Przegląd po 37 tys mil. – jakie materiały? zamienniki?
Proszę o pomoc w doborze materiałów eksploatacyjnych. Było dużo postów na forum, ale i dużo sprzecznych odpowiedzi.
Kupiłem sprowadzoną M6 z USA i tradycyjnie trzeba w aucie wymienić oleje i filtry.
Dostałem odpowiedź ze sklepu i tak:
1. Jako olej silnikowy zalecają – Mazda Dexelia Ultra 5W30 – 41 zł/l
2. Filtr oleju – 45 zł
3. Filtr powietrza – 119 zł
4. Filtr kabiny – 210 zł
5. Jako olej do skrzyni biegów – Dexelia ATF M-V – 52 zł/l
6. Filtr skrzyni biegów – 498 zł
7. P.C.V Valve – ok 80 zł
Przymierzałem się do Mobil 1 5W30, tu zostałem zbity z tropu.
Tak samo czytając instrukcję do silnika 3.0 z 6 biegowym automatem zalecamy jest olej ATF T-IV.
Na jakich olejach jeździcie i jak te ceny mają się do cen w miejscach w jakich wy się zaopatrujecie?
Co jaki czas (ile km) wymienia się filtr w skrzyni biegów?
Do tej pory miałem manuala i tam nie było żadnych filtrów. Auto robię dla siebie więc też chciałbym mieć pewność że po "przeglądzie" nic się nie rozsypie.
Kupiłem sprowadzoną M6 z USA i tradycyjnie trzeba w aucie wymienić oleje i filtry.
Dostałem odpowiedź ze sklepu i tak:
1. Jako olej silnikowy zalecają – Mazda Dexelia Ultra 5W30 – 41 zł/l
2. Filtr oleju – 45 zł
3. Filtr powietrza – 119 zł
4. Filtr kabiny – 210 zł
5. Jako olej do skrzyni biegów – Dexelia ATF M-V – 52 zł/l
6. Filtr skrzyni biegów – 498 zł
7. P.C.V Valve – ok 80 zł
Przymierzałem się do Mobil 1 5W30, tu zostałem zbity z tropu.
Tak samo czytając instrukcję do silnika 3.0 z 6 biegowym automatem zalecamy jest olej ATF T-IV.
Na jakich olejach jeździcie i jak te ceny mają się do cen w miejscach w jakich wy się zaopatrujecie?
Co jaki czas (ile km) wymienia się filtr w skrzyni biegów?
Do tej pory miałem manuala i tam nie było żadnych filtrów. Auto robię dla siebie więc też chciałbym mieć pewność że po "przeglądzie" nic się nie rozsypie.
http://www.top1oil.com.pl/produkt/atf-mv/
prosze bardzo ATF T-IV
świetny olej sam na nim śmigam.
pamietaj ze serwis zaleje ci ATF M-V a to nie jest twoja specyfikacja.
dexelia ultra 5w30 nie jest syntetykiem to olej hydrokrakowany. ma swietne parametry jak na olej hydrokrakowany. ale mobil 1 5w30 jest napewno lepszy dodatkowo (mobil twierdzi ze 5w30 nie jest hydrokrakowany a syntetyczny w pelni. sam musisz zdecydowac na czym chcesz jezdzic.
ja osobiscie jezdze na dexeli ale doszedlem do wniosku ze zmienie bo sa lepsze oleje na rynku za takie pieniadze jakie place.
drogo. ktos leci w lolo z ta marżą. kupisz taniej na 100%. tylko sie dobrze rozejrzyj. moze koledzy z forum pomoga przy sprowadzeniu z US bedzie o wiele taniej.
pamietaj transmisja to nie zarty. jak padnie wtedy zaczyna sie placz i szukanie winnych. o kosztach nie wspomne. wymiana 30-40kkm wraz z filtrem. jak bedziesz wymianial to znajdz dobry zaklad. bo niestety ale spece od AT to w Polsce kosmos. nie sluchaj ludzie ktorzy twierdza ze ATF-u sie nie wymiania albo wymiania od 100kkm w gore.
powodzenia
prosze bardzo ATF T-IV
świetny olej sam na nim śmigam.
pamietaj ze serwis zaleje ci ATF M-V a to nie jest twoja specyfikacja.
dexelia ultra 5w30 nie jest syntetykiem to olej hydrokrakowany. ma swietne parametry jak na olej hydrokrakowany. ale mobil 1 5w30 jest napewno lepszy dodatkowo (mobil twierdzi ze 5w30 nie jest hydrokrakowany a syntetyczny w pelni. sam musisz zdecydowac na czym chcesz jezdzic.
ja osobiscie jezdze na dexeli ale doszedlem do wniosku ze zmienie bo sa lepsze oleje na rynku za takie pieniadze jakie place.
Arek_78 napisał(a):Filtr skrzyni biegów – 498 zł
drogo. ktos leci w lolo z ta marżą. kupisz taniej na 100%. tylko sie dobrze rozejrzyj. moze koledzy z forum pomoga przy sprowadzeniu z US bedzie o wiele taniej.
Arek_78 napisał(a):Co jaki czas (ile km) wymienia się filtr w skrzyni biegów?
pamietaj transmisja to nie zarty. jak padnie wtedy zaczyna sie placz i szukanie winnych. o kosztach nie wspomne. wymiana 30-40kkm wraz z filtrem. jak bedziesz wymianial to znajdz dobry zaklad. bo niestety ale spece od AT to w Polsce kosmos. nie sluchaj ludzie ktorzy twierdza ze ATF-u sie nie wymiania albo wymiania od 100kkm w gore.
powodzenia
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Co Do Oleju ja bym sobie jakis za importowal naprzyklad z UK Amsoil ... A co Do filtrow
.. Co do M-V mazdy to nie to samo co MV top1 ( Im chodzi ze jest multi vehicle) A Mazda typ M-V i to nie Mercon 5 ....
6 3.0L nie uzywa Mazdy MV oleju tylko JWS3309 (T-IV) olej ...
wiekszosc universalnych plynow spelnia ta norme miedzy innymi ... TOP1
pytanie czemu Mazda zalecila tobie Dexelie M-V ... jedno wyklucza 2 ...
Zaporowe ceny masz Koledze z forum bende wysylal ...
Do 6 3L
2 sztuki Filtry Powietrza MAZDA Orginalne
186zl ( Mam zamienniki tansze troszke )
Powietrze Zamienniki – 120zl ( 2 Sztuki ) (OEMA) ( musze sprawdzic czy sa )
2 sztuki Filtry Kabinowe Orginal Mazda
206zl
Klocki Przud – Orginal Mazda
312zl
Klocki Tyl – Orginal Mazda
272zl
Klocki Zamienniki TYL i PRZOD
Dynnex = 387zl *8 Sztuk
6 Swiec – NGK ( Z Mazdy )
137zl
Modul Wentylatora Orginal
150zl
PCV Zawor ( OEMA) Orginal / Zaminnik
83zl/110zl *zalezy ktory dopane
EGR Zawor Orginal
645zl
Do Swiec – Spark Plug coils
281zl za sztuke ... ( Potrzebujesz 6 )
Wysylka okolo 80-100zl ( Zalezy od Wagi Lotnicza Przesylka Kurier Dostarczy )
.. Co do M-V mazdy to nie to samo co MV top1 ( Im chodzi ze jest multi vehicle) A Mazda typ M-V i to nie Mercon 5 ....
6 3.0L nie uzywa Mazdy MV oleju tylko JWS3309 (T-IV) olej ...
wiekszosc universalnych plynow spelnia ta norme miedzy innymi ... TOP1
pytanie czemu Mazda zalecila tobie Dexelie M-V ... jedno wyklucza 2 ...
Zaporowe ceny masz Koledze z forum bende wysylal ...
Do 6 3L
2 sztuki Filtry Powietrza MAZDA Orginalne
186zl ( Mam zamienniki tansze troszke )
Powietrze Zamienniki – 120zl ( 2 Sztuki ) (OEMA) ( musze sprawdzic czy sa )
2 sztuki Filtry Kabinowe Orginal Mazda
206zl
Klocki Przud – Orginal Mazda
312zl
Klocki Tyl – Orginal Mazda
272zl
Klocki Zamienniki TYL i PRZOD
Dynnex = 387zl *8 Sztuk
6 Swiec – NGK ( Z Mazdy )
137zl
Modul Wentylatora Orginal
150zl
PCV Zawor ( OEMA) Orginal / Zaminnik
83zl/110zl *zalezy ktory dopane
EGR Zawor Orginal
645zl
Do Swiec – Spark Plug coils
281zl za sztuke ... ( Potrzebujesz 6 )
Wysylka okolo 80-100zl ( Zalezy od Wagi Lotnicza Przesylka Kurier Dostarczy )
Krisek napisał(a):pytanie czemu Mazda zalecila tobie Dexelie M-V ... jedno wyklucza 2 ...
serwisy mazdy w Polsce do transmisji zalewaja tylko dwa rodzaje ATF dexelia:
ATF M-III jest to prawie to samo co dexron III zreszta dexron jest zamiennikiem M III
oraz ATF M-V
do starszych modeli leja M III do nowszych MV
taka jest rzeczywistosc. przecza sami sobie. jesli mazda europa na to idzie to znaczy ze z tymi specyfikacjami to jeden h..
polecilem Top 1 bo sam jezdze. a dodatkowo olej spelnia JWS , T-IV kolegi. jak polecac to tylko sprawdzone
Krisek napisał(a):Co do M-V mazdy to nie to samo co MV top1
masz racje. ale dla mnie starczy ze jest uniwersalny. prawie wszystkie uniwersalne ATf na zachodzie maja specyfikacje M-V wiec sie nie martwie. z pracy skrzyni jestem zadowolony.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Krisek napisał(a):tylko ze oni przecza Mazdzie .
kto przeczy?? polskie serwisy??
Krisek napisał(a):I jej TSB ktore wyszlo jakis czas temu zalecaja nie odpowiedni plyn ...
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
ja ci powiem tak miedzy nami
ze z tymi specyfikacjami mazdy to jeden wielki ch..
fusion US np: ma taka sama skrzynke co moja i tam nie ma zadnych specyfikacji M-V. nikt do tego forda nie zaleca M-V a skrzynka ta sama. toc mazda nie robi skrzynek. to sa fordowskie transmisje
gdzies znalazlem zalecenia do fusiona Mercon V a mazda ma taka sama skrzynke i mowi ze Mercon to nie to samo. metlik informacji. swira mozna dostac
serwisy leja co chca.
myslisz ze mazda europa nie kontroluje dealerow u nas? toc oni wiedza o kazdym pierdnieciu. a ryzykuja wiele.toc tylko padnie taka transmisja i juz mozesz ich pozwac ze zamiast JWS wleli MV. ale prawda taka ze transmisja nie padnie na tym MV mimo iz powinno byc JWs czy co innego. chodzi tylko o kase.
fusion US np: ma taka sama skrzynke co moja i tam nie ma zadnych specyfikacji M-V. nikt do tego forda nie zaleca M-V a skrzynka ta sama. toc mazda nie robi skrzynek. to sa fordowskie transmisje
gdzies znalazlem zalecenia do fusiona Mercon V a mazda ma taka sama skrzynke i mowi ze Mercon to nie to samo. metlik informacji. swira mozna dostac
serwisy leja co chca.
myslisz ze mazda europa nie kontroluje dealerow u nas? toc oni wiedza o kazdym pierdnieciu. a ryzykuja wiele.toc tylko padnie taka transmisja i juz mozesz ich pozwac ze zamiast JWS wleli MV. ale prawda taka ze transmisja nie padnie na tym MV mimo iz powinno byc JWs czy co innego. chodzi tylko o kase.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
iiyama napisał(a):filtr oleju filtrona kosztuje w sklepie do 20z
od kiedy filtron na terenie Polski sprzedajei filtry do M6 3.0??
robi i exportuje na rynek m in. USA ale u nas tego nie kupisz chyba ze wixa amerykanskiego z importu
a temat kolego chyba dotyczy M6 3.0 nie?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Filtr oleju dostaniesz w Polsce tak jak pisze iiyama- ja kupiłem knechta w intercarsie za 23zł i filtron też był-podchodzi od Mondeo 3.0.
Sam olej Mobil 5w50-tak jak poprzednik:):)
Reszta części właśnie finalizuje transakcje z kolegą Kriskiem-post z zamówieniem to właśnie do mojej.
Co prawda wszystkiego naraz nie zamówię ze względów finasowych ale zdecydowana większość tak;)
Pozdrowienia i miłego użytkowania samochodziku
Sam olej Mobil 5w50-tak jak poprzednik:):)
Reszta części właśnie finalizuje transakcje z kolegą Kriskiem-post z zamówieniem to właśnie do mojej.
Co prawda wszystkiego naraz nie zamówię ze względów finasowych ale zdecydowana większość tak;)
Pozdrowienia i miłego użytkowania samochodziku
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
filtr oleju Filtron OP 533/1lub inny pod tym symbolem np Motocraft z Mondeo ST220
filtr oleju Knecht OC 288 ok 50 pln
filtr powietrza Knecht LX 936 ok 50 pln wchodzi na wcisk z małym docięciem rogów gumki uszczelniającej
MObil 5W50 -4 litry 126 pln plus 1 l osobno 36 pln
filtr oleju Knecht OC 288 ok 50 pln
filtr powietrza Knecht LX 936 ok 50 pln wchodzi na wcisk z małym docięciem rogów gumki uszczelniającej
MObil 5W50 -4 litry 126 pln plus 1 l osobno 36 pln
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
Mi weszło 5,5 litra -więc cztery+ dwa litry
I zostaje pół litra
na dolewki których jakoś ten motor nie potrzebuje.
I zostaje pół litra
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
zgadza się Lukasgr przez prawie rok od wymiany ani grama nie wlałem.
Mobil 5w50 bardzo dobrze się sprawował, jedynie na początku około po 2 dniach po wymianie jakoś za głośno się odezwał na postoju przez chwilkę ale po tym cisza i wzorowa praca silnika.
Ładne fotki i władnej sceneri, po prostu ładne auto
Travisowski wiem z czym to się je i czego to dotyczy

Mobil 5w50 bardzo dobrze się sprawował, jedynie na początku około po 2 dniach po wymianie jakoś za głośno się odezwał na postoju przez chwilkę ale po tym cisza i wzorowa praca silnika.
Ładne fotki i władnej sceneri, po prostu ładne auto
Travisowski wiem z czym to się je i czego to dotyczy

:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
iiyama napisał(a):Ładne fotki i władnej sceneri, po prostu ładne auto usmiech
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
iiyama napisał(a):ravisowski wiem z czym to się je i czego to dotyczy
no i gitara
gilb a dlaczego decydujesz sie na zmiane tego Mopara??
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
mam w dobrej cenie 33 pln litr i mam na tyle zaskórniaków,
poniżej zera Celsjusza przy przejściu R N D auto mocniej przysiada na zimnym silniku,
skrzynia bez zarzutów, chcę sobie zmienić i już, szkoda tylko, że nie mam filtra
poniżej zera Celsjusza przy przejściu R N D auto mocniej przysiada na zimnym silniku,
skrzynia bez zarzutów, chcę sobie zmienić i już, szkoda tylko, że nie mam filtra
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
Koledzy serdecznie dziękuję za zainteresowanie oraz odpowiedzi.
Jutro idę po:
1. Mobil 1 5W40 – powinien wystarczyć, żeby nie odbiegać zbytnio od zalecanego
2. Zadzwonię do firmy z zamówieniem Top1 do skrzyni biegów
3. Filtr oleju Knecht OC 288
4. Filtr powietrza Knecht LX 936
Pozostało mi jeszcze:
– Filtr do skrzyni biegów
– Filtr kabinowy
Może macie namiary gdzie można tanio dostać te filterki?
Jestem z Lubina (woj. dolnośląskie) i od jutra zacznę poszukiwać serwisu żeby mi wymienili olej w skrzyni biegów. Z pozostałymi sam sobie poradzę.
Aha, mam jeszcze jedno pytanie. Jak to jest z chłodnicą oleju? Zauważyłem że przewody idą do czegoś takiego pod chłodnicą wody. Ale czy to jest chłodnica oleju? Jeżeli tak to czy wystarcza, a może trzeba dołożyć jakąś jeszcze?
PS.
Mam uraz do filtra oleju firmy FILTRON – dwa razy w Renault 19 i raz w Lagunie 2 filtry się rozsypały. Reklamacja była uwzględniona ale jaki to miało wpływ na silnik...nikt nie wie. W każdym razie nie zakładam już filtrona tam gdzie może doprowadzić do poważnych szkód.
Oczywiście firma się rozwija a produkty ma coraz bardziej lepsze jakościowo – ale mój uraz do niej pozostał.
Podane przeze mnie ceny otrzymałem od firmy z Rzeszowa. Nie prowadzę konkurencji sprzedaży dla naszego kolegi z forum, a wręcz przeciwnie – będę brał u niego
Jutro idę po:
1. Mobil 1 5W40 – powinien wystarczyć, żeby nie odbiegać zbytnio od zalecanego
2. Zadzwonię do firmy z zamówieniem Top1 do skrzyni biegów
3. Filtr oleju Knecht OC 288
4. Filtr powietrza Knecht LX 936
Pozostało mi jeszcze:
– Filtr do skrzyni biegów
– Filtr kabinowy
Może macie namiary gdzie można tanio dostać te filterki?
Jestem z Lubina (woj. dolnośląskie) i od jutra zacznę poszukiwać serwisu żeby mi wymienili olej w skrzyni biegów. Z pozostałymi sam sobie poradzę.
Aha, mam jeszcze jedno pytanie. Jak to jest z chłodnicą oleju? Zauważyłem że przewody idą do czegoś takiego pod chłodnicą wody. Ale czy to jest chłodnica oleju? Jeżeli tak to czy wystarcza, a może trzeba dołożyć jakąś jeszcze?
PS.
Mam uraz do filtra oleju firmy FILTRON – dwa razy w Renault 19 i raz w Lagunie 2 filtry się rozsypały. Reklamacja była uwzględniona ale jaki to miało wpływ na silnik...nikt nie wie. W każdym razie nie zakładam już filtrona tam gdzie może doprowadzić do poważnych szkód.
Oczywiście firma się rozwija a produkty ma coraz bardziej lepsze jakościowo – ale mój uraz do niej pozostał.
Podane przeze mnie ceny otrzymałem od firmy z Rzeszowa. Nie prowadzę konkurencji sprzedaży dla naszego kolegi z forum, a wręcz przeciwnie – będę brał u niego
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki