Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Marcin5 » 16 cze 2009, 09:34

gorylla napisał(a):Bo chyba filtr ma sam w sobie czujnik napełnienia i winien najpierw zapalić kontrolkę na stałe, a nie od razu z barana migać?


Heh...miałem ostatnio taką przygodę, wybierałem się do Poznania i na zjeździe z Toruńskiej lampka zaczęła się świecić i za chwilę mrugać:0, skończyło się serwisowym przepalaniem w Auto Księżyno, też wydaję mi się to dziwne że zaraz po zapaleniu zaczęła natychmiast do mnie mrugać
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez gorylla » 16 cze 2009, 09:46

No widzisz, Tobie się przynajmniej chociaż na chwilkę zapaliła na stałe, a u mnie etapu "przejściowego" w ogóle nie było, od razu miganie i tryb awaryjny.

A teraz się pochwalę. Wczoraj wieczorkiem mała traska (80km) i próba jazdy "ekonomicznej" (zero podjarek, wyścigów, chociaż okrutnie bolało jak mnie jakieś seika brały, ech, normalnie nie do pomyślenia). I co wyszło na komputerku? 5.8/100 Czegoś takiego to ja w mojej magdalenie jeszcze w życiu nie widziałem (no chyba że zaraz po resecie kompa). Jestem tak pozytywnie zaskoczony, że znów się zastanawiam, czy aby wszystko jest ok, bo jest aż za pięknie. Dla porównania wcześniej nie byłem w stanie zejść poniżej 7.

Spalania chwilowego nie obserwowałem, bo żona wpadła w jakiś okrutny temat i nie szło się na tym skupić. Ale jeszcze popróbuję.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Myjk » 16 cze 2009, 09:56

gorylla napisał(a):czy aby wszystko jest ok, bo jest aż za pięknie

Wszystko jest OK, powiem więcej, można zejść w trasie nawet do 5l/100 łącznie z wypalaniem DPF.
Oczywiście przy całkowicie kapeluszniczej jeździe, max 100/h. Potem już się robią za duże opory powietrza
i spalanie szybuje w górę.

gorylla napisał(a):bo żona wpadła w jakiś okrutny temat i nie szło się na tym skupić

hahaha <lol>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 16 cze 2009, 11:28

Myjk napisał(a):można zejść w trasie nawet do 5l/100 łącznie z wypalaniem DPF


No tyle to chyba jednak nie da rady. <nie>

Może w przypadku szóstki to rzeczywiście jest osiągalne, bo przecież jest niższa, lżejsza i zapewne współczynnik oporu powietrza ma dużo niższy niż piątka. W końcu piątka to naprawdę sporawa i ciężka bryka.

Nie znaczy to, że nie spróbuję! Lubię takie wyzwania. :>

@ krzysiekk38- odszczekuję to o stylu jazdy, chciałem być taki wiesz- jak by to powiedzieć- "mądry serwisowo". Ale przy przejechany zaledwie 1000km to ni chu chu nie styl jazdy.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Marcin5 » 16 cze 2009, 13:04

gorylla napisał(a):No tyle to chyba jednak nie da rady. nie


Jak nie da jak da :P

Po wymianie turbiny musiałem pierwsze 500km zrobić delikatnie, spalanie wg komputera 4,7/100 :D
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez gorylla » 16 cze 2009, 14:04

Nie byś był taki chojrak do osiągnięcia takiego spalania, jak byś jeździł na WANLI – YES, YES, YES <peace> !

Już widzę te uśmieszki politowania czytających userów, że kupuje auto za kupę kasy, a żyłuje się na oponkach. Przybrakło kasiurki??

Ale szybciutko śpieszę z odpowiedzią.

Z takimi butami Magdę kupiłem, a że w były w bardzo dobrym stanie, to co je miałem wywalać? Więc się turlam, a huczą jak sku... Dziadostwo pieprzone <cisza> Szkoda mi auta na drift, bo bym je moment ugłaskał.

Ale przechodząc do meritum wypowiedzi.

No toś mnie chłopie teraz pocieszył :( Więc w piątkach jeszcze turbiny padają. <glupek2> Załamka. Czy ktoś nie chce kupić fajnej, czarnej piątki z nowiutkimi oponkami WANLI YES YES YES <peace> i nówką sondą lambda? PO-LE-CAM!!!
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 16 cze 2009, 16:03

Myjk napisał(a):można zejść w trasie nawet do 5l/100 łącznie z wypalaniem DPF.


gorylla napisał(a):No tyle to chyba jednak nie da rady. nie


gorylla napisał(a):Może w przypadku szóstki to rzeczywiście jest osiągalne


marzcin13 napisał(a):Jak nie da jak da język


marzcin13 napisał(a):Po wymianie turbiny musiałem pierwsze 500km zrobić delikatnie, spalanie wg komputera 4,7/100 zeby


Wy chyba nie czytacie dokladnie – Myjk napisal ze łącznie z wypalaniem DPF co moim skromnym zdaniem osiagalne jest TYLKO Z GÓRKI.

A jak mi to Myjk pokaze na wlasne oczy to jade ze swoja Mazda do Jarka i nie wyjade az nie naprawi :P (mozesz, sie Jarku nie bac, to nie jest mozliwe ;) )

PS. Rozmowa tyczy sie spalania wg komputera – chwilowego zatem – zatem tlumaczenie mi, ze "przejade 500km, w tym 30km wypalania i bedzie 5L sredniego" nic nie da, bo nadal podczas wypalania bedzie min 8L/100km na prostej :P – a 500 km i tak plaskiego terenu nie znajdziecie :P :P :P)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 29 cze 2009, 18:25

No to teraz Wam "zabije cwieka" ;P

Otoz w ten weekend zupelnie przypadkiem dowiedzialem sie ze jest nowy software do mojej Madzi. Po wrzuceniu go na poklad...




DPF ZNIKNAL! :P

Powaga! Przejechalem 414 km i ani razu nie zauwazylem wypalania, a spalanie srednie wyszlo 6.4L/100km !

Nie wiem jak stary software mialem, bo tego sprawdzic sie niestety nie da, a u Jaksy mowiono mi ze mam najnowszy, ale to co teraz sie dzieje, zakrawa na CUD.

Zycie jest piekne bez DPF :D (a dokladniej z poprawnym programem – moze wreszcie bede mogl powiedziec, ze Mazda naprawila swoj blad).

Niniejszym, prosze uznac moje wypowiedzi o DPF jako dotyczace STAREGO SOFTWARE'u!

I polecam, udajcie sie do ASO na upgrade jesli nie macie pewnosci ze dostaliscie najnowszy z mozliwych.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 29 cze 2009, 19:07

krzych napisał(a):nowy software do mojej Madzi

Ciekawostka!. Czekam na wyniki pomiarów elastyczności :D .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gorylla » 29 cze 2009, 19:16

Krzych, to zaj... ciekawe co piszesz, ale ja tam poczekam, aż pojeździsz dłużej, bo 400km to chyba jednoznacznej odpowiedzi jeszcze nie daje. Ciekawe co ci się będzie działo z poziomem oleju? Może jeszcze wyjdzie jakiś zonk (oby oczywiście nie!).

Chociaż muszę powiedzieć, że po wymianie sondy przejechałem sporo ponad 1000km i DPF nie zapalił mi się ani razu, więc obecnie jeżdżę bezstresowo i jestem niemalże gotowy odszczekać moje narzekania na DPF.
Napisz jeszcze później, jak pojeździsz dłużej.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 29 cze 2009, 23:48

gorylla napisał(a):Krzych, to zaj... ciekawe co piszesz, ale ja tam poczekam, aż pojeździsz dłużej, bo 400km to chyba jednoznacznej odpowiedzi jeszcze nie daje. Ciekawe co ci się będzie działo z poziomem oleju? Może jeszcze wyjdzie jakiś zonk (oby oczywiście nie!).

Nie, to nie jest za krotki dystans – wczesniej uz bym wypalal – trasa 300 km powodowala conajmniej jedno wypalanie (czasem dwa <glupek2> ). Tez sie zastanawiam czy nie zgubilem DPF, albo czy soft nie zapomnial ze go mam, hehe, oby nie ;)

gorylla napisał(a):Napisz jeszcze później, jak pojeździsz dłużej.

Mozesz byc pewien.

mcbeth napisał(a):Ciekawostka!. Czekam na wyniki pomiarów elastyczności zeby .

Spoko spoko, moze nawet bardzo dokladne bo juz dobralem sie spod linuxa przez interfejs ELM327 do komputera pokladowego i moge obserwowac w zasadzie wszystkie wazne parametry (a tak z 50 ich jest) i logowac. Pozniej wykresy, podczas jazdy wskazniki, etc. Zapowiada sie milutko ;) (ale to wymaga jeszcze deko pracy programisty, wiec bedzie trzeba zaczekac – komorkiem na razie nie mierze, bo pracuje nad komputerem w kazdej wolnej chwili ;) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 30 cze 2009, 09:03

krzych napisał(a):bardzo dokladne bo juz dobralem sie spod linuxa przez interfejs ELM327 do komputera pokladowego

Podejrzewam, że pomiar prędkości przez GPS jest dokładniejszy od pomiarów BC.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez chmooreck » 30 cze 2009, 09:23

krzych napisał(a):
gorylla napisał(a):Napisz jeszcze później, jak pojeździsz dłużej.

Mozesz byc pewien.

mcbeth napisał(a):Ciekawostka!. Czekam na wyniki pomiarów elastyczności zeby .

Spoko spoko, moze nawet bardzo dokladne bo juz dobralem sie spod linuxa przez interfejs ELM327 do komputera pokladowego i moge obserwowac w zasadzie wszystkie wazne parametry (a tak z 50 ich jest) i logowac. Pozniej wykresy, podczas jazdy wskazniki, etc. Zapowiada sie milutko ;) (ale to wymaga jeszcze deko pracy programisty, wiec bedzie trzeba zaczekac – komorkiem na razie nie mierze, bo pracuje nad komputerem w kazdej wolnej chwili ;) ).


Super. Masz zamiar podzielić się swoja pracą ? ;)
Przez Ciebie zaczynam myśleć o carpc do madzi... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 30 cze 2009, 13:43

chmooreck napisał(a):Super. Masz zamiar podzielić się swoja pracą ? oczko

Tak. Na pewno w postaci wykonywalnej z supportem.

Co do zrodel, bede myslal. Zobaczymy jakie bedzie zainteresowanie i pomoc z zwenatrz ;-P.

chmooreck napisał(a):Przez Ciebie zaczynam myśleć o carpc do madzi... język

I bardzo slusznie :D

mcbeth napisał(a):Podejrzewam, że pomiar prędkości przez GPS jest dokładniejszy od pomiarów BC.

Zle podejrzewasz. Jak sam wiesz, pomiar GPS ma dokladnosc pi razy oko jeden na jedna sekunde, a poza tym jest aproksymowanym pomiarem odleglosci od satelit – nie raz juz pewnie obserwowales "plywanie" pozycji. Pomiar wartosci dla komputera pokladowego Mazdy jest raczej bardzo dokladny (przynajmniej obrotow/predkosci/odleglosci przy zalozeniu uzycia odpowiednich srednic opon, co mozna zdaje sie kalibrowac, ale nie jestem pewien, a jesli nawet nie to mozna kalibrowac sam pomiar juz po fakcie porownujac z pomiarem GPS) i co wiecej, kilka do kilkunastu razy na sekunde, wiec jest z czego usredniac na wypadek gdyby jednak okazalo sie to mniej dokladne niz mysle.

Co wiecej, wraz z danymi z OBD2 bede czytal dane z GPS (rownolegle) w ramach korekcji (tylko jeszcze nie wiem w ktora strone – sie okaze co dokladniejsze – lub w ramach wychwytywania sprzecznych/blednych pomiarow)

Tak ze nie boj zaby ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 30 cze 2009, 14:21

krzych napisał(a):Jak sam wiesz, pomiar GPS ma dokladnosc pi razy oko jeden na jedna sekunde, a poza tym jest aproksymowanym pomiarem odleglosci od satelit

Nie chcę robić tu OT, więc napiszę tylko:
1. Sprawdź błąd pomiaru V dla chipa GPS (hint 0,1m/s)
2. Chip ma możliwość monitorowania zmian różnicy faz między satelitami – nie musi mierzyć droga/czas.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 30 cze 2009, 18:44

mcbeth napisał(a):Nie chcę robić tu OT, więc napiszę tylko:
1. Sprawdź błąd pomiaru V dla chipa GPS (hint 0,1m/s)
2. Chip ma możliwość monitorowania zmian różnicy faz między satelitami – nie musi mierzyć droga/czas.

Ok, to ja tez koncze OT, ale odpowiem na krotko: 1. nie sprawdzalem z danych technicznych, ale wiem jak potrafi latac pozycja, to o czyms swiadczy – zbadam jak zrobie (tez empitycznie, bez teorii), – 2. nie musi, ale wlasnie droge i czas najlatwiej zmierzyc _bardzo_ dokladnie... (ograniczenie interfejsu do 1 ms pelna odpowiedz na komende przy predkosci 38400 kbps, a mozna wieksza, pomiar przebytej drogi jeszcze nie wiem, ale spodziewam sie duzej dokladnosci przy okolo 50 parametrach do monitorowania – mozna wyliczyc z przynajmniej kilku) – sie pozyje, sie okaze, ja w dokladnosc GPS nie wierze, wierze, ze jest niezla, ale nie _wystarczajaca_, dlatego usredniam zawsze z kilkunastu pomiarow (roznice zwykle 2-4ms przy tescie 80-120, max 4 pomiary identyczne przy 10 wykonanych bez odchylen ponad 8ms).

A tak pozaofftopowo – DPF sie dzis wlaczyl, ale to nic,m bo i tak spalania rzedu 7.3 w trasie+miescie po 440km w zyciu w tym samochodzie nie mialem ;) a DPF wlaczal sie o wiele wczesniej zazwyczaj. Ciekawe ile mu zajmie wypalanie. Pewnie jutro sie wypowiem znow :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 1 lip 2009, 08:11

krzych napisał(a):DPF sie dzis wlaczyl, ale to nic,m bo i tak spalania rzedu 7.3 w trasie+miescie po 440km w zyciu w tym samochodzie nie mialem

Cenny byłby pomiar dokładnie tą samą metodą jak przed zmianą softu. Wiedzielibyśmy wtedy, czy okiełznanie DPF-u nie odbyło się kosztem dynamiki. Niestety nowa metoda pomiaru to nowe rodzaje błędu pomiaru.
Pomiar prędkości droga/czas to nie jest dobra metoda, ze względu na błąd całkowania, który 'dokłada się' do oczywistego błędu pomiaru drogi i synchronizacji z pomiarem czasu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 1 lip 2009, 11:47

mcbeth napisał(a):Cenny byłby pomiar dokładnie tą samą metodą jak przed zmianą softu

krzych napisał(a):komorkiem na razie nie mierze, bo pracuje nad komputerem w kazdej wolnej chwili oczko

Czyli jak skoncze, zmierze rowniez GPS'em, a poza tym
krzych napisał(a):mozna kalibrowac sam pomiar juz po fakcie porownujac z pomiarem GPS

co zamierzam zrobic

Co wiecej, wspomnialem juz o pomiarach co sekunde na GPS – jak myslisz, jak jest wyliczane zbocze w pierwszej i ostatniej sekundzie pomiaru? Start wypada losowo pomiedzy "przedstartowa" i "startowa" sekunda (no chyba ze czychasz z gazem na przeskok, ale ze program nie pokazuje jego momentu – jest to niemozliwe), a ja aproksymowalem w excelu pomiary z CSV zrzuconego z programu i wyraznie widac, ze pierwsza i ostatnia sekunda wnosza spory blad pomiarowy na tyle duzy, ze cala reszta dokladnosci pomiaru bierze w leb. Aproksymacja moja w excelu byla liniowa i zgadzala sie z tym co liczyl program, wiec tez liniowo. Ostatnia sekunda to nie taki wielki problem, ale pierwsza moze wnosic blad pomiaru rzedu 5 ms albo i wiecej! To BARDZO duzo.

mcbeth napisał(a):Pomiar prędkości droga/czas to nie jest dobra metoda, ze względu na błąd całkowania, który 'dokłada się' do oczywistego błędu pomiaru drogi i synchronizacji z pomiarem czasu.

Przy pomiarach pareset razy na sekunde, nie sadze zeby blad byl az tak duzy jak napisalem powyzej (5ms lub wiecej). Niestety nie jestem pewien jak obliczyc/czytac odleglosc z OBD2, jeszcze nie udalo mi sie wydobyc info o tym, wiec ciezko mi cokolwiek powiedziec wiecej, jak beda nowe niusy to dam znac.

Znow zeby nie bylo OT, dzis wypalanie zaczelo konczyc cykl po wczorajszym niedokonczonym – spalanie z 7.3 wzroslo zaledwie na 7.8 i z tego co zaobserwowalem skonczylo sie (mam nadzieje, potwierdze jeszcze z domu) po 15 km w zakorkowanym miescie na jedynce/dwojce czyli o polowe krocej niz w trasie na czworce i obrotach 3000. Oznacza to ze program jest o NIEBO lepszy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 1 lip 2009, 12:27

Polecam dokument:
http://nujournal.net/HighAccuracySpeed.pdf

Objaśnia pomiar prędkości za pomocą GPS z użyciem efektu Dopplera.

A tu omawia się technologię zastosowaną w mojej nawigacji:
http://nujournal.net/SDOP.pdf
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Bolek » 1 lip 2009, 17:19

Nie mam czasu czytać artykułu o nawigacji ale to, co znajduje się tutaj http://nujournal.net/core.pdf niezbyt dobrze świadczy o edytorach tego zbioru prac. Jako, że to moja dziedzina, nie mogę nie skomentować. To jakaś masakra jest. Teoria ekspandującej Ziemi jest tworem australijskim i ma wiele mocnych punktów (może spokojnie konkurować z obowiązującym paradygmatem teorii tektoniki płyt), jednak ten teks to jakaś pseudo-nauka jest…Może tekst "nawigacyjny" jest bardziej wiarygodny – ten pseudo-geologiczny bełkot to masakra, zlepek idei i niczym nie popartych pomysłów.

Takie OT – można od razu do kosza, ale napisać musiałem.

Degazacja płaszcza rzeczywiście wpływa na warunki klimatyczne ale w drugą stronę to nie cholery nie działa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6