZE czyli z mazdy ktora mial ponad 200 koni, moj model ma w seri 165km. Chcialbym wiedziec czy ta skrzynia bedzie pasowala do mojego modelu, czy komputer bedzie dobrze dziala itd. Badź tez macie jakies pomysly na naprawe obecnej skrzyni
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Pozdrawiam Ralph4
- Od: 17 lis 2009, 21:43
- Posty: 51
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"
Ja bym brał tę skrzynię z KL-ZE w ciemno, ponieważ można natrafić na fabryczne LSD
Mocowania są takie same, więc o instalację bym się nie martwił.
Rozumiem, z racji tego ze nie bardzo sie orientuje w temtacie to sie zapytam: co mi da fabryczny lsd? jaki bedzie mialo wplyw na samochod, dynamike jazdy, badź precyzje prowadzenia, spalaniae auta? Jesli wiesz cos na ten temat to z checia poslucham.
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Pozdrawiam Ralph4
- Od: 17 lis 2009, 21:43
- Posty: 51
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"
LSD – to szpera, mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu. Na spalanie nie ma wpływu bezpośrednio. Za to na prowadzenie jak najbardziej. Na oba koła idzie podobny moment obrotowy. Wyobraź sobie jakie to ma znaczenie, jeśli jesteś w ostrym skręcie i wewnętrzne koło ma mniejszy docisk lub nawet się uniesie. Seryjny mechanizm różnicowy przekaże większość momentu właśnie na to koło. Wniosek? Mielisz a nie jedziesz
Tak samo przy ruszaniu – oba koła kręcą się tak samo, a nie mielisz kołem, które akurat straci przyczepność.
Z jednej strony jednak z używkami to jest loteria
Ile w USA kosztuje MASTER KIT (chyba tam są dostepne?) do takiej skrzyni?? + koszty robocizny np. u Wieska w Dębicy, bo chyba też reperuje automaty mazdowskie o ile się nie myle??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Panowie a mam jeszcze jedno pytanie podczas zakupu tej skrzyni na co mam zwracac uwage, ponadto chcialbym sie dowiedziec jakimi oznaczeniami powinna byc opisana ta skrzynia zeby podczas zakupu upewnic sie ze to jest napewno z modelu klze
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Pozdrawiam Ralph4
- Od: 17 lis 2009, 21:43
- Posty: 51
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"
ostatnio wywaliło mi błąd układu sprzężenia zwrotnego ale jakoś to zrobiłem , przejechałem z 200km i dziś od razu wywala 2 błędy, jeden to czujnik temp. wiec tu wszystko wiadomo ale ten drugi (jak w temacie) jest w ogóle dla mnie nie jasny, czy może ktoś coś poradzić? dodam ze doszło do takiej sytuacji ze nie wyłączona dmuchawa nawiewu rozładowała mi akumulator i musiałem na pych odpalać ale nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego
- Od: 7 sie 2009, 19:51
- Posty: 25
- Skąd: Międzyzdroje
- Auto: Mazda 626 2.0 GE 92r
Od niedawna jestem w posiadaniu Mazdy 626 GE z roku 1997 z automatyczną skrzynią biegów.
Wyczytałem na forum, że przycisk HOLD znajdujący się na drążku zmiany biegów powinien współdziałać z pozycjami D, S, L. W przypadku mojej skrzyni nie działa z D. Proszę o wyjaśnienia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Druga sprawa jaka mnie nurtuje to to jaki olej powinienem kupić i wymienić * ile litrów) w skrzyni. Z góry dziękuję za pomoc.
Wyczytałem na forum, że przycisk HOLD znajdujący się na drążku zmiany biegów powinien współdziałać z pozycjami D, S, L. W przypadku mojej skrzyni nie działa z D. Proszę o wyjaśnienia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Druga sprawa jaka mnie nurtuje to to jaki olej powinienem kupić i wymienić * ile litrów) w skrzyni. Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 8 paź 2010, 08:57
- Posty: 5
- Skąd: Garwolin
- Auto: Mazda 626 2.0 automat 1997r
Czyli jak wciskasz przycisk przy lewarku biegow,nie zapala sie hold?.czy po wcisnieciu przycisku masz 3 biegi czy nadal 4 biegi.Co do wymiany oleju to zalezy od rodzaju wymiany przy dynamicznej pojdzie wiecej ,przy normalnej pojdzie mniej bo caly olej nie splynie.Masz zapewne skrzynie japonska to nie orjentuje sie jaka ma ona pojemnosc.olej trzeba zalewac zgodnie ze specyfikacja producenta bo to czuly punkt jesli chodzi o zywotnosc skrzyni
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem ile biegów zmieni, ale wychodzę z założenia, że skoro się nie świeci to znaczy, że nie działa HOLD na "D".
W kwestii oleju to mam książkę, ale tylko w języku niemieckim a ja niestety nie "szprecham".
Znalazłem w necie informację, że prawdopodobnie będzie to DEXTRON II. Czy ktoś może to potwierdzić?
W kwestii oleju to mam książkę, ale tylko w języku niemieckim a ja niestety nie "szprecham".
Znalazłem w necie informację, że prawdopodobnie będzie to DEXTRON II. Czy ktoś może to potwierdzić?
- Od: 8 paź 2010, 08:57
- Posty: 5
- Skąd: Garwolin
- Auto: Mazda 626 2.0 automat 1997r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6