Wymiana paska rozrzadu (samego czy komplet)

Postprzez Xavier » 7 cze 2005, 22:21

nemi napisał(a):Pecha i nie pecha – bo wcale nie są złe. Z dwojga złego wolę polskie niż chińskie ;)

Pecha w znaczeniu, że kupiłeś je jako japońskie, co do reszty się zgadzam . :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez JAREK » 7 cze 2005, 22:25

magicadm napisał(a):
JAREK napisał(a):Jeśli chodzi o rozrząd to proponuje naprawę w serwisie Mazdy .Wymienią komplet w oryginale. Jeśli chodzi o olej to 10 W 40 Castrol Magnatec polecam .


Przecież te same "oryginały" sa do nabycia w JC – poza (w moim przypadku) paskiem rozrządu. :P :P :P

Każdy szanujący się warsztat ma coś takiego jak Autodata gdzie brakuje tylko instrukcji wymiary łąńcucha rozrządu w czołu RUDY 102, ale do MAZDY znają na pewno. :)

A CASTROL to podobno syf (opinia z tego FORUM). <killer>


Dla mnie części z JC to syf . Jeśli chodzi o wymianę paska rozrządu to nie jest trudna operacja ale można popełnić błąd w montażu lub zapomnieć wymienić sprężynę od rolki napinającej a te często pękają .Jeśli chodzi olej to rzecz gustu nie wnikam .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez JAREK » 7 cze 2005, 22:31

Xavier napisał(a):
JAREK napisał(a):Jeśli chodzi o rozrząd to proponuje naprawę w serwisie Mazdy .Wymienią komplet w oryginale.

Ponoć nie ma już "serwisów Mazdy"... :|
Zobacz: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11674

A wiesz ile biorą za wymianę w proponowanym przez ciebie serwisie? Jeśli tak to podaj cene robocizny + części.


Z tym brakiem serwisów Mazdy to bzdura hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez Xavier » 7 cze 2005, 22:31

JAREK napisał(a):
Dla mnie części z JC to syf . Jeśli chodzi o wymianę paska rozrządu to nie jest trudna operacja ale można popełnić błąd w montażu lub zapomnieć wymienić sprężynę od rolki napinającej a te często pękają .Jeśli chodzi olej to rzecz gustu nie wnikam .

Taaaaak Jarku, rozumiem Cię. Zwłaszcza że pracujesz w serwisie Mazdy. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Xavier » 7 cze 2005, 22:33

JAREK napisał(a):Z tym brakiem serwisów Mazdy to bzdura hahaha

To dobrze, naprawdę! Bo kiepsko by to świadczyło o firmie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez JAREK » 7 cze 2005, 22:36

Części do Mazdy nie są tanie każdy o tym wie ale coś za coś . Stać na krowę to stać i na łańcuch hahaha
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez Xavier » 7 cze 2005, 22:39

JAREK napisał(a):Części do Mazdy nie są tanie każdy o tym wie ale coś za coś . Stać na krowę to stać i na łańcuch hahaha
Pozdrawiam

Jasne! Zwłaszcza jak się robi przy "łańcuchach do krowy" nie... Jarek? :D
A poza tym, jak mawia w TV Dosia-color : „ skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać...?”. hahaha

PS.
A tak na marginesie Jarek...to czym ty jeździsz? Bo jakoś się nie chwalisz w swoim profilu i nie wiem z jakiej perspektywy oceniać Twoje rady? Bo inna miara obowiązuje właścicieli biletów miesięcznych , inna posiadaczy Mazd a jeszcze inna użytkowników np. Merca 600. Rozumiesz moje wątpliwości? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez marko626 » 8 cze 2005, 10:16

Dzięki za wątek , ja jestem właśnie w trakcie załatwiania wymiany rozrządu i z tego wynika ,że chyba wybulę troszkę hajsu na części, ale cóż jednak coś za coś.
Jeszcze ostatnio wymiotłem sobie klocki ,kolo w warsztacie mi założył jakieś ,ponoć japońskie ,całe opakowanie popisane właśnie po japońsku.Zapewniał że to orginał zobaczymy po kilku tysiącach.Nie wiem czy cena dobra coś 105zł.
Niby nic..... a jednak COŚ!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2005, 10:51
Posty: 19
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 626 1.8 95`GE FP

Postprzez nemi » 8 cze 2005, 11:32

marko626 napisał(a):całe opakowanie popisane właśnie po japońsku.Zapewniał że to orginał zobaczymy po kilku tysiącach.Nie wiem czy cena dobra coś 105zł.

To tak jak te Mikody hahaha, ale jeśli szanujesz to na wszystkim pojeździsz długo i dobrze.
marko626 napisał(a):Zapewniał że to orginał

a łyżka na to... – ori dostępne tylko w ASO
marko626 napisał(a):Nie wiem czy cena dobra coś 105zł.

Ja podobnie dałem za klocki Nishibo (też po japońsku brzmią, co :D) – przejechałem 20 kkm i na razie sprawują się bardzo dobrze.


marko626 napisał(a):Dzięki za wątek , ja jestem właśnie w trakcie załatwiania wymiany rozrządu i z tego wynika ,że chyba wybulę troszkę hajsu na części, ale cóż jednak coś za coś

Jak zrobisz na ori częściach to następna wymiana za 90-100 kkm, jak kupisz inne graty to powinieneś wymienić rozrząd po 60 kkm – sprawa warta przekalkulowania.
Pamiętaj też o ORYGINALNEJ uszczelce pokrywy zaworów (75 zł) – ta za 35 zł wytrzymuje 10kkm w dobrym układzie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nemi » 8 cze 2005, 11:33

JAREK napisał(a):Stać na krowę to stać i na łańcuch

hmmmmm
Mazdy to krwiopijce...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez magicadm » 8 cze 2005, 15:19

JAREK napisał(a):Dla mnie części z JC to syf . Jeśli chodzi o wymianę paska rozrządu to nie jest trudna operacja ale można popełnić błąd w montażu lub zapomnieć wymienić sprężynę od rolki napinającej a te często pękają .


W moim przypadku panowie z ASO sami przyznali, że z powodu likwidacji centralnego magazynu sami biorą części z JC.

JAREK – wytłumacz mi proszę dlaczego ta sam rolka, czy hydronapinacz wyprodukowany przez NTN- i nawet zapakowana z logiem MAZDY to syf – tylko dlatego, że kosztuje 400zł a nie 700 czy 900 ???
Co do sprężyny – u mnie jest napinacz hydro, ale w poprzednim autku sprężyna służyła tylko do wstępnego napięcia paska...

A błąd w montazu można popełnić i przy wymianie koła – nikt nie ma monopolu na nieomylność – choć przyznam że zleciłem wymianę rozrządu w ASO (Warszawa) bo miał konkurencyjne ceny w stosunku do "wszystkorobów"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez JAREK » 8 cze 2005, 18:40

Xavier napisał(a):
JAREK napisał(a):Części do Mazdy nie są tanie każdy o tym wie ale coś za coś . Stać na krowę to stać i na łańcuch hahaha
Pozdrawiam

Jasne! Zwłaszcza jak się robi przy "łańcuchach do krowy" nie... Jarek? :D
A poza tym, jak mawia w TV Dosia-color : „ skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać...?”. hahaha

PS.
A tak na marginesie Jarek...to czym ty jeździsz? Bo jakoś się nie chwalisz w swoim profilu i nie wiem z jakiej perspektywy oceniać Twoje rady? Bo inna miara obowiązuje właścicieli biletów miesięcznych , inna posiadaczy Mazd a jeszcze inna użytkowników np. Merca 600. Rozumiesz moje wątpliwości? ;)


Widze że dowcip masz wyostrzony na maxa .Jeżdze poniekąt wszystkimi mazdami ponieważ pracuje w autoryzowanym serwisie Mazdy to tak odnośnie tego łańcucha .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez JAREK » 8 cze 2005, 18:52

magicadm napisał(a):
JAREK napisał(a):Dla mnie części z JC to syf . Jeśli chodzi o wymianę paska rozrządu to nie jest trudna operacja ale można popełnić błąd w montażu lub zapomnieć wymienić sprężynę od rolki napinającej a te często pękają .


W moim przypadku panowie z ASO sami przyznali, że z powodu likwidacji centralnego magazynu sami biorą części z JC.

JAREK – wytłumacz mi proszę dlaczego ta sam rolka, czy hydronapinacz wyprodukowany przez NTN- i nawet zapakowana z logiem MAZDY to syf – tylko dlatego, że kosztuje 400zł a nie 700 czy 900 ???
Co do sprężyny – u mnie jest napinacz hydro, ale w poprzednim autku sprężyna służyła tylko do wstępnego napięcia paska...

A błąd w montazu można popełnić i przy wymianie koła – nikt nie ma monopolu na nieomylność – choć przyznam że zleciłem wymianę rozrządu w ASO (Warszawa) bo miał konkurencyjne ceny w stosunku do "wszystkorobów"


Nie wiem o co chodzi z tą likwidacją centralnego magazynu Mazdy .Wszystkie serwisy autoryzowane zamawiają części z centralnego magazynu który znajduje się w niemczech i z tego co wiem to jeszcze go nie zamkneli.Jeśli chodzi o zaminniki części do Mazdy to chciałem tylko podkreślić fakt żeby uważać na to co się kupuje. Czasami lepiej przepłacić i jeździć spokojnie niż stresować się czy dana część wytrzyma preferowany przez producenta termin eksploatacyjny. Za tym stoi nie tylko cena ale i jakość wykonania. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez JAREK » 8 cze 2005, 19:04

nemi napisał(a):
JAREK napisał(a):Stać na krowę to stać i na łańcuch

hmmmmm
Mazdy to krwiopijce...


Zgadzam się z Tobą w zupełnośći :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez Jaksa » 8 cze 2005, 19:23

marko626 napisał(a):Zapewniał że to orginał
;) On sam jest oryginał <lol>

marko626 napisał(a):Nie wiem czy cena dobra coś 105zł.
Jak za Kashiyamę to ok. Oryginalny klocek + zestaw instalacyjny to koszt ok 420 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 8 cze 2005, 20:15

JAREK napisał(a):Nie wiem o co chodzi z tą likwidacją centralnego magazynu Mazdy .Wszystkie serwisy autoryzowane zamawiają części z centralnego magazynu który znajduje się w niemczech i z tego co wiem to jeszcze go nie zamkneli.Jeśli chodzi o zaminniki części do Mazdy to chciałem tylko podkreślić fakt żeby uważać na to co się kupuje. Czasami lepiej przepłacić i jeździć spokojnie niż stresować się czy dana część wytrzyma preferowany przez producenta termin eksploatacyjny. ...


Miałem na myśli likwidację IM...
Co do zamienników to faktycznie temat-rzeka poruszany wielokrotnie na FORUM, ale ta sama część tylko kupiona w inym sklepie jest tą sama częścią – chyba, że ktoś widział łożysko wyrodukowane przez MAZDĘ a nie np NTN lub pasek z logiem MAZDY, a nie np UNITTY.

Moim zdaniem warto przed zakupem zdemontować wymieniany element, odczytać producenta i szukać tam gdzie najtaniej wg nazwy producenta.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 8 cze 2005, 22:30

magicadm napisał(a):Miałem na myśli likwidację IM...
Panowie, jak wszystkim wiadomo centralny skład częsci istniał jedynie dzięki i dla dealerów ( kto z prywatnych osób kupi np. spręzarkę do 626 Comprex za cenę 6-7 tysięcy złotych ) Pamiętam ten skład jeszcze z lat 90 tych gdzie nie było częsci w zamiennikach ( ani uzywek ) i naprawdę było tam zawsze sporo osób kupujących jakies częsci do swoich mazd . W 1993 czy 94 roku otworzył się sklep p. Jurka Grabowieckiego ( obecnie potęga rynku motoryzacyjnego "JC Auto ") i tu jest przyczyna , mała opłacalność takiego składu .Sporo ludzi kupuje zamienniki nie patrząc na jakość.
Dealerzy juz od dawna sprzedają zamienniki ( za zgodą klienta ) takie czasy.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marko626 » 9 cze 2005, 09:21

Stuknąłem już na tych klockach ok1000 km.i widzę po alu na przodzie że jest chyba ok tzn.znikoma ilość pyłku po klockach , myślę że bedzie ok i troszkę pośmigam
Niby nic..... a jednak COŚ!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2005, 10:51
Posty: 19
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 626 1.8 95`GE FP

Postprzez magicadm » 9 cze 2005, 10:34

marko626 napisał(a):Stuknąłem już na tych klockach ok1000 km.i widzę po alu na przodzie że jest chyba ok tzn.znikoma ilość pyłku po klockach , myślę że bedzie ok i troszkę pośmigam


Za to tarczę szybciej zmienisz.... zapewne... ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez rrrradek » 9 cze 2005, 11:34

Rozrząd polecam tylko kompletny – u mnie był wymieniony tylko pasek i pękła sprężynka – całe szczęście, że silnik bezkolizyjny.
Olej- jeżdżę na Castrolu Magnatecu 10W40 i polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6